Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Az alvázban van tárolva konténerben a többi lőszer. Annyiban tényleg tévedtem, hogy az automata újratöltése nem automatikus, hanem kézzel történik mint a Leclercben. 2x10 lőszer van két konténerben. Azaz 40 vagy 30 + Hero120 a lőszer-javadalmazás.
Majd a gyakorló tankos kollégák megmondják elég e az.
Nem tudom mennyire jó a Hero-120, de a dedikált drónkezelő, és a négy kis drónja szerintem hatalmas előny az "üres csatamezőn".
Manapság a harctéren ha megláttak, akkor már félig halott is vagy. Legalábbis ha komoly ellenféllel harcolsz, nem olyan "professzionális" hadseregekkel mint mondjuk az Iraki vagy az ISIS miliciák.
Van ahol kézzel kell az autoloadert újratölteni a konténerbe bemálházott lőszerből, mint pl. a Leclercben, van ahol meg ez is automatizálva van, mint pl. a Strykerben.
Teljesen értelmetlen, és felesleges Platon amit leírsz a Leopárd túlméretességével, meg előkészített vasútvonalakkal kapcsolatosan. Bármit írsz, a tény az, hogy a Leopárdokat vígan szállítják vasúton keresztül-kasul a különböző országokban már évtizedek óta.
Az a vicc hogy a T-72-t direkt vasúti szállításra tervezték. Csak nem a miénkre hanem az 1520mmhez.
De még így is vagy 15 cm el keskenyebb mint a Leopardok.
A tengelyterhelés az ma sem mindegy, mert attól függ milyen vonalosztály használható. De persze a T-72 de pláne a T-55 az nagyon könnyű egy Leopardhoz képest.
A mai katonák már nem így utaznak.
:) Az hasznos lehet, ha harcképes állapotban vannak kivagonírozás után is :)
Elviszi a vasút széles rakmintásként. A T-72-seket is így hordtuk. Plusz 100% felár.
Gázosabb a helyzet, ha magas rakminta is van. Az megint 100% felár.
Iszonyú sokat vagoníroztunk. Zalaegerszegről minden időszakban legalább kétszer Tapolcára. Mivel helyben csak 2-es típusú lőterünk volt (Hegyhátsál). Tatáról is mentünk sokat a "0" pontra. A Bazalt 87 gyakorlaton Bodajkon raktunk ki. Ott volt, amikor az 1. harckocsizászlóalj kirakodáskor egy töltőkezelőt eltaposott. Raktunk többször Herenden, de legfőképpen Hajmáskéren. UMK4K ékekkel ami csoda volt a faék, és drótkötelek után. Ráadásul régen (a nyolcvanas években) tengely elszámolással mentünk. Kettő T-55-ös felfért egy hat tengelyes SAMP (80 T) kocsira. Csak fordítva felállva, összefordított lövegcsővel. Ha RRMS kocsikat kaptunk (40 T), ami négy tengelyes volt, arra csak egy gép fért fel. A T-72-esnél csak SAMP kocsikat kaptunk. Aztán később a vasút átállt tengely elszámolásról súly elszámolásra. A rossz bakák főleg télen ki voltak rakva őrségbe, őrszék, bunda, -20 fok, meg a menetszél. Mikor az őrpararancsnok váltáskor bevitte őket a boci pullmanba, úgy kellet őket lángszóróval felmelegíteni. A mai katonák már nem így utaznak.
A Leo-2 lánctalpa 635 mm széles. A videódon a lánctalpnak cca a fele lóg le. Tényleg nem értelek. A 375cm-315cm ( maximum megengedett szélesség, a legtöbb pőrekocsi ennél keskenyebb) kivonás nem olyan nehéz. Tegyük hozzá hogy a lánctalp széle még csak nem is egyenlő a harckocsi szélével.
Persze Platon én gondolom rosszul. Lehet hogy többet vagoníroztam mint te. Talán elkéne sétálnod valamelyik teher pályaudvarra, vagy a soroksári konténer átrakóba, hogy élőben lássad, mekkora is egy teherszerelvény.
A vasutas biztosan nem fog átalakítani semmit a szállítmány kedvéért a vasútvonalon, hanem azon a vonalon viszi a szerelvényt, ahol az elfér.
Nem a magassággal van a gond hanem a szélességgel, 30-30cm-t lelóg. Ezzel sincs baj mert elfér, főleg fővonalon, de szervezni kell, hogy szembe ne jöjjön túlméretes szerelvény.
Nem érted Platon? Ahol egy 3,75 m magas szállítmányt lehet szállítani, azon a vonalon a Leopard harckocsit is lehet szállítani ugyanúgy. Természetesen vannak olyan vasúti vonalak, ahol ilyen méretű szállítmányok nem továbbíthatóak. Soha nem volt olyan olyan a vasút történetben, hogy a nagyméretű szállítmányok bármelyik vonalon szállíthatóak lettek volna. De ez nem a Leopard harckocsi hibája.