Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

manta-z Creative Commons License 2007.11.22 0 0 59
Az üzemanyag optimális elégetéséhez pontosan adagolt levegőmennyiség szükséges. Ez a sztröchomenikus (üzemanyag/levegő) arány. Az E85-é 9,6 a benziné pedig 14,7. Ez annyit jelent, hogy ugyanannyi levegőhöz kb 30%-al több E85 szükséges az ideális égéshez. Ezt a többletüzemanyagot "intézi" az utólag beszerelt készülék, megnyújtja a befecskendezés idejét. Mivel lambdaszabályzású a kocsid valamennyire utána tud szabályozni az üzemanyag mennyiségnek valószínű ezért is megy probléma nélkül keverten benzinnel és E85-tel. Viszont valószínű nem tud annyit önerőből, hogy a tiszta E85-höz alkalmazkodjon a befecskendező rendszer.

Most akkor jön a kérdés, hogy 30%-al többet fog fogyasztani a kocsid? Válasz : nem. Az etanolnak nagyobb az oktánszáma és jobban hűti az égésteret mint a benzin. Átlag 7-14%-os többletfogyasztással számolhatsz tiszta E85 üzemnél.
Előzmény: Kundvar (58)
Kundvar Creative Commons License 2007.11.22 0 0 58

Szevasztok!

 

Én is most probáltam ki az e85-t. Kb 10 liter benzinhez tettem 15 liter e85-ot.

A gépem egy Suzuki Baleno. Eddig csak annyit tapasztaltam, hogy a teljesítmény megnőt, nyomatékosabb a motor, egyenletes a járás szinte minden fordultszám tartományban, nincs korom kipufogás. Összegezve, szinte csak pozitívum.

Negatívum, hogy hidegben kicsit rosszabbul indul. Eddig benzinnel első forgatásra indult a motor. E 85-es 3-4 körbeforgatás után indul.

 

Ami meglepett, hogy a kocsi gyorsulása látványosan megnőtt.

 

Gondolkodtam a Hunflex beszerelésén. Meglátogattam az E85 kft honlapját, ahol sok érdekes információt találtam.

Talán a leg érdekesebb az Általános Üzleti Feltételek rész.

 

Na ott kiakadtam. Gyakorlatilag azon kívül mindent elhárítanak, hogy pénzt adj nekik. Vásárlolt már valaki náluk? Nekem ez elég aggályos.

Olyan mintha egy átverésre berendezkedő cég lenne. Remélem nem az.

 

Annyi kérdésem még lenne, hogy pontosan mit szabályozhat az Hunflex. Ugyanis az injektor elé kell bekötni. Magyarul a motor mechanikai részeit nem kell átalakítani az E85 használathoz. Ha így e nélkül is jól működik a motor, miért is kellene nekem egy 40.000 ft-os készüléket megvennem és beszerelnem, aminél még a garancia is csak névleges?

 

Na erre adjon választ valaki.

Egyébként örülök, hogy a környezetvédelem és a mezőgazdaságunk fejlődhet ez az üzemanyag által. A pénztárcáról már nem is beszélve.

T.Adee Creative Commons License 2007.11.14 0 0 57
Üdv mnki!
Na én ma tankoltam először KKméten(219 FT/l) fele-fele arányban+Spuri adalék.. Eddig semmi különös neg.
tapasztalat. Próba tovább...
f_dani Creative Commons License 2007.11.12 0 0 56
Semmi mást nem kellett átalakítanod benne?
Előzmény: The real Lightning mcqueen (55)
The real Lightning mcqueen Creative Commons License 2007.11.10 0 0 55
Kedves forum tagok,
az én BMW-hez vettem egy elektronikus benzin-etanol átalakítót. Az autó etanollal ugyanúgy megy vele mint benzinnel. Talán érezhető a gyorsulásnál a nagyobb nyomaték. A fogyasztás kb. 10%kal több.
Ha esetleg elfogyna az E85 akkor töbletfogyasztás nélkül benzinmódra kapcsol a készülék. Agumicsöveket nem marja, pedig már 7000km-t tettemmeg etanollal.
Az átalakító kapható a következő címen: www.e85kft.hu. Én saját magam 1 óra alatt beszereltem.
Nekem csak jó tapasztalatom van az E85-tel.

Lightning
E85:) Creative Commons License 2007.11.01 0 0 54
 

Hali! Én már kipróbáltam :) Eddig a következők a tapasztalataim:

Igenis megy vele az autó! :) A benzin/levegő arányon kell változtatni, dúsítani kell. Ennek hiányában "akadozva" megy és nem húz, nagyon gyenge lesz. Ha fel van dúsítva a keverék (a benzines üzemhez képest) akkor is gyengébb az autó egy kicsit, talán 15-20%-ra saccolnám a gyengülést az én esetemben. Egy 2000-es benzines, karburátoros, 8 szelepes motort hajtok vele.

Karburátoros autóknál a szivatóval (ha nem automata) is meg lehet oldani a dúsítást. De be lehet kötni pl. egy bicikli-bowdent, amivel belülről lehet állítgatni a szivatót tetszés szerint.

Injektoros járgányok esetében talán az egyik legjobb megoldás az az elektronikus kütyü, amit a komputer és a befecskendező közé lehet kötni, és real-time lehet állítgatni az eredetihez képest a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, azt hiszem -5% és +20% közt. Ezt lehet kapni, talán tuningos cégeknél, ha jól emlékszem.

Addig kell dúsítani, amíg normálisan nem kezd menni a kocsi. Nyilván a túl dús keverék sem fog fogyasztáscsökkenést hozni :) Én úgy szoktam, hogy aprókat gyorsítgatok a gázpedállal, és figyelem közben, hogy mennyire húz. Amikor a legjobban, az a jó beállítás, vagy az előtt egy picivel.

 Ezzel a módszerrel valószínűleg nem lesz teljesen 100%-os a benzin/levegő arány beállítása, mert különböző fordulatszám és terhelési körülmények közt valószínűleg nem a tökéletes eredményt adja majd a karburátor ezzel a szivatós beállítással...

Az injektoros autóknál szerintem közel tökéletes lesz az arány, mivel ez a kütyü az eredeti befecskendezési időket alapul véve módosít.

Előgyújtás:

Mivel az én autómon az előgyújtást is belülről állíthatom, kitapasztaltam, hogy nagyobb előgyújtást igényel, mint benzinnél. (valószínűleg lassabban ég annál és ezért)

Hidegindítás:

Ezzel lehet hogy baj lesz, mert hiába húztam be teljesen a szivatót, nekem nem indult el úgy. Hozzáteszem, az én autómon már ki van kötve a gázpedál rugdosására spriccelő gyorsító, lehet, hogy azzal együtt már indulna. Valószínűleg dúsabbat igényelne ilyenkor, ráadásul az alkohol kevésbé párolog, mint a benzin...

Megoldás lehet, a hidegindító spray, vagy pl. egy gázlámpa, amiből beeresztjük a gázt a légszűrőházba, nekem így biztosan beindul, utána már nincs gond vele.

Tapasztalataim szerint NEM eszi a gumi alkatrészeket, legalábbis azokat nem, amiket két napig áztattam E85-ben :) (tömítések, benzincsövek) Elektromos benzinpumpám van, és gumicsövek viszik a karburátorig, de ezeknek sincs semmi baja 850Km alkoholos üzem után sem.

Konklúzió:

Még nincs, ugyanis látni kéne, hogy mennyit spórolunk így az üzemanyag költséggel... Ha az alkoholból több kell, plusz pl. karburátoros autóknál félig behúzott szivatóval kell járni, lehet, hogy ugyanoda jön ki a fogyasztás árban, mint benzinnel. Meglátjuk.

Ha kérdés van, ide lehet írni : otthon77@citromail.hu

Sok sikert!

Előzmény: carliiito (49)
keepitretro Creative Commons License 2007.10.26 0 0 53
carliito: pl régebbi suzukiba egy az egyben bele lehet tölteni átalakítás nélkül. Amíg van lambdaszabályozás utána húzza az üzemanyag mennyiséget. Suzukiban padlógázon is van kb 4000-ig lambdaszabályozás így csak az a feletti tartományokban szegényedik el...........
Előzmény: carliiito (49)
Csimbió Creative Commons License 2007.10.26 0 0 52
Bábolna (OIL)
Győr (OIL)
Kecskemét (OIL)
Pesterzsébet (Tesco)
Előzmény: Csimbió (50)
Csimbió Creative Commons License 2007.10.26 0 0 51
A magyarországi töltőállomásokat a Szabadegyházán működő Hungrana Kft. látja el a GreenPower névre keresztelt E85-tel. Kizárólag hazai alapanyagból nyerik az etanolt.
Csimbió Creative Commons License 2007.10.26 0 0 50
Csak annyit tudok, öt kút van.
carliiito Creative Commons License 2007.10.20 0 0 49
kicsit halott ez a forum... érdeklődnék az átalakításról. csinálta már vki, mik a tapasztalatok? mely anyagokkal reagál a etanol? mely anyagokat nem lehet használni?? aluminiummal hogyan reagál?? van e olyan cég aki vállal átalakítást??
eugen73 Creative Commons License 2007.09.13 0 0 48

 

cikk

 

hmm.. mégis fogy.. lehet hogy pálesz alapanyagnak használják sokan? lényeg hogy fogy .. csak nem értem, hiszen a ladáknak már az ólompótló hiánytól ki kellett volna múlniuk :D

eugen73 Creative Commons License 2007.09.13 0 0 47

hali,

 

Gondoltam megosztom Saab 9000-es (2.0 FPT) E85-ös tapasztalataimat, hátha valaki gondolkozik az áttérésen. Megvolt a második tankolásom is, így pár-száz km-rel a hátam mögött már kicsit többet tudok írni róla.

 

A kedvező korábbi tapasztalatok után bátran tovább emeltem az E85 arányát, így már 75% körül lehet az alkohol. (max legközelebb majd távolabb állok szondafújás közben a kipufogótól, biztos ami biztos:-)

 

Az átlagfogyasztás kereken 10l lett. (Kb. harmada városi, erős országút illetve kényelmes országúti menet)  Amúgy keveset járok városban, nem tudom mennyire jönne ki benzinnel, de nem érzem hogy megnőtt volna drasztikusan a fogyasztás. Gondolom azért sem, mert az ecu-n a gyári benzines program fut, ami nem fecskendez a snapszból se többet mint benzinnel tenné.

 

A gázreakció érzésre javult alap és közepes turbó töltés mellett, de nagy fordulatszámnál magas töltésen enyhe bizonytalanságot érzek rajta. Talán itt kellene már az a bizonyos üzemanyag többlet amit a Bio modellek ecu-je már rutinból adagol. De miután az esetek 95%-ban kényelmes autópálya menetben járok, nem igazán érzem ennek negatív hatását, inkább csak a jót.

 

 

Majd az idő és tapasztalat eldönti, de szerintem ez a megnövelt üzemanyag, és vele járó hőmennyiség az oka annak, hogy a Bio motorokat hőtűrőbb szelepekkel és fészkekkel gyártják. Az hogy a pumpa és tömítések hogy bírják, majd elválik. De a várható kiadások szerintem bőven bejönnek az üzemanyag árkülönbségből, nem beszélve a ’környezettudatosságról, olajfüggőségről és egyéb  .. babla..:)

 

A tesconál kérdeztem, és talán mások is használják már hagyományos kocsihoz, mert napi 3-4 tankolást nem tudna az a pár bio autó produkálni.

 

bocs ha hosszú voltam

b.

 

Csimbió Creative Commons License 2007.06.24 0 0 46
Focusnál az 1,4 1,6 2,0 literes motorok benzinesek, az 1,8 literes pedig alkoholos, így nem tudod összehasonlítani az árait.
Viszont a Focus C-MAX-nál az 1,8-as motor van benzines és alkoholos változatban is. Ott a különbség kb 70ezerFt.
Előzmény: zOman (44)
Csimbió Creative Commons License 2007.06.21 0 0 45
Nagy a csönd errefelé.
Árulják már valahol az alkoholt? Nem a kocsmákra gondolok. :-)
zOman Creative Commons License 2007.01.25 0 0 44
(Most találtam rá a topikra)

Győrben tudomásom szerint (többek között) kukoricát és cukorrépát is használnak alapanyagként.

Amúgy meg a magyar Ford Focus árlistában már szerepelnek a bioetanolos motorok, tehát a Saab után van még egy lehetőség. És ahogy nézegettem itt nincs is nagyon + költség mert az 1,6 os és a 2,0-s közé lőtték be az 1,8 asbioetanolos motort.
Előzmény: NeomatiK (37)
zsenyaf Creative Commons License 2006.09.24 0 0 43
Ezt kapjátok ki:-)

Üdvözlet: Zsenya
MuzX Creative Commons License 2006.09.08 0 0 42
Azt nem tudom, én a Saab BioPowerről beszéltem... :)
Előzmény: NeomatiK (40)
manta-z Creative Commons License 2006.09.08 0 0 41
Szia!

Turbós motornak a szelepeit szeretném belerakni, ezért jó az opel, mert legó. :) Én a többletteljesítményt nem használnám ki, lehet tennék bele egy visszafokoltabb vezérműtengelyt, hogy inkább nyomatékosabb legyen ezáltal csökkenthető lenne a fogyi. A helyzet az, hogy ezt a motort kimondottan etanolra hegyezném ki az autógyártóknál úgy látom, hogy ott elsődleges a benzinüzem és csak másodlagos az E85. Ezért szerintem valamivel jobb eredményeket lehetne elérni azzal a hátránnyal, hogy benzinüzemnél csak magas oktánszámú benzin használatára lenne lehetőség.
Előzmény: zsenyaf (36)
NeomatiK Creative Commons License 2006.09.08 0 0 40

Vagyis akkor Győrben mi a helyzet? Van keményítőhidrolízis vagy nincs? :)

Előzmény: MuzX (39)
MuzX Creative Commons License 2006.09.08 0 0 39
Nos igen, erről beszéltem már egy jó ideje előzőleg... :)))
Előzmény: NeomatiK (33)
MuzX Creative Commons License 2006.09.08 0 0 38
A törvény szerint az adókedvezmény csak az E85-ben lévő 85% etanolra vonatkozik, a 15% benzinre nem. Tehát az E85-öt tekintve nem 100%-os, igaz, az etanolt tekintve igen.
Előzmény: zsenyaf (35)
NeomatiK Creative Commons License 2006.09.08 0 0 37
Győrben miből csinálnak szeszt? Úgy tudom, hogy keményítő alapú növényekből egyedül a Hungrana állít elő etilalkoholt Szabadegyházán.
Előzmény: zsenyaf (35)
zsenyaf Creative Commons License 2006.09.08 0 0 36
Szia,

Mivel az E85-ben jóval kisebb az energiatartalom, biztos többet fog enni a motorod (vagy nem fog úgy menni)
Célszerű olyan szabályozást csinálnod, ami tetszőleges keveréket feldolgoz, mert sose tudhatod, hogyan tudsz tankolni :-)
Hogy fogják bírni a szelepek?

Üdv: Zsenya
Előzmény: manta-z (28)
zsenyaf Creative Commons License 2006.09.08 0 0 35
Most beszéltem a Győri Szeszgyár illetékesével. A helyzet kicsit szar :-(

Az elfogadott jövedéki törvény életbe léptetéséhez kell még az EU elfogadása, mivel 100%-os adókedvezményről van szó
Valamint nincs rendelkezés az E85 gyártásának szabályozásáról, emiatt nem lehet nekiállni annak sem!
Emiatt az októberi első E85 kút elég kétségesnek tűnik, hacsak nem importból...

A Győri Szeszgyár mellesleg most 25 millió litert tud évente, de ezt 80 millió literre tervezik növelni 2008-ra. Nekik (is) nagyon jól jönne

Üdv: Zsenya
manta-z Creative Commons License 2006.08.31 0 0 34
Konkrétan nekem egy Opel motorjáról van szó. hengerfej síkolással, illetve a másik mód, h a 2 literes motorra rá tudom tenni 1.8-as hengerfejet amitől alapban 12,3-ra megy fel a sűrítési viszony mivel kisebb benne az égéstér. Ezt tudom csökkenteni, ha gyártatok alá egy vastagabb fémlemezes hengerfej tömítést. Egyébként motorkonstrukciónként változik a megoldás módja, mivel vannak olyan motorok főleg a hengerenként 2 szelepesek ahol a dugattyú tetejében van egy bemarás kialakítva ezzel állítják, be a sűrítési viszonyt, tehát azt mondanám, hogy szinte minden autónál más a módszer, de azért mindig megoldható valahogy.
Előzmény: NeomatiK (32)
NeomatiK Creative Commons License 2006.08.31 0 0 33
NeomatiK Creative Commons License 2006.08.31 0 0 32

Helló!

Hogyan növelnéd a kompressziót?

Előzmény: manta-z (28)
manta-z Creative Commons License 2006.08.29 0 0 31
Hát az majd kiderül, hogy mennyire vágom, ha nem robban fel :))))))
Egyébként még egy pozitívum a bio ethanolhoz:
A benzin sztöchiometrikus aránya 14.7 az ethanolé pedig 9.6 Magyarán szólva kevesebb levegő kell a tökéletes égéshez...........
Előzmény: MuzX (30)
MuzX Creative Commons License 2006.08.29 0 0 30
Hű, te ennyire vágod a témát?

Én a Saabba egyébként is csak 98-ast tankolok a tuning miatt.
Előzmény: manta-z (28)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!