A korábbi Hankook gumikkal, jónéhány téli-nyári garnitúrával, nem volt ilyen gondom sosem, megfelelő profilmélység újonnan, jó menettulajdonságok, és főleg a tartósság volt a fő erényük amiért sokáig mellettük döntöttem.
Aztán jöttek az utolsó szettek, a 2020-as gyártású nyáriak már nem képviselik azt a minőséget amit megszoktam a Hankooktól, ezért többet nem veszek ilyen márkájú gumiabroncsot, majd átállok vmi másra.
A biztonság a lényeg, ha nem érzed biztonságosnak az öreg gumival történő közlekedést akkor cserélj ne várj még 2 évet.
Ne a következő tulajnak tervezzél a gumival hanem magadnak, kopottal is lehet autót eladni.
Tudom nem vigasztal, de DOT 2020-as Hankook nyárival már tavaly csúszkáltam vagyis vizes aszfalton induláskor ki/kipörgött a kerék pedig az akkor alig 3 éves volt.
DOT 2021-es téli Hankook még ezidáig jó volt.
Ventus Prime-al nem volt gondom, igaz 3 szezont használtam, jó volt.
Ezek egyre rosszabbak lesznek vagyis inkább egyre rövidebb az élettartamuk.
De én tettem fel rosszul a kérdést. Azon dilemmáztam, hogy már idén, vagy jövőre vegyek újat.
Mivel nem tudni, hogy mennyire szakszerűen tárolták az első két évben a gumit, a javasolt maximum 10 év élettartamot figyelembe véve 2 év múlva mindenképpen cserélni kellene, ha kopott, ha nem.
De ha 5-6 év múlva le szeretném cserélni az autót, akkor így én még 2 évig egy öreg gumival járnék, és a köv. tulajnak egy viszonylag frissel adnám el az autót.
Szóval emiatt lehet, hogy érdemesebb lenne most cserélni és már mostantól biztonságosabb gumival járni. (Ami majd 5-6 évesen hasonló állapotú lesz, mint ez most).
Az új Hankook gumikkal nem lesz gondod 5 év múlva, már korábban elöregednek, felkeményednek.
8 éves gumiktól nem lehet csodát elvárni, minden öregszik így az abroncs is.
Ha esetleg vigasztal 6 éves Michelin Energy Saver alig futott, ennél sokkal rosszabbul nézett ki, pedig az "prémium" ( árú ) gumi volt.
Manapság általában már nem lehet hosszú távra tervezni gumiabronccsal ( talán még lehet kivétel ), erről gondoskodik a gyártó, csökkentették a profilmélységet, és az élettartamot.
Mindenkinek adott a lehetőség, hogy tárolja valahol.
Amúgy igen, a szervizek a fékkel szeretnék atverni.
Nekem is mondták a múltkor, hogy van egy kis válla a tárcsanak. 120e km van bennük, a fék etet is félidős. Szóval bőven jó, de már javasolnak a cserét. Élmény meg 80-100e km-t simán.
Az előző kocsimon nekem is négyévszakos volt (GoodYear Vector), tavaszi, őszi, téli körülmények között jó volt. Nyáron is el lehetett vele közlekedni, de kánikulában érezhetően gyengült a tapadás, nem volt érdemes forszírozott tempóval kanyarogni vele.
Én általában tartom magamat az osztrák téli/nyári szezon meghatározásához, tudom nálunk nem "kötelező" a szezonális gumihasználat, de hát valamihez igazodni kell.:)
Ezért valamikor áprilisban rakom fel a nyáriakat, mert még vannak, az idén még biztosan.
"...De a Tátárában akadtunk már el Hűsvétkor. Igaz, szovjet "bakelit" volt a Ladán."
Augusztus közepén anno Süd-Tirolban kora reggel kapartam a jeget a szélvédőről, ruházatom az itthoni 32 fokból odautazva rövidnadrág, póló volt.
Mondjuk mínuszokban, de legyen csak 0-4 fok, a nyári gumi merevvé válik, így elveszíti a tapadását, hiszen nem erre az időjárási viszonyokra tervezték.
A téli meg nyáron odaég a forró aszfaltra, mert azt sem arra tervezték.
Minden évben ez jön ha ( mikor cseréljek ) kitavaszodik, és kezd jobb idő lenni, szerintem azon a néhány héten nem múlik semmi sem, ha eddig kibírta a téli garnitúra akkor még néhány hétig sem lesz vele probléma azért mert süt a nap, de még nem ragad az aszfalthoz.:)
Én is erre az életmódra készültem, most, hogy kocsit cseréltünk.
De végül nem tudtam ellenállni a kocsihoz 200-ért ajánlott 4 téli guminak alufelnin.
Így továbbra is öregedés miatt kell cserélnem, nem a kopás miatt.
Előző kocsin már nem cseréltem le a 2012-es téli gumikat (majd az új tulaj), és az volt a tapasztalatom a téli latyakban (2 x volt), hogy még mindig jobb, mint az 1 éves olcsó nyári.