Szükségem lenne gyors segítségre. Találtam feleségemnek egy 9HY motorkódú 1.6Hdi Citroen Xsara Picassot okmányok és állapot alapján valósnak tűnő 137e km-el. Az autó nagyon szép, a küszöb már volt javítva, alul nem láttam rozsdát. Holnap próbálom beprotezsálni egy átnézésre, mert holnap estig tartja nekem az ember az autót. DE ha nem sikerülne, két dolog volt ami zavart: 1. alapjáraton minimálisan ingadozott a fordulatszám (úgy néz ki elég sokat ment városban), illetve mintha induláskor valami fémesen nyikorgott volna. Fordulaton (1100+) már semmi nem volt, ment mint a golyó. Eladó szerint csak az ékszíj, de ugye nem feltétlenül kell elhinni mindent, amit az autóról mondanak. 2. klíma nem működött, a fedélzeti egyből kiírta, hogy a gáz szint alacsony...van valami típushiba ami ki szokott lyukadni, szét szokott repedni, vagy bármi lehet?
Szedd le a ponyvatetőt és látni fogod, hogyan van megoldva !
Mint mondtam, egyedül viszont elég macera, talán a levétel nem annyira, főleg mert már a fele el van törve, de vissza egyszerre kell mindkét oldalon bevezetgetni az egész vackot, azt jobb ha segítséggel csinálod - szerintem.
Sajnos csak bowden cserés videót találtam, viszont a mechanika maradt a helyén...
Hátra beborították az üveg/ponyvát , lebontották a motort hogy ne fogja a bowdent és csak kihúzták.
Viszont nekem a műanyag csúszkákat kéne cserélnem akik (ha jól láttam) be van oldalról dugdosva a merevítő csövekbe.
Erre viszont már nem találtam videót :(
Azt nem tudom (így még látatlanba) , hogy amin csúsznak a csúszkák merről kell becsúsztatni, esetleg van a sínen valahol, valami kikönnyítés ahonnan be lehet őket csusszantani?
Persze, csináltam már, csak egyedül macera feltenni a helyére . Meg kérdés, hogy még mik mentek szét, mert azon amit csináltam (tunk), a bowden szettet és a hajtó fogaskereket is cserélni kellet, de még így sem lett 100%-os, mert igazából maga a ponyva is összement mind hosszában, mind keresztben, emiatt kissé feszült az egész, de csak a helyére feltéve (új csúszkákkal, stb) látszott ez a probléma.
A szakszervizekben pl. úgy vállalják ennek a tetőnek a javítását, hogy a Citroen Hugáriába felküldik az autót, mert összesen egy ember hajlandó (vagy tud) vele foglalkozni.
Jó napot! Segítséget szeretnék kérni.Peugeot 807 autónk menet közben csipogó hangot ad hiba üzenetet kódot nem ír ki .Semmi hiba üzenet nagyon zavaró mi lehet az oka .Ha valaki tudna segíteni nagyon meg köszönném.
Szia Gaalhed! A most kifutó C4-est néztem, alap motornak az 1.2-es turbós 110 lovas verzió van. Az értékesítő mondta, hogy ebbe 95-ös kell, ellenben az újabb C3 Aircross-szal amibe 98-as benzin kell. Ezt mondták, hogy ez aztán tényleg így van, nem tudom...
Nekem a japán Aisin automata miatt sajnos fogalmam sincs a nyomatékviszonykról, megold mindent helyettem.
A kokszosodás miatt irták elő a Citroen C3 Aircross-nál (meg a C4 cactusnál is) hogy Európa keletibb felén csak 98 -as benzint engednek bele tankolni. (Az osztrákoknál és onnan nyugatra mehet a 95-ös a Puretech 110-be és a 130Le változatba is. ) Papirt is aláiratnak a vásárlóval, hogy tudomásul vette, mert garanciavesztést okoz ha megtalálják a nyomait ha éppen akkor áll meg a motor és benne van.
Gondolom Te a régebbi C4 ről beszélsz? (Mert az új C4 -be -amelyik Puretech 110-es) biztos , hogy min 98-as benzin kell.
A kokszosodás miatt igyekszem jobb minőségű benzint tankolni én is. (98-100) persze nem mindig és kerülöm a névtelen kutakat. Még csak 3 hónapja van meg, igy több tapasztalatom ezügyben nincs.
A nyomatékkarakterisztika érdekelne. Kézi 5-ös váltóval jobban kell a váltásokat megtanulni gondolom, nehogy a nyomatékvölgybe sikerüljön felváltani.
Renault kis 3hengeres turbót vezetek, ott nagyon nagyok a váltási lépcsők. Gondolom egy alapból nagyobb és erősebb motornál ezt jobban elsikálják. A tartósságot senki sem tudja. Sajnos.
De én bízok a mérnöki teljesítményben a a fejlesztésben van.
Nekem Peugeot-ban van ilyen 110LE -s EAT6 váltóval. Bár a motorszám egy karaktere eltér a Citroennél osztogatott verziótól (módosított verzió), ez elég ahhoz, hogy a 95-ös benzint is elfogadja. Amikor C3 Aircross után érdeklődtem akkor néztem nagyot, hogy csak 98-as benzin jó abba... (az meg elég ritka mifelénk, a 100-as meg ugye meglehetősen többe kerül mint a 95-ös)
Először féltem a három hengertől, de ma már megszoktam, hidegen kicsit dízeles a hangja meg a remegése, de utána már nagyon jó vele közlekedni, a 205NM nyomaték már nagyon fürgévé teszi az autót. Szóval szeretem.
Van valakinek tapasztalata az 1.2 purtech 110 lovas turbő motorral? C4-esben elég akciósan lehet ilyet venni. A C4 méretileg és kényelemre tetszik, ismerettségben egy ilyen HDI szolgál, azt vezettem már.
Bármilyen tapasztalatot, véleményt szvíesen olvasok.
Segítsetek légyszives, pár napja vettem egy Peugeot RCZ-t és szopat a távirányítós ajtó nyitás. Konkrétan a manüben beállítom a részleges kireteszelést akkor csak a vezető oldali ajtó nyílik ha teljes kireteszelést állítok be akkor meg kinyitja a csomagtartót is! Ezt nem lehet vhogy úgy állítani hogy csak az első két ajtót nyissa és a csomi tartót hagyja békén? Elég idegesítő állandóan csukogatni meg gondolom nem is használ neki hogy állandóan nyitja magát.
2005 év, 2,0 HDi, RHR motor. Nem indul, behúzótekercs nem kap áramot indításkor. Ha rövidre zárom, pöccre indul. Hibakódok közül az első kettő nem törölhető. Mit kellene megnézni rajta? C 5 - ök eddig elkerültek :-)
Kösz a felhívást, számtalan alkatrész és dolog dettó ugyanaz!
Sajnos, mivel a fészbúkot ignorálom, nem tudok csatlakozni, de ha esetleg úgy alakul, feltennéd ott a 156838 hozzászólásomban képpel is illusztrált kérdésemet?
Köszönöm a részletes tájékoztatást, végül a C3 1.6 HDI lett a nyertes, feel felszereltséggel+ első ködlámpa, tolatóradar, airbump, metál. Így 3,7-ért tudtam elhozni az 5 hónapos autót, 4000 km van benne, tesztautó volt. Szerintem ez jó ár, ha a felszereltséget nézem :)
1. Igazad lehet, most minden műanyag 2x olyan merev; és tulajdonképpen azon kívül, hogy mióta felfedeztem és egy kicsit b..sza a csőröm, azon túl nem zavar senkit... :)
2. Persze! Mivel teljesen karcmentes a betét, mindenképpen valami rongy-szigszalag-stb. kombóval kezdeném az operációt.
3. Akkor várok egy kicsit a jobb időre és addig még megpróbálok további infókat is szerezni.