Én úgy tudom, hogy az "mindössze" egy alapkiképzést (fontosabb müszerek, repülés alapelemei, stb.) és kb. 1 órás repülést jelent a kiválasztott gépen (L-29, Su-24/25UB/27UB, Mig-29UB), és a géptől függenek az árak. Mindenesetre szerntem az LRI-nek aligha lenne elég az az oklevél amit ott adnak :)))
Cifu: Ilyet lehet magyar országon is Yak-52 essel vagy pedig ugrajnában Szu-27esen, Albatroszon ..stb Ez ügyben azt hiszem az Orsós Tamás féle Sky Husszárok az illetékesek. Régebben volt ilyen tanfolyam féle potom (kb)1 millióért :)
Sok szerencsét
Goose
Hi Jago meg Mézga !
A Horti Kálmánt nem kéne összekeverni az ellentengernagyal :))
De amugy nyugodan hívhatjáok mert szakszó "gyártásban" otthon van :)
Farkashegy tenyleg jo hely, de mar nem Horthy Kalman a fopilota, hanem Krasznicsan Laszlo, valamint a Kaposvari Laci sosem volt a Mav rk. vezetoje, iden nyarig volt a Csepele...
Nemrég került szóba, hogy amcsiba vannak olyanok akik magánba repülnek leselejtezet, fegyvermenetesitett vadászgépekkel (Mig-15/21, F-4), vajon ilyen gépekre mily módonlehetne megszerezni a szakszolgálatit?
Van olyan netes hely, ahol lehetne tájékozódni arról, miféle engedélyek/kategóriák vannak, és mik ezeknek a feltételei?
Külföldre akkor repülhetsz ha van Angol rádió fónia papírod, és nemcsak a papírod van meg hanem jól is tudsz angolul beszélni és megérteni a nem angol anyanyelvűek 'angolját'.
Mindent csinálhatsz (persze a megfelelő képesítések megszerzése után), kivéve kereskedelmi tevékenység végzése, nem vihetsz utast pénzért, de bárkit vihetsz bárhová!
Korhatár nincs, ha az orvos alkalmasnak tart, és sikerül levizsgázni, akkor elötted a légtér!
Sziasztok,
Ehhez a témához kapcsolódva meg tudja-e mondani valaki, hogy - bocs' a kifejezésért - "mit nyújt" pl. a lentebb említett "amatőr kisgépes szakszó"? Úgy értem, mit tudsz csinálni azután, ha már megszerezted. Lehet-e pl. gépet bérelni, távolsági, netalán nemzetközi magáncélú repüléseket végrehajtani, és ha igen, milyen áron?
Még két rövid költői kérdés:
Van-e valami korhatár az ilyen tanfolyamoknál, avagy elég ha az orvos egészségesnek találja a jelentkezőt?
Milyen a Csepel Repülőklub (Farkashegy) - jó, rossz, közepes?
Farkashegy a legjobb, kisgépes amatőr szakszó kb. 700.000 Ft. Lehet hívni a reptéren Horthy Kálmán főpilótát, maga is oktat és Kaposvári Lászlót, ő a Máv repklub vezetője. Szép hely, kellemes társaság.
Végigolvastam a topikot, de számomra nem derült ki, hogy mennyiért, mennyi ido alatt és milyen lépéseken (eü. alkalmasság, elméleti vizsgák, gyakorlati vizsgák, ...) keresztül lehet Mo.- "úrvezetoi"-t szerezni kisebb motoros gép(ek)re.?
Na, és mennyibe kerül azt megtartani?
Elore is köszönöm, ha valaki némi konkrétummal tud szolgálni.
Valaki erdeklodott a helikopterrol. Az elegge huzos, egy szakszo minimum harminc ora, es gondolom ott is evi 10 a fenntartasa.
Orankent 100eFt-nak kezdodik egy helikopterberlet...
Telefonszámot én is kérek, más okból. Az egyik kinti évfolyamtárs (a férjemé, ő repülőgépes távközlés szakon végzett), aki rep.gépészként végzett, úgy hírlik, az esztergomi reptér igazgatója lett. Lekli Tamásnak hívják. Ha hallottál róla, kéne egy telefonszám.
Üdv,
Elizabeth
Az egyik barátom a dunakeszi repülőtéren tanult (csak egy köpésre van Pesttől). Kétségtelen, hogy egy ilyen tanfolyam nem kevés papírpénz, erre érdemes felkészülni.
Általában bármelyik szimpatikus repülôklubnál, ha konkrétumot akarsz tudni, legegyszerűbb, ha kiügetsz Budaôrsre vagy inkább Frakashegyre. A múlktkor felhívtam ugyanemiatt egy céget, de amint meghallottam, hogy mibe lenne (pénzileg) nekem egy szakszolgálati Cessna 152-re, villámgyorsan elnapoltam az ügyet...
A budaorsi repuloteren lehet. De javaslom, hogy nyisd fel a sarga oldalakat, es szerintem talalsz hirdetest boven. A teletexten is lattam hogy hirdette magat az egyik ceg.
Nem néznék nagyot. Tudom, hogy ebben az országban bármi megtörténhet. Azon viszont nagyot derülnék, ha kedves topicnyítónkat éjszaka leszednék a TURUL-ról.