Sajnálnánk szétszedetni,de a realitások talaján maradva nem mondható,hogy a műszaki lejártáig hajtható anyagi ráfordítás nélkül,hozzáértőnek még megérné,de egy laikusnak aki szereltetni vinné már nem. Ezért is csak itt hirdettük meg,máshol nem.
Szia,ablakemelők is működnek benne,egyedül a kilométeróra számlálóját nem lehet nullázni,amitől függetlenül természetesen a kilométeróra még működik,és a számlálók is.
Eladóvá vált 1991-es 1.1-es fehér négysebességű autónk.Műszakija 2017 szeptember 29-éig érvényes.Nem dohányzó tulajdonosoktól,csak a Shellnél tankoltuk :)
Motorháztetőn kavicsfelverődés van,és amikor műszakiztattuk a "szakember"halványsárga színnel javítgatta az autót,mert ami sárvédőt vettünk bontóban nem volt teljesen fehér,így mindenhova ezt az elütő színt rakta :(
Nincs olyan rossz állapotban,hogy betolnánk a bontóba,persze kisebb hibái akadnak,így 50 000 forintra gondoltunk,hátha lát benne valaki fantáziát.Van rajta Pest és Fejér megyei éves autópálya-matrica is,de ha nincs érdeklődő,vagy igény rá,akkor azt átíratjuk az új autónkra.
Régebbi R5-höz a fellelhető alkatrészeinket bepakoljuk a csomagtartójába :P
Sziasztok! Van egy 1990-es R5-öm, most érem el vele a 90.000-et, és szuper-kiváló autó, nagyon szeretem. Egy baja van, ami tél körül jött elő. Nevezetesen az, hogy 10 l körül fogyaszt. Rendben, hogy nem megyek nagy távokat, de a tavalyi belgrádi túrámon alig érte el a 6 l-t a fogyasztás, és úgy érzem, hogy ez nem igazán van rendben :)
A teljesítménnyel semmi baj, a lég- és benzinszűrőket kicseréltem, a benzincsövek szintén újak, a gyújtás beállítva, a karbin is mindent beállítottunk. Az autó nem füstöl, a kipufogó nem lyukas, a tank nem folyik. Garázsban parkolok, szóval nem is lopják a benzinem. Nem tudtok valami ötletet adni, hogy hol keressem a hibát?
A legújabb probléma ennél a szeszélyes öregnél, hogy ma reggel elszállt a gyújtáskapcsoló. Tudtok valamit javasolni, vagy vegyem meg ~15.000 Ft-ért az Unix-nál az új Valeo-t?
A Baccarám (1.7 központi befecskendezős) a következő hibát produkálja:
kb. egy hónapja egy országúti krúzolásnál elkezdett egyet-egyet rángatni. Mire odaértem Kenesére, épp a célban le is fulladt.
Van egy négyszög alakú stekker a főfékhenger közelében, az volt szétcsúszva, összedugtam és hibátlan lett kb 50 km erejéig, akkor kezdte megint ugyanazt.
Két nap állás után aztán nem indult be, újabb egy napra rá viszont igen, de 5-10 perc után ismét leáll és se kép, se hang, csak az önindító dolgozik, mintha szikrát se kapna.
Kontakt-hibára is gyanakodtam, de ha csak áll egy helybe az udvaron, meg sem mozdul se kábel, se semmi benne, miért járna 10 percig, mielőtt leáll.
Egy hónapja szarakodok vele, de lényegében ugyanezt csinálja most is.
amihez eddig nyúltam:
- injektor fúvóka bemérés + tisztítás - minden működik
- új elosztó + rotor
- új gyújtástrafó
- felsőholtpont jeladó bemérés, próba cseredarabbal - működik
- másik ECU-val való próbálkozás - a cserebere után elindul, de ugyanúgy leáll néhány percen belül
- új gyertyák
- új benzinszűrő
- (a gyújtáskábelre nem tippeltem, az kb 3 éves)
- (AC pumpa 3 éves, működik)
- van benne vmi riasztó, de ki van kapcsolva :) Már így vettem és soha hozzá se nyúltam...
Van bármi tippetek, hogy mitől lehet ilyen időszakosan előjövő hiba?
89es 1.6d gépemhez ködlámpás első lököst keresnék bontottan, esetleg lámpával együtt is érdekelne. Másik kérdésem még, hogy be van repedve az első szélvédő, hála az előző tulajnak. Nincs is benne a keret, hanem sziloplaszttal bele van ragasztva (Y). Érdemes újat venni, vagy pénzkidobás... jó a bontott is esetleg? Nem akarok túl sok pénzt kidobni feleslegesen, de normálisan helyre akarom hozni. Másik kérdés, hogy utólagos központi zár, esetleg elektromos ablakot mennyire lehetne beletenni? Esetleg bontva valakinek? Köszi előre is,ha tudtok bármelyikben is segíteni.
Valakit érdekelnek régi R5 (1972-1984) alkatrészek?
Tervezem, hogy rendet rakok, és a felesleges daraboktól megválok, mert már nem férek őszintén szólva...(10 autót biztosan össze tudnék rakni...)
Ami van kompletten:
- Egy 1977-es ph1-es kaszni, futóművel alatta, gurítható, de nagyon rozsdás állapotban. Papírja nincs. A ph1-es kaszni sajátosságok miatt érdekes lehet. Ára 100 ft/kg :)
- Egy 1983-as 5 ajtós R5 Automatic, 55ezer km-rel (!) működő automata váltóval, apróbb hiányokkal egyelőre. Papírja nincs sajnos. Én a motorblokk miatt vettem meg, jelenleg még kipróbálható, aztán motorblokk nélkül vihető, még a hengerfejet is odaadom hozzá :) Kasznija menthető. Ára megegyezés szerint.
- Egy 1982-es TX 1.4, amit a motorblokkja, a szervókormánya, üvegei és belseje miatt vettem meg. Papírja ennek sincs, kasznija rozsdás. Ára szintén megegyezés szerint.
Ami még van: bontott kasznielemek, ajtók, üvegek, műanyagok, ilyen-olyan (nem Alpine) futóművek, TX, GTL alkatrészek stb.
Van pár garnitúra 5-5,5x13-as alufelnim is, amitől egy jó ajánlatért megválhatok :) Dunlop (5db), BBS, Ronal...
Az alkatrészek-autók árát visszaforgatnám a futó R5 Alpine Turbo (1983) és R5 Alpine (1978) projektjeimbe, úgyhogy várom a szponzorációkat :)
Nem tudom, mikor jut eszembe ide visszanézni, úgyhogy inkább email: hedanee-kukac-gmail-pont-com