Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 179126

Ez így van.

Ezért is lett népszerű*** a villamos helyett a BRT rendszerű trolibusz ötlete Újpalotán.

 

*** = A dolgot árnyalja hogy amikor rákérdeztem a lelkes támogatókra, alig tudtak valamit a BRT rendszerről.

Pedig még előadást is hallgattak róla.

 

Annyi maradt meg nekik összesen, hogy olcsóbb és megmaradnak a fák.

 

 

 

 

Előzmény: Il Leone (179122)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.30 0 1 179123

Szentlélek tér-Népfürdő utca: 1 km.

Előzmény: rezgaras (179120)
Il Leone Creative Commons License 2024.04.30 0 13 179122

Azért ezt árnyaljuk már nem is olyan kicsit.

 

Amikor azon a zöldterületen a Fő tér előtt nem sokkal kb. a Nyírpalota út 25 számmal szemben az üzemanyagtöltő állmást 2015-ben felszámolták, akkor egy füves zöldterület keletkezett a helyén.

A helyi lakosok annyira megszerették, hogy 2018-ban egy szép nagy parkolót építettek oda, ahol egyébként konkrétan az út két oldalán 6 merőleges parkolósáv volt a szervizúton a házak előtt.

 

A Vásárcsarnoknál pedig 2014-ben kezdett kinőni egy parkoló a zöldterületen a főpálya két iránya között egy több mint 150 méter hosszú szakaszon, az sem nagyon zavarta az ottlakókat.

 

Persze szerencsére egyik esetben sem kellett meglévő fákat kivágni, cserébe kis híján közel 100 új parkolóhely létesült, gyakorlatilag 4 éven belül.

 

Az ott lakók nem a fákat féltik, hanem a parkolóhelyeiket, a fára csak lehet hivatkozni, és el lehet adni ezzel a tiltakozást, hogy az jó ügy, ha azok a fák megmaradnak.

 

Előzmény: trizs77 (179119)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2024.04.30 -11 0 179121

Kérem, hogy térjünk vissza a topic témájához! Köszönöm. 

rezgaras Creative Commons License 2024.04.30 0 1 179120

Egyetértek. De azért a másik véglet sem OK. Kálvin tér -  Fővám tér 420m,  Móricz - Újbuda 360m. Villamoson Vögy u. - Vadaskerti 690m.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179117)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.30 0 6 179119

Ha az álmodott metronak is 400 méterenként lesz megállója, akkor azt értük el, hogy a föld alatt tudja (+400 milliárd forintért) azt amit ma a buszok is tudnak a felszínen.

 

Nem gondoltam, hogy sokaknak ilyen rövid a memória hisz itt ezen a topicon akkor (5-6 éve??) kitárgyaltuk, hogy mi az Újpalotaiak legnagyobb fájdalma.

 

Azért is villamos ellenesek mert féltik, sajnálják az Apolló utcától a Szentmihályi útig a két útpálya közötti kb. 1300 méter hosszú, 6-10 méter széles zöld területet a két fasorral.

Ugyanis azt a területet valóban a metro vonalnak hagyták üresen 40 évvel ezelőtt.

De 40 év alatt megnőttek a fák és a bokrok, valóban iciri zöld területet lett belőle.

 

Úgy jártak mint a Hamzsabégi útnál, ahol a Hungária krt befejező nyomvonalán amikor elbontották az építőipari fabarakokat hagyták, hogy a FŐKERT beültesse és játszó tereket építsen oda.

Mire 40 év múlva lett pénz a gyűrű befejezésére a lakók már ellenálltak, mert már zöld ligetes lett az egész.

 

Itt is így lett.

 

rezgaras Creative Commons License 2024.04.30 -3 0 179118

Talán nem az átszállás miatt, hanem a Staion miatt. A Stadion az M2-től 550m-re van, a Thököly - Stefánia kereszteződéstől 440m-re. A Thököly - Stefánia kereszteződés a Hungáriától 480m-re. A Dózsa Gy. - Thököly a Stadiontól 520m-re. A A Dózsa Gy. - Thököly a Hungáriától 1100m-re,  a Keletitől 620m-re.

Előzmény: John Howard (179116)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.30 -8 1 179117

Nem biztos, hogy szerencsés moszkvai vagy bukaresti típusú metrót építeni 1.5-2 km-es állomástávolságokkal, ami pont a hálózati szerepet lövi ki a vonal alól...

Előzmény: John Howard (179116)
John Howard Creative Commons License 2024.04.30 0 8 179116

"Ellenben kimaradt a Dózsa György út és a Róna utca."

 

A Dózsa György úti megálló, mint hálózati elem, miben adna többet, ha lenne? Át lehetne szállni a 30-as buszra. Amire a Keletinél is. Kihagyható.

 

Róna utca: egyetlen átszállást veszítenénk el ott is, ha elmaradna: a 82-es trolibuszt. Nem nagy ügy. Kihagyható.

 

"Újpalotán nem vagyok ismerős, de ha ott is hasonlóan elnagyoltan számolgattál, akkor lehet még 1-2 plusz..."

 

Legfeljebb a Molnár Viktor utca. De azt - megfelelő elhelyezés esetén - az Újpalota vasútállomás megálló elfogadhatóan tudná pótolni.

 

Ne csináljuk már itt is (mint az M4 meglévő szakaszán) egymástól 200-250 méterre megállókat, amelyek nem tudnak annyit hozzátenni a kapcsolatokhoz, a "hálózati szerephez", amennyivel többe kerülne az egész! Az Újpalota-Keleti tengelyen így is, úgy is meg kell tartani egy(!), nem túl ritka (mondjuk 7-8 percenként* közlekedő) buszjáratot, ami megállhat "minden bokornál". A metrónak inkább a mai gyors (E végű) buszok megállási rendjét kell követnie, de méginkább a mai 7E megállóit. A többi (8E, 133E) nem igazán tölti be a gyorsjáratok szerepét (itt sem).

 

* Természetesen a Thököly út belső szakaszán a mai 5-ös mellett...

Előzmény: gallo (179107)
John Howard Creative Commons License 2024.04.30 0 2 179115

"Meg kell továbbá említeni, ha esetleg metrót építenének Újpalotára, azzal párhuzamosan a parkolóhelyek számát is drasztikusan meg kellene emelni, ez nem kérdés: közelben az M0 és M3 autópályák, nem kis gépjármű forgalommal. Szerintem vonzó alternatíva lehetne a metró, ha a kocsit le lehetne parkolni a metróvégállomásnál."

 

Parkolóhelynek, P+R (ingyenes!) parkolóhelyeknek rengeteg hely van a Pólus Center és az Asia Center közötti részen a Szentmihályi út mellett. Senkit nem zavarna ott egy 6-8-10 hektáros placc, akár emeletes (könnyűszerkezetes?) kivitelben, nem horribilis építési költségen...

Előzmény: Fazekas Endre (179104)
névtelen Creative Commons License 2024.04.30 0 5 179114

A hálózati szerep is számít, és, hogy mi a jó megoldás, ahhoz nem lehet megúszni a matekot, elméletben. A gyakorlatban meg majd a politika eldönti.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179113)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.30 -4 4 179113

Az újpalotai villamossal semmivel nem vagyunk beljebb.

 

Ha a Keletiig építjük ki, akkor elköltöttünk egy raklap pénzt valamire, ami kevesebbet tud, mint a mai buszos kapcsolat.

Ha továbbépítjük, akkor hová? A Blahára? Ott nincs hely egy értelmes végpontnak, az Astoriánál még kevésbé, ha át akarjuk vinni az Erzsébet hídon, akkor át kell építeni a fél hidat, és még mindig csak Buda szélén vagyunk, onnan vagy a Széll Kálmánra lehet továbbvinni (vagy a Szent János kórházhoz, esetleg Hűvösvölgybe), az ellenkező irányba meg a Móriczhoz.

 

Lehet, olcsóbb lenne befejezni a Metró4-et...

Előzmény: névtelen (179108)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.30 0 4 179112

A pénz kizárólag a politikai hátszéltől függ, semmi mástól. 

(És mielőtt bárki belémkötne, ez nem magyar specialitás, más országokban is így van). 

Előzmény: névtelen (179108)
Il Leone Creative Commons License 2024.04.30 0 0 179111

Jó lett volna, ha egyfelől nem write only üzemmódba kapcsoltál volna, másfelől pedig figyelmesen olvastál volna, mert akkor kiderült volna, hogy, éppen azt nehezményeztem, hogy a BAVS-ben a városon belüli hálózathoz való kapcsolatok megadásánál nem a jó megoldás felé ment a gondolkodás, vagyis a vasút és a metró közötti kapcsolatot úgy kívánta megadni, hogy majd a 2-es metró meglévő alagútjai által meghatározott felesleges és rossz kompromisszumok árán Törökőrnél tervezte ezt a kapcsolatot, annak minden hátrányával, míg a serpenyő másik oldalán szinte semmi előnnyel, mindezt teljesen szubjektív berögződés miatt.

Előzmény: * 13 * (179102)
NAR Creative Commons License 2024.04.30 -1 1 179110

Ha reptérre van pénz, lenne metróra is...

Előzmény: névtelen (179108)
Alien Angel Creative Commons License 2024.04.30 0 2 179109

Majdnem heliport:

Előzmény: trizs77 (179103)
névtelen Creative Commons License 2024.04.30 -3 2 179108

Ezt szerintem érdemes úgy is átgondolni, hogy a metró sokszoros árát ki kell fizetni valakinek, azaz, vegyek egy használt pár éves autót vagy újat többszörös áron? Ja, és pénz az nincs, illetve kevés.

Sok olyan dolog van, ami fontosabb, mint egy újpalotai metró, ha erre várás van, akkor lehet, hogy tényleg az ózdi heliporttal egy időben lesz átadva. Kivéve, ha valaki szerez politikai hátszelet és pénzt.

Előzmény: * 13 * (179105)
gallo Creative Commons License 2024.04.30 -5 1 179107

A Keletinél már van (vég)állomás.

Ellenben kimaradt a Dózsa György út és a Róna utca. 

Újpalotán nem vagyok ismerős, de ha ott is hasonlóan elnagyoltan számolgattál, akkor lehet még 1-2 plusz az általad említettek mellett.

Előzmény: * 13 * (179105)
NAR Creative Commons License 2024.04.30 -1 2 179106

Bennem azért felmerül, hogy a Puskás Stadion északnyugati karéjától 400 méterre futó metróvonalra nem lenne jó egy plusz megálló, akár ideiglenes jelleggel. Ugyanettől a ponttól a jelenlegi metrómegálló légvonalban(!) 750 méterre van. Igaz, a Hungária krt. megálló is kb. 750 méterre lenne légvonalban...

Előzmény: * 13 * (179105)
* 13 * Creative Commons License 2024.04.30 -1 8 179105

Egyetértek.

A metró első szakaszát amúgy az állomások mennyisége drágította meg ennyire (a korrupciót most tegyük félre).

Az új szakaszon kevesebb állomásra lenne szükség, mint a régin.

 

Keleti pályaudvar

Zugló vasútállomás

Bosnyák tér

Újpalota vasútállomás

Fő tér

Nyírpalota út

M3 Szilas pihenő/Városkapu utca (opcionális, de ha nem a Szentmihályi útra akarjuk rázúdítani az autópályáról érkező P+R-ező forgalmat, akkor szükséges)

 

Összesen 6 új állomás. Az első szakaszon 10 van.

Előzmény: Fazekas Endre (179104)
Fazekas Endre Creative Commons License 2024.04.30 -2 14 179104

Vélemény: Újpalotára ki kell vezetni a metrót.

Ha villamost szeretnének az érdeklődők, belegondoltak, hogy az milyen pluszt ad a jelenlegi buszközlekedéshez képest (ha egyáltalán)? A Thököly úton a Keletitől a Bosnyák térig valóban ott vannak a néhai 44-es vonal nyomai, de mégis, hogy közlekedne ott villamos, pláne "gyorsvillamos"? A pálya nincs elszigetelve az úttest többi részétől, ráadásul sok a balra kanyarodási lehetőség, ami nyilvánvalóan lassít. Bosnyák tértől „kifelé” sok a hely, de a Rákospalotai körvasút sor felett (vagy alatt) mégis át kellene vezetni a vonalat. Utána a Drégelyvár utcában jelenleg három sávon halad a közúti forgalom az Apolló utcáig. Ott hogy fér még el egy kétvágányos nagy kapacitású villamosvonal? Üzletsorok ledózerolása, vagy az amúgy is kevés parkolóhely megszüntetése árán? A Nyírpalota úton szerencsére sok helye lenne a villamosnak, ez talán ebből a szempontból a legjobb szakasz. Most az, hogy zöldek tiltakoznának fakivágások miatt az nem releváns, mert ha metrót építenének, akkor is biztos lenne fakivágás. Ha villamos járna a Keleti és Újpalota között, akkor a Keletinél lehet átszállni a metróra. Felesleges séta, várakozás, időveszteség. Bocsi, de ezeket mind tudja a jelenlegi buszhálózat is.

Meg kell továbbá említeni, ha esetleg metrót építenének Újpalotára, azzal párhuzamosan a parkolóhelyek számát is drasztikusan meg kellene emelni, ez nem kérdés: közelben az M0 és M3 autópályák, nem kis gépjármű forgalommal. Szerintem vonzó alternatíva lehetne a metró, ha a kocsit le lehetne parkolni a metróvégállomásnál. Elég csak egy pillantást vetni Kelenföldre, különösen a Somogyi út M4 kocsiszín melletti részére 😉.

Újpalota szerkezete nem véletlenül olyan, amilyen, ide bizony metrót álmodtak a tervezők. Lehet azzal dobálózni, hogy régi, elavult tervek ezek, de csak azért beszélünk erről, mert 50 éve egy nyamvadt kapavágás se történt a metróépítést illetően. Ha kész lenne, nem lenne miről beszélni. Nagy barátja vagyok a villamosközlekedésnek, de az Újpalota – Csömöri út – Thököly út – Keleti pu. tengelyen nagy szükség lenne a 4-es metró megépítésnek.

trizs77 Creative Commons License 2024.04.30 -7 1 179103

Az újpalotai metrot egy napon fogják átadni az ÓZD város központjába már kb. 50-55 éve tervezett heliporttal.

 

Arról a heliportról felszálló helikopterek fogják kiváltani az ÓZD-ról induló távolsági és hosszabb távú helyközi autóbusz közlekedést.

 

Mindkettőt kb. azonos időben ígérték meg a helyi lakosoknak.

Úgy 1965-1975 között.

 

Előzmény: attus germanicus (179101)
* 13 * Creative Commons License 2024.04.30 -1 7 179102

Ha nem elvakultan ferdítenél, észrevehetnéd, hogy a BAVS-ban SEMMILYEN metróhosszabbítás nincs, mert az a vasút- és hévvonalakkal foglalkozik.

Előzmény: Il Leone (179100)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.29 0 2 179101

A metró ígéretére, nem is kérdéses. 

Előzmény: névtelen (179098)
Il Leone Creative Commons License 2024.04.29 -10 2 179100

Sajnálatos módon a mai napig nem lehet értelmes objektív szakmai eszmecserét folytatni a témáról.

 

Azt pedig, hogy mi a hozzáállása ehhez a kérdéshez a VEKE exszóvivőjének és barátainak, azt jól jellemzi, hogy a BAVS-be sem került bele még a Zuglói metróhosszabbítás sem, inkább Törökőrnél a 2-es metrón csinálnának egy iszonyatosa suta és sz@r megállót, amivel naponta kb. 130 ezer embernek lenne 1 perccel több az eljutási ideje.

 

Cserébe a villamoshálózati elképzelésekben meg olyan elképesztő dolgok kerültek bele, mint pl. a Jászai Mari tér és a Nyugati térnék Grand Union, mert Bajcsy villamossal és az észak felé meghosszabbított 2-es villamossal is számoltak, sőt a Nyugatinál a Váci útón érkező villamosok egy része a Margit körát felé, egy másik része a Bacsjy felé, a harmadik részük meg az Oktogon felé menne tovább, és hasonlók.

Előzmény: toto92 (179099)
toto92 Creative Commons License 2024.04.29 -1 5 179099

A villamossal van egy olyan probléma hogy ha az megépül, a metró már sohasem fog. Mármint onnantól az az 1%-os elméleti esély is eltűnik ami most még megvan.

Előzmény: névtelen (179098)
névtelen Creative Commons License 2024.04.29 0 1 179098

És, vajon mire vágynak jobban? Az olcsóbb, ezért reális(abb) villamosra, vagy a sokkal drágább metró ígéretére?

Előzmény: zsoli1sz (179096)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.29 -1 1 179097

Érdekes, én nem hallottam ezeket a hangokat.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Vissza kell lapozni...............................:-))

 

Akár itt.

Akár a neten.

Előzmény: SÜNÖCSKe (179094)
zsoli1sz Creative Commons License 2024.04.29 0 3 179096

Ismerősöm, aki Újpalotán lakik, mondta hogy nem szeretnének villamost, mert annak az építésével nagy felfordulás lenne, bezzeg a metró, ami mélyben megy, ott nincs nagy feltúrás, csak az állomásoknál. Felvilágosítottam hogy mivel a metró az ottani szakaszon már kéregvasútként épülne, ahol az építkezés ötször akkora feltúrással jár, mintha villamost építenek, mivel egy hatalmas árkot kell kiásni, amit majd befednek... na ezután nem szólt már semmit. Bár az is igaz hogy a villamos az építés után is "elvesz" parkolóhelyeket, amitől sokan nagyon fáznak, a metró építése után viszont ezeket visszakapják. Dehát évekig együtt kellene éljenek a nagy építkezéssel és ezt sokan nem tudják.

Előzmény: névtelen (179095)
névtelen Creative Commons License 2024.04.29 0 0 179095

Nem az van/volt, hogy villamos helyett metrót szeretnének?

Előzmény: SÜNÖCSKe (179094)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!