" ... Ma válóolajat cseréltettem és szerettem volna difiolajat is cseréltetni a BMW F32 430D-ben. Egy csoda 75W-85-as olaj kell bele, Hypoid axle oil G1 néven, lehet-e ezt az arcátlanul árazott olajat helyettesíteni valami mással? van néhány google találat, Ravenol, Vaico, Febi, stb... merjem helyettesíteni, vagy tényleg olyan különleges a BMW csomagolású cucc, hogy csak azt szabad belerakni, semmi mást? .... "
Én bevállalnám a Ravenolt, minőségi olajokat gyárt (csak nincs akkora marketingje, mint a nevesebb márkáknak).
Ma válóolajat cseréltettem és szerettem volna difiolajat is cseréltetni a BMW F32 430D-ben. De kiderült, hogy a szerelőmnél nincs belevaló olaj. Pedig azt hitte, hogy van. Egy csoda 75W-85-as olaj kell bele, Hypoid axle oil G1 néven, aminek a fél litere 20 000 Ft. 3db félliteres flakkon kell belőle, vagyis csak az olaj 60 000 Ft.
Szóval adódik a kérdés, lehet-e ezt az arcátlanul árazott olajat helyettesíteni valami mással? Cikkszám - 83222295532 - alapján van néhány google találat, Ravenol, Vaico, Febi, stb... de ezek közül sincs mindnek a dobozán a BMW minősítés, a Ravenolén pl rajta van, szóval merjem helyettesíteni, vagy tényleg olyan különleges a BMW csomagolású cucc, hogy csak azt szabad belerakni, semmi mást?
" ... akkor miért nem lehet tudjunk akármit is arról , hogy az egyes márkájú motorolajok karbonációs és korrodációs koefficienseik mik .... "
Töredelmesen be kell vallanom, hogy még nem hallottam ezekről a koefficiensekről.
" ... Az itteni T. Rovattól azt kérdem meg első körben , tud-e itt Valaki efféle tesztelésekről -- kezdjük (pl. ) a tízvevé negyvenesekkel ..... "
Úgy sejtem, hogy azért nem találsz ilyen jellegű független összehasonlító teszteket, mert elég sok munkával és költséggel járna. Nem gondolom, hogy különböző gyártmányú 10W-40-es olajok közt számottevő minőségi különbség lehetne. A 10W-40-es olajok nagy többsége félszintetikus (HC, hidrokrakk eljárással gyártott) alapolajból készül, ami a minőséget (a 10W-40-es SAE osztállyal együtt) elég jól körülhatárolja. Készülnek 10W-40-es motorolajok a GTL (gas to liquid, földgázból készült) technológiával is, ezek az alapolajok tisztábbak, mint az ásványi olajból, hidrokrakk technológiával készült alapolajok. Némi eltérés az adalékolásban is elképzelhető.
Sajnos nem tudom már megkérdezni , hogy mit illetően lett jobb a Mercedese , mert elhalálozott .
Más.
Anno vala egy Nagyító nevű fogyasztóvédelmi folyóirat az átkosban , majd miután eltűnt , a vadkapitalizmusban a helyét pótló Teszt nevű magazin. Voltam bátor írni ennek a rövidéletű , és utód nélkül kihalt lapnak , hogy ha már egyszer tesztelnek magnókat , mosógépeket , stb. akkor miért nem lehet tudjunk akármit is arról , hogy az egyes márkájú motorolajok karbonációs és korrodációs koefficienseik mik ( én a sok adatból csak ezt a 2-t ismertem )? Perektől félhettek , gondolom , mert nem mertek kontrateszteket mutatni . Az itteni T. Rovattól azt kérdem meg első körben , tud-e itt Valaki efféle tesztelésekről -- kezdjük (pl. ) a tízvevé negyvenesekkel . Venuto
" ... Ő anno azt , mondta , 50 %-ig ment föl , és sokkal jobb lett a Mercedese . .... "
Mi ment föl 50 százalékig, és miben értelemben lett jobb a Mercedes? Hosszan nem tudok erről írni, de értelmét sem látom. A motorolajokban "gyárilag" van legalább 6-7 különböző hatású adalék, amelyek közül némelyik képes rontani egy másik adalék hatását, ezért az adalékok adagolása szó szerint patika mérlegen történik. Ha ezt az egyensúlyt egy utólagos adalékkal felborítod, azzal azt kockáztatod, hogy az alapvető adalékok közül egyik-másik hatása lecsökken (vagyis többet ártasz, mint használsz, és ezért még fizetsz is).
Egy tébolynak tartottam vagy 20 éve a Prolong reklámokat : leereszteni a motorolajat , bele az övékét , s attól fogva , hogy az valami prcelánszerűségként beleáll a hengerfalba, képez valami kemény felületet , minden okés lesz .
Már maga azért sem lehet , mert a hengerben mikromilliméTErek számítanak...Föl kellene mennie a hőmérsékletnek...
De.
Azért engem csak nem hagy(ott) a dolog békén , s belemenTEm itt az azóta elhalt prolongos rovatba. Mielőtt erről beszámolok , csak annyit , hogy meg tudok különbözTEtni olyan "olvasói véleményt" , amit a gyártó vagy a forgalmazó készíTEtt attól , ami őszinTE. Megdöbbenéssel kellett konstatáljam , hogy pár embernek bevált (!), bár ne írták meg , hogy hány %-ban raktak Prolongot a motorolajukba . "Házon bévül" egyetlen egy tapasztalatom van . A Fiam osztálytársának az apjának volt egy Suzuki szervíze , és az ember mercis vala . Ő anno azt , mondta , 50 %-ig ment föl , és sokkal jobb lett a Mercedese .
Mert az adott konstrukciónál nem biztos, hogy ad olyan előnyt ami miatt a gyakran drágább új megéri. Illetve ami bevált és biztosan jól működik minek piszkálni hacsak valami konkrét előnyt nem tudunk felmutatni ami miatt megéri?
" ... Ha bevált az elmúlt 10 évben miért váltasz? ... "
A kenőanyagok (is) fejlődnek, ha az elmúlt 10 év során megjelent a piacon a gyári (minimum) követelménynél jobb minőségű kenőanyag, akkor miért ne lehetne váltani?
Nálam 12-13000km. volt az utóbbi években ugyanez a motor, semmi rosszat nem tudok róla mondani. 3 éve tovább adtam az anyósomnak(neki egy 2002-es évjáratú 1,2-es 3 hengeres volt de ellopták) nála a létező legrosszabb használatban van a kocsi. Rövid utak, ritkán éri el az üzemi hőmérsékletet és nagy bénázások(néha kettesben 50-el néha ötösben 40-el csámborog az anyós) ellenére nincs vele gond. Mint megtudtam nem belevaló de én továbbra is maradok a korábban leírt olajnál. Annyi, hogy 15000 helyett 10000km. után csere.
Szerinted nem belevaló, én használtam 10 évig hibátlanul, nekem ez a fontos nem a te léced. Ami a legfontosabb! Az anyósomnak adtam tovább, nála is ez van benne és köszöni szépen jól van immáron 19 évesen.
Most még pont volt 1 olajcserére elegendő GT1 itthon, de mivel kellett vennem ezt-azt így bevágtam a kosárba az Eneost. Tavasszal lesz belerakva kb. (10 E Km múlva).
Mindig előre megveszek ilyeneket, főleg most úgy felmentek az olajárak IS hogy nehéz követni.
0w-30-at ha kevés a km (200 E km alatt) akkor próbaképp miért ne?
A gyári előírása igen tág lehetőséget ad, és az igény szint se magas. API SG, 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50
A gyári Yamalube olajról már az elején lebeszéltek, egyszerű ásványi olaj volt horror áron. A Shell 10W40 .... valami most vagy ásványi, vagy részszintetikus volt, nem tudom már.
Ajánlották a Motul olajokat ( motoros körökben nagyon szeretik), de azért azt nem hívnám olcsónak.
Igyekeztem egy megfizethető megoldást keresni, így lett - megelégedésemre - a Repsol Moto 4T 10W50 Racing, - szerintem jó ár/teljesítményt nyújtó olaj.
Dobozán a Fully Synthetic felirat ott vigyorog, de szerintem nem az. Viszont a tudat... :) Legalább had higgyem, na. :)
Egyébként van még rajta kívűl más autósbolt (olajshop) is, a közelben pl ZS+U.
Igen, próbáltam ezt az Eneost is. ( 1.4 PDTDI, 1.9 PDTDI) Hallhatóan csendesebb lett tőle a motor. Amiért váltottam a Fuchsra, az pont a hidegebb időben hideg indításnál hallható, amikor is nehezebben teker az önindító.
Tehát a viszkozitása nem olyan jó hidegben, konyhanyelven: sűrűbb.
Semmilyen kár nem keletkezett egyetlen autónkban sem, egyébként nyugodtan használható, de ár/érték arányban - véleményem szerint- a Fuchs Titan GT1 jobb.
A CR Passatba a Titan GT1 5w30 Pro C-3-at teszem, de hajlok - próbaképp- a Shell Helix Ultra 0W30 felé. ( Tán most az lett a gyári ajánlás is?)
A hivatkozott motorolajon a gyártó VW 501.01 követelményt jeleníti meg. Ez a 1997. márciusig gyártott VAG benzinmotorok követelménye. Ezért a termék hivatkozott motorokba nem való.
Az olajkövetelmény a VW 502.00, fix 1 év / 15 ekm cserecikussal. Ezt teljesítő Eneos motorolaj: Eneos Hyper-FA 5W-40.
" .... Shell valami volt, az megfeketedett, megégett néhány Kakucs ringes délutánon. A Repsol soha. ... "
Ha a "Shell valami" ásványi (vagy félszintetikus), a Repsol pedig teljesen szintetikus olaj volt, akkor ez természetes jelenség. Fordítva - teljesen szintetikus Shell vs. ásványi Repsol olaj - fordítva működne a két márka olaja.
Köszi. Évi 10 ezret nem megyünk vele és évente meglesz a csere mindig. Eddig nem ette az olajat, remélem egy darabig ne is fogja számottevően. Szervízbe hordott szakszervíz baszta felírni ,hogy milye viszkozitású olajat rakott bele. 5 W40 felé hajlok. 110 ezerkm van benne, 1.4 16 szelepes , 55kw, BKY motor. Váltóba 75W80 .
Kicsit idősebb Ibizába(2003. 1,4-16v 75 le) az Eneos premium 10w40 vált be a legjobban. A Castrol Magnatec is jó volt amikor jót vettem, de volt amikor 3 litert megevett 15000 km.re! Előtte, utána(Eneost) soha többé ennyit. max. fél litert. Repsolt az egyik motoromban használok, semmi gond vele.