A karbantartási tervet olvastad? A csereperiódus 120e km/5 év, fokozott igénybevételkor 3 év (!), ezt azért én is kicsit szigorúnak gondolom, de a 10 év erősen cserealap! Ha télen abszolút nem használod, akkor talán oké, hogy tavaszig kibírja, de ha használod, a hideg időben ridegebbé váló szíj hamar megadhatja magát, főleg, hogy már rendesen repedezett. A csatolt kép alapján én egy métert sem mennék vele, max. talán a szerelőig A Gates nekem nem jött be a Puntokon, még hosszbordás szíjnak sem, pl. olyan hangot adott, mintha zörögne valami (pl. kipufogó), egy év hiábavaló keresés után mondta a szerelőm, hogy a szíj is lehet, az igen változatos hangokat adhat, és bejött, csere után csend, mint egy új autóban.
Hétvégén mostmár kiórázom a vezérműkereket azért, hogy kiderüljön az, hogy már a tengelytől üt vagy esetleg csak kintebb, vagy netalántán csak öntési hiba van a kerékben.
"De akkor a szíj már megérett a cserére :)"
A szíj már nincs valami jó állapotban, de a feszítőgörgő és a vízpumpa még elég jó, nem lóg egyik sem. Gates XS szíj van fent, és eléggé berepedezett a 10 év és 130.000Km alatt. Ezek sem olyanok már mint régen, mert az ezelőtti is Gates XS volt, és közel sincs ilyen ramaty állapotban, bár lehet nem is futott ennyit(118.000-nél cseréltem 10 éve, nem tudom gyárilag is Gates a szíj vagy valami más). Mostmár tavaszig kibírja, akkor majd kap egy új vezérlésszettet.
Azóta már levettem mégegyszer, de nincs alatta semmi ami miatt nem fekszik fel a vezérműkerék a tengely végére. Ez mindig ilyen volt, 2-3mm-t járkál a szíj a keréken jobbra-balra, ott a nyoma. Jelenleg 130.000Km van a szíjban, idáig nem volt probléma.
Vezérműtengelyszimeringet kellene kicserélnem. A vezérműkerék csavarjának lazításakor/meghúzásakor hogy lehet ellentartani(légkulcs nincs)? Van valami célszerszám, vagy házilag is megoldható?
Gyárilag a body vezérlő/BSI/fedélzeti számítógép közvetlenül kapcsolja és felügyeli az irányjelző izzókat (eltérő áramfelvétel esetén kiégett izzó figyelmeztetéssel jelez).
Milyen a központi zár vezérlőd? Nem feltétlenül lesz jó, ha közösíted oldalanként az irányjelző izzókat.
Némileg rendhagyó módon kettő-az-egyben cikkel töröm meg a hosszú csendet. A kettő összefügg, mert egyik feltétele a másiknak. Ajtókárpit kiszerelése és a fő téma a zárbetét felújítása, szétszedése. Mi a véleményed? Várom a kommentek között!
Van egy Punto II. 2004-es évjáratú cirkálóm. Nem sok extrát tartalmaz, mondhatni fapad. Alapból központi központi zár sincsen benne, holnap kerülne beépítésre, minden meg van hozzá. Azt szeretném megtudni, hogy melyik vezetéket és hol kell megcsapolni ha azt szeretném, hogy az irányjelzők is felvillanjanak nyitásra, zárásra. Ebben kérném a segítséget! Előre is köszi! :)
Helló, új vagyok a témában. A Puntó 2 mennyire mosható biztonságosan, leginkább az aljára gondolok most, lentről mit érdemes kímélni, stb? A motorteret nyilván teljesen meg kell kímélni.
Párszor kivettem már zsírzás miatt, sose tört el.:-)
Szemmel látható kopás nincs is rajta, bár lehet el van vékonyodva mert elég nagy a holtjáték, és a kuplung nem az igazi. Délután azon törtem a fejem, mit lehetne a persely és a pedál közé betenni, hogy kintebb legyen egy kicsit a persely, ezáltal kisebb lenne a holtjáték. Mivel elég pontosan illeszkedik a persely a pedálba, nem nagyon fér oda semmi közé.