Ilyen munkákra van olyan lakk, ami nem igényel forszírzott szárítást. Nem kell fényezökabin, nem kell infraszárító, ún. garázsfényezéshez is ajánott lakk. Mipa CC8lakk + HS10 gyors edzö böven megfelel a célra, és nem egy ökör ára. Persze egy motor tankjára nem kell egy komplett szett (lakk+edzö összesen 1,5 liter) de szerintem akkor is olcsóbban jössz ki ha megveszed mintha fényezöre bízod. Majd eldöntöd.
Ebben az esetben bízd az aktuális fényezőre ,hogy ő melyik rendszert használja,vagy adott esetben milyen lakkot ajánl! Valószínűleg külön nem fog venni csak lakkot.
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok,jobban azokhoz akiknek van fényezési tapasztalata.
A kérdésem az volna hogy egy motor tankra milyen lakkot ajánlotok?
A tankot egyedül nem fényeztette az előző gazdája és most rászántam magam,itthon megfujtam a tölsőalapozót meg a színt (R127) és a lakkot azt már rendes fényezőre bíznám.
Az a baj ha a tartályba, csöbe, csatlakozókba, olaj került, akkor hiába az új kompresszor. Sokáig hordani fogja még kifelé. Annyit érdemes csinálni hogy többször átmosni a teljes rendszert.
Én is olajra gondolok. Pedig átmostam az összes leválasztót igaz a pisztolyok levegő járatait nem, nem tudom lehet-e benne valami lerakódás. Az előző kompresszorom a nyomó csövénél minimálisan engedte levegőt és ott láttam hogy jön ki az olaj is meg a tartályban is elég gyanús hogy olajat nyom ezért vettem másikat. Ez egy alig használt szinte új állapotú kompresszor nem hinném hogy ez is hordaná az olajat. A leválasztókba most egyébként semmi retek nem látszik teljesen tiszták minimális kondenz vízen kivűl.
Tiszta fehér szalvétával/papírzsebkendövel nézd meg jön-e valami szennyezödés a pisztolyból. Szépen eltakarítod a pisztolyt, és üres tartállyal elkezdesz "fújni" egy fehér papírra. Ha szennyezödés kerül a papírra, akkor megvan a hiba oka. Szerintem egy minimális olaj kerül valahogy a süritett levegöbe.
Hali. Mostanában minden festésnél szenvedek a kráterekkel, olyan mint az apró szilikon pötty. Nem azonnal fujáskor jelenik meg hanem száradás közben. Kompresszor, levegő rendszer új, van fent vagy 5db vízleválasztó. Főleg fektetett elemnél veszem észre függőlegesnél nem annyira, pedig nem terítem meg annyira hogy kipárolgás baj lenne szerintem. Több féle lakkal is próbáltam már de mindig van benne. Semmi másnál nincs benne csak lakknál vagy akrilnál. Érdekes hogy nekem mégis úgy tűnik hogy a réteg vastagsággal egybevág a dolog de eddig jem volt ilyen baj akárhogy megterítettem nem hiszem el hogy ennyire érzékeny rá az anyag. Köszönöm ha valaki tud tanácsot adni.
Igen átlátszó, a fedölakknak csak az a szerepe hogy lefedje/megvédje az alatta lévö 1K bevonatot. Érdemes gyors edzöt használni a lakkhoz, mert nagyon kis felületröl van szó. (Ha a festékboltban veszed, érteni fogják hogy gyors / kurz edzö.)
Miért kell 2K szín? A legtöbb 2K szín a RAL alapján van kikeverve, ha nem találsz megfelelő színt, akkor fújhatod. Illetve nem fújhatod. Én tennék rá 1K színt, arra meg a 2K fedőlakkot. Máris sokkal nagyobb színválasztékkal dolgozhatnál.
Szerintem egy kis felületen próbáld ki hogy bírja-e a benzint. “Körömpróbát” is csinálhatsz. Ha a körmöd nyomot hagy a felületen, akkor az egészet lehet újra fényezni. Ha a benzin vagy nitrohígító oldja, akkor is. Nem a szakma becsületét akarom védeni, de nem feltétlenül fémyező csinálta. Lehet hogy festékboltban kikevertetett egy adagot, és azt spray-ből rá fújták. Aztán fújt rá egy kis lakkot az OBI-ból, és máris kész a jól kinéző kókányolás. Lehet kapni 2K-s lakk spray-t is, (azt nem fogja oldani az olaj/benzin/oldószer) csak az többször annyiba kerül mint az OBI-ban az 1K lakk.
Szia! Igen valószínűleg ez lehet, ami a gáz hogy én vagyok a f... rossz végén :) a mocit most vettem és mondta az előző tulaj hogy fújva lett csak szerintem az nem tudta hogy meglett szívatva-ezáltal én is.. de lehet ő alkudozott és próbált olcsósítani. Egy motor így lefesteni viszont morbid ha fényező lennék nem is vállalnám.Mivel nyílván a benzint se állja stb. A lényeg csak újrafújással orvosolható szerinted? Köszi!
Valószinüleg olcsó 1K-s lakkot fújtak rá, ami legalább addig szép és jó míg eladják a gépet. Nem ritka az ilyesmi. Tudod amikor azzak jön a mühelybe a kucsaft, hogy csak ki kéne olcsón pofozni mert eladásra lesz. ;-) Majd eldöntöd hogy a "mostménemjézígy?" vagy lefényezteted rendesen megoldást választod.
Befújtam wd-40.el a motorom index kapcsoló részét mert kontakt hibás volt, gondoltam mi baj lehet a probléma meg is szünt. Pár nap múlva nézem a gépet és a kacsolótól kifolyó pár csepp szépen végigmarta a lakkot. A motort nemrég vettem. Mondta az előző tulaj hogy fújva lett mert karcos volt. Szerintem nem jó minőségű, keménységű lakkot használtak.Szerintetek?Valamint félek ez a benzint se állja akkor.. (Szerencsére a tankhoz nem nyúltak elvileg).Javítható ez valahogy vagy újra kell fújni az egész idomot?Csatolok egy képet. remélem látszik.Köszi!
Rendben! Köszönöm az infót, kukába kicsit sok lett volna bedarabolni de akkor így még letudom adni,még ha pluszosra nem is jövök ki,de legalább a benyapénz visszajön :D
Van ahol a komplett kocsikat is atveszik, sokkal uzemkepesen gurulnak be a feketek, markolo osszelapitja es dobja a kupacba. Muanyag minden benne marad.
Ha nincsen egyben az autó, akkor még le lehet adni simán. (ahogy írtad nálad csak külön darabok és elemek vannak) Most valamikor (talán június 1-én) lesz valami változás, arról még alig tudni valami pontosat, úgyhogy siess ! ;-)
Igaz nem konkrétan lakatolás, de végül is abból adódik... A hulladékfémmel, ami "kiesik" az autóból mit lehet kezdeni? Rendbe tettem 2 autómat és lett egy rakat használhatatlan maradék/hulladék pl ajtó,első nyúlvány,sárvédő, küszöbök, hátsó dob stb stb kb egy fél autó, gondoltam leadom de úgy hallottam valamit variáltak az átvétellel és kasznit nem lehet leadni... De akkor mit lehet vele kezdeni?
A küszöbön lenne javítani való. Ez így megfelelő lehet, vagy inkább élben hegesszem a foltot? (Szereztem olcsóbb peremező fogót, mondjuk ide pont nem fér be.🤣)
A küszöb belül rozsdás. (Amit látok nem lemezesre rohadt, felületi rozsda van, persze az illesztéseknél más is lehet) Mit lehet vele kezdeni? A valaszokat előre is köszönöm.
Így van, bejáratott jó festékbolt ahova sok szakember is jár. De kiszolgálnak beeső vásárlót is sőt ahol tudnak segítenek is neki. És eltaláltad, a víz alapú bázist is pont azoknak az egyszerhasználatos vevőknek javasolják akiknek nincs pisztolyuk, nincs tapasztalatuk, és nincs idejük (na meg pénzük, hogy nedves-a-nedvesre rendszert vásároljanak) - de főleg nincs tudásuk. Így ha fogalmatlanul kér akkor kap egy 1K alapozó sprayt, egy flakon füllert, majd egy vizes bázist ami biztosan nem marja vissza, és egy 1 vagy 2K lakksprayt, ami szintén nem tudja bántani azt a bázist illetve természetesen az összes szart öszze készítik neki ami kell, csiszolóvásznak blokkok, mézeskendő, etcetera. Elmondják mi mire való, és hogyan használja. Namármost innentől akkor is oda megy vissza az ember ha esetleg később rájön, hogy hozzá közelebb olcsóbb bolt is van. Szóval szerintem a vevők tudatosan történő magas szintű kiszolgálása egy jó stratégia.
Persze meg valaki úgy gondolja, hogy ő maga jobban tudja mire van szüksége akkor a pultnál elmondja és azt kapja. Ha akar kérdez, és segítenek akkor is. Ha a fenti csomagot nem akarja megvenni akkor kap egy bázist megy egy lakkot. Vagy egyben egy akrilt. Egyetlen dolgot követelnek meg nem elég ha a színkóddal mész, kell egy darab az autóból is (általában tanksapka), hogy be tudja tenni a gépbe színelemzésre. Pontosabban ha kéred akkor kevernek színkódra is, de akkor elmondják, hogy nem vállalnak felelősséget a teljes színegyezésre.
Akkor az már bejáratott jó festékbolt lehet ahova sok szakember jár. Nálunk, ahol sok otthoni megoldást kereső ügyfél jár, alapként oldószerest adnak, sőt, első kérdés, hogy spray-ben kéri-e.
Mondjuk olyan is van, aki szándékosan vízbázisút kevertet otthonra, hogy a szomszéd ne piszkálja. Szerintem nem sok értelme van, a lakk szagát úgyis megérezni bőven. Viszont arra is jó, amikor a korábbi réteg felmaródik.. na de az már nem feltétlen házi téma.