Üdv! Szeretnék tanácsot kérni! Van egy Opel Zafira B 1 9 diesel 120 lovas autóm! A probléma a következő,
Tíz tizenkét óra állás után nehezen indul ,kétszer háromszor is indítani kell hosszan, ha elindul utána napközben két három négy óra hossza állás után is indul könnyen viszonylag. Fogyasztása jó teljesen jó dinamikusan megy az autó csak ennyi a probléma ez a nehezen indulás hogy mitől lehet.Köszönöm előre is
Szerintem valami olyasmi lehet hogy a gyári műszerrel meg kellene nézni hogy a beállításokban van-e valami olyasmi hogy be van állítva hogy jelezze a jégmentesítést ,na ezt kellene nem aktívvá tenni és lehet hogy segítene a problémádon !
Még egyszer megpróbálok itt segítséget kérni? Opel zafira tourer 2015 1,6 dti atom van és sűrűn kiírja , hogy jégmentesítés és elkezd füstölni. Valaki e kis országban tudna segíteni , hogy mi a baj és a megoldás?
Ha úgy gondolod hogy hőmérséklet függő akkor én rákötném a Tech-2 és adatlistába megnézném mennyi meleg motornál a hőmérséklet ,mert lehet hogy azt érzékeli hogy pl : 156 fok akkor viszont a vezérlő letiltja a befecskendezést ,de a hőmérséklet jeladó cserével ez tökéletes lesz !
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös évjáratú, 1.6-os benzines Opel Zafirám van. Olyan tünetet produkál, hogy melegen nem indul, műszerfal világít de viszont egyáltalán nem teker a kulcsfordításakor. Viszont hidegen indul, szépen jár a motor. Ha esetleg valaki járt már így és rá jöttek a probléma okára, vagy tudja hogy mi lehet a baj, akkor nagyon boldog lennék ha meg osztaná velem. Előre is köszönöm!😊
Egy párat már cseréltem ,mármint szelepfedelet, a membrán csere nem minden esetben lehet jó, van hogy farsot szív mellette ! A tuti megoldás a GYÁRI KOMPLETT SZELEPFEDÉL CSERE !
Sziasztok! Az autó B Zafira 1.6 A16XER. Hibajelensegek nem biztos, hogy összeefüggenek.
1. Olajnyomás csak 1500-2000 körül jön meg. (Olaj, szűrő cserélve, jó minőségű gyári opel.)
2. Ez összetettebb. Nehezen indult, és nem volt lehúzva a szelepfedél, folyt az olaj alatta, ezért leszedtem, hogy tömítést cserélek. Ha már leszedtem, elkezdtem nézegetni a szelepfedél membránt. Szakadt volt, ezért csere. Gondoltam jaj de jó ez magyarázat a nehezen indulásra. Összeszerelés után indul megy, viszont egy olyan hibát produkál, amit pont a membrán csere hivatott megoldani. Alig lehet leszedni az olaj beöntő fedelét a vákumtól. A nívó is nehezen jön ki. El tud romlani a fedél? Levegővel átfújtam, kimostam és elvben minden a tanácsok szerinti sorrendben lett összerakva. Ha karter csövet lehúzom, van szívás a csövön, és az olaj beöntőnél lehet érezni a karter gázt. Valami a fedél en nem dolgozik. Nem csak membrán, hanem komplett szellőztető lett cserélve, lehet, hogy fordítva raktak bele valamit?
Hátha valaki tud nekem segíteni.Tobb szervizben volt már az autóm ami egy Zafira A 2001es 2.0 dizel de előre nem jutottam. A helyzet a következő...
Hidegen nagyon nehezen akar indulni, hallani,hogy próbálkozik a motor, közben nyomja ki a füstöt de utána csak nem indul.Majd kb a második, harmadik próbálkozásra indul. Utána egész nap simán indul,semmi gond nincs vele,csak az első hideg inditassal van a baj...
Ami érdekesség,hogy volt mikor sebességben hagytam véletlenül és ugy rainditottam, nyilván megugrott az autó,de utána egyből indult...
Akinek Zafira B 1.9 CDTI (Z19DT) autója van, megkérhetném egy szívességre?
Első indtás után 2 perccel meg tudná nekem nézni, hogy a generátor kb. mekkora hőfokra melegszik fel? A miénkben olyan meleg, hogy szinte süti az ember kezét ,most lett kicserélve egy újra, mert a régiben kiégett 1 dióda és inkább az új mellett döntöttünk, de talán ez sem feltétlenül normális.
P0599 Raw code: 0599 ECU: Engine control unit Status: GM failure record OBDII: Thermostat heater control system - circuit high General Electrical Failures [0x00]
Mennyibe kerül egy ilyen javítás és tudtok valakit aki ezt sürgősen meg tudná csinálni Bp környékéne?
üdvözlet. Nekem 1,6 diesel zafira tourer van csodálkozom a fogyasztásokon. Nekem 90-nél 4,2 120-nál 5,1 130-nál 5,2 fogyasztásom van .Normális vezetéssel , nem taposom igy is oda érek, Aki száguldozni akar akkor nem ez a tip. a megfelelő.
Sikerült kiolvastatnom a hibát:P1115 radiátor kimenet hűtőfolyadék hőmérsékletérzékelő áramkör magas feszültség. Valaki tudna ebben segiteni,hogy mit is keressek? Üdv. Zsolt
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy 2006-os opel zafira b 1.6 a műszerfalon folyamatosan világító sárga villáskulcsos piktogram milyen hibára utalhat?
Sziasztok srácok! Nemrég vettem egy Opel Zafira B 1,9cdti 150le 2006-os évjáratú.A probléma 207&-ös hibakód,azt produkálja néha szepezkiporog,majd valamikor gondol egyet,és csak 3200-ig engedi a fordulatot.Ha leállítom,és újraindított általában engedi kipörögni,majd újra letilt.Esetleg találkozott valaki ilyen problémával, esetleg mi oldotta meg.Illetve vettem hozzá bontott folytószelep-et,mert azt tanácsolták,sajnos nem oldotta meg! De olyat is mondták,hogy hozzá kell tanítani hogy mi az alapállás,létezik ez? Üdv
Leírnám mostanában szerzett tapasztalataimat 1.8 benzin Zafira B 2006 kapcsán. Szóval a következő hibakódok jelentkeztek: BOSH-al kiolvasva: P1616 Vezérlő egység program/hardverhiba P0014 BOSCH-al kiolvasva: Bütyköstengely beállítása (1-es bank kieresztés Funckió zavar) P0365 Vezérműtengely-helyzetszenzor, a jel a tűrésen kívül
Valami más szoftverrel kiolvasva (valszeg a többi is benne volt): P0014 (62) Kipufogó vezérműtengely szinkronizálás mechanizmusok tartomány/teljesítmény
Amit én tapasztaltam az a kerregő hang indulásnál (mikor a hidraulukis okoskerék még zakatol egy kicsit) és eléggé észrevehető teljesítmény hiány, főleg alacsony fordulaton. Szerelővel megbeszéltük, hogy legyen egy vezérlés-csere ami így 260.000km-nél már úgyis időszerű volt (130e-nél volt az első). Ez megvolt de valami ott a vezérműtengely állásánál nem volt 100%-os ami a szétszedéskor derült ki. Ez helyre lett téve, az új vezérlés bekerült, az okosfogaskerekek olajos szabályzó szelepeit is kicserélte (akkor nem újakra) próbaképpen. Volt még egy próba a kipufogó meg a szívó(???) oldali jeladó megcserélésével is. Sajnos ez nem hozta meg a várt javulást, erő továbbra sem volt, hibajelző világított. Mentünk tovább: ki lettek cserélve az okoskerekek is (ezeket kb. 120.000km-el ezelőtt cseréltettem) és a szabályzó szelepek is. Kicsit mintha jobb lett volna, hangja is szebb lett de később újra előjött a hibajelzés és még mindig nem volt meg a power... Végül bevittük a szerelőhöz a munkahelyére ahol sokáig nyúzták a kompjútert a diagos kollégával :) Mármár mechanikai hibára gyanakodtak míg végül csináltak egy resetet a computeren:
Tanult értékek visszaállítása (Lambda adaptáció, Fojtószelep helyzetérzékelő (TPS) adaptáció, Végtelenül változtatható szelep időzítő (IVVT) adaptáció. *** Bocs a béna magyar fordításért de gondolom így sikerült a szoftvert magyarítani :)
És láss csodát ez végül megoldotta! Az erő visszatért, a hibajelzés megszűnt! Kop-kop-kop egyelőre. Még teszem bele a km-eket.
Ja, még közben produkált egy morgó, búgó hangot a kocsi menet közben ami nagyon rossz emlékeket idézett fel bennem: váltócsere kellett... De kiderült, hogy csak a jobb oldali kerékcsapágy döglődött. Ráadásképp a kislányom ráindított álló helyzetben a kocsira és nekiment egy kerítésnek, kicsit összeverte a bal elejét. Így már-már közel járt hozzá, hogy eladom, beszámíttatom, Dunába tolom nemérdekel stb. De szerencsére nem kellett :)