Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.29 0 0 29

Igen, ez így pontos.

Köszi!

Előzmény: MuzX (27)
manta-z Creative Commons License 2006.08.29 0 0 28
Szóval ami lejött a következőt fogom csinálni:
A motoromban a kompressziót fel fogom vinni 9,5-ről 11,5-re ezáltal alpvetően nő a motorom hatásfoka, max benzinből kénytelen leszek 98-ast tankolni. Csinálok egy 2MAP-os kopogásszabályzásos gyújtást ami kb 8-10 fokkal növeli az előgyújtást a benzines üzemhez képest. Szerintem ezekkel el fogom érni, hogy nagyjából annyit kajoljon a motor etanolból mint most benzinből. A lambda szabályozást, meg úgy oldom meg, hogy meg fogom növelni az spricni időket 20%-al ha bírja a fúvóka, ha nem akkor nagyobbra csere.
Előzmény: MuzX (27)
MuzX Creative Commons License 2006.08.29 0 0 27
fajlagosan kisebb az energiatartalma, de jobb a kompresszioturese, ezert lesz tole erosebb a Saab, persze a fogyasztas megno.
Előzmény: Törölt nick (25)
edk440 Creative Commons License 2006.08.28 0 0 26
Akit érdekel: http://en.wikipedia.org/wiki/E85

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.28 0 0 25

Igaz, hogy 210 körül lesz az ára, de a hatékonysága a benzin 65-70%-a.

Tehát, árban ugyanott vagyunk...

 

Én ezt hallottam.

MuzX Creative Commons License 2006.08.28 0 0 24
Még nem tudni pontosan, több társasággal is tárgyalnak.
Viszont azt több helyről is tudom, hogy a MOL szarik az egészre, nem érdekli, inkább a kevésbé ismert nevű, jobbára vidéken jelen lévő hálózatok érdeklődtek.

Csak érdekesség: úgy tudom, az USA-ban a Wal-Mart elkezdi forgalmazni.
Előzmény: manta-z (17)
manta-z Creative Commons License 2006.08.28 0 0 23
Külhonban ez már nem cikk

Csináld magad:

http://running_on_alcohol.tripod.com/id26.html
manta-z Creative Commons License 2006.08.28 0 0 22
Egy cikkben azt írják, hogy meghibásodás nélkül max 10%-ban, bár ez elég hihetetlennek, hangzik.
Előzmény: Riff-Raff (21)
Riff-Raff Creative Commons License 2006.08.28 0 0 21
Azt volna jó megtudni, hogy a nem etanolra tervezett kocsik mekkora etanoltartalmat viselnek el. Akkor lehetne majd kevergetni a hagyományos benzinnel, az is haszon.
Előzmény: manta-z (17)
Riff-Raff Creative Commons License 2006.08.28 0 0 20
A benzin kenőhatása szerintem az elhanyagolható kategóriába esik, szóval ebből a szempontból aligha kritikus az etanol.
Előzmény: manta-z (15)
Riff-Raff Creative Commons License 2006.08.28 0 0 19

Mivel a benzin nagyrészt szénhidrogénekból tevődik össze, a benzinből képződött kipufogógázban is jócskán van vízgőz. Bár az etanol használata esetén több vízgőz képződik, sőt, még több, mint az LPG-ből. A kipufogó védelmét szerintem azzal lehetne növelni, ha valami hőszigetelő bandázst tesz rá az ember, akkor kevésbé hűl le a kipufogógáz, és nem csapódik le odabent a víz. Legalábbis ha már bemelegedett a kipufogó. Rövid utak esetén ez nem sokat ér.

Előzmény: manta-z (12)
manta-z Creative Commons License 2006.08.28 0 0 18
" Saab 95 BioPowereket próbálhattunk ki. Az autón annyi az átalakítás a hagyományos, kétliteres, benzines, turbós változathoz képest, hogy módosítják a motorvezérlő elektronikát, az agresszív alkoholnak is ellenálló üzemanyagellátó-rendszert építenek ki, s a szelepeket és szelepfészkeket nagyobb hőtűrésű alkatrészekre cserélik. "
manta-z Creative Commons License 2006.08.28 0 0 17
Valaki tudja, melyik benzinkúton lehet majd kapni az E85-öt? Szerintem vennék belőle pár kannával, "játszani".
MuzX Creative Commons License 2006.08.28 0 0 16
Ja, még valami: igen, a Fordnak és a Volvónak is létezik E85-re készült autója, de még nincs hivatalosan magyarországi forgalomban.
Saabból jelenleg 4 db raktárról elvihető. Eddig ötöt adtak el belőlük itthon, egyet szoktam is látni. Az a svéd cég vette meg őket, amelyik a bioetanol üzemeket építteti.

Nemrég beszéltem a Saabbal, és valamikor szeptember végén lesznek náluk nyílt napok, ha minden jól megy, majd ki lehet próbálni a BioPowert.
Előzmény: manta-z (12)
manta-z Creative Commons License 2006.08.28 0 0 15
Az AC esélyes lehet, mivel az egész belsejét a benzin hűti meg keni, kérdés, hogy az E85 ezen paraméterei mennyiben mások 8viszkozitás tsb.). A brazil alkoholos verdák kivétel nélkül mind karburátorosok voltak a katalógus szerint (1991-ben)
Előzmény: MuzX (14)
MuzX Creative Commons License 2006.08.28 0 0 14
A Saabnál szerintem (de ez nem hivatalos és ellenőrzött info) az üzemanyagszállító csövek és a szivattyú van még módosítva.

Braziloknál már hosszú ideje használnak elég nagy etanol tartalmú üzemanyagokat.
Előzmény: manta-z (12)
MuzX Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13
Szerintem nem, de ez nyilván motorfüggő.
Előzmény: Kuldonc (11)
manta-z Creative Commons License 2006.08.28 0 0 12
Én is láttam tegnap este a riportot, ma gőzerővel elkezdtem utánajárni a technikai részleteknek, hogy hogyan konvertáljam meglévő autómat bioetanolos meghajtásúra. Fordnál is létezik vegyesüzemű jármű. Ott annyit írnak, hogy keményebb anyagú szelepek és szelepveztők vannak a motorban illetve 3 féle gyújtástérképpel rendelkezik a motormenedzsment. A bietanolnál, sokkal jobban kitolódik a kopogási határ ez nagyobb előgyújtást tesz lehetővé illetve növelhető a sűrítési viszony. Ez utóbbi kerülendő, ha hagyományos benzinnel is akarjuk használni a vasat. A nagyobb előgyújtás miatt nagyobb a motor hőterhelése ezért lehet szó a keményebb szelepekről. A Saabnál, mivel turbós ott könnyen lehet játszani a turbónyomással ezért egyszerűen variálható a leadott teljesítmény illetve a motor működési jellege. Széria autóknál amik rendelkezenk kopogásszabályzásos gyújtással és nincs szükségünk nagyobb teljesítményre mint a gyári akkor szerintem minden gond nélkül bele lehet önteni. A rozsdásodásnál igazából a kipuffogórendszerre tudnék gondolni amennyiben a kipuff gáznak van vízgőz tartalma. Amennyiben igen akkor rozsdamentesre kell cserélni, illetve elgondolkodtató a lambda szabályzás kérdése is.....A gumialkatrészek szétmaródása, jogos probléma lehet. Egy ideig használtam a dízel autómat (rendes) biodízel üzemanyaggal (RME) ott az adagolóm gumitőmítései bánták az üzemanyagcsövekkel semmi probléma nem volt. Mindenesetre nekem akkor is megérné, ha akár csak egy évig tudnám ezt használni egy esetleges jövedéki adóemelés végett.
Előzmény: Riff-Raff (-)
Kuldonc Creative Commons License 2006.08.28 0 0 11
En 30e Ft-os atalakitasi koltsegrol olvastam.
Ez igaz-e?
MuzX Creative Commons License 2006.08.28 0 0 10
Olyan rettentő nagyon nem értelmezgethetik, mert az EU is ebbe az irányba halad.
Azt nem tudom, hogy konkrétan az EU szabályozás mit mond erről, de azért ott ezt kicsit jobban támogatják tudtommal.
Előzmény: halinorbi (9)
halinorbi Creative Commons License 2006.08.28 0 0 9
"A most elfogadott adótörvény szerint 2012-ig nem kell fizetni jövedéki adót az E85 "...

haha... Ebben ne bizz! Adótörvény? Majd "újraértelmezik".
Előzmény: MuzX (8)
MuzX Creative Commons License 2006.08.28 0 0 8
Még valami:
A most elfogadott adótörvény szerint 2012-ig nem kell fizetni jövedéki adót az E85 bioetanol tartalma után, csak a 15%-os benzintartalom után.
Persze, amint azt tudjuk, a kormány szava nem úri becsületszó, bármikor megváltoztathatnak bármit.

Ami még mellette szól: a hazai piacra szükséges mennyiséget itthon meg lehetne termelni, nem kéne érte más országból vásárolni, sőt, a svéd beruházásban épülő 4 vagy 5 üzem exportra termelne inkább, úgy tudom.

AMi ellene: a már elhangzott agrár-ellenérvek mellett egyesek félnek attól, hogy egyfajta monokultúrás termelés veszi kezdetét ezzel sok területen, ami nem igazán tesz jót a termőföld kihasználásának.

Nyilván a benzinárak alakulása is befolyásolja majd, vajon megéri-e ez az üzemanyag.
Persze az igazi megoldás a Saab BioPower Hybrid lesz, ahol az E85 vagy E100-zal (tiszta bioetanol) működő 2 literes turbós robbanómotor mellett egy villanymotor és az ehhez kapcsolódó rendszerek is besegítenek, például 50 km/h alatt elég kizárólag a villamos meghajtást használni (Zero Mode). Nagyjából ugyanazt tudja majd, mint a mostani hibridek, csak a robbanómotorja is környezetbarát lesz.
Ja, és a kombinált meghajtás miatt (mármint a robbanómotor az első, a villany a hátsó kereket hajtja) rövid ideig gyorsításkor nagyon meg tud lódulni, 6,8 másodperc alatt van százon.
MuzX Creative Commons License 2006.08.28 0 0 7
Jelenleg hazánkban az egyetlen hivatalosan forgalmazott E85-re alkalmas kocsi tudtommal a Saab 9-5 BioPower.
Ennél az üzemanyagellátó rendszer került átalakításra, valamint a motorvezérlést programozták át úgy, hogy az autó akár E85-tel, akár normál benzinnel is működik, és E85-tel a benzinesénél kb. 30%-kal nagyobb a teljesítménye.
Mivel az E85 ára kb. 30%-kal lesz olcsóbb a benzinnél (persze kérdés, melyiknél?), az autó viszont ugyanannyi út megtételéhez 20-30%-kal fogyaszt többet belőle használattól függően, a nyereség minimális, mindössze 5-10% lehet.
Cserébe megvan az a hátrány, hogy alig lehet majd hozzá kutat találni, ahol kapható.

Az autó ára 1000 euróval magasabb a benzines változaténál alapesetben, és 8.6 millió az alapmodell ára valamivel, tehát nincs szó arról, hogy 1 millával drágább volna.
Sajnos a többi kedvezmény, ami más országokban már adott (adókedvezmény az autó árából, parkolási kedvezmény, stb.) egyelőre még nem várható.
MuzX Creative Commons License 2006.08.28 0 0 6
Azért vannak ellenérvek és ebbe is érdemes belegondolni (félreértések elkerülésére mondom, én alapvetően az E85 mellett vagyok):

Zöldüzemanyag vadhajtásokkal
"Szinte egyetlen hét sem telt el az elmúlt fél évben idehaza anélkül, hogy ne jelentettek volna be bioüzemanyagok előállításával kapcsolatos beruházási tervet. Dől a pénz a bioetanol- és biodízelüzemek építésébe, miközben a nemzetközi hírügynökségektől arról tájékoztatnak, hogy Nyugat-Európában szárnyal a kereslet a zöldüzemanyagok iránt. A kép már-már rózsaszín, hiszen minden azt sugallja, hogy a biztos piacnak köszönhetően hamarosan a magyar agrárium is hosszú időre elfeledheti túltermelési gondjait.
Ennek ellenére még a rendszeres kenyérfogyasztóknak, csip- és szotyievőknek is korai azon aggódni, marad-e elegendő mezőgazdasági termény az országban ahhoz, hogy az élelmiszer-ellátás biztonsága ne sérüljön. Ugyanis a bioüzemanyag-gyártás ma még a kőolajár szárnyalása ellenére is drágább, mint a benzin vagy a gázolaj előállítása. A gazdaságosság javítására újabb és újabb fejlesztések indulnak, ám a fosszilis és a növényi alapanyagú üzemanyagok előállítási költségében fennálló különbség egyelőre alig csökken. Hiába nő féktelenül a kőolaj ára, ha a bioüzemanyag-gyártó részére beszállító gazdának egyre többe kerül megtölteni hagyományos gázolajjal a traktora tankját ahhoz, hogy learathassa a bioetanol vagy biodízel előállításához szükséges terményeket.
A jó bizniszre az a biztosíték, hogy a benzinnél 2007 közepétől, a gázolajnál pedig 2008 elejétől magasabb jövedéki adót kell fizetni mindazon üzemanyagok után, amelyekben a biokomponensek aránya nem éri el a 4,4 százalékot, s többé-kevésbé hasonló szabályozások vannak érvényben szerte Nyugat-Európában. Tehát környezettudatos polgárokként örüljünk a bioüzemanyagok gyors terjedésének, ám ne feledkezzünk meg arról, hogy ezeknek a termékeknek a piaca ma még az adókedvezmények formájában megjelenő állami támogatáson hízik, miközben a termelési lehetőségek hosszú távon nagyon is korlátozottak."
Előzmény: Lars Turms (4)
Sch.Lacika Creative Commons License 2006.08.28 0 0 5
Meg majd valami plusz adót találnak ki az ilyen autókra....
Előzmény: halinorbi (1)
Lars Turms Creative Commons License 2006.08.28 0 0 4

Én azt nem értem, hogy miért erőltetik ennyire ezt a hidrogén hajtást. A bioetanol sokkkal ésszerűbbnek tűnik.

Előzmény: halinorbi (1)
Lars Turms Creative Commons License 2006.08.28 0 0 3
Én azt hallotam, hogy se gumi, se sima acél nem lehet.
Előzmény: Riff-Raff (-)
halinorbi Creative Commons License 2006.08.28 0 0 2
közben elolvastam rendesen a cikket. Szóval azt írják, hogy ugyanaz a motor van benne, mnt ebben a normá Toyotábanl.
Előzmény: halinorbi (1)
halinorbi Creative Commons License 2006.08.28 0 0 1
ezek a szemetek még a hidrogént is meg fogják adóztatni... vagy magát az autót, de úgy, hogy havi 30ezret biztosan hozzon a konyhára...

no mind1. A rozsdásodáshoz nemtok hozzászólni. A másfajta gumitömítésben viszont lehet valami... de az olcsó mulatság.

Itt egy friss cikk a leggyorsabb etanolos autóról:
totalcar
Előzmény: Riff-Raff (-)
Tombolda Creative Commons License 2006.08.28 0 0 0
Pard0n.
Előzmény: Riff-Raff (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!