Monaco-ra valami sajátos F1 kellene. Elnézve a Historic versenyt, és régebbi futamokat, a legtöbb lehetőség az előzésre az vezetési és vezethetőségi jellemzőkből jött, gondolok itt arra hogy akkoriban baromi fontos volt hogy hogyan sikerül a váltás pl. az első kanyarban az emelkedőre menet, mert ha elbaxa a versenyző, akár a fordulatot, akár magát a váltást akkor ott a lehetőség, és ez ma már nincs. Minden váltás közel tökéletes, mert ilyen a technika.., és ez nem a versenyzőket degradálja, mert ha megnézded hogy jóval nagyobb tempónál és szinte fekvő helyzetben milyen qva közel mennek a korláthoz...és nem csak egy-két versenyző, és egy két helyen.
Szóval alapvetően a vezethetőség kevés hibalehetősége is probléma. Így lett Monaco egy szombati esemény vasárnapi helyett.
Még nem volt olyan, hogy Hatmit bármiért is elmarasztaltad volna, még a durva kilökését is versenybalesetnek minősítetted. Nem csapathiba volt, ő hibázott, mert nem ismerte fel, hogy nem elég a nyugdíjas tempó. Ezt ne varrjuk már a csapat nyakába! Egyébként is.felül szokta bírálni a csapat döntéseit, vagy amikor autótervezőnek adja ki magát. Most megállt a tudomány.
Szó szerint fél gőzzel mentünk az egyenesekben bizonyos helyeken, egy sebességi fokozattal feljebb, mint normál esetben, és négy másodperccel voltunk lassabbak. Ez nem is igazán volt versenyzés
Alapvetően pálya,...az F1 autók valóban nagyok...egyébként hosszban, mert szélességben pl. keskenyebb mint Senna Mp4/4 kocsija. De még ha keresünk egy hasonlóa Formulát mint mondjuk az F3, ugye most Gabrielle Mini megverte volna ezt az McLaren MP4/4-t vezető Senna-t szombaton időmérőn. Na ez az F3 autó a kiterjedését tekintve nagyon hasonló ahhoz a McLaren MP4/4-hez (45cm hosszabb, és 20 cm keskenyebb), és az F3 futamon egy tényleges előzés volt, illetve egy pozíciócsere ahol a próbálkozó rajtavesztett és még őt előzték meg (meg persze egy csomó törés).
Alapvetően szerintem is jóval rövidebbnek és főleg könnyebbnek kell lenniük az F1 autóknak, de itt Monaco-ban a pálya az ahol nem lehet előzni, ahhoz hogy tényleg az autók mérete engedje a versenyt ahhoz kb. a Formula Student méreteivel kellene rendelkeznie
szerintem ez a traktor autóknak köszönhető elsősorban. egyszerűen nem férnek már el itt. valahogy vissza kéne térni a kisebb, fürgébb autókhoz, nem tudom miért kell alapvetésnek venni, hogyha versenyezni szeretnénk, akkor ezek erre nem alkalmasak. valamire jók biztos, csak nem versenyzésre. legalábbis ezeken a pályákon. azt is akkor el kéne dönteni, hogy szabaduljunk-e meg az összes klasszikus pályától, vagy átépítsék őket, csak hogy be tudják fogandni ezeket a monstrumokat.
Sose értettem, de most már megkérdezem: mi értelme húgyszörpösnek nevezni egy csapatot? Mitől lesz az (még) rosszabb, ha annak írják? A Red Bull eleve nem is szörp.
E. Fittipaldi, 1973 Interlagos E. Fittipaldi, 1974 Interlagos
Pace, 1974 Interlagos
Piquet, 1983 Jacarepaguá Piquet, 1983 Jacarepaguá A. Senna, 1991 Interlagos
A. Senna, 1993 Interlagos Massa, 2006 Interlagos Massa, 2008 Interlagos
Dél-afrikai Köztársaság
Scheckter, 1975 Kyalami
Kanada G. Villeneuve, 1978 Montréal
Franciaország Jabouille, 1979 Dijon Prost, 1981 Dijon Arnoux, 1982 Le Castellet Prost, 1983 Le Castellet Prost, 1988 Le Castellet Prost, 1989 Le Castellet Prost, 1990 Le Castellet Prost, 1993 Magny-Cours
Ausztria
Lauda, 1984 Österreichring
Németország M. Schumacher, 1995 Hockenheim
M. Schumacher, 1995 Nürburgring (Európa GP) M. Schumacher, 2000 Nürburgring (Európa GP)
M. Schumacher, 2001 Nürburgring (Európa GP)
R. Schumacher, 2001 Hockenheim
M. Schumacher, 2002 Hockenheim
R. Schumacher, 2003 Nürburgring (Európa GP)
M. Schumacher, 2004 Nürburgring (Európa GP) M. Schumacher, 2004 Hockenheim M. Schumacher, 2006 Nürburgring (Európa GP) M. Schumacher, 2006 Hockenheim Vettel, 2013 Nürburgring N. Rosberg, 2014 Hockenheim
Spanyolország Alonso, 2006 Barcelona
Alonso, 2012 Valencia (Európa GP) Alonso, 2013 Barcelona
Hollandia M. Verstappen, 2021 Zandvoort M. Verstappen, 2022 Zandvoort M. Verstappen, 2023 Zandvoort
Ezt nem akartam részletezni, de igen. A mondanivalóm lényege inkább az, hogy mikor Sainz vakbél nélkül nyert, senki nem értette, miért Leclerc marad. Most meg a monacói a 2. Ennyit változik az emberek vélekedése pár hónapon belül, és akkor egymást kérik számon, hogy hogyan merészelte 2021-ben, 2018-ban, 2016-ban ezt vagy azt nyilatkozni Nyuggerrapperről, Rosbergről, Hamiltonról, a régiek visszamennek a cipészig is. :)))
Aha. 2 hónapja meg azt hallgatjuk, hogy a Ferrari a rossz embert cseréli Nyuggerrapperre. Azóta annyit változott (=romlott) a helyzet, hogy Sainz neve fel se merül más csapatoknál.
Akárhogy nézem, Hulk is rontott, Czunodához hasonlóan fékeznie kellett volna, pont akkor ment tovább, mikor Perec elkezdett tolódni. Ha idejében fékez, max. bemegy elé Perec, és utólag kikerüli. Magnussen még jött a crash után is, valószínű nem működött a féke, ezért ütköztek a végén is, de addigra meg is léphetett volna onnan Hulk - vagy hát jobb, ha hátulról kapja el, mint így elölről.