Az egyik utángyártott venti képén van ez a csati rajta, az a szám egy másik méretet jelöl, csak levágtam.
Nem gond, én is emiatt akadtam el, végignéztem egy rakat katalógust is, de nem találtam olyan csatit, aminek ilyen a vége.
Ha minden igaz holnap érkezik egy bontós csatlakozó, hátha az jó lesz, küldtem neki előre képeket. Ha nem, akkor keresgélek motorkábel kötegeket, elméletileg annak a része.
Ha az sem jön be, kiöntöm valami gyantával :DDDD
Hétfőn megyek téligumit felrakatni egy bő 15km-re, ha addig nem lesz venti, reméljük kibírja azt a kis utat :) Múltkor is így jöttem már haza, alacsony fordulaton, nem hajtva, ne melegedjen a víz :)
Nincs meg az eredeti csatlakozó sajnos, mert valamelyik előző tulajdonos az eredeti ventit kicserélte (elvileg) egy Mercedes ventire, egy általános csatival bekötve, egyedi ventikerettel :)
Én pedig most rendeltem a radiátorhoz való elvileg "original" utángyártott ventit.
A lentebbi képeken látszódik a motor, amihez keresem a csatlakozót. Van ilyen sematikus ábrám is hozzá:
Nem olvastam vissza, de ha van cikkszámod, bármi felirat a csatlakozón nézhetek én is. Pár nagykerben tudok keresni. egyébként próbáld úgy, hogy "kábeljavító készlet" ja és le is fényképezheted ide.
Nem tudom van e külön, de szerintem találsz, hisz autóiparban sok pótlólagos csati/javító készlet van. Saru talán nem az igazi, mert vizmentesnek kell lennie, de ha tudsz olyat csinálni biztosan megfelel.
Persze, nem is úgy értettem, sokat segítettél, mert szerintem a jó irányba kerültem.
Úgy lett átalakítva, hogy az eredeti gyári Renault hűtő mögé (a hűtőmaszk felöli oldalra) lett beépítve valami - ennyire látok rá, látom, hogy a sematikus rajzok alapján annak ott nem kéne ott lennie, szerintem az az utólagos klíma része.
Kerestem képeket, a gyári clio 2 klímánál pedig a középső konzolon van egy AC gomb. Nekem nem ott van, sőt látszódik, hogy utólag lett betéve bal oldalra.
A gyári hűtő a helyén van, Renault matricával, cikkszámmal, így az alapján választok ventit. Lemérem a furatokat biztos ami biztos. Meglátjuk. Majd azért írok egy update-et, hátha valakinek valaha hasznos lesz :D
Akkor marad a próbálgatás :) catcar.info alapján nézem a cikkszámokat, próbálom kideríteni erre a hűtőre melyik ventit szánták a gyárban. Szerintem nem olyan volt rajta gyárilag mint az enyém, hanem ilyen téglalap "keretes", amit te is küldtél cikkszámot a klíma nélkülihez (7701042439 7701045216).
Mivel tudtommal ebben az autóban gyárilag nem volt klíma, ezért szerintem azzal biztosabb kezdeni.
Gondolom az utólag beépített klíma miatt tákoltak rá nagyobb ventit (365mm volt benne, a gyári meg ha jól látom 300). Én a klímát úgy sem használom, szóval mindegy. Szivem szerint ki is szedetném.
Egyébként a gyári klíma gondolom a középső konzolra kapott funkciógombokat ugye?
Pont erre gondoltam, szerintem ezt már valaki szerelgette az elmúlt 20 évben :D
Szóval ha veszek új ventit, autóvillamossági boltban tudok hozzá venni hozzá passzoló "anya" ovális csatlakozót gondolom és arra lecserélem azt, ami most van az autóban.
Keress rajta cikkszámot ha van, amugy ha sima csati bármilyennel helyettesíthető ami ugyanazt tudja névérték a lényeg a kialakítás meg ahova elfér nem számít
Úgy néz ki, hogy a ventillátor kuka. Nézegettem neten, de amit találtam azoknak a csatlakozója ovális, az enyém meg kocka, amiben a két pólus csatlakozója 90 fokban el van egymástól fordítva.
Hát ez nem lesz egyszerű :) Létezik ezekhez valamilyen átalakító? Mert az még hagyján, hogy ha szerzek új ventit átfaragom, de ugye amivel össze kell kötnöm, az is ilyen kocka csatlakozós.
Meglesz, rámértem a próba előtt, rövidzárlat, megnéztem, motorba menő vezetékek kidörzsölődtek, biztosítékot is kicsapta (rosszat néztem eddig).
Vajon a ventihez hogy a legjobb hozzáférni (kivenni javítás miatt, nem férek be máshogy)? Lököst le kell hozzá venni, vagy a ventillátor kiemelhető anélkül is?
Az egyik kulcson a mikrokapcsolót már sokadjára javítottam (házilag), sajnos a végére feladta. Ezen a kulcson néha az immo rendetlenkedett, most több hónapja stabil.
A másik kulcson az immo mindig tökéletesen működik, cserébe a központi zár nem: újratanítom, 1-2 napig működik majd egyszer csak nem. Kb harmincadik gombnyomásra nyit. Ha újratanítom, akkor megint jó egy darabig... Szóval most a belső nyitó-záró gombbal használom, de az meg ugye kényelmetlen.
Szegény Clio lassan 20 éves, igyekszem jó gazdája lenni, sokáig az egyetlen autó volt a családban 3 gyereküléssel hátul :D Most már "második autó", munkába járok vele.
De hiába tartom karban, rám (rá) jár a rúd - ma reggel mikor beértem észrevettem, hogy a hűtővíz hőmérséklet a legfelső két pötty alatt van kicsivel (mindig félúton szokott lenni). Nem kapcsol be a ventillátor. Biztosíték jó. A csövek forróak. Van esetleg valami tipped? Jeladó?