Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

geri731 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 96418

Helló. Valaki tudna tanácsot adni autórádióhoz keresnék szélvédòre felszerelhető jel erősítőt, antennát. Létezik ilyen, illetve melyik a jó? 

stefi001 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 96417

Mindenek előtt a fejegység alaphelyzetbe történő állításával próbálkoznék.

 

 

Alábbi videó szerint:

https://www.youtube.com/watch?v=5YG1VBnK6M8&ab_channel=pioneerelectronics

Előzmény: clio92 (96416)
clio92 Creative Commons License 2021.01.10 0 0 96416

Sziasztok!

Adot egy Pioneer AVH-X750BT,eddig minden renben vólt vele.De most olyant produkál,hogy a rádió frekvencia keresésnél megváltozott.Most pl úgy megy ,hogy 93.1......93.3 stb...tehát ketesével megy felfelé.Eddig rendesen ment egyesével.Meg a kijelzőről eltünt a Ta és a News lehetőség csak a Local maradt.Softver gondra gondolok de frissítésben apszolút nemvagyok jártas.  

 

Ilyen lett

Ilyen vólt.Esetleg valakinek ötlet?

zz88zz Creative Commons License 2020.12.29 0 0 96415

Szia!

 

Ha nincs benne fantomtáp akkor sehogy (vagy csak rosszul fogalmaztál)..

 

A gyári rádiók szoktak kiadni 12 V-ot  az antenna erősítőjének az antenna vezetékén keresztül (persze ha erősítős az antenna), amit az utólagos rádiók nem tudnak közvetlenül megtenni. Erre szolgál a fantomtáp, amire az írtad, hogy neked nincs, pedig neked is utólagos a fejegységed. A fantomtáp "dobozkájából" kilógó  kék vezetéket kell összekötni a rádióból kijövő kék-fehér vezetékkel, amin a rádió bekapcsolásakor +12 Volt jelenik meg, majd a fantomtáp továbbítja ezt a tápfeszültéget az antenna vezetékén keresztül egészen az antenna erősítőjéig.

Szóval ha nincs fantomtápod, akkor lehet kellene egy ilyen: https://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=49&termek=31928

Viszont ahogy én tudom, a G Astra-ba még talán nem ilyen erősítős antenna van, de ez nem 100 %. Ezt kellene biztosra kideríteni elsőnek.

 

Előzmény: Törölt nick (96412)
stefi001 Creative Commons License 2020.12.28 0 1 96414

 

Az antenna erősítő a tápot valószínű a kék-fehér vezetéken kapja. Ezen (de adott esetben a kék vezetéken csakis akkor jelenik meg a +12 V, ha bekapcsoljuk a rádiót. Tehát itt kellene – a készülék bekapcsolt állapotában – ellenőrizni, hogy valóban mérhető-e a 12 V?

Egyébként a tápellátás hiányán kívül probléma lehet az erősítő meghibásodása is. A vázoltak ellenére, azért ismételten javasolnám az antennakábel, és az antenna csatlakozásának ellenőrzését (szakadás, testzárlat kizárása).

 

Előzmény: Törölt nick (96413)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.27 0 0 96413

Előző posztomhoz kapcsolódoan, meg tudom-e mérni külön, hogy a rádió antenna csatlakozóján jön-e 12v? Köszi

Törölt nick Creative Commons License 2020.12.27 0 0 96412

Üdv!

Hogy tudom megmérni hogy az antenna erősítő (ami elvileg az antenna talpba van) megkapja-e a 12v-ot?

Az autó egy 2005-ös G astra classic 1.4 16v.
A rádió egy pioneer 170ui, 2015-ös modell kb.
Városba mindig van jel, sok adót befog, külterületen vagy-vagy.
Próbáltam már új antennát, hosszabb, rövidebb, ha gyenge, sercegő adónál leveszem az antennát rögrön elmegy a vétel, szóval úgy gondolom az antenna körrel nincs baj.
Próbáltam, hogy kivettem a rádiót, antenna helyére bedugtam egy drótot, sokkal jobb lett a vétel.

Fantomtáp nincs benne.
Jelenleg így néz ki: 


Szóval valahogy meg kellene mérnem az antenna erősítőjét.
Viszont asztalos vagyok, nem villanyos, van multiméterem, de csak az alapokkal vagyok tisztába, ha valakinek van tanácsa, nem haragszom meg, ha szájbarágósan írja meg mit hol mérjek :D

Köszi

FeZ_ Creative Commons License 2020.12.23 0 0 96411

Nem fogalmaztam pontosan. Az alvázszám alapján megmondható, hogy milyen a rendszered. (mondjuk én is meg tudom nézni)

Ez alapján lesznek változatok a megoldásokra. 

 

Előzmény: stefi001 (96410)
stefi001 Creative Commons License 2020.12.23 0 0 96410

Még nem találkoztam alvázszám alapján történő lehetőséggel, legalábbis ott, ahol többnyire ezek a kütyük beszerezhetők, pedig néhányat már vásároltam. A forgalmazók minden esetben típus/modell/évjárat szerint hirdetnek. Próbaként alvázszám alapján is kerestem, de sikertelen volt a kísérlet. Persze semmi sincs kizárva, de mint említettem, nem találkoztam ilyen lehetőséggel.

 

Példaként az alábbi link:

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=steering+wheel+remote+control+adapter+for+Peugeot+Partner+2010&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=steering+wheel+remote+control+adapter+for+U5YHB511ACL309500

Előzmény: FeZ_ (96409)
FeZ_ Creative Commons License 2020.12.21 0 0 96409

Hát, nagyon nem mindegy mikori és milyen a Partner. (évjárat és egyéb nem kell, mert semmit sem ér, csak az alvázszám utolsó 8 karaktere)

Összességében elég valószínű, hogy csak egy interface-el oldható meg a dolog. 

 

 

 

Előzmény: leoka1970 (96408)
leoka1970 Creative Commons License 2020.12.21 0 0 96408

Segítségeteket szeretném kérni, kaptam egy JVC KD-R671 autórádió fejegységet, beszerelték a Peugeot partnerembe, de ezt nem tudom a kormánytávvezérléssel irányítani.Van olyan lehetőség, hogy lehessen?Köszönöm előre is!

stefi001 Creative Commons License 2020.12.14 0 0 96407

Ahogy látom, ezt a modellt (Macrom M-DL3200) leginkább itthon forgalmazzák. Bizonytalanság esetén érdemes megkérdezni a kereskedőt, az antenna csatlakozót illetően.

Előzmény: szicsu1007 (96405)
Laca. 1 Creative Commons License 2020.12.12 0 0 96406

Egy kis segítség kellene!

Van egy vegfok a kocsiba 4 csatornas hidalhato, magas jelszintet vittem hozzá egy csatornat az lenne a kérdésem hogy pl. 1-2 csatornát hidalom akor elég az 1 csatorna bemenőjère jelet adnom, vagy mindkét bemenőjère (1-2cs)tegyem ugyan azt a jelet?

szicsu1007 Creative Commons License 2020.12.11 0 0 96405

Úgy látom inkább ez lesz jó! Az egyik vége teljesen azonosnak látszik a Panasonic rádiómon lévő antenna bemenettel (bár úgy tűnik, hogy a majd Macrom-ba bedugaszolt koax mellett 12 V-ot külön kell neki adni(???). Gondolom a szervíznek ez nem fog gondot okozni:-)).

 

https://autoradiok.hu/Honda-Mazda-Suzuki-DIN-antenna-adapter-kabel-55012?gclid=EAIaIQobChMIz5Cjt9_F7QIVfUeRBR3V2wS9EAQYBSABEgJuJ_D_BwE

Előzmény: stefi001 (96404)
stefi001 Creative Commons License 2020.12.08 0 0 96404

A linkelt ISO kábel a leírás szerint megfelelőnek látszik.

 

A készüléket nem ismerem, de feltehetően az alábbi FAKRA-ISO antenna adapter jó lehet?

https://www.autodvd.hu/fakra-antenna-adapter-fakra-iso.html? 

Előzmény: szicsu1007 (96402)
Saughassy Creative Commons License 2020.12.08 0 0 96403

Sziasztok.

 

Van elfekvoben egy DLS CA23-am es egy Audison Wrx 2x250-em, ha esetleg megmozgatna valakit, ne habozzon irni. :)

 

 

szicsu1007 Creative Commons License 2020.12.08 0 0 96402
Előzmény: szicsu1007 (96401)
szicsu1007 Creative Commons License 2020.12.08 0 0 96401

Egy 2012-es Suzuki Swiftben fejegységet szeretnék cserél(tet)ni, mert kéne nekem AUX és Bluetooth.

Most Panasonic van benne, Macrom M-DL3200 felé kacsingatok. Utóbbi szemlátomást ISO-s, a Suzuki nem. Ugye létezhet erre átalakító kábel (még nem találtam meg).

És netán az antenna csatlakozással is baj lesz?

A második kép a Macrom, az 1. és 3. a jelenlegi Panasonic.

 

stefi001 Creative Commons License 2020.11.28 0 0 96400

Néhány felvétel (hangszóró nélkül).

 

Előzmény: stefi001 (96399)
stefi001 Creative Commons License 2020.11.28 0 0 96399

Azért javasoltam autótól függetlenül ellenőrizni a rádiót, mert így egyértelműen bebizonyosodik vagy kizárható a készülék hibája.  

Ha elérhető közelségben nincs megfelelő hangszóró, akkor – kellő körültekintés mellett – anélkül is kipróbálható (csökkentett kivezérlés). A csöves erősítőkkel ellentétben, amelyeket hangszóró csatlakoztatása nélkül még bekapcsolni sem ajánlatos, a korszerű IC-s végerősítő fokozatok általában rövidzárlat, túlterhelés, illetve túlmelegedés ellen is védettek. Persze azért nem célszerű kísérteni a szerencsét! Tehát hangszóró nélkül, nem teljes kivezérlés esetén (hangerőszabályozó potenciométer kb. 30-50 %-os állása mellett) is elvégezhető egy rövid idejű próba.

A biztonság kedvéért, én azért megfelelő értékű műterhelést (4 Ω/20-40 W) alkalmaznék.     

Előzmény: KovyZoly81 (96398)
KovyZoly81 Creative Commons License 2020.11.27 -1 0 96398

Ezekből csak a töltő van itthon, más nincs.

Fordított polaritással ment rendesen, akkor nem volt baja, úgy kikapcsolni nem lehetett.

Előzmény: stefi001 (96397)
stefi001 Creative Commons License 2020.11.26 0 0 96397

Volkswagen autóban még nem cseréltem fejegységet, azt viszont hallottam, hogy elektromos bekötést illetően vannak sajátosságai.

 

Mivel az említett ki-be kapcsolással még nem találkoztam, első körben beszerelés nélkül, magát a készüléket tesztelném. Az ellenőrzéshez szükséges: 12 V-os, legalább 1 A-rel terhelhető hálózati táp/töltő, 1 db 4 Ω-os hangszóró, valamint a gyújtáskapcsoló szerepét betöltő 1 db 2 állású, 1 áramkörös billenőkapcsoló (nem feltétlenül szükséges). Asztalon, szabályos bekötéssel – sárga közvetlenül, a piros pedig a kapcsolón keresztül kapná a + 12 V-ot. Amennyiben így korrekten üzemelne a rádió, akkor az autó elektronikai bekötésénél szükséges megtalálni a helyes bekötést.

 

Az adott Polo évjárathoz nem találtam kompatibilis ISO csatlakozót, csak általánost, vagy 2002-es évjárattól illeszkedőt, illetve ilyet:

https://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=59&termek=21861

Előzmény: KovyZoly81 (96396)
KovyZoly81 Creative Commons License 2020.11.26 0 0 96396

Sziasztok!

 

Adott egy 2000-es évjáratú VW Polo, ebbe szeretnék betenni egy Alpine 9812RB típusú fejegységet. Volt benne egy Beta rádió, de az állandóan eldobálta a rádióadást, hol szólt, hol nem, de inkább nem. Azzal nem is akarok foglalkozni.

Már a második kábelkiosztásban sem sikerül csatlakoztatni.

A tápellátás ISO-csatlakozás kiosztása:

 - felső sor: fekete, narancs, piros

 - alsó sor: sárga, kék

Előzőleg a piros és sárga fel volt cserélve.

 

Az alap hiba az volt, hogy kulcs kivételkor még bekapcsolva maradt kb. 8-10 mp-ig, utána pedig 2mp-re bekapcsolt, 2mp-re kikapcsolt. És ezt így csinálta felváltva. Nem tudom, meddig jutott volna el, nem akartam kipróbálni. De legalább gyújtáson ment rendesen a fejegység, memória megmaradt.

 

Na most a jelenlegi helyzet, hogy kulcs kivételre rendben kikapcsol, viszont gyújtáson jött elő ez a ki-bekapcsolás.

 

Mi nem jó, mit tudok vele csinálni?

A gyári rádiónál nem csinált ilyen trükköket, ott csak a rádió volt rossz. Bár a kazetta részt nem tudtam kipróbálni nyersanyag hiányában.

haliholaci Creative Commons License 2020.11.23 0 0 96395

Folytatnám a 2din -es androidos kütyüvel való tapasztalatokat.

Marad természetesen a gyújtáskapcsolós, és persze mivel a canbus-os adaptert is adták, remélem kicsit testre szabható lesz. Esetleg bekapcsolhatna ha távvezérlővel nyitjuk a kocsit, motor leállítás után szólhatna a kocsi bezárásáig, ilyenek sokat tudnának dobni az élményen. A kapcsolót úgy értettem,h le tudjam áramtalanítani ha esetleg teljesen újra kellene indítani. De gondolom ahhoz elég lesz megkeresnem melyik a biztije. 

A hangminőséget finomítanám, szóval átalagos felhasználónak nyilván jó, de most meghallgattam a Preludium hangfalaimon, hát ez nagyon nem hifi... 

Viszon a teljesítménye bőven több mint az előre saccolt 4X10W, közben megtaláltam a beállítások között a média hangerejét, ami 1-esen volt 20-ból, ez simán van 4x30-35W, szóval hangereje az van . 

Előzmény: stefi001 (96394)
stefi001 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 96394

Az egyes autók esetében előfordul, hogy fordítva kell a rádiót bekötni, de fejegységnél nem tudok róla.

 

Azért nem zárnám ki a gyújtáskapcsolóval történő üzembe helyezés lehetőségét. Az elmondottakból kiindulva, ha egyébként az autó bekötése nem tér el az általánostól, akkor a fordított bekötéssel próbálkoznék. Vagyis a készülék piros vezetéke lenne állandó 12 V-on, míg a sárga kapná az ún. kapcsolt 12 V-ot. Ez esetben a korrekt üzem csak feltételezés az eddigi ismeretek alapján. Tehát a gyújtáskulcs 1-es állásában bekapcsolna a készülék. Ha ez a megoldás működik, akkor még mindig egyszerűbb a fejegység kikapcsolása, mint egyéb bonyolultabb megoldás, mint külön kapcsoló alkalmazása: akaratlanul is bekapcsolva maradhatna a fejegység. A készülék hangerő gombjával általában kikapcsolhatók a berendezések. Rövid idejű megnyomása a némítást, hosszabb idejű pedig a kikapcsolást eredményezi. Ugyanakkor, a motor leállítását követően a rádió biztosan leválasztódik a tápellátásról.

A konkrét készüléket nem ismerve, látatlanban ennyit tudok mondani.

     

Az audio, illetve video lejátszók közül pedig a legszimpatikusabb, s használhatóbbat kell választani. Szerintem a gyárin kívül más is kijelölhető alap lejátszóként. E vonatkozásban nem sokat próbálkoztam, ugyanis a meglevő készülékeim teljesítik ezirányú elvárásomat, s különösebben nem is lényeges szempont számomra.   

Előzmény: haliholaci (96393)
haliholaci Creative Commons License 2020.11.22 0 0 96393

Nos némi próbálkozás után ezen a piros a fix +12V, és a kapcsolt a sárga. És ez még nem minden, de úgy néz ki,h ha leveszem a sárgát, akkor még kb 10 másodpercig kb 400mA áram felvétel, aztán nulla! És ez még nem minden, de így ha a sárgán megjelenik a +12V azonnal indul! És ilyenkorfolytatja a zenét is! Alakul ez! 

Így most már csak az a kérdés, hogyan fogom újraindítani ha szükség lenne rá... lehet beteszek egy kapcsolót a fix 12V-ra. 

Most a lejátszókkal küzdök, a gyári sem albumot, sem előadót nem kezel, egybe lejátszik mindent. Feltettem párat, próbálgatom. A Vanilla Music egész jó, de sajnos a gép ebből a készenlétből csak a saját, alapértelmezett lejátszóját indítja autómatikusan el. 

 

Előzmény: stefi001 (96391)
haliholaci Creative Commons License 2020.11.21 0 0 96392

Semmilyen tipusszám nincsen rajta, innen vettem, Lengyelországból jött:

https://www.aliexpress.com/item/4001145151709.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2e634c4dXDTbsv

A 11.11-es akcióba a 2/16-os szállítással 31ezerFt volt. 

 

Közben a további tapasztalatok:

A NAVI gombhoz hozzá lehet rendelni más progit a beállítások autó menünél, már a Waze van rajta. 

A magyar nyelvet simán rá lehet tölteni, de kiválasztani már nem engedi. Le kell venni hozzá a gyárilag rajta levő  kínai és az angol nyelvet, innen már magyar. 

Közben wifi-ről frissítgeti magát, eddig jó. 

A készülékhez adták az Opel canbus illesztőjét is, kiváncsi leszek mit tud. 

A wifi a GPS egység csatlakoztatása után ment csak rendesen,bár ez lehet véletlen is. GPS egyszerre megy, ha nincs wifi a készülék onnan is tud időt-dátumot, bár ez beépítve nyilván nem fonos, de most minden teljes áramtalanítás után újból beállítja. A zenét minden esetre mindig onnan folytatja ahol abbahagyta, teljes áromtalanítás után is. Crome, YouTube, videó simán, és tudja a menet közben nem játszok le filmet is. 

A DAB+ csak opcinális, külső egységgel megy, de nálunk gyakorlatilag leállították, tehát nem vettem meg hozzá.

Eddig egész jó.  

Előzmény: stefi001 (96391)
stefi001 Creative Commons License 2020.11.21 0 0 96391

Ennyi kedvező tapasztalat esetén nem erőltetném a szabályos helyett a „direkt” bekötést. A bootolási idő is rövidebb az általában jellemző (15-25”) boot időnél, amennyiben ez korrekt bekötés esetén (+ 12 V sárga, kapcsolt 12 V piros vezeték), vagyis nincs mindkét vezeték direkben 12 V-ra kötve. Ha a rövid boot idő a direkt bekötés eredménye, akkor feltehetően szabályos esetén bizonyára növekedni fog. Feltehetően ebből ered az is, hogy ismételt bekapcsoláskor minden ott folytatódik, mint előtte!?

 

Amennyiben még nincs a készülék beépítve, javasolom korrekt bekötést alkalmazva is a fentiek ellenőrzését. Ez esetben valószínű, hogy nem ott fog minden folytatódni, mint annak előtte. A korszerű fejegységek viszont többnyire rendelkeznek kikapcsolási késleltetéssel, amelynek ideje menüben állítható. Ekkor – a beállított késleltetési időn belüli ismételt bekapcsoláskor – az előző funkció valóban folyamatossá válik.

 

A leírás alapján a rádió tuner érzékenysége is jó, ami sok készülékről nem igazán mondható el. Sok esetben kifogásolható a hang minősége is, ami itt szintén pozitív, bár ez hangszórófüggő is.

 

Ezen fejegységeknél már természetes, hogy két programot is tudnak háttérben kezelni. Például: a kijelzőn fut az OBD program, a háttérben pedig a rádió, illetve a navigáció hangja.

       

Mi a készülék típusa modellszáma?

Előzmény: haliholaci (96390)
haliholaci Creative Commons License 2020.11.20 0 0 96390

Nagyon köszönöm a válaszokat! Akkor barátkozunk vele így! A készenléti nekem érthetetlen, nem megy a kijelző, nem szól, nincs miért vegyen fel ennyit. Azt hittem csak nem tudom hogyan kell kikapcsolni... A vele adott android 10-ről azt hittem kicsit többet enged testre szabni, de a média lejátszóink is ilyenek. 

Mivel talán másokat is érdekel, írom az eddigi tapasztalatokat! 

Nagyon klassz kis készülék, Waze, online rádiók szépen mennek rajta (kb 8 másodpercet tölt be előre még legjobb minőségben is bőven elég), USB-ről is szépen szól, mindent onnan folytat ahol kikapcsoltuk. Rádió egy dróttal is behozott mindent, külső progival van csatornanév is. Zene mindig megy tovább a háttérben, ez is tetszik.  

Teljesítménye kb 4X10W, teljesen elég. Nem vártam tőle sokat, a szolgáltatásai miatt vettük, de szépen, a vártnál bevallom jobban szól. 2 USB van rajta, de vitt mindent hub-ról is. Egyenlőre telefonról megosztott wifi-ről használtuk, de az egyik usb-re 4G külső egység is rakható. 

Előzmény: stefi001 (96389)
stefi001 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 96389

A nyugalmi áramfelvétel – autótól függően – néhány mA-től 40-50 mA-ig terjedhet. A legtöbb esetben, riasztó és egyéb kütyük beépítése esetén sem haladja meg a 80-90 mA-t. Amennyiben nincs beépített extra és 80-90 mA-nél magasabb értéket mérünk, akkor már célszerű ellenőrizni. 100 mA feletti áramfelvétel pedig már hibára, vagy hibás beszerelésre utal. Az említett 200 mA-es áramfelvételt (beépítés esetén) + az autó normális nyugalmi áramfelvételét alapul véve (8-40 mA), 9-11 nap állásidővel lehet számolni, ami télen tovább csökken.

 

Mindezek miatt, nem célszerű kiiktatni a gyújtáskapcsolót (ACC).

 

A fizikai gombokhoz csak az eredetileg hozzárendelt funkciók kapcsolhatók. Ettől eltérő megoldásról nem tudok!

Véleményem szerint a telefonkönyv „problematikájával„ is meg kell békélni. Amikor a bluetooth kapcsolat megszűnik, általában törlődik a híváslista.

Előzmény: haliholaci (96388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!