Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110809

A korábbi Hankook gumikkal, jónéhány téli-nyári garnitúrával, nem volt ilyen gondom sosem, megfelelő profilmélység újonnan, jó menettulajdonságok, és főleg a tartósság volt a fő erényük amiért sokáig mellettük döntöttem.

 

Aztán jöttek az utolsó szettek, a 2020-as gyártású nyáriak már nem képviselik azt a minőséget amit megszoktam a Hankooktól, ezért többet nem veszek ilyen márkájú gumiabroncsot, majd átállok vmi másra.

Előzmény: digix (110808)
digix Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110808

Akkor hasonlóan gondolkodunk.

 

Milyen durva, hogy olyan gumik jönnek le a tervezőasztalról, amik már 3 év után sem az igaziak!

Köszönöm a véleményt és a tapasztalatokat!

 

Előzmény: saválló (110807)
saválló Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110807

A biztonság a lényeg, ha nem érzed biztonságosnak az öreg gumival történő közlekedést akkor cserélj ne várj még  2 évet. 

Ne a következő tulajnak tervezzél a gumival hanem magadnak, kopottal is lehet autót eladni.

Tudom nem vigasztal, de DOT 2020-as Hankook nyárival már tavaly csúszkáltam vagyis vizes aszfalton induláskor ki/kipörgött a kerék pedig az akkor alig 3 éves volt.

DOT 2021-es téli Hankook még ezidáig jó volt.

Ventus Prime-al nem volt gondom, igaz 3 szezont használtam, jó volt.

Ezek egyre rosszabbak lesznek vagyis inkább egyre rövidebb az élettartamuk.

Előzmény: digix (110806)
digix Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110806

Igazatok van, nem megy el 5 évet.

 

De én tettem fel rosszul a kérdést. Azon dilemmáztam, hogy már idén, vagy jövőre vegyek újat.

 

Mivel nem tudni, hogy mennyire szakszerűen tárolták az első két évben a gumit, a javasolt maximum 10 év élettartamot figyelembe véve 2 év múlva mindenképpen cserélni kellene, ha kopott, ha nem.

De ha 5-6 év múlva le szeretném cserélni az autót, akkor így én még 2 évig egy öreg gumival járnék, és a köv. tulajnak egy viszonylag frissel adnám el az autót.

Szóval emiatt lehet, hogy érdemesebb lenne most cserélni és már mostantól biztonságosabb gumival járni. (Ami majd 5-6 évesen hasonló állapotú lesz, mint ez most).

 

 

Előzmény: t.lantos (110805)
t.lantos Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110805

5 ev mulva ujra ilyen lesz. Ez meg nem megy el 5 evet.

Előzmény: digix (110803)
saválló Creative Commons License 2024.04.04 0 1 110804

Az új Hankook gumikkal nem lesz gondod 5 év múlva, már korábban elöregednek, felkeményednek.

 

8 éves gumiktól nem lehet csodát elvárni, minden öregszik így az abroncs is.

 

Ha esetleg vigasztal 6 éves Michelin Energy Saver alig futott, ennél sokkal rosszabbul nézett ki, pedig az "prémium"  ( árú ) gumi volt.

Manapság általában már nem lehet hosszú távra tervezni gumiabronccsal ( talán még lehet kivétel ), erről gondoskodik a gyártó, csökkentették a profilmélységet, és az élettartamot.

Előzmény: digix (110803)
digix Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110803

6 éve vásárolt,

8 éve gyártott

évi 15.000km-t futó 

Hankook K125 Ventus Prime 3 nyári gumi így néz ki (Lásd lenti képek)

 

Ti vennétek újat, vagy sem?

(További megfontolási szempont, hogy kb 5 év múlva eladnám a kocsit)

 

Mikro repedések a széleken és a hornyokban:

 

 

Futófelület:

saválló Creative Commons License 2024.03.26 0 0 110802

Gumisműhelyben...főnök vmi rázkódást érzek magasabb tempónál, megnézné vajon miért?:)

 

 

t.lantos Creative Commons License 2024.03.26 0 0 110801

Ahol egy gumi elfer, ott egy komplett felni is elfer :)

Előzmény: lapar (110800)
lapar Creative Commons License 2024.03.25 0 0 110800

Miért is?

Mert van hol tárolni, vagy mert tudok kereket cserélni?

Bár ez utóbbi is egyre nehezebb, mert nem adnak a kocsikhoz emelőt.

Nekem is be kellett ruhéznom egy kis hidraulikus palackba, mert az "űj" kocsihoz nem adtak.

A tárolás/családi ház ügyben pedig lehet, hogy rátapintottál arra, miért is csökken a villanyautók növekedési üteme.

Előzmény: Törölt nick (110798)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.18 -1 0 110799

Mindenkinek adott a lehetőség, hogy tárolja valahol. 

Amúgy igen, a szervizek a fékkel szeretnék atverni.

Nekem is mondták a múltkor, hogy van egy kis válla a tárcsanak. 120e km van bennük, a fék etet is félidős. Szóval bőven jó, de már javasolnak a cserét. Élmény meg 80-100e km-t simán.

Előzmény: lapar (110797)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.18 0 0 110798

A törpe kisebbség része vagy... ennyi.

Előzmény: lapar (110797)
lapar Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110797

"téli/nyári csere nevű drága népijáték"

 

Nem drága az, én is otthon cserélem, és tárolom.

Egy füst alatt ránézek a fékbetétekre, futómű alkatrészekre.

A fékbetéteket, tárcsákat külön  érdemes, mert a szervizek szeretik cserélni akkor is, ha van még "benne" 10-20 e. km.

Persze, aki tömblakásban lakik, annak ez nem, vagy nehezen működik.

Előzmény: Törölt nick (110792)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110796

Amúgy sem érdemes kanyarogni nagy tempóval.

----

A vezetők zömét a kicsit kisebb kánikulai tapadás nem érdekli.
Mert nem megy olyan gyorsan bele a kanyarba egyébként sem.

Mivel annál óvatosabb-értelmesebb-nyugisabb-gyávább a közúton...
A jobb nyárigumival is.

Előzmény: P.URBANUS (110793)
varjúistván Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 110795
Előzmény: varjúistván (110794)
varjúistván Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 110794

Nem jól tudod.

Előzmény: lapar (110786)
P.URBANUS Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110793

Az előző kocsimon nekem is négyévszakos volt (GoodYear Vector), tavaszi, őszi, téli körülmények között jó volt. Nyáron is el lehetett vele közlekedni, de kánikulában érezhetően gyengült a tapadás, nem volt érdemes forszírozott tempóval kanyarogni vele. 

Előzmény: Törölt nick (110792)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.17 -1 1 110792

Mióta a 4évszakos VREDESTEIN van fent...
Nem izgat ez a téli/nyári csere nevű drága népijáték.

A hazai autózók úgy 80%-a simán boldog lehetne a 4 évszakossal is :-)
Mert kb. soha nem autózik olyan körülmények között, hogy ne lenne elég...

Előzmény: P.URBANUS (110782)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110791

Volt erre is teszt.

Előzmény: saválló (110789)
saválló Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110790

Én általában tartom magamat az osztrák téli/nyári szezon meghatározásához, tudom nálunk nem "kötelező" a szezonális gumihasználat, de hát valamihez igazodni kell.:)

Ezért valamikor áprilisban rakom fel a nyáriakat, mert még vannak, az idén még biztosan.

 

"...De a Tátárában akadtunk már el Hűsvétkor. Igaz, szovjet "bakelit" volt a Ladán."

 

Augusztus közepén anno Süd-Tirolban kora reggel kapartam a jeget a szélvédőről, ruházatom az itthoni 32 fokból odautazva rövidnadrág, póló volt.

Mehettem nadrágot, cipőt, pulóvert vásárolni.

 

 

 

Előzmény: lapar (110788)
saválló Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110789

Mondjuk mínuszokban, de legyen csak 0-4 fok, a nyári gumi merevvé válik, így elveszíti a tapadását, hiszen nem erre az időjárási viszonyokra tervezték.

A téli meg nyáron odaég a forró aszfaltra, mert azt sem arra tervezték.

 

Minden évben ez jön ha ( mikor cseréljek ) kitavaszodik, és kezd jobb idő lenni, szerintem azon a néhány héten nem múlik semmi sem, ha eddig kibírta a téli garnitúra akkor még néhány hétig sem lesz vele probléma azért mert süt a nap, de még nem ragad az aszfalthoz.:)

 

Előzmény: t.lantos (110784)
lapar Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110788

"van ahol 04.15-ig téli szezon van, és elvárt a téli gumi használata"

 

Ebben igazad van, így nem kapkodunk. (bár nem készülök a sógorékhoz)

De a Tátárában akadtunk már el Hűsvétkor. Igaz, szovjet "bakelit" volt a Ladán.

Előzmény: saválló (110783)
lapar Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110787

Én is erre az életmódra készültem, most, hogy kocsit cseréltünk.

De végül nem tudtam ellenállni a kocsihoz 200-ért ajánlott 4 téli guminak alufelnin.

Így továbbra is öregedés miatt kell cserélnem, nem a kopás miatt.

 

Előző kocsin már nem cseréltem le a 2012-es téli gumikat (majd az új tulaj), és az volt a tapasztalatom a téli latyakban (2 x volt), hogy még mindig jobb, mint az 1 éves olcsó nyári.

A téli SAva Eskimo volt, a nyári Taurus.

Előzmény: kápés (110785)
lapar Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110786

Ez így nem teljesen igaz. Tudtommal száraz úton is rosszabb a fékhatás hidegben a nyári gumival.

Előzmény: t.lantos (110784)
kápés Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110785

Én hat éve lecseréltem 4 évszakosra, amikből 4 évenként újat veszek mind a két kocsimra.

Előzmény: lapar (110781)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110784

Teljesen mindegy a hőmérséklet, ha száraz az ut

Előzmény: saválló (110783)
saválló Creative Commons License 2024.03.16 -1 3 110783

Ugyan minek is sietni a cserével?

 

Az időjárás nem indokolja, van ahol 04.15-ig téli szezon van, és elvárt a téli gumi használata.

Mínusz is lesz még a jövő héten, mondjuk ez vagy bejön vagy sem.

Továbbá mindkét szezonális garnitúrám alufelnin van, ráadásul a téli felnik sokkal jobban tetszenek így semmi sem indokolja nálam a mielőbbi cserét.:)

Sorban állás sincs mert ha akarom kicserélem saját magam itthon a kerekeket.

Előzmény: lapar (110781)
P.URBANUS Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110782

Jövő 7 közepére is mondanak még enyhe fagyokat, majd csüt-péntekre betervezem a cserét.

Már ha a gumis is úgy akarja, bár azt mondják, hogy mostanában még nincsen tumultus.

Előzmény: lapar (110781)
lapar Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110781

Ki hol tarta kerék/gumi cserével?

Én már múlt héten majdnem elcsábultam, de aztán jött egy kis (majdnem) fagy reggelre.

saválló Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110780

Nofene, hová lett a német "minőség"?

Előzmény: t.lantos (110779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!