Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2023.11.21 0 0 56637

Nem tizedére "csak" kb. 40%-ra esett vissza.

Előzmény: trizs77 (56636)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.21 -1 0 56636

ez egy hónap alatt a tizedére esett vissza :

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165754047&t=9214985

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Lehet, hogy út- és híd építése álmoknak is ez lesz a sorsuk ?

 

 

dimelo Creative Commons License 2023.11.21 0 0 56635

Bibircsok, Gyurma13 és Peter_601-nek az SSC-re!

 

Köszönöm, hogy néhány nap után észrevettétek – szándékolt – kommentjeimet, a meghirdetett

építési közbeszerzésekről.(M49 és Duna-híd)

Azt sajnálom, hogy nem a műszaki tartalom részletei, vagy az 5.1.3 Becsült időtartam: 50 MONTH  határidőre reagáltátok, hanem az enyhén provokatív „krahácsozás”-ra..

 

Bibircsok véleményével - forgalomszámlálással lehet érvelni. És nem utolsó sorban:

kik is a döntéshozók no, nem "per pillanat", - egyetértek.

 

Gyurma13  álláspontjával is: Megint nem ott épül út, ahol használnák is,”

 

Peter_601 különösen élesen – és elfogult ellenszenvvel – reagált..

Furcsállom, hogy 300 milliárd Ft van a 2x2 sávos mohácsi Duna-hídra,

de Lázár szerint „nem éri meg” befejezni az M0-ást…

Olyan sokáig halogatták a hídépítést, hogy már nem lehet átadni az 500. évfordulóra és még brutálisan drágult is, annak ellenére, hogy még nem tudható mennyi kivitelezői ajánlat érkezik november 23-ig.

 

Az M4 61 km-es hiányzó szakaszait a MKIF kivitelezheti, lehet, hogy közbeszerzés nélkül?

 

„minden meg fog épülni”    Csak nem mindegy mikor,,,…

rm40 Creative Commons License 2023.11.20 0 1 56634
dimelo Creative Commons License 2023.11.15 0 1 56633

Tudom, hogy Füzesgyarmat - Bucsa között van,de csak elhaladtam mellette.

Azóta új Krahácsok lettek...

 

Például:

5.1 Rész: LOT-0001

Cím: Mohácsi Duna-híd és kapcsolódó úthálózat

Leírás: Vállalkozási szerződés keretében a Mohácsi Duna-híd és csatlakozó, az 51 sz. másodrendű főút és az M6 autópálya közötti úthálózat kivitelezési feladatainak megvalósítása. (PST: K.057.02).

Mennyiség: A Mohácsi Duna-híd és csatlakozó, az 51 sz. másodrendű főút és az M6 autópálya közötti úthálózat kivitelezése 28,8 km hosszban. Az I. szakasz, az alföldi oldalon Csátalja közelében az 51. sz. főúttól kiindulva új nyomvonalon, egybefüggően 19,5 km hosszban 2x1 sávos országos közút főúti (távlatban 2x2 sávos autóúttá fejleszthető) kiépítéssel épül Újmohácsig. Az 51. sz. főút kiinduló pontjában és Sárhát közelében körforgalmú csomópont épül. Újmohácsnál 4 ágú szintbeni csomópont épül 2x2 sávos osztottpályás kialakítással. A szakasz tartalmaz 3 db közúti hidat, 1 db hatnyílású műtárgyat 28,1 + 35,4 + 3x45,4 + 33,1 m-es támaszközzel, 2 db kéttámaszú műtárgyat 12,79 m-es és 35,52 m-es támaszközzel valamint kerékpárút levezetését az új Duna-hídról.

A II. szakaszon az országos közút részeként a Duna folyamot keresztezve 2 db ártéri híd és

1 db mederhíd épül. összesen 756 m felszerkezet hosszal, az alábbiak szerint: Ártéri híd I.: támaszköze: 231 m, Ártéri híd II.: támaszköze: 252 m, Mederhíd: támaszköze: 271 m. A hidak szerkezeti rendszere kéttámaszú, alsópályás acél ívhidak, zárt szekrény keresztmetszetű merevítőtartókkal és ívekkel, ortotróp acél pályalemezzel és kétoldali, hálós elrendezésű felfüggesztéssel. A teljes szerkezeti magasság 2,75 méter. Az ívek egymás felé döntött kialakításúak. A két ívet X-rácsozású keresztkötés rendszer kapcsolja össze. A Duna-híd is 2x2 sávos osztott pályás keresztmetszettel kerül megépítésre kerékpárút átvezetéssel. A III. szakaszon, a II. szakasz ártéri hídjához csatlakozva egybefüggően 8,5 km hosszban 2x2 sávos osztott pályás országos közút (főút) épül az M6 autópályáig. Ezen belül a főút a III/1. szakaszon a Dunától 2,7 km hosszban, a jelenleg meglévő önkormányzati út nyomvonalán, annak pályaszerkezetének elbontásával 2x2 sávos osztott pályás kialakítással, 2 db új turbó körforgalommal kerül kiépítésre az 56. és 57 sz. főutak meglévő körforgalmi csomópontjáig. Ezen szakaszon létesül 1 db iparvágányok és közút feletti műtárgy, a jobb pályán 24,60 + 25,0 + 27,0 + 25,0 + 25,0 + 18,20 + 16,80 m-es, a bal pályán 19,60 + 20,0 + 20,0 + 27,0 + 20,0 + 20,0 + 18,20 + 16,8 m-es támaszközökkel, 1 db iparvágány feletti háromnyílású műtárgy 16,36 + 18,7 + 16,36 m-es támaszközökkel, 1 db iparterületi út feletti kéttámaszú műtárgy 32,90 m-es támaszközzel, és 1 db 3,9 m széles kerékpáros aluljáró keretelem. Szintén a III. szakaszon belül, III/2. szakaszként a jelenleg meglévő 2x1 sávos 57. sz. főút 2x2 sávos osztott pályás főúttá épül át 5,8 km hosszban az 56-57. sz. főutak körforgalmi csomópontjától az M6 autópályáig, továbbá az 56. és 57 sz. főutak meglévő körforgalmi csomópontja 2 sávos turbó körforgalommá épül át. Ezen szakaszon létesül még 3 db új turbó körforgalom, 3 db kéttámaszú műtárgy 9,91 m-es, 9,80 m-es és 10,89 m-es támaszközzel, valamint 1 db kéttámaszú kerékpáros műtárgy 11,40 m-es támaszközzel. A megvalósítás során beavatkozás történik a körforgalmakhoz csatlakozó országos és önkormányzati utakon, kerékpárutak építésére valamint közműkiváltásokra, és építésre, párhuzamos mezőgazdasági út építésére is sor kerül. A fentebb rögzített építési beruházás oszthatatlan szolgáltatásnak minősül. A jelen közbeszerzés eljárás tárgyát képező munkák részletes leírását a Közbeszerzési Dokumentumok tartalmazzák.

10.1 Változtatás

A szakasz azonosítója: LOT-0001

A változtatások ismertetése: Ajánlatkérő módosítja az ajánlattételi határidőt, így a a BT-132 mezőben Az ajánlatok felbontásának feltételei kapcsán a határidő 2023.11.09 13:00 óra/percről 2023.11.23 16:00 óra/percre módosul

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:680247-2023:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Előzmény: Landsmann_ (56632)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.11.11 0 0 56632

Kertészsziget egykori gúnyneve is Krahács. :)

Előzmény: dimelo (56631)
dimelo Creative Commons License 2023.11.11 0 0 56631

Krahács nem kapja meg az őt megillető helyet - természetesen az elsőt  Mert Krahácsot nyomják De a krahácsiak nem adják fel! Törnek előre a „krahácsi úton” át minden akadályon, sőt: árkon és bokron. Aki nem krahácsi, az ezt nem is értheti: az egyik oldalon Krahács, a másikon a világmindenség...

 

Az 1970-es évekből a rádiókabaréból jutott eszembe, amikor elolvastam a TED-et...

 

OFF Megint választások jönnek..

 

https://www.parlament.hu/kepv/eletrajz/hu/t023.pdf

 

ON

Előzmény: Aladár46 (56630)
Aladár46 Creative Commons License 2023.11.11 0 0 56630

Milyért tartod krahácsolásnak?

Előzmény: dimelo (56629)
dimelo Creative Commons License 2023.11.10 -1 0 56629

Nyomják Krahácsot:(((

 

5.1 Rész: LOT-0001

Cím: M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös – Csenger

Leírás: Vállalkozási szerződés keretében az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös – Csenger (oh.) közötti szakasz és kapcsolódó Kocsord üzemmérnökség tervezési és kivitelezési feladatainak a megvalósítása. (PST: A049.02). Mennyiség: Egybefüggően 17,6 km hosszú 2x2 forgalmi sávos autóút építése, 3 db különszintű és 4 db körforgalmi alcsomóponttal, 11 db műtárggyal, kétoldali tengelysúlymérőhellyel és közúti határátkelőhellyel, valamint a szükséges közműépítéssel együtt, továbbá a kapcsolódó Kocsord üzemmérnökséggel (melynek részét képezi többek között új 1725 m2 hasznos összterületű irodépület, új 1775 m2 hasznos alapterületű műhely és új 1563 m2 hasznos alapterületű sótároló kivitelezése is). A 11 db műtárgy jelölései és felszerkezeti hosszai az alábbiak: B248 – 53,09 m B303 – 40,6 m B323 – 40,0 m B334 – 27,4 m B351 – 41,6 m B366 – 44,07 m B382 – 73,59 m B399 – 64,32 m B421 – 43,67 m B439 – 43,65 m B457 – 43,6 m

A gyorsforgalmi útszakaszra vonatkozóan kiviteli terv elkészítése szükséges.

Főbb mennyiségek (várhatóan):

- Humuszleszedés: 304 335 m3

- Földmű építés: 2 750 512 m3

- Pályaszerkezeti rétegek építés: 180 215 m3

- Műtárgyak pályafelülete: 8 733 m2

- Portál építése: 16 db

- Közúti visszatartó rendszerek építés: 84 980 m

- Burkolati jelek: 24 656 m2

- Párhuzamos földút építése: 21 395 m

- Kerítés építése: 37 389 m

Közművek (várhatóan):

- Középfeszültségű villamosvezeték építése: 3 648 m

- Kisfeszültségű villamosvezeték építése: 51 m

- Közvilágítási hálózat építése: 11 420 m

- Vízellátó vezeték építése: 6 051 m

- Csatorna vezeték építése: 6 362 m

- Közép- és nagynyomású gázvezeték építése: 981 m

- Üzemi hírközlés építése: 16 631 m

A fentebb rögzített építési beruházás oszthatatlan szolgáltatásnak minősül. alkalmazzon. A Kbt. 98. § (3) bekezdés alapján lefolytatni kívánt építési beruházás(ok):

Szamossályi település M49 gyorsforgalmi útba való bekötéséhez közel 1,0 km meglévő országos közút burkolatszélesítése és megerősítése, (Tervezési osztály K.V.A, tervezési sebesség 90 km/h, koronaszélesség 11,0 m, burkolatszélesség 7,5 m, padkaszélesség 1,75 m) továbbá a mintegy 330 m szerkezeti hosszúságú (orthotróp pályalemezes, párhuzamos övű acél gerendahíd, kocsipálya szélessége 10,0 m, kerékpárút szélessége 3,8 m, gyalogjárda szélessége 2,0 m) Szamos folyó feletti híd építési munkáinak kivitelezése, amelyhez az Ajánlatkérő legalább engedélyezési szintű tervet biztosít.

Az építési munkák várható időtartama 30 hónap.

10.1 Változtatás

A szakasz azonosítója: LOT-0001

A változtatások ismertetése: Ajánlatkérő módosítja az ajánlattételi határidőt, így a a BT-132 mezőben Az ajánlatok felbontásának feltételei kapcsán a határidő 2023.11.10 16:00 óra/percről 2023.11.24 16:00 óra/percre módosul

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:679237-2023:TEXT:HU:HTML&src=0

rm40 Creative Commons License 2023.11.07 0 1 56628
trizs77 Creative Commons License 2023.11.05 0 0 56627

https://www.autoszektor.hu/hu/content/ha-igy-megy-tovabb-nem-lesz-kevesebb-kamion-az-utakon-elbukott-az-arufuvarozas-zolditesenek

 

Elvek és a valóság csatája.

 

Szükség lesz az útfejlesztések kivitelezése során a jobb oldali sávok megerősítésére ha a 40 tonnás összgördülő súlyú szerelvények száma nem csökken.

sőt.

Valószínűleg nőni fog.

dimelo Creative Commons License 2023.11.05 0 0 56626

Egy hatalmas akadálxa van. Koszovo,,,

Előzmény: Landsmann_ (56623)
adiaboli Creative Commons License 2023.11.04 0 0 56625

Nem vitatom. Akkor legalább több időnk marad a tippelésre:)

Előzmény: trizs77 (56624)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.04 0 0 56624

szerintetek a Tusk-kormány alapvetően módosítja-e a PiS 2030/33-ig elképzelt közútfejlesztési terveit?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Szerintem egy új kormánynak - bármelyik országban - nincs az első hatvan napos teendőik között az ország közút fejlesztési terveinek felülvizsgálata.

Előzmény: adiaboli (56622)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.11.04 0 0 56623

Akkor az az út sosem lesz kész. Ha jól emlékszek a szerbek pár éve letettek az uniós csatlakozásról, miután volt egy kis összezördülés ez EU-val. A konkrét okra már nem emlékszek, de valami olyasmi volt, hogy valamiben birka módjára a tagországokhoz hasonlóan az érdekeikk és a felfogásukkal nem óhajtottak szembe menni. Lehet az ukrán-orosz háború kapcsán, de nem biztos. 

Előzmény: dimelo (56619)
adiaboli Creative Commons License 2023.11.04 0 0 56622

OFF kitekintő totó: dimelo és Tisztelt Mindenki, szerintetek a Tusk-kormány alapvetően módosítja-e a PiS 2030/33-ig elképzelt közútfejlesztési terveit?

Csak kíváncsi lennék a tippekre, mielőtt még ők is hivatalosan nyilatkoznak (jövő januárnál biztosan nem előbb).

adiaboli Creative Commons License 2023.11.04 0 1 56621

Ha ütemekre bontjuk, akkor azokból az első (déli irányból) a Szenttamás - Béreg - mohácsi híd - M6  kellene, hogy legyen. Ha így lesz, az jó, mert fellélegezteti az M5-öt és az M0 egy jelentős szakaszát. Az elképzelés többi része ehhez képest várhat.

Kérdés, hogy a két érintett, most nagy barátságban lévő guru mérnökei ténylegesn miben állapod(hat)tak meg.

Előzmény: Aladár46 (56606)
adiaboli Creative Commons License 2023.11.04 0 0 56620

Aki téged mínuszolt, annak az SI-faktora miatt eszébe sem jutott, hogy Te nem a kanadai útleveleddel "virítasz", hanem éppen arról írsz, hogy az éppencsak annyit ér azon a határon, mint bármelyik másik, ami nem magyar (de lehet, hogy EUS, most nem néztem utána) vagy szerb. Ez talán valamiféle válasz dimelo felvetésére is.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56618)
dimelo Creative Commons License 2023.11.04 0 0 56619

Bácsalmástól Tompa 20 km,Hercegszántó több, mint 30 km.

Mire a tervekből út lesz, Szerbia is beléphet az EU-ba..

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56618)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.11.03 -1 0 56618

Mert Bácsalmásnál csak magyar útlevéllel lehet átjönni. Legalábbis, ezért fordítottak vissza engem, amikor alternatívát kerestem Tompára. A következő lehetőség Hercegszántó volt, vagy utána a Kiskőszegi hídon át a Baranya háromszögbe, és onnan Mohácsnak... csak akkor még egy határátlépővel kell vesződni. Kész ráfizetés volt ez a Trianon...

Előzmény: dimelo (56617)
dimelo Creative Commons License 2023.11.03 0 0 56617

Úgy látom ismered a térséget

Megkérdezhetem: 

miért menne Hercegszántó felé teherautó, amíg nincs Mosoly-útvonal?

 

Nekem jelenleg mindkettő túlzás.

Előzmény: nyebojsza (56616)
nyebojsza Creative Commons License 2023.11.03 0 1 56616

Miért menne arra teherautó, amíg nincs M95.

Csak azok a "jugó" vendégmunkások jönnek le az M5- ről Soltvadkerten át ( főleg mióta járható az 54-es), akik Tompa közelében laknak.

Egyébként Szántónál se jellemző a teherforgalom.

(Csak a leponyvázott rakterű kisteherautók jönnek fölfelé este éjjel 10 után, mikor nincsenek rendőrök...)

Előzmény: dimelo (56614)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.03 0 1 56615
dimelo Creative Commons License 2023.11.03 0 0 56614

"M95, Szabadkáról az a mosoly nem sokat ér..."

 

Megnéztem Tompa határátkelő forgalmát:

                       Összes  teher  személx

2015:              2156   395   1637 

2022:              2921   715   2020  

 

Szerbia A1 autópálya 2022

Szabadka-dél  10895  1916  8310

Zednik            11410  2172  8394

különbözet:         515   256     84

 

Szabadka 11.út 1748   111 1575

Összesen:        2263   367 1659

Az adatok jelzik, hogy Szabadkáról jelentéktelen a teherforgalom.

A Mosoly-út már több, mint terv ,

https://www.google.com/maps/dir/46.0007028,18.7127317/45.3071122,19.8159817/@45.5560762,19.6780022,13z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.9392262!2d46.0149925!3s0x474325f8616a4b83:0x61e14e4986aa4bd6!1m0!3e0?entry=ttu

de M95 Tompa még csak elméleti. akkor miért akarják mindkettőt?

 

Előzmény: nyebojsza (56613)
nyebojsza Creative Commons License 2023.11.02 0 1 56613

Nem hülyeség az az M95, Szabadkáról az a mosoly nem sokat ér, de Tompán át már nem rossz alternatíva az M9-M6.

Ezt a vajdasági mosolyt meg most halom először, az meg Újvidék felől jó ötlet a 2x2 sávos 51-es-Mohács-M6 útvonalon... De az egész "Vajdaság Mosolya" valószínűleg inkább belföldi célt szolgál, mert elejétől a végéig egy nagy kerülő Nyugat Európa felé.

Még a végén lesz forgalom az M6-oson... 

Előzmény: dimelo (56610)
mzdude Creative Commons License 2023.11.01 0 2 56612

Ja, és az elfelejtettem, hogy Székesfehérvár környékével is kellene valamit kezdeni.

Előzmény: mzdude (56611)
mzdude Creative Commons License 2023.11.01 0 4 56611

Ez nem is feltétlenül rossz ötlet, de ha az a forgalom felmegy az M0-ig, akkor nem vagyunk sokkal előrébb. Az M81 is kellene mellé, illetve a szépen megcsinált és elkerülőzött 62-es út ettől kezdve halálúttá fog változni.

Előzmény: seadxdx (56609)
dimelo Creative Commons License 2023.11.01 0 0 56610

A Mohácsi híd már eldöntött, A "Vajdaság Mosolya" is előbbre tart Zombornál.

ezárt az M95 Tompa felé indokolatlan párhuzamosság.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56608)
seadxdx Creative Commons License 2023.10.31 0 2 56609

Van egy koncepció, miszerint az M5-t úgy tehermentesítik nemzetközi forgalomban, hogy a szerb határtól készül út az M9 hídjáig, és onnan az M6-oson tudnak feljönni az M1-esig.

Előzmény: nyebojsza (56605)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.10.29 0 4 56608

Továbbra is: szerintem teljesen fölösleges ez is, meg a mohácsi híd is. Ami hiányzik, az az M9 meghosszabbítása a Szt. László híd és M49 között. Utána ráérünk luxus kivitelezésekre.

Előzmény: nyebojsza (56607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!