Üdvözöllek, egy másik fórumon próbáltam segítséget kérni, hasonló problémával küzdök 1007-es 1,4 benzines.
(Van egy 1007 1,4 Trendy benzines aminek motorja, főleg hidegen, váratlanul leáll és a hűtőventilátor elindul. Gyújtáskulcsot kivéve is tovább jár a ventilátor de a motort újra indítani nem tudom. Akku saru le, majd vissza és indul a motor-ventilátor áll-.
A kiolvasott és nem törölhető hibakód: P1327 FÁZISSZINKRONIZÁCIÓS HIBA
2. fokozatban néha fordulás közben-akár balra akár jobbra- felvillan az akku lámpa majd a motor öndiagnosztika sárga lámpa , megtorpan a kocsi de aztán megy tovább
Gyári szintű diag, meg élőadatot kell nézni, mert a hibakódtörölgetés nem fogja megjavítani a hibás alkatrészt. Pl simán lehet lambda szonda hiba, amivel tök jól el lehet járkálni, csak a fogyasztás el fog szállni egy idő után.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Hátha valakinek volt ilyen problémája és meg tudta oldani! Az alany egy 2005-ös 1,1-es benzines 206-os. A chek engine lámpa világít de a működést nem befolyásolja egyáltalán! Jön-megy teszi a dolgát! A szerelő kiolvasta a hibákat és mindent rendben talált amit jelzett a gép, ki is törölte őket. Viszont mire a szerelőtől hazaértem ismét világítani kezdett a CE. Vissza mentem és újra rádugta a gépre ami PCM processor hibát dobott ki neki P0606-os hibával. Tud valaki ebben nekem segíteni Dunaharaszti és környékén? Természetesen az autó továbra is hibátlanul működik, lehet így járni vele?!
Feltételezem automata váltós, az valóban 4 sebességes. Gondolom ha manuális lenne, csak meg tudnád számolni hogy hányat váltasz, de az amúgy az 5 sebességes. Egyébként 130-nál az is 4000 körül forog.
Vizsgán nem lesz bajod belőle, legfeljebb eladásnál fogják megkérdezni a vevők, hogy mi a fene történt.
Ha vizsgán rögzítik majd a mostani (nem helyes) állást, azután meg majd esetleg módosíttatod, na akkor lesz érdekesebb a dolog, bár bajod még abból se nagyon lesz, de a későbbi vevők bizalma biztosan csökkenni fog.
Esetleg még vizsga előtt írasd vissza az órában és a BSI-ben is a mefelelő km állást.
Van egy 206 om amiben kilométer óracsoportot kellett cserélni.Szereztem egy bontottat és kicseréltem de azt nem tudtam hogy a óracsoport is tárolja a kilómétereket.így most kb 28000km rel mutat többet mint ami a valós futása és hiába cserélem vissza a régire az is annyit mutat.Kérdés az lenne műszaki vizsgán lehet ebből baj ha jóval több km mutat mint lenni szokott vizsgától vizsgáig?Mert mi kb vizsgáig 10000-12000km közti távolságot szoktunk megtenni.Márciusba kell vinnem műszakira és több mint 20000km lenne benne több mint lenni szokott.Lehet ebből baj?
Sejtem, mi volt a gond. Olajnyomás szenzor csere után rátöltöttem fél liter olajat. Sok volt. Leengedtem mindet, és kimérve visszatöltöttem. Valóban volt fél liter plusz.
Talán emlékszel vagy másfél hónappal ezelőtt írtam egy -korábban mások által is jelzett- olyan hibáról, amikor indítózás után légzsák hibajelzés és kilóméteróra vagy fordulatszám mérő meghibásodás történt egyidejűleg. Nálam konkrétan időszakosan nem aludt el a légzsák lámpa és a fordulatszám mérő beállt ötszázzal alacsonyabbra, de egyébként működött. Egy pillanatig sem gondoltam légzsák rendszer hibára, de kerestem az okot. Megtaláltam. Egy angol nyelvű fórumon találtam olyan hivatkozást, hogy akkumulátor hiba okoz ilyen jelenséget.
Figyelmem a 6 éves akkumulátorom felé fordult, annak ellenére, hogy semmiféle indítási gondot nem tapasztaltam. Teljesen lemerítettem, majd feltettem a töltőre, figyelve a töltési feszültség alakukását.
A teljesen lemerült akkumulátor 2,5 óra alatt teljesen "feltöltődött". A normális töltési idő máskor 12-14 óra volt. Ez azt jelentette, hogy az akkumulátor hibás, a végét járja.
Ezek után vettem egy új akkumulátort, -ez kb. másfél hónapja volt- a légzsák hibajelzés megszünt. A fordulatszámmérő mutatóját is beállítottam a helyére, azóta rendben működik minden.
A lényeg: Ha légzsák hibajelzés és fordulatszámmérő hiba együtt jelentkezik, ennek egy lehetséges oka az, hogy az kkumulátor a végét járja. Érdemes tehát azt megvizsgálni elsőként -nem kerül semmibe- mielőtt próba-szerencse alapon szenzorokat cserélgetnénk!
"Total Quartz 7000 10W-40: félszintetikus, nagyobb hidegoldali viszkozitású, azaz hideg motor esetén kevésbé jó a kenőképessége. Hővel és oxidációval szemben kevésbé ellenálló mint a szintetikus, hamarább elhasználódik"
Megismétlem: Félrevezető amit írsz! Mi az, hogy hideg motor esetén kevésbé jó a kenőképessége? A motor számára úgy minusz 20 fokig tökéletesen megfelel! Ami a hővel és oxidációval szembeni ellenállást jelenti: az nem viszkozitási kérdés! Az az olaj teljesítmény szintjétől függ. Mivel mindkét Total olaj API SL/CF besorolású ez azt jelenti hogy lényegében azonos minőségűek, a viszkozítás kivételével! Magyarországon nyugodtan használható mindkettő!!!
A két olaj néhány jellemzőjét írtam le, ezek szerintem helytállóak, az üzemeltetési körülményeket pedig nem ismerjük.
Az 5W-40-es olaj egyébként 30 C fokon is hígfolyósabb, mint a 10W-40-es, vagyis hideg motornál hamarább felépül a kenőanyag-áramlás, télen-nyáron egyaránt, de ahogy csökken a hőmérséklet, a viszkozitás-különbség egyre nagyobb.
17 éve a Total Quartz 7000, 10w40-et teszem bele (1.1-es), szűrőből általában japanparts, vagy ami normálisabb épp "kéznél van".
Tavasszal volt ugye hengerfejezve az autó, akkor megnéztem alaposan a hengerfalakat, 225 000 km van most nagyjából az autóban, alig észrevehető a kopás. Általában 15 000 km a csereintervallum,
vagy ha kevesebb megy bele, akkor évente. A cserék között nem vettem észre, hogy fogyna az olaj, rátölteni eddig egyszer sem kellett, pedig azért rá szoktam nézni a szintre néhány tankolásonként.
"Total Quartz 7000 10W-40: félszintetikus, nagyobb hidegoldali viszkozitású, azaz hideg motor esetén kevésbé jó a kenőképessége. Hővel és oxidációval szemben kevésbé ellenálló mint a szintetikus, hamarább elhasználódik."
Ez így kissé félrevezető.
A magyar téli viszonyok mellett mindkét olaj tökéletes választás lehet. A külöbség igazából annyi, hogy a 10W-40 nagyjából -20 Celsius fokig, az 5W-40 -30 Celsiusig használható. A melegoldali tulajdonságok hasonlóak. Ami az "elhasználódást" illeti: normál (országúti, városi) használat mellett -ha egyébként betartod a karbantartási előírásokat (pld. légszűrő állapot) olajcserétől-olajcseréig nem "használódik" el az olaj.
Én egyébként az 5W-40-es olajat használom, 10000 km-es csere ciklussal. Másoknak is ezt szoktam javasolni, mert tényleg nincs érdemi árkülönbség, de ha valakinek ez az árkülönbség számít, nyugodtan használhatja a 10 W-40-es olajat! Viszont ami még fontos: Ne spóroljon a szűrőn!!!!
Egy megjegyzés: Az elmondottak azokra a motorokra vonatkoznak, amelyeknél a gyújtás ráadása után nem ég az olajnyomás lámpa. Ezek ugyanis csak olajnyomás hiba esetén jeleznek, kontroll lámpa+STOP felirat +hangjelzés. Az enyém 2005-ös ilyen. Amikor megvettem az autót, azt hittem rossz. De ezek ilyenek. Közöttünk szólva elég hülye megoldás.
Ha legközelebb lehuzod a gombáról a kábelt, hagyd járni a motort, 15-20 másodperc után kigyullad a lámpa a STOP felirattal és egy hangjelzéssel együtt.
Total Quartz 7000 10W-40: félszintetikus, nagyobb hidegoldali viszkozitású, azaz hideg motor esetén kevésbé jó a kenőképessége. Hővel és oxidációval szemben kevésbé ellenálló mint a szintetikus, hamarább elhasználódik.
Total Quartz 9000 5W-40: szintetikus, kisebb hidegoldali viszkozitású (különösen télen előnyös).
A fenti kettőből biztosan a 9000-est választanám (4 liter esetén kb. egy ezres az árkülönbség).
Más alternatíva is van persze, ami itt és a motorolajos topikban is volt már téma.
Melyik motorolaj a legjobb 2002 1.4hdi motorhoz?Könyvbe Total 7000 vagy Total 9000 írják akkor melyik a legjobb választás meg mitől jobb a 9000 a 7000 től?Válaszokat köszönöm!
BSM mizériával kapcsolatban tuna valaki segíteni? 1999-es 1.4 benzines peugeot 206 az alany.
AZ OBD portban valamiért nem kap feszültséget, ezért elkezdtem visszakövetni / átnézni kb. az összes vezetéket ami a környékén van. Közben, mert nem fértem el, leszedtem a BSI modult. Na ezt úgy érzem nem kellett volna.
Azóta több probléma is van: - Az autó teker, de nem indul - Az akku lámpa világít - miközben fullra van töltve
- Index nem működik
- Műszerfal világítás sem működik (nem biztos hogy ez a BSI-hez kapcsolódik)
- Központi zár kinyitja magát. Ha bezárom akár a kulccsal (egy gombos) távolról, akár a zárba helyezve, fizikailag, zárás után 1 mp-el kinyitja magát automatikusan
- Első elektromos ablakok sem működnek
Ezt próbáltam eddig - Youtube alapján:
- BSI reset - 3 percet várok, amíg lerakja magát sleep módba, saru vissza, helyzetjelző felkapcs, gyújtás - semmi - BSI reset - 3 percet várok, saru vissza, balos index be, gyújtás - semmi
Oké, akkor lehet elfelejtette a kulcsot is - youtube alapján kulcs reset:
- Ajtók zárva, kulcs be, gyújtásba fordít, az egy-gombos kulcson nyomva tartom a .... gombot 10 mp-ig, amíg abbahagyja a LED a villogást - világíto hosszan, kulcs ki, kétszer megnyomom a zárat - semmi
Illetve nem semmi, mert mostmár távolról a zárás sem működik. Ez eddig ugye zárt, majd 1 mp után egyből ki is nyitotta magát. Most semmit.
Lehet sorrendbe kell csinálni? Pl Először kulcs párosítás, aztán immo reset, majd BSI reset vagy ilyesmi?
Youtube-on kb az összes spanyol, portugál, francia, angol, tünde és ork nyelvű tutorialt megnéztem, de nem jöttem rá mit szúrok el.
Nekem megadta magát a 4-es injektor akkor csinálta ezt. Plusz olyan hangja volt mint egy choppernek. 1999-es kocsi. A géptetőn az ablakmosó folyadék csöve elöregedett, kikeményedett és elrepedt 1-2 helyen. Ezért minden ablak mosásnál folyt a jégoldós lötyi a vezeték alatt levő injektorokra és gyertyákra. Első körben kicseréltem az összes gyertyát, de nem oldotta meg. Úgyhogy kiszedtem az injektorokat és végig kattogtattam őket egy 12v-s akksival. Egy darab volt csak, ami megköszönte a részvételt. Autósboltban 11.000 ft volt. Beraktam, mentem vele 10km-t amíg újratanulta az üzemanyag adagolást és azóta teljesen jó.
Tegnap cseréltem olajnyomás szenzort, mert eresztette az olajat. Próbaképp járó motornál lehúztam a kábelt, de nem gyulladt fel az olajnyomás lámpa. Hasonló tapasztalat volt a generátor töltéssel. Ott sem égett a visszajelző lámpa töltéshibánál. Ez is normális jelenség?
Sziasztok, próbáltam keresni a hozzászólások között de ilyen hibát nem találtam. Egy 2000-es évjáratú 1.4-es benzines kocsiról van szó. Ha sokat kell menni lassan, pl dugóban, ahol üresből kell egyesbe tenni majd újra vissza és így tovább, akkor ha végre sikerül felgyorsítani, elkezd rángatni az autó, kigyullad a motorhiba lámpa, a fordulatszámmérő le-fel ugrál és leáll az autó. A leállás teljesen simán történik, mintha csak elfordítanám a kulcsot. Ha nagy gázt adok neki, akkor esetleg nem fullad le, de az sem segít minden esetben. Felső holtponti jeladó már cserélve volt, a problémát nem oldotta meg. Megy újra szervizbe, de hátha tud valaki tanácsot adni, mert a jeladó csak találgatásként volt cserélve, hátha az megoldja a dolgot. Hibakód kiolvasás is volt, azon annyi látszott, hogy gyújtáskimaradás.