Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

091010 Creative Commons License 4 napja -6 0 881591

A hatszorozás megy is... virslizni is szoktam, idegesítő a pali, ez van.

Előzmény: Jam Clerk (881587)
btipus Creative Commons License 4 napja -3 0 881590

Amennyiben kevésbé magadra és jobban a vitafélre figyelnél akkor tudnál példát mondani ahol én Hamilton-t hibáztattam, egyébként miért is ne tenném?

Előzmény: fitosi (881588)
btipus Creative Commons License 4 napja -2 0 881589

Monaco-ra valami sajátos F1 kellene. Elnézve a Historic versenyt, és régebbi futamokat, a legtöbb lehetőség az előzésre az vezetési és vezethetőségi jellemzőkből jött, gondolok itt arra hogy akkoriban baromi fontos volt hogy hogyan sikerül a váltás pl. az első kanyarban az emelkedőre menet, mert ha elbaxa a versenyző, akár a fordulatot, akár magát a váltást akkor ott a lehetőség, és ez ma már nincs. Minden váltás közel tökéletes, mert ilyen a technika.., és ez nem a versenyzőket degradálja, mert ha megnézded hogy jóval nagyobb tempónál és szinte fekvő helyzetben milyen qva közel mennek a korláthoz...és nem csak egy-két versenyző, és egy két helyen.

Szóval alapvetően a vezethetőség kevés hibalehetősége is probléma. Így lett Monaco egy szombati esemény vasárnapi helyett.

Előzmény: tyler-durden (881584)
fitosi Creative Commons License 4 napja -6 3 881588

Még nem volt olyan, hogy Hatmit bármiért is elmarasztaltad volna, még a durva kilökését is versenybalesetnek minősítetted. Nem csapathiba volt, ő hibázott, mert nem ismerte fel, hogy nem elég a nyugdíjas tempó. Ezt ne varrjuk már a csapat nyakába! Egyébként is.felül szokta bírálni a csapat döntéseit, vagy amikor autótervezőnek adja ki magát. Most megállt a tudomány.

Előzmény: btipus (881553)
Jam Clerk Creative Commons License 4 napja 0 2 881587

Én is olvastam, mégsem használom. Ilyen erővel virslizhetne, slimboyozhatna, hatmiltonozhatna, stb. mindenki.

Előzmény: 091010 (881586)
091010 Creative Commons License 4 napja -5 0 881586

Pedig itt olvastam, más nevezte el így.

Előzmény: Jam Clerk (881580)
rm40 Creative Commons License 4 napja 0 2 881585

https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2024/05/26/ez-nem-is-volt-versenyzes-verstappen-tamogatna-monaco-atalakitasat

 

Nyilván savanyú a szőlő, de ebben van igazság:

„Szó szerint fél gőzzel mentünk az egyenesekben bizonyos helyeken, egy sebességi fokozattal feljebb, mint normál esetben, és négy másodperccel voltunk lassabbak. Ez nem is igazán volt versenyzés”

tyler-durden Creative Commons License 4 napja 0 0 881584

egyetértek, csak az F3 egy alapvetően azonos autók bajnoksága, az F1ben azért nagyobbak lehetnek a teljesítménybeli különbségek

Előzmény: btipus (881583)
btipus Creative Commons License 4 napja 0 0 881583

Alapvetően pálya,...az F1 autók valóban nagyok...egyébként hosszban, mert szélességben pl. keskenyebb mint Senna Mp4/4 kocsija. De még ha keresünk egy hasonlóa Formulát mint mondjuk az F3, ugye most Gabrielle Mini megverte volna ezt az McLaren MP4/4-t vezető Senna-t szombaton időmérőn. Na ez az F3 autó a kiterjedését tekintve nagyon hasonló ahhoz a McLaren MP4/4-hez (45cm hosszabb, és 20 cm keskenyebb), és az F3 futamon egy tényleges előzés volt, illetve egy pozíciócsere ahol a próbálkozó rajtavesztett és még őt előzték meg (meg persze egy csomó törés).

Alapvetően szerintem is jóval rövidebbnek és főleg könnyebbnek kell lenniük az F1 autóknak, de itt Monaco-ban a pálya az ahol nem lehet előzni, ahhoz hogy tényleg az autók mérete engedje a versenyt ahhoz kb. a Formula Student méreteivel kellene rendelkeznie

Előzmény: tyler-durden (881581)
Bateman Creative Commons License 4 napja -4 2 881582

Ez mar kicsit jobban nez ki!


 

tyler-durden Creative Commons License 4 napja 0 0 881581

szerintem ez a traktor autóknak köszönhető elsősorban. egyszerűen nem férnek már el itt. valahogy vissza kéne térni a kisebb, fürgébb autókhoz, nem tudom miért kell alapvetésnek venni, hogyha versenyezni szeretnénk, akkor ezek erre nem alkalmasak. valamire jók biztos, csak nem versenyzésre. legalábbis ezeken a pályákon. azt is akkor el kéne dönteni, hogy szabaduljunk-e meg az összes klasszikus pályától, vagy átépítsék őket, csak hogy be tudják fogandni ezeket a monstrumokat.

Előzmény: Ez666 (881556)
Jam Clerk Creative Commons License 4 napja 0 8 881580

Sose értettem, de most már megkérdezem: mi értelme húgyszörpösnek nevezni egy csapatot? Mitől lesz az (még) rosszabb, ha annak írják? A Red Bull eleve nem is szörp.

Előzmény: 091010 (881572)
091010 Creative Commons License 4 napja -2 0 881579

Na, ez már jobban hangzik, az előző listádat dekódolnom kell.

Előzmény: F1 Hierro (881578)
F1 Hierro Creative Commons License 4 napja 0 1 881578

Hazai versenyzők győzelmei az F1-ben:

 

USA
Parsons, 1950 Indy 500

Wallard, 1951 Indy 500
Ruttman, 1952 Indy 500
Vukovich, 1953 Indy 500
Vukovich, 1954 Indy 500
Sweikert, 1955 Indy 500
Flaherty, 1956 Indy 500
Hanks, 1957 Indy 500
Bryan, 1958 Indy 500

Ward, 1959 Indy 500
Rathmann, 1960 Indy 500
Ma. Andretti, 1977 Long Beach (USA-Nyugat GP)


Olaszország
Farina, 1950 Monza

Ascari, 1951 Monza

Ascari, 1952 Monza
Scarfiotti, 1966 Monza
Patrese, 1990 Imola (San Marinói-i GP)

 

Argentína
Fangio, 1954 Buenos Aires
Fangio, 1955 Buenos Aires
Fangio, 1956 Buenos Aires (váltásban az olasz Mussóval)
Fangio, 1957 Buenos Aires

 

Egyesült Királyság

Moss, 1955 Aintree

Moss/Brooks, 1957 Aintree

Clark, 1962 Aintree

Clark, 1963 Silverstone

Clark, 1964 Brands Hatch

Clark, 1965 Silverstone

Clark, 1967 Silverstone

Stewart, 1969 Silverstone

Stewart, 1971 Silverstone

Hunt, 1977 Silverstone

Watson, 1981 Silverstone

Mansell, 1985 Brands Hatch (Európa GP)

Mansell, 1986 Brands Hatch

Mansell, 1987 Silverstone

Mansell, 1991 Silverstone

Mansell, 1992 Silverstone

D. Hill, 1994 Silverstone

Herbert, 1995 Silverstone

Coulthard, 1999 Silverstone

Coulthard, 2000 Silverstone

Hamilton, 2008 Silverstone

Hamilton, 2014 Silverstone

Hamilton, 2015 Silverstone 

Hamilton, 2016 Silverstone

Hamilton, 2017 Silverstone

Hamilton, 2019 Silverstone
Hamilton, 2020 Silverstone (Brit GP)

Hamilton, 2021 Silverstone

Brazília

E. Fittipaldi, 1973 Interlagos
E. Fittipaldi, 1974 Interlagos

Pace, 1974 Interlagos

Piquet, 1983 Jacarepaguá
Piquet, 1983 Jacarepaguá
A. Senna, 1991 Interlagos

A. Senna, 1993 Interlagos
Massa, 2006 Interlagos
Massa, 2008 Interlagos


Dél-afrikai Köztársaság

Scheckter, 1975 Kyalami

 

Kanada
G. Villeneuve, 1978 Montréal

 

Franciaország
Jabouille, 1979 Dijon
Prost, 1981 Dijon
Arnoux, 1982 Le Castellet
Prost, 1983 Le Castellet
Prost, 1988 Le Castellet
Prost, 1989 Le Castellet
Prost, 1990 Le Castellet
Prost, 1993 Magny-Cours

 

Ausztria

Lauda, 1984 Österreichring

Németország
M. Schumacher, 1995 Hockenheim

M. Schumacher, 1995 Nürburgring (Európa GP)
M. Schumacher, 2000 Nürburgring (Európa GP)

M. Schumacher, 2001 Nürburgring (Európa GP)

R. Schumacher, 2001 Hockenheim

M. Schumacher, 2002 Hockenheim

R. Schumacher, 2003 Nürburgring (Európa GP)

M. Schumacher, 2004 Nürburgring (Európa GP)
M. Schumacher, 2004 Hockenheim
M. Schumacher, 2006 Nürburgring (Európa GP)
M. Schumacher, 2006 Hockenheim
Vettel, 2013 Nürburgring
N. Rosberg, 2014 Hockenheim


Spanyolország
Alonso, 2006 Barcelona

Alonso, 2012 Valencia (Európa GP)
Alonso, 2013 Barcelona


Hollandia
M. Verstappen, 2021 Zandvoort
M. Verstappen, 2022 Zandvoort
M. Verstappen, 2023 Zandvoort

Monaco
Leclerc, 2024 Monte Carlo

091010 Creative Commons License 4 napja -1 0 881577

Ezt nem akartam részletezni, de igen. A mondanivalóm lényege inkább az, hogy mikor Sainz vakbél nélkül nyert, senki nem értette, miért Leclerc marad. Most meg a monacói a 2. Ennyit változik az emberek vélekedése pár hónapon belül, és akkor egymást kérik számon, hogy hogyan merészelte 2021-ben, 2018-ban, 2016-ban ezt vagy azt nyilatkozni Nyuggerrapperről, Rosbergről, Hamiltonról, a régiek visszamennek a cipészig is. :)))

Előzmény: candle (881575)
candle Creative Commons License 4 napja 0 0 881576

Ilyen az, amikor a stat alátámasztja, amit láttunk. :-) 

Előzmény: Szigi101 (881573)
candle Creative Commons License 4 napja 0 0 881575

Ami persze lehet attól is, h az audi már le van zsírozva. 

 

Előzmény: 091010 (881570)
091010 Creative Commons License 4 napja -1 0 881574

a piros zászló miatt, de a tavalyi sokkal rosszabb volt

Előzmény: Szigi101 (881573)
Szigi101 Creative Commons License 4 napja 0 1 881573

Azért ilyen "mozdulatlan" verseny nem volt még a F1 történelmében, mint a mai

 

https://www.statsf1.com/en/2024/monaco/tour-par-tour.aspx

091010 Creative Commons License 4 napja -4 0 881572

Tegnap már ellőttem az újabb Q2-je miatt. :) 

 

Mai fejjel megint módosítanék: Russell-t a húgyszörpösökhöz!

Előzmény: F1 Hierro (881569)
F1 Hierro Creative Commons License 4 napja 0 0 881571

Bocs, Ascarinál nem gondolkodtam, hogy Farina már megelőzte. :D

Előzmény: F1 Hierro (881566)
091010 Creative Commons License 4 napja -4 1 881570

Aha. 2 hónapja meg azt hallgatjuk, hogy a Ferrari a rossz embert cseréli Nyuggerrapperre. Azóta annyit változott (=romlott) a helyzet, hogy Sainz neve fel se merül más csapatoknál.

Előzmény: shu14 (881565)
F1 Hierro Creative Commons License 4 napja 0 0 881569

Czunodához

 

Ezzel az írásmóddal sem találkoztam még, vissza a Monarchiába? :)

Előzmény: 091010 (881564)
F1 Hierro Creative Commons License 4 napja 0 0 881568

Amikor végre lenne hatása, szarnak alkalmazni.

Előzmény: zsozsok (881538)
F1 Hierro Creative Commons License 4 napja 0 0 881567

Magukat teszik nevetségessé.

Előzmény: Pizsama Jack (881537)
F1 Hierro Creative Commons License 4 napja 0 0 881566

Országok első futamgyőztesei:

 

Olaszország: Farina, 1950 Brit GP

Argentína: Fangio, 1950 Monacói GP

USA: Parsons, 1950 Indy 500 ("rendes" nagydíj: P. Hill, 1960 Olasz GP)

Olaszország: Ascari, 1951 Német GP

Egyesült Királyság: Hawthorn, 1953 Francia GP (Anglia; Skócia: Clark, 1962 Belga GP; Észak-Írország: Watson, 1976 Osztrák GP)

Franciaország: Trintignant, 1955 Monacói GP

Ausztrália: J. Brabham, 1959 Monacói GP

Svédország: Bonnier, 1959 Holland GP

Új-Zéland: McLaren, 1959 USA GP

Németország (akkoriban NSZK): von Trips, 1961 Holland GP

Mexikó: P. Rodríguez, 1967 Dél-afrikai GP

Belgium: Ickx, 1968 Francia GP

Svájc: Siffert, 1968 Brit GP

Ausztria: Rindt, 1969 USA GP

Brazília: E. Fittipaldi, 1970 USA GP

Dél-afrikai Köztársaság: Scheckter, 1974 Svéd GP

Kanada: G. Villeneuve, 1978 Kanadai GP

Finnország: K. Rosberg, 1982 Svájci GP

Kolumbia: Montoya, 2001 Olasz GP

Spanyolország: Alonso, 2003 Magyar GP

Lengyelország: Kubica, 2008 Kanadai GP

Venezuela: Maldonado, 2012 Spanyol GP

Hollandia: M. Verstappen, 2016 Spanyol GP

Monaco: Leclerc, 2024 Monacói GP

shu14 Creative Commons License 4 napja -5 2 881565

Akkor elég szarul vontad le.

 

A szájasod se lett gyorsabb. Hulk megmentette Imolában, most meg egy bénázó Hamilton.

 

Virsli nagy szerencséje, hogy eddig Perez és Sainz is csak Lökitől vettek el pontot, tőle nem.

Előzmény: fitosi (881548)
091010 Creative Commons License 4 napja -2 0 881564

Akárhogy nézem, Hulk is rontott, Czunodához hasonlóan fékeznie kellett volna, pont akkor ment tovább, mikor Perec elkezdett tolódni. Ha idejében fékez, max. bemegy elé Perec, és utólag kikerüli. Magnussen még jött a crash után is, valószínű nem működött a féke, ezért ütköztek a végén is, de addigra meg is léphetett volna onnan Hulk - vagy hát jobb, ha hátulról kapja el, mint így elölről.

 

mert közben az összefoglalót nézem https://www.youtube.com/watch?v=aeCI0ObFY8M

fitosi Creative Commons License 4 napja -6 0 881563

Nyilván nem volt a Brawn rossz autó

 

Ki lehet hozni annak, csak erősen hinni kell benne. Nem megbántva Buttont, de azzal az autóval egy Vettel 10 fölött nyert volna futamot.

Előzmény: Inner Circle (881557)
sef_bacsi Creative Commons License 4 napja -1 0 881562

miért ?

Előzmény: Gyöször (881550)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!