Mindenkinek adott a lehetőség, hogy tárolja valahol.
Amúgy igen, a szervizek a fékkel szeretnék atverni.
Nekem is mondták a múltkor, hogy van egy kis válla a tárcsanak. 120e km van bennük, a fék etet is félidős. Szóval bőven jó, de már javasolnak a cserét. Élmény meg 80-100e km-t simán.
Az előző kocsimon nekem is négyévszakos volt (GoodYear Vector), tavaszi, őszi, téli körülmények között jó volt. Nyáron is el lehetett vele közlekedni, de kánikulában érezhetően gyengült a tapadás, nem volt érdemes forszírozott tempóval kanyarogni vele.
Én általában tartom magamat az osztrák téli/nyári szezon meghatározásához, tudom nálunk nem "kötelező" a szezonális gumihasználat, de hát valamihez igazodni kell.:)
Ezért valamikor áprilisban rakom fel a nyáriakat, mert még vannak, az idén még biztosan.
"...De a Tátárában akadtunk már el Hűsvétkor. Igaz, szovjet "bakelit" volt a Ladán."
Augusztus közepén anno Süd-Tirolban kora reggel kapartam a jeget a szélvédőről, ruházatom az itthoni 32 fokból odautazva rövidnadrág, póló volt.
Mondjuk mínuszokban, de legyen csak 0-4 fok, a nyári gumi merevvé válik, így elveszíti a tapadását, hiszen nem erre az időjárási viszonyokra tervezték.
A téli meg nyáron odaég a forró aszfaltra, mert azt sem arra tervezték.
Minden évben ez jön ha ( mikor cseréljek ) kitavaszodik, és kezd jobb idő lenni, szerintem azon a néhány héten nem múlik semmi sem, ha eddig kibírta a téli garnitúra akkor még néhány hétig sem lesz vele probléma azért mert süt a nap, de még nem ragad az aszfalthoz.:)
Én is erre az életmódra készültem, most, hogy kocsit cseréltünk.
De végül nem tudtam ellenállni a kocsihoz 200-ért ajánlott 4 téli guminak alufelnin.
Így továbbra is öregedés miatt kell cserélnem, nem a kopás miatt.
Előző kocsin már nem cseréltem le a 2012-es téli gumikat (majd az új tulaj), és az volt a tapasztalatom a téli latyakban (2 x volt), hogy még mindig jobb, mint az 1 éves olcsó nyári.
A mostani Winter I*Cept evo 3 (W330) garnitúra az Made in Korea, az előző Winter I*Cept evo 2 (W320 ) pedig Made in Hungary gyártású.
Nincs különbség, nekem teljesen jól teljesítenek, a téliekkel sosem volt gond, ezek még a "békebeli" profilmélységgel jöttek ki, ami manapság már csodaszámba menne, 8.5mm, az előzőeknél is ennyi volt.
A nyáriak, Ventus V12 Evo 2 ( Made in Korea ) csak 7.5-7.7 mm-es profilmélységűek voltak.Ezek sajnos már idő előtt felkeményednek, de csak a nyáriak, ezért megválok a Hankooktól, de ezt már írtam korábban.
A Contikhoz képest ( 6.2 mm) azért volt bőven különbség.
Nekem 3 magyar 1 kínai Hankook Icept téli van még pillanatnyilag a G-Astrámon. Semmi különbség(érzésre) de megnézem holnap amikor visszarakom a nyári szettet.