Köszi, csatolóelkókkal nem volt szerencsém, bonyolultabb dolgokat meg nem szeretnék piszkálni, mert nem az enyém a rádió és nagyon szép. A tulajdonos majd felkeres egy rádiószerelésben jártas szakit. Viszont van nálam egy eléggé leharcolt Orionton, amit sikerült életre kelteni (csak a beragadt forgót kellett kiszabadítani) most viszont a hangerő potméterrel eltoltam valamit. Kiforrasztottam ugyanis a helyéről, hogy a tengelyről ledrótkefézzem a rozsdát, azóta viszont furcsán működik, lényegében csak hangos és még hangosabb között lehet szabályozni a hangerőt. Ráadásul úgy tűnik, mintha előtte fel lett volna cserélve két drót (nem én piszkálom először ezt a rádiót), de mindkét bekötés ugyanúgy rossz. A poti maga látszólag jó és egyelőre nem találtam szakadt vezetéket vagy hibás forrasztást a környéken.
Hangfrekis fokozatban a csatolóelkók, de ha eredeti akkor minden elkót célszerű cserélni, illetve a végtranyókat szokás tönkretenni fordított polaritással, tekintve hogy pont fordított bekötésű és egy mai dugasztáp tönkre is teszi.
Kissé idétlen kérdés következik: Sokol 308 típusú rádiónak mennyire kéne hangosnak lennie? Kezembe nyomtak egyet azzal, hogy halkan szól és a szobahangerőhöz tényleg majdnem csutkára fel kell tekerni, de egyébként látszólag jól működik (már amennyire lehet próbálni, középhullámon meg a keleti FM sávban sincs már semmi). No meg ha tényleg hibás, akkor hol érdemes keresni a hiba forrását?
Igen, olyat én is láttam elektronikai boltok kínálatában, meg közben kaptam egy 25 Ohmost. Azzal szerintem megoldom, hangminőség különösebben nem szempont mert csak zajongani fogok vele :-)
Aminek realitása van az a 32 ohm, ami előfordul a legújabbkori műanyag membránosok között is. Őrizgetek még egy piezo-hangszórót, ami annyi ohmos amennyi ellenállást kapcsolsz vele párhuzamosan - az más kérdés, hogy milyen a hangja. A jó megoldás a pici illesztő trafó és 8 ohmos hangszóró.
Nem sok esélyt látok rá, hogy lehet ilyesmit szerezni, de egy kis elektronikai projekthez jól jönne egy 75 Ohm körüli impedanciájú kis hangszóró. Lehet ilyesmit szerezni (akár használtan) vagy nagyon drága/nagyon messze van/nem is létezik?
Bevittem a korábbi használt akkut (motor....stb,stb) és adtak egy fűnyíró monstrumhoz valót, az is használt, rákötöttem a kisszerkentyűt - még az íróasztalt is átégette! Szóval a szerkezet működik, akksit csereként kaptam, így a dolog rendben, mindenkinek köszönöm a kapcsolatot - PPJL
Köszönöm a hsz.-eket, holnap fogorvos után megyek az akksishoz, kipróbálom nála a használtakat is és ha működik, akkor azt veszek, ha nem, újat is próbálok és ugyanaz....
Van nálam sok darab vadi új céges 17-Ah zselés akku. Ebből hiába kötöttem párhuzamosan akármennyit kellően vastag vezetékekkel, valamiért nem lett jó, csak az egy darab nagy aksival sikerült jó mhegesztést csinálni.
Köszönöm a választ, pontosan ilyen - mint a képen - az én szerkentyűm is, nincs más hátra, nagyobb indíktóakksit kell vennem, csak az a probléma, hogy ezt csak néha-néha fogom használni, így az akksi előbb-utóbb tönkremegy, ha nem figyelek oda!
Nem ismerem annak a lelki világát. Az biztos, hogy a kábelében lévő diódát ki kell hagyni. Az a kérdés csak, nincs-e abban valami elektronikus biztosíték.
Ismerve ezt a hegesztő kütyüt, bizony igen rövid ideig, de bőven 500 A felett lehet a kimenő áram!
Egy rendes 500 A indítóáramot tudó aksi van nálam. De ez az 500 A az 8-9 V-ig terhelve annyi. Ez a cucc szinte teljes rövidzárra dolgozik. 15-20 ponthegesztés után az 5,5 mm átmérőjű réz vezetőjű drót alaposan felmelegszik! A mágneses hatástól megrándulnak ezek a kani vastag vezetők is.
Tehát durva nagy áramot ránt ki. Elég sok ezer forint egy ilyen mini bikázó. Nem tenném kockára azokat a lítium cellákat.
Inkább keresnék az ismerősök körében valami autóaksit. Ami ott már télen soványka, de nem dobták ki.
Ha más típusod van mint nekem, lehet kisebb aksi is elég, vagy egy ilyen bikázó. Ami nem pár ezred másodpercre őrült nagy árammal dolgozik, hanem kicsit hosszabb idővel, de kisebb árammal.
Köszönöm az információkat, de arra nem kaptam választ, hogy merhetem-e a Lidl "bikázóra" kötni a hegesztőt, arról nagy áramokat lehet levenni, de ez a kis szerkezet nem teszi-e tönkre - végülis az egy akkupakk, annak az elektronikája a kábelében van?! Mert akkor az évi négy hegesztéshez nem kellene megvenni a nagyot?
Saját tapasztalat mert én is vettem ilyet: kis méretű játék akkukkal nem tud hegeszteni. Minimum egy hibátlan állapotú autó indító akku kell hozzá. Én most egy 100Ah-s ipari akkuval használom, ezzel jó erős hegesztéseket csinál. Jó lehet még hozzá 3 cellás 4-5-6 Ah-s 50-60C-s LiPo modellező akku is. Ez kis méretben megoldja a dolgot viszont elég drága, és külön balansz töltő is kell hozzá. A különböző fórumok szerint legalább 180-200 amper kell a jó hegesztéshez.
Sok fajta létezik abból. Ami a lényege, hogy igen rövid, 3-7 ezredmásodpercre kapcsolja rá a feszültséget. Ezért sima műszeren nem is látni. Az aksi állapota döntő és a kábelek! Legalább 5-6 mm belső átmérőjű igazi réz vezetékek kellenek úgy az aksi, mint a hegesztő érintkezők felé. Max 40-50 centi hosszúak!
Persze lehet gyári hibás esetleg a brájzli. Az egyik üzemmódban amikor a zöld led villog, magától 2-3 másodpercenként adja az impulzust. Amikor a piros villog, akkor az elektródák rányomásakor adja. (Az a fajta amit én vettem)
Fontos még, hogy elég vékony, max 0,15-ös nikkel szalagot tud biztonságosan hegeszteni.
Néha kispórolnak belőle egy db nagy kondenzátort. A panelen a helye ott van. Oda egy 1-2000uF 16 V-os jó minőségű elkó kell legalább.
Üdvözlet, nem igazán szívesen zavarok itt, de annyira nem értek az elektronikához, hogy az már szégyen! A problémám, hogy rendeltem Kjnából egy "mini spot welder" nevű kis ponthegesztőt, aminek véleményenm szerint minden funkciója - hangjelzés, LED villogás - működik, csak nem hegeszt, bárhová is állítom a teljesítményt! Valszeg, a rámtukmált, használt és általam nem bevizsgálható motoros akkumulátor a ludas, az akkuárus szerint 140 A indjtót tud, nekem a kijelzett töltöttség (merthogy csak azt vagyok képes mérni )- 13,2 V, a kis szerkentyű villog, csipog amikor nyomom a kezelőgombot - csak nem adja ki a feszejt az elektródákra. Van-e, lehet-e más oka, mint az elégtelen akku indító feszültség, ha a gomb is, meg a jelzések is jól működnak? És itt jön a nagy kérdés: van egy kedvelt Lidl-es bikázó akkupakkom, ami 300 A -re képes, löki is a diesel fordomat, - használhatom-e kivarázsolva a kivezetéseit, próbálni a hegesztést - nem teszem-e tönkre a bikázót ?
Egy-két éve a Tatra és Ganz villamosok némelyikében lecserélték LED mátrix kijelzőkre, nekem azért tűnt fel, mert nem hallottam pár másodpercenként a jellegzetes zörejt.