Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

digix Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110803

6 éve vásárolt,

8 éve gyártott

évi 15.000km-t futó 

Hankook K125 Ventus Prime 3 nyári gumi így néz ki (Lásd lenti képek)

 

Ti vennétek újat, vagy sem?

(További megfontolási szempont, hogy kb 5 év múlva eladnám a kocsit)

 

Mikro repedések a széleken és a hornyokban:

 

 

Futófelület:

saválló Creative Commons License 2024.03.26 0 0 110802

Gumisműhelyben...főnök vmi rázkódást érzek magasabb tempónál, megnézné vajon miért?:)

 

 

t.lantos Creative Commons License 2024.03.26 0 0 110801

Ahol egy gumi elfer, ott egy komplett felni is elfer :)

Előzmény: lapar (110800)
lapar Creative Commons License 2024.03.25 0 0 110800

Miért is?

Mert van hol tárolni, vagy mert tudok kereket cserélni?

Bár ez utóbbi is egyre nehezebb, mert nem adnak a kocsikhoz emelőt.

Nekem is be kellett ruhéznom egy kis hidraulikus palackba, mert az "űj" kocsihoz nem adtak.

A tárolás/családi ház ügyben pedig lehet, hogy rátapintottál arra, miért is csökken a villanyautók növekedési üteme.

Előzmény: ojeh (110798)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.18 -1 0 110799

Mindenkinek adott a lehetőség, hogy tárolja valahol. 

Amúgy igen, a szervizek a fékkel szeretnék atverni.

Nekem is mondták a múltkor, hogy van egy kis válla a tárcsanak. 120e km van bennük, a fék etet is félidős. Szóval bőven jó, de már javasolnak a cserét. Élmény meg 80-100e km-t simán.

Előzmény: lapar (110797)
ojeh Creative Commons License 2024.03.18 0 0 110798

A törpe kisebbség része vagy... ennyi.

Előzmény: lapar (110797)
lapar Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110797

"téli/nyári csere nevű drága népijáték"

 

Nem drága az, én is otthon cserélem, és tárolom.

Egy füst alatt ránézek a fékbetétekre, futómű alkatrészekre.

A fékbetéteket, tárcsákat külön  érdemes, mert a szervizek szeretik cserélni akkor is, ha van még "benne" 10-20 e. km.

Persze, aki tömblakásban lakik, annak ez nem, vagy nehezen működik.

Előzmény: ojeh (110792)
ojeh Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110796

Amúgy sem érdemes kanyarogni nagy tempóval.

----

A vezetők zömét a kicsit kisebb kánikulai tapadás nem érdekli.
Mert nem megy olyan gyorsan bele a kanyarba egyébként sem.

Mivel annál óvatosabb-értelmesebb-nyugisabb-gyávább a közúton...
A jobb nyárigumival is.

Előzmény: P.URBANUS (110793)
varjúistván Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 110795
Előzmény: varjúistván (110794)
varjúistván Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 110794

Nem jól tudod.

Előzmény: lapar (110786)
P.URBANUS Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110793

Az előző kocsimon nekem is négyévszakos volt (GoodYear Vector), tavaszi, őszi, téli körülmények között jó volt. Nyáron is el lehetett vele közlekedni, de kánikulában érezhetően gyengült a tapadás, nem volt érdemes forszírozott tempóval kanyarogni vele. 

Előzmény: ojeh (110792)
ojeh Creative Commons License 2024.03.17 -1 1 110792

Mióta a 4évszakos VREDESTEIN van fent...
Nem izgat ez a téli/nyári csere nevű drága népijáték.

A hazai autózók úgy 80%-a simán boldog lehetne a 4 évszakossal is :-)
Mert kb. soha nem autózik olyan körülmények között, hogy ne lenne elég...

Előzmény: P.URBANUS (110782)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110791

Volt erre is teszt.

Előzmény: saválló (110789)
saválló Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110790

Én általában tartom magamat az osztrák téli/nyári szezon meghatározásához, tudom nálunk nem "kötelező" a szezonális gumihasználat, de hát valamihez igazodni kell.:)

Ezért valamikor áprilisban rakom fel a nyáriakat, mert még vannak, az idén még biztosan.

 

"...De a Tátárában akadtunk már el Hűsvétkor. Igaz, szovjet "bakelit" volt a Ladán."

 

Augusztus közepén anno Süd-Tirolban kora reggel kapartam a jeget a szélvédőről, ruházatom az itthoni 32 fokból odautazva rövidnadrág, póló volt.

Mehettem nadrágot, cipőt, pulóvert vásárolni.

 

 

 

Előzmény: lapar (110788)
saválló Creative Commons License 2024.03.17 0 0 110789

Mondjuk mínuszokban, de legyen csak 0-4 fok, a nyári gumi merevvé válik, így elveszíti a tapadását, hiszen nem erre az időjárási viszonyokra tervezték.

A téli meg nyáron odaég a forró aszfaltra, mert azt sem arra tervezték.

 

Minden évben ez jön ha ( mikor cseréljek ) kitavaszodik, és kezd jobb idő lenni, szerintem azon a néhány héten nem múlik semmi sem, ha eddig kibírta a téli garnitúra akkor még néhány hétig sem lesz vele probléma azért mert süt a nap, de még nem ragad az aszfalthoz.:)

 

Előzmény: t.lantos (110784)
lapar Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110788

"van ahol 04.15-ig téli szezon van, és elvárt a téli gumi használata"

 

Ebben igazad van, így nem kapkodunk. (bár nem készülök a sógorékhoz)

De a Tátárában akadtunk már el Hűsvétkor. Igaz, szovjet "bakelit" volt a Ladán.

Előzmény: saválló (110783)
lapar Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110787

Én is erre az életmódra készültem, most, hogy kocsit cseréltünk.

De végül nem tudtam ellenállni a kocsihoz 200-ért ajánlott 4 téli guminak alufelnin.

Így továbbra is öregedés miatt kell cserélnem, nem a kopás miatt.

 

Előző kocsin már nem cseréltem le a 2012-es téli gumikat (majd az új tulaj), és az volt a tapasztalatom a téli latyakban (2 x volt), hogy még mindig jobb, mint az 1 éves olcsó nyári.

A téli SAva Eskimo volt, a nyári Taurus.

Előzmény: kápés (110785)
lapar Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110786

Ez így nem teljesen igaz. Tudtommal száraz úton is rosszabb a fékhatás hidegben a nyári gumival.

Előzmény: t.lantos (110784)
kápés Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110785

Én hat éve lecseréltem 4 évszakosra, amikből 4 évenként újat veszek mind a két kocsimra.

Előzmény: lapar (110781)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110784

Teljesen mindegy a hőmérséklet, ha száraz az ut

Előzmény: saválló (110783)
saválló Creative Commons License 2024.03.16 -1 3 110783

Ugyan minek is sietni a cserével?

 

Az időjárás nem indokolja, van ahol 04.15-ig téli szezon van, és elvárt a téli gumi használata.

Mínusz is lesz még a jövő héten, mondjuk ez vagy bejön vagy sem.

Továbbá mindkét szezonális garnitúrám alufelnin van, ráadásul a téli felnik sokkal jobban tetszenek így semmi sem indokolja nálam a mielőbbi cserét.:)

Sorban állás sincs mert ha akarom kicserélem saját magam itthon a kerekeket.

Előzmény: lapar (110781)
P.URBANUS Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110782

Jövő 7 közepére is mondanak még enyhe fagyokat, majd csüt-péntekre betervezem a cserét.

Már ha a gumis is úgy akarja, bár azt mondják, hogy mostanában még nincsen tumultus.

Előzmény: lapar (110781)
lapar Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110781

Ki hol tarta kerék/gumi cserével?

Én már múlt héten majdnem elcsábultam, de aztán jött egy kis (majdnem) fagy reggelre.

saválló Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110780

Nofene, hová lett a német "minőség"?

Előzmény: t.lantos (110779)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110779

Nem nyert. A torok a hibatlan, a nemet kezd szetesni.

Előzmény: saválló (110777)
saválló Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110778

A mostani Winter I*Cept evo 3 (W330) garnitúra az Made in Korea, az előző Winter I*Cept evo 2 (W320 ) pedig Made in Hungary gyártású.

Nincs különbség, nekem teljesen jól teljesítenek, a téliekkel sosem volt gond, ezek még a "békebeli" profilmélységgel jöttek ki, ami manapság már csodaszámba menne, 8.5mm, az előzőeknél is ennyi volt.

A nyáriak, Ventus V12 Evo 2 ( Made in Korea ) csak 7.5-7.7 mm-es profilmélységűek voltak.Ezek sajnos már idő előtt felkeményednek, de csak a nyáriak, ezért megválok a Hankooktól, de ezt már írtam korábban.

 

A Contikhoz képest ( 6.2 mm) azért volt bőven különbség.

 

Előzmény: Katana750 (110775)
saválló Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110777

" Lehet tippelgetni."

 

Ha már ezt írtad akkor szvsz. egyértelmű a válasz....török a silányabb valószínűleg.

 

Előzmény: t.lantos (110774)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110776

Az egyik torok, a masik nemet

Előzmény: t.lantos (110774)
Katana750 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 110775

Nekem 3 magyar 1 kínai Hankook Icept téli van még pillanatnyilag a G-Astrámon. Semmi különbség(érzésre) de megnézem holnap amikor visszarakom a nyári szettet. 

Előzmény: saválló (110773)
t.lantos Creative Commons License 2024.03.16 -1 1 110774

Goodyear ultragrip 8

Ugyanarrol az autorol. Az egyik torok, a masik nemet.

2-2db van rajta mindket gyartasbol (jobb es bal oldal / gyartas, igy szereltek). Az egyik par hibatlan, a masik kicsit szetesesos. 

Lehet tippelgetni.

Előzmény: saválló (110773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!