Keresés

Részletes keresés

_banner_ Creative Commons License 2001.10.01 0 0 91
Ne haragudj! Nem sértésnek szántam, csak érzékeltetni akartam, hogy bárhol kötelesek visszaváltani a jegyet ,ahol van pénztár.
Még1x sorry!
Előzmény: Tiborcsik (87)
Tam7 Creative Commons License 2001.09.30 0 0 90
Még egy picit kiegészítem, most nem a személyes oldalamról, inkább úgy közlekedésmérnöki szemmel. A magyar vasútnál régebben sokkal nagyobb volt az "élet". Több dolgozó, sokkal hosszabb és több tehervonat, amiből a pénz igazán jön. Ma már ez nincs meg. A kocsik, mozdonyok elavultak, a szolgáltatás színvonala közelít a 0-hoz. Ebből következően kevesebb az utas, ez pedig azt eredményezi, hogy még kevesebb pénze lesz a vasútnak. Az ördögi kör bezárul.

Emellett persze ami nem pénzkérdés, az a begyöpösödott, régimódi gondolkodású vezetők megléte. Tulajdonképpen nem motiválja őket semmi arra, hogy jó vasutat csináljanak (elég csak a menetrend kérdését említenem).

Mindenhol létszámcsökkentés van, a dolgozók (az operatív dolgozók, nem azok, akik az irodában ülnek az igazgatóságon!!!) úgy vannak, hogy nagyon sok munka szakad a nyakukba, jellemzően több ember feladatát látják el. A fizetés olyan, amilyen, fáradtság, stressz jellemző. Az utasok joggal elégedetlenek, mert a pénzükért igazából ócska szolgáltatást kapnak, és nagyon sokszor azokkal a vasutasokkal osztják meg problémáikat, akik általában nem tehetnek róla. Persze mindenre van kivétel. Szóval feszültség feszültség hátán, és ez az eredmény. :(

Előzmény: Tam7 (89)
Tam7 Creative Commons License 2001.09.30 0 0 89
Kedves fce2! Te meg az én lelkembe tiportál, apu forgalmi szolgálattevő, és én első osztályon utazom a vonatokon. Nos abban igazad van, hogy kevés a kocsi, meg ami van, az is kritikán aluli állapotban, ezt én is aláírom. De könyörgöm, ne tőlünk sajnáld már azt a helyet, ugyanannyi esélyünk van leülni, mint a fizető utasoknak, én is számtalanszor álltam már, mert nekem sem jutott hely. Az IC, IP, ICR pótjegyet ugyanúgy ki kell fizetni nekünk is, sőt ICR-re még a szabadjegy sem érvényes.

Minden közlekedési vállalat megengedi a dolgozóinak és családtagjainak, hogy ingyen utazzanak a járműveiken. Ez ugyanolyan, mint amikor a Pick szalámigyár dolgozói a fizetésük mellé kapnak (ha kapnak, nem tudom, csak egy példa) két rúd szalámit. Azt hiszem, akkor is megkapnák, ha mondjuk a boltban nem lenne kapható.

Az első osztály-másod osztály kérdése pedig attól függ, hogy a dolgozó mennyi ideje, illetve milyen képzettséggel dolgozik a vasútnál. Apukám pl. MÁV tisztképzőt végzett, ezért kapunk első osztályra szabadjegyet. Amúgy meg 25 éve van a vasútnál, és hidd el, ahhoz képest nevetségesen kevés az a pénz, amivel "kiszúrják a szemét". Ne sajnáld tőlünk ezt a kis juttatást, kérlek!

Előzmény: fce2 (85)
gyurmosz Creative Commons License 2001.09.30 0 0 88
Na igen, nem ártana még 1 IC-pár, 20 óra után vmivel..
Előzmény: _banner_ (86)
Tiborcsik Creative Commons License 2001.09.30 0 0 87
Sok igazságod vagyon, de ez a "Jászjónapot" nekem, született jásznak nem esett jól...
Előzmény: _banner_ (86)
_banner_ Creative Commons License 2001.09.30 0 0 86
Sziasztok!
Sajnos hetente 2X meg kell tennem a Nyíregyháza-Bp. távolságot, melyet a lent ismertetett okok miatt is IC-vel teszek.
Hogy pénteken haza tudjak jönni, legkésőbb szerdán meg kell vennem a jegyet, hogy legyen hely, így is min 30 perc sorbanállás a Nyugatiban... Éppen ezért a menettérti jegyeket preferálom, hogy elég legyen hetente 1X sorbanállnom, s visszafelé is megveszem a hellyegyet.
A főiskolákon ugyebár elég gyakran történik vmi, így volt már rá példa, hogy bátorkodtam órákkal (esetleg napokkal) a vonat indulása előtt kicserélni a hellyegyet, mire a kedves pénztáros a kövertkezőket mondta:
-Nem lehet kicserélni!
Én:Ki lehet, jogom van hozzá, akár Jászjónapoton is ,vagy bárhol az országban, bármelyik jegyet!
(szerencsére nem tud átb*-ni ,mert tanultam ügyintézést)
-Cseréljem ki inkább Pesten/Nyíregyházán, mert ő nem tudja eladni! (Miközben bizonyos pénteki/vasárnapi vonatokon közelharc megy a helyekért az IC-ken)
Egyszerűen derogál neki kitölteni azt a rohadt papírt...
Nem egyszer előfordult, hogy 15 percnél többet késett a vonat, és bemondták, hogy visszafizetik a hellyegy árát.
Erre kedves pénztárosnénik feldúltan üvöltötték, hogy nem fizetnek senkinek semmit, mert nem kaptak rá utasítást, menjek vissza később.
Igy akarták lerázni az utasokat.
Én persze visszamentem,persze nem azért a 360 Ft
-ért, de hetente hagyok 2000 HUF-t náluk, s nem ilyen bánásmódot érdemelnék asszem...
A menetrend kész röhej: 19 óra után nem lehet Pestről Nyíregyházára utazni, s fordítva 18:15 után, pedig nem 0 igény lenne rá.
Bocs, hogy már így is túlságosan hosszú voltam, pedig sok dolgot írhatnék még....
fce2 Creative Commons License 2001.09.30 0 0 85
Többször azért nem lehet leülni az első osztályon, mert a MÁV dolgozói és családtagjaik - mint tudjuk - ingyen utaznak a vonalakon és nem csak másod, többnyire 1. osztályon teszik azt. Lényegében azért vesz az ember drágább jegyet - ami esetemben elhanyagolható ~80Ft-os különbség -, hogy le tudjon ülni és egy icipicivel kultúráltabban utazhasson. Ez egy durva üzletpolitikai hiba és számos ok mellett ez is a társaság veszteségét növeli: Minek vegyek drágább jegyet, hogyha - mint feljebb írták - állni 2. osztályon is lehet.
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.30 0 0 84
Hali!

A MÁV nekem sem tartozik a kedvenceim közé. Bár szerencsére a lentebb olvasott "kőbunkósággal" még nem találkoztam (kopp-kopp), jó néhány dolgot nem értek:

1: Bp.-Szeged között kb. 10 évvel ezelőtt a gyorsvonatnak 2 óráig tartott megtenni a távolságot. Ma az IC-nek 2 óra 32 perc, plusz a szokásos 5-10 perces késések. (Az idő sajnos többnyire úgy jön ki, hogy IC-vel vagyok kénytelen utazni) Az ok elvileg az, hogy a kamionszállítások tönkretették azt az 1 db sínt, ami volt, így csak lassan lehet ott haladni.
Kérdésem: ha Európába megyünk, akkor miért is nem rövidül az utazás időtartama? Miért nem lehet megcsinálni a síneket?

2. Az új menetrend bevezetése óta az IC-k rendszeresen késnek, pedig a menetrendbe még hosszabb menetidő is lett kalkulálva, mint eddig.
Történt az, hogy hazafelé ismeretlen okból Kecskeméten sikerült 20 percet állni, így Kiskunfélegyházára 20 perc késéssel érkeztük. Hangosbemondóba be is mondták, hogy Sorry, IC pótjegyeket visszatérítjük, stb. Aki ismeri az útvonalat, tudja, hogy Kiskunfélegyháza-Szeged kb. 30 percre van egymástól. No, a mi masinisztánknak sikerült a 20 perces hátrányt a félórás úton 13 percre ledolgozni (!!), mit ád az ég, hát nem 15 perc késés után fizetik vissza a helyjegyet??

3: Szintén IC. Nyár, és hát nyáron előfordul az, hogy meleg van. Az ember lánya azt gondolná, hogy majd az IC-n a légkondi hű, de jó lesz. Aztán nem... Mindenki csöndesen fődögél a saját levében, amikor is jön a kaller (vagy "utaskísérő"), és közli, hogy ezek a légkondik nem bírják, ha tele van a vonat (???), de pl. a dohányzó kocsiban kevesen vannak, és ott hűvös is van.
Nem úgy van egy légkondi tervezésnél, hogy figyelembe vesszük, hogy ott hány ember is fog üldögélni? Kb. 3 perces munka lenne megszámolni az üléseket, de ha valakinek problémát okoz, igyen és bérmentve segítek.

4: A füstmentes utazás jegyében ez a csodálatos cég bevezette, hogy tisztán nemdohányzó kocsikat járat. Van egy db dohányzó kocsi, ott lehet füstölögni. Kérdésem: miért pont úgy sikerül ezt a kocsit kiválasztani, hogy a nemdohányzó utasoknak keresztül kelljen menni ezen, ha a büfékocsiba akarnak menni? A dohányzó utasok gyakrabban és könnyebben átmennek a büfébe, és hozzák a bevételt?

Huhh, kibrummogtam magam...

Monyo

Carpy Creative Commons License 2001.09.30 0 0 83
Ezert erdemes volt uj nick-et regisztraltatnod...
Előzmény: NYHSZE33 (82)
NYHSZE33 Creative Commons License 2001.09.30 0 0 82
Máv a király
vrobee Creative Commons License 2001.09.27 0 0 81
Tavasszal a Deli Osszekoto egyik vaganyan vaganyzar volt, ezert az azon at kozleedo vonatok a Keletibol 10 perccel korabban indultak. Errol en hallottam, de a menetrendek kornyeken nem volt feltuntetve, ezert megkerdeztem a penztarost (infonal 1km sor), hogy mi a helyzet, kotoraszott egy kicsit, majd kozolte, hogy rendesen indul a komaromi vonat. Persze lekestuk. Hat qtya ideges lettem, de szerencsere az informacios holgy kulturalt volt, elvette a mergemet. Hat ennyi.

A masik, ami eszembejut, a Zalalovo-Hodos vonal megnyitasakor, hogy az Elviraban f*szsag van, azt mar megszoktuk, de meg Zalaegerszegen se tudtak, hogy mikor vannak a vonatok, ez kesz.

marslakó Creative Commons License 2001.09.27 0 0 80
Carpy,

Én úgy tudom, akkor is kell fizetni, de nem 400, hanem csak 200 Ft-ot.

Előzmény: Carpy (77)
aguc Creative Commons License 2001.09.23 0 0 79
Na egyszer egy szép meleg nyári napon elhatároztuk a barátnőmmel, hog Pécsre utazunk. A kasszánál ki is váltottuk a jegyet, csak nem néztük meg, hova szól, gondoltuk, ha Pécsre kérünk jegyet, oda is szól. De nem. Bp-n lekéstük a csatlakozó vonatot más hely szakavatott adminisztrátora miatt, mindegy, kiderült az IC jegykérésnél, hogy a jegy Pestre szól, így meg kell venni a jegyet még Pécsig is. Mi panaszt tettünk, de hiába a fél órás küzdelem, sajna nem vonták vissza a jegyet, noha jóval olcsóbb a jegy Debrecen*-pécs közt, mint Debi-bp, és Bp-Pécs közt. Hát, talán néhány kollegának a MÁV-nál el kellene mennie IQ tesztre és hallásvizsgálatra, ui külön kértük a jegyet és mindekkőnknél tévedtek. Ami gáz, hogy egyetemisták nem a gazdagságukról híresek, és nekünk néhány száz Ft is pénz. Tehát mindenki nézze meg a jegy km-ét, kb ki lehet kalkulálni hosszú távon és a dátumot is. A másik kellemetlen eset, hogy IC-n utazva kellemetlen útitársaim összezsuvázták a vonatot. Hát ezért nem éri meg kidobni 361 Ft-t, de néha egyedül kevés az ember a felszólaláshoz.
gmarc Creative Commons License 2001.09.22 0 0 78
Tudom, hogy feleslegesen csépelem a szót, de...
Tisztelt MÁV!
Kérjen már kölcsön 3 db Bh kocsit a GySEV-től a Bp-Sopron gyorsvonataira! Nem igaz, hogy 8 kocsival el tudja vinni a közönséget!!! a pénteki és vasárnapi tömegjeleneteket meddig kell még állnunk???? És gyorsvonat-é az, ami 20-25 percet álldogál Győrben?!?_Ez_nem_állapot!!!_

V63 032-vel meg csináljon valamit, mert olyan kehes, mint Sanyi a bakterházból.

Köszönettel: gmarc

Carpy Creative Commons License 2001.09.22 0 0 77
Tudomásom szerint a vonaton vásárolt jegy csak pótdíjjal együtt adható.

Nem. A vonaton potdij nelkul allitanak ki menetjegyet, ha olyan helyen szallsz fol a vonatra, ahol nincs menetjegykiadas. (Esetleg elegendo pusztan ezt allitani.)
Tudtommal ha van menetjegyed, de Te tovabb akarsz utazni, mint annak kilometer-beli ervenyessege, es ezt az elso jegyvizsgalatnal kozlod, akkor - ismetlem, hogy tudtommal - potdij nelkul egeszitik ki a jegyedet.
(Ha feltoltottek volna mar az uzletszabalyzatot a netre, akkor mar utananeztem volna konkretan, de hat sajnos meg nincs fenn.)

Előzmény: ashgrey (75)
alba Creative Commons License 2001.09.18 0 0 76
Sziasztok!

Ezt most tudtam meg, hátha hasznos: ha van helyjegyed és a kaller nem tud leültetni a vonaton (IP, IC, ICR) lagalább olyan szintű helyen, mint amilyet megvettél, akkor a helyjegy árának az ÖTszörösét kell visszafizetni a MÁV-nak. Egyetlen teendő, hogy kérni kell kallertől egy papírt, miszerint nem tudtál leülni.
HI alba

ashgrey Creative Commons License 2001.09.18 0 0 75
Eloszoris ha te elore kozlod, hogy Kaposvarig mesz, akkor szerintem potdij nelkul is kiadhatott volna kiegeszito jegyet. Legalabbis tortent velem ilyen helyzet a nyaron, elkepzelheto, hogy en csak siman szerencsesebb voltam.

Sajnos nem..Tudomásom szerint a vonaton vásárolt jegy csak pótdíjjal együtt adható.

Magyarul, ha te az utolsó percben felugrasz a vonatra (jegy nélkül), és ott megkeresed az ellenőrt, majd tőle vásárolsz jegyet, előbb ki kell fizetned egy bizonyos pótdíjat, amiért marha voltál és nem a kasszánál váltottál jegyet.

üdv: drotmalac

Előzmény: Carpy (74)
Carpy Creative Commons License 2001.09.10 0 0 74
Drotmalac!

Kifogtal egy taho kalauzt, peched volt. Amita megemeltek a potdijak utrani reszesedesuket, azota a bunkobbja ott buntet, ahol bir.
Lehetett volna nehany kibuvo.
Eloszoris ha te elore kozlod, hogy Kaposvarig mesz, akkor szerintem potdij nelkul is kiadhatott volna kiegeszito jegyet. Legalabbis tortent velem ilyen helyzet a nyaron, elkepzelheto, hogy en csak siman szerencsesebb voltam.
Gondolom a kaller meg azon a szakaszon jott, ahol meg ervenyes volt a 200 km-es jegyed is. Akkor nem szolhat semmit, nem is buntethetett volna meg, meg akkor sem, ha Te elore kozlod, hogy tovabb fogsz utazni, mint ameddig ajegyed szol. Hallottatok mar olyat, hogy valakit azert csuknak le, mert azt mondja, hogy "ki szeretnek rabolni egy bankot"?
Ha pedig a 200 km lejarta utan jon a kalauz, akkor meg mindig meg lehet jatszani azt, hogy azt mondod, hogy a vonalon egy olyan megallohelyen szalltal fol, ahol nem volt menetjegykiadas. Ebben az esetben is potdij nelkul kell adnia jegyet. Nem art persze ismerni a vonalon azokat az allomasokat es megallohelyeket, ahol nincs menetjegykiadas.

Előzmény: drotmalac (70)
obsidian Creative Commons License 2001.09.09 0 0 73
Nos, ha meglátom a szót: MÁV, eszembe jutnak azok a dzsuvás,ótvaros,putriszagú riska-dzsunka utak amelyeket ezzel a professzionális szolgáltatást nyújtó, kivételesen magasan kvalifikált munkatársakkal operáló high-tech szervezet jóvoltából kellett eltöltenem.
Köszönet érte!
marslakó Creative Commons License 2001.09.09 0 0 72
Egyetertek. En a multkor Kelenfoldon vettem ICR-re jegyet es helyjegyet a baratnomnek, aki 26-on aluli. a vonaton meg nem fogadtak el a jegyet, mondvan, hogy ez az uzletpolitikai kedvezmeny (33%) az ICR-re nem ervenyes. Nekunk kellett volna tudnunk, holott nem szerepel a menetrendben. A penztarosnonek bezzeg nem kell tudnia, mi? Egyszer ugy szajbabassza valaki a MAV-ot egy fogyasztovedelmi perrel, hogy kopni-nyelni nem tudnak majd. Csak az a baj, hogy a karteritest is az adofizetok penzebol fogjak kifizetni... Pedig inkabb a felelossek fizetesebol kellene!
Előzmény: drotmalac (71)
drotmalac Creative Commons License 2001.09.09 0 0 71
Ja, amúgy a jegy 490 ft. volt.A pótdíj csekéyl 50% volt a jegyemnek, most hol itt a kibaszott igazság? Honnan kellene nekem tudni hogy síneken Kaposvárig 220 km van, és nem 200??? Mi a fasznak nézik az embert?
Előzmény: drotmalac (70)
drotmalac Creative Commons License 2001.09.09 0 0 70
Kurva életbe!

Vagy én vagy tuskó, vagy a MÁV a hunyó.
Sztori röviden: Bp.-ről szeretnék Kaposvárra utazni.A Délin odamegyek az Információhoz, "csókolom mikor van vonat Kaposvárra?" A válasz "este hétkor"...
Jó,jó, gondolom én, nem addig van az, hisz az elvira.hu aszonta hogy 16.40-kor is van.Odaballagok a pénztárhoz, kérek jegyet a 16.40-es vonatra, Kaposvárig, diákkedvezménnyel.
Ezt így elmondtam (később fontos lesz).Jegy megkap, kifizet.Fonyódon át köll szálni, mondja pénztáros, remek, mondja Drotmalac.
Fonyódon átszáll, kalauz jön.

Kalauz:Meddig megy maga.

Drotmalac:Kaposvár.

Kalauz:Nana.A jegyre csak 200 km-es körzet van feltüntetve, Kaposvárig 220 km van.

Drotmalac: Leszarom, én így kértem, így adták.

Kalauz:Én is leszarom.Maga be kellett volna mondja hogy melyik vonattal utazik, mert ha a dombóvári átszállóval jön akkor elég lett volna a 200 km.

Drotmalac: Bemondtam, sőt Pénztáros néni mondta hogy Fonyódon kell átszállni.

Kalauz:Sajnálom, MAGÁNAK TUDNI KELLETT VOLNA HOGY EZ AZ ÚTVONAL TÖBB MINT 200 KM.Kérek szépen 200 ft pótdíjat plussz 38 forint különbözetet.

És fizettem.Erre varrjatok gombot.

p.s. isten bassza szájba összes kalauz+pénztáros lotyó.Nem azér a két kilóér.Hanem azért hogy ilyen szinten átbasznak.

The Sceptic Creative Commons License 2001.08.10 0 0 69
Kösz a helyesbítést. Jogos a 2 pont ;-)
Előzmény: marslakó (68)
marslakó Creative Commons License 2001.08.10 0 0 68
Valoban siralmas az a vonal (is). De a Budapest-Fehervar szakaszra sem lehetr buszke a MAV, sot: Feszkesfehervar allomasan a vaganyok mar tobb, mint egy evtizede igen vacakok, legalabb 5 percet veszit a vonat a docogessel.

Apro pontositas: ket sinszal, es egy sinpar, azaz egy vagany van az eszak balatopni vonalon. A dupla palyat ketvaganyunak hivjak. Udv!

Előzmény: The Sceptic (67)
The Sceptic Creative Commons License 2001.08.10 0 0 67
Elöljáróban: gyűlölöm a MÁVot, mert egy vérprimitív cég. Folyamatos sírásaik ellenére, semmit nem tesznek azért, hogy az egyébként józanésszel felfogható teljesen jogos indokkal őket elkerülő utazóközönség visszaszokjon a vonatozásra. IMHO a vonat sokkal kényelmesebb, gyorsabb mint a busz, de tapasztalataim szerint egy bécsi kiruccanás is kényelmesebb gyorsabb, mint vezetni, idegeskedni a határon stb. Utóbbi eset, azaz az EC vonatok szinvonaláról most nem is írnék, mert ez már túlmutat a balkáni állapotokon.
Ezzel szemben néha rámjön egy ismeretlen eredtű pszichés roham, és balatoni hétévégkre vonattal megyek le. Én hüjjje az északi partra járok, ami köztudottan a MÁV egyik mostohagyereke. Szar a pálya, egy sín, nem sínpár sok helyütt. Nem is megy arra IC.
Na már most, egy hete pénteken nekivágtunk egy Budapest-Balatonfűzfő viszonylatnak hirtelenfelindulásból (előre megfontolt szándékkal ilyet normális ember nem is tehet).
A Déliből a nagykanizsai sebesvonat 16.25 helyett 16.35kor gurult ki. Fehérvárn átszállásra lett volna 25 percünk, mert a füredi személy csak 17.50re van kiírva. Ezzel szemben a sebes(!)vonat 17.48kor állt meg a pályaudvaron. Rohanás át a 6-rol a 2-ra. Felugrunk a vonatra (17.50), és várjuk az indulást.
A "szerelvény" két klasszikus "kispirosból" állt.
17.50 helyett 18.15(!!!)kor kezdett el igen lassan gurulni, s 500 méteren belül 3szor megállt.
Kenesén a kalauz szólt, hogy úgy tűnik ez a vonat betegeskedik, jobban járunk, ha átszálunk egy másik vonatra, ami _utolért_ bennünket.
Hazafelé persze az elsőosztályon nem volt hely csak a dohányzó kocsiban, de ez már meg sem hatott.

A szörnyű az, hogy évek óta mindig ez a történet játszódik le.

De ők csak az mondját továbbra is:
"Európai vasutat építünk!"

:-(((

marslakó Creative Commons License 2001.08.07 0 0 66
B0cs, de ide is beirom a penteki esetunket a MAV-val.

A Maestral-lal utaztunk Kanizsatol Szentgyorgyig, ahol a Tp fele kozlekedo Bz-re kellett atszalljunk.

A 205-os jo 60 perc kesessel indult Kanizsarol, es B.szentgyorgyon bevittek az elso vaganyra. Gep lejar, keszthelyi resz kijar es ratolat az elejere. Az egeszben csak az volt a hatborzongato, hogy egyreszt a Bz a masodikon allt, masreszt a Maestral elzarta az atjarot. Bejott Bp-rol az IC, szerencsere csak 4-5 utas szallt le es kellett a kocsi es a kerites kozott elmennie, az elso ajtonal az agyazatrol felszallnia, majd a tuloldalon a szep magasperonra leszallingoznia.

A meneszto is hasonlokeppen jutott vissza, majd par percre ra indult megint, hogy a Bz-t is menessze. Igen am, de nekunk fejenkent 3 pakkunk volt, es en jeleztem neki, hogy nagyon helyteleniteni fogom, ha elmeneszti a Bz-t, es nem varja meg, amig elmegy a Maestral es mi at tudunk menni az atjaron. Mire o: az ot nem erdekli, neki a vonatot el kell meneszteni. Amit tudtunk, nagy hirtelenjeben osszepakoltunk, es mondtam a forgalmistanak, ill. az epp annal az ajtonal levo Maestral-os jegyviszgaloknak, hogy na, akkor lehet segiteni. Becsuletere legyen mondva annak a fiatal kolleganak, aki kirohant a forgalmibol segiteni a legnagyobb taskaval, hogy nem nezte tetlenul az esetet.

DE: Mi van, ha mozgasserult szeretett volna a Bz-vel utazni? Mi van, ha esik az eso, es megcsuszik az utas a lepcson a lekaszalodas kozben? Mi van leirva az allomasi technologiaban?

Velemenyem szerint ez a forgalmi tevekenyseg ujabb bizonyiteka, hogy
1) Balatonszentgyorgyon hozza nem ertok kezelik a vasutat;
2) A MAV-nal semmit sem jelent az IC szintu szolgaltatas fogalma;
3) Ez a pokhendi alakokat jocskan foglalkoztato mammut ceg figyelmen kivul hagyja a balesetvedelmi szabalyokat.

A felelost ki kell rugni!!!

Előzmény: chromax (63)
marslakó Creative Commons License 2001.08.07 0 0 65
"a kalajok a vezéreket szidják, a vezérek meg mehetnek magyarázkodni a sajtóba a kalajok miatt"

Ez felreertes, vezernek a vezerigazgatot is szoktak mondani. A mozdonyvezeto "vezerek" nem szoktak ily modon a Tv-be kerulni :-)

"Szóval aznap jó napja volt a kalajoknak."

Azt meghiszem, 25%-ot kapnak a vonaton leadott jegyekbol! MIskolc-Bp viszonylatban 10 db teljesaru menetterti jegybol es IC potdijbol mai aron kb. 11e Ft utne a markukat!!!

Előzmény: Arzénka (64)
Arzénka Creative Commons License 2001.07.27 0 0 64
Egyébként a legjobban az teccik, hogy a kalajok a vezéreket szidják, a vezérek meg mehetnek magyarázkodni a sajtóba a kalajok miatt. Lehet, hogy nem ártana néha egymással is beszélgetni.

Volt még egy édes történet, ami akkor történt, amikor Miskolcon beindították az IC szolgáltatást. A vonat Sátoraljaújhelyről érkezett, persze késéssel. Apukám kíkésérte nagymamámat, meg a három unokatesómat a vonathoz, segített felvinni a sok csomagot, felrakták a csomagot, egyszer csak elindult a vonat. Pestig meg sem állt. Apukám ott állt rövidgatyában, pólóban Pestig a vonaton. Jól megbüntették, nem számít, hogy azért maradt fent a vonaton, mert a vonat éppen csak lassított és már indult is. Aztán még ugye visszafelé is meg kellett vennie a jegyet. Rajta kívül meg még vagy 10 ember járt ugyanígy. Szóval aznap jó napja volt a kalajoknak.

Arzénka

Előzmény: chromax (63)
chromax Creative Commons License 2001.07.26 0 0 63
Ilyen esetben sajtó-rádió-tv szinten kell verni a balhét, mert semmi hatás különben..a múlt pénteki Ablakban is sűrű elnézéskéréseket adott elő egy Máv vezér, mert egy diáklányt éjszaka lerakott a vonatról a kalaúz, mivel hamisnak vélte a diákját (nem volt az...)

Engem 1x megbüntettek, mert nem volt nálam a diákom (3 perc múlva megtaláltam, de persze már nem húzta át a cetlit a kaller), amikor Pécsen be akartam fizetni a büntetést, egyik pénztárból a másikba küldtek, míg végül a Pécsi állomás híres TBDM-je (Tirpák bunkó dagadt macája) rámordított, hogy máskor vigyem magammal az irataimat.

Na mondom (3-an voltunk), akkor legyen szíves hívja ide az állomásfőnököt. Nem hívja. Átmentem, megkérdeztem a nevét a szemközti ablakban, visszamentem, és közöltem hogy ez esetben a történettel a MÁV vezérigazgatóját és néhány újságot fogunk megismertetni. Hirtelen került állomásfőnök, elnézéskérés, stb...

Az egyébként amit Intercity szolgáltatás néven előadnak, szintén röhej az ominózus Lellei IC-n én is álltam már első osztályú jegy+helyjeggyel, de mindegy :) Talán át kéne már írni azt a helyjegyfoglaló progit.

Előzmény: bokor (62)
bokor Creative Commons License 2001.07.26 0 0 62
Arról senki nem írt, mennyire gyerekbarát a MÁV... Nekem nem kevés ezt bizonyító történetem van, sajnos.
Kezdődött az egész, amikor a gyermek két hónapos volt, akkor utaztam először haza a szüleimhez. Kocsival mentünk, lelkesen hazavittem babakocsit, gyerekülést, egyéb finomságokat. Hazafelé vonat, IC (gyerekkel még mindig ez a legkényelmesebb...). Megkérdeztem, vehetek-e helyjegyet, hogy a bébit magam mellé tehessem a vonaton. Azt mondták, akkor jegyet is kell vennem. Megkérdeztem, hogy a két hónaposnak normális esetnen kell-e, azt mondták, nem. Viszont jegy nélkül nem adhatnak ki helyjegyet. Mondtam, ez nem logikus, hiszen nyugdíjasnak adnak. Azt mondták, nem tehetnek semmit, vegyek jegyet is, vagy fogjam az ölemben. Ja, és a babakocsit nem vihetem fel a vonatra, hagyjam itt. Némi idegroham után a szomszéd ablaknál vettem helyjegyet a nyugdíjas nagymamámnak :-), azóta is ehhez a módszerhez folyamodok... A babakocsit meg leállítottam az előtérben, akkor egy igen rendes kalauzzal találkoztunk...
Vittünk azonban egyszer egy háromkerekűt, amit, mivel kevesen voltak, két ülés közé állítottam. A kalauz szerint megbocsáthatatlan bűnt követtem el, mert BIciklit nem lehet szállítani IC-n. Mondtam neki, ez TRIcikli, és nem hiszem, hogy bárkit zavarna, tök üres a kocsi. Amikor le akart szállítani, gyerekkel, babakocsival, etetőszékkel csomagokkal és triciklivel, akkor az utazóközönség egy emberként mellém állt, és a kalauzt akarta leszállítani, szóval meghátrált :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!