MAjd a nyári melegtől lesz benne túlnyomás. Inkább meg kéne vizsgálni a kaniszter dolgokat a kocsiban. Csövedket, kaniszterszűrőt elektroszelep és áramkörét........ Mert, lehet, hogy ott lesz valami gubanc. És a gőznyomást nem engedi le a tank felől. Lehet, hogy ezért repedt el a tankod.
hat ne tankold tele ;) nekem ilyen gondom nincs eleg reg volt tele...
sztem nincs benne nyomas, inkabb vakum. de nem baj ha olyan a ragasztoval ragasztod amit nem old az uzemanyag (eleg agresszivek a mai benzinek mert van benne alkohol meg meg a fene tudja mi).
hat igen nem art az eredeti hatha volt valami varia az evek soran, nekem a futoradiatort tudtak csak igy kiszedes utan megmondani melyik kell hozza (2 fele van).
ha van autoszerelo ismeros es annak vannak utangyartos katalogusai akkor online meg lehet nezni milyen van hozza es milyen arakon (pl kipufogo flexi csobol van vagy 20 fele) es azt is hogy nem e lehet alkatreszenkent megvenni. mondjuk en akkor is inkabb egy gyari bontottat vennek. szetszedni lepucolni ujrazsirozni aztan kesz.
Nem tudom, mert csak telefonon érdeklődtem a szerelő-alkatrészes ismerősnél, és a pontosításhoz kellett volna generátor adatai, ami nem volt nálam.
Mint kiderült több félével is szerelték, ezért kellene tudni milyen volt az eredeti.
De ha ilyen drága biztos nem lesz vadi új komplett, mert nincs rá keret.
A helyi bontóban van 3 P1 is, de itt is azt mondták vigyem mintának a kiszerelt generátort. Árat nem is kérdeztem egyenlőre.
A fiat alkatrészboltban viszont lenne új alkatrész a generátorhoz: burkolat álló résszel (kb 16-17000 Ft), de itt is kellenek a régi alkatrész adatai. + tudni kell a forgórész mennyire sérült a megszoruláskor.
Szóval most majd szétkapom, és megnézem a forgórész mennyire sérült aztán ennek függvényében lépek tovább.
udv a zuraknak! iden megint elgondolkodtam hogy kene egy tetoablak a gepre... sztetek milyet erdemes? egyaltalan volt e mar aki ilyet csinalt? mondjuk nekem mindenkepp beszerelessel egyutt kene, nincs helyem ahol csinaljam, no meg talan ott mar lattak is ilyet. a webastorol olvastam jokat, de nem ragaszkodom hozza, persze fontos hogy ne azzon be. motors nyitas meg hasonlok extrak nem kellenek. egybkent ez modositja a kocsi muszaki dolgait, azaz vizsgaztatni ugyanugy lehet ahogy eddig vagy van valami kurfli? semmikepp nem akarok olyat ami illegal es csak fu alatt megy at vagy ilyesmi.
Punto 1 55s-be szeretnék utánfutó index visszajelzőt beszerelni. Unixnál sima univerzálist adtak hozzá, nincs okom kételkedni benne hogy igazuk van. Leírás szerint a relé és az irányjelző kapcsoló közé kéne bekötni, de ez ennél a puntonál kizárt, mert egy egység az egész a kormány mögött. Kapcsoló után sem kerülhet, mert ott már két szálon fut a két oldal. Kizárásos alapon tehát a reléhez futó pozitívba kellene beiktatni. A kapcsolási rajzot nézegetve úgy tippelem ebből elvileg kettő is van, egy állandó a vészvillogóhoz, és egy gyujtásról vezérelt az irányjelzőhöz
A színük világoskék-piros és világoskék-fehér de ez nem biztos. Ezzel az erővel akár Mozart zongoraversenyének kottáját is nézegetheném. A 10 pontos kérdés: Melyik kötegben melyik vezetéket kell elvágnom? Természetesen ha lebontanám a fél műszerfalat könnyedén kideríthetném, de ha egy mód van rá a biztosítéktáblát takaró polcon kívül mást nem szerelnék le. Aki már csinált ilyet és tudja a választ az legyen szives árulja el nekem is. Esetleg akinek van ilyen visszajelzője, meg öt perc szabad ideje, az legyen szives pillantson be a műszerfal alá és lőjön egy képet mobillal. Válaszokat, képeket, jótanácsokat előre is köszönöm.
Most hívott a szerelőm. Nem segített a másik termosztát. Nem tudják, mi a baj. Holnap hozom el. Mivel egy forint nem sok, annyim nem maradt, így marad az udvarban kakaülönek, csak mindez eddig 325 körül van. Faxa, ezt nem akarom elhinnni.
02 hóig van bizti rajta, 01 hóig van műszaki, aztán , ha jobbat nem tudok, kivonatom. 325-ért, ez baxxa meg, mekkora egy hülye vagyok én. Hmm, szétvet a düh.
hat igen okos ember sajat karan tanul. nekem mindig azt mondtak az okosok kis dizelt ne vegyek. azokat szetqurjak, szejjelhajtjak, hdegen uveghangon porgetik, es ilyen tizenev felett mar nem birja tovabb. aztan kicsit osszetrutymozzak hogy mig eladjak addig menjen. sajnos ocsem hasonloan jart anno a dizel ibizajaval (asszem 1.4-es volt, de a dizel unok is hirhedtek voltak), egy honaposan mar egyesben alig ment fel a kapi uton, mindent cserlni kellett rajta a vezermu xarra volt kopva, meg minden, ha 5 fok alatt volt akkor alig indult, beleboritott egy halom penzt aztan eladta :(
A segítségeteket kérem. Vettem Vecsésről egy (már nagyon megbántam) Fiat Punto 1.7 TD autót (46 kw). Elhoztam, nem igazán ment, de betudtam annak, hogy én egy majd 150 lovas autóban vagyok 5 éve, ezért tűnik gyengusznak. Aztán következett az olajcsere. Pontosabban a szurok leengedése és az olaj betöltése. Az autó innentől kétpofára ette az olajat. Hát megnéztük, vajon miért? MEgvan, a turbólapátok tolják fel a légszűrőbe. De mit lehet tenni, vettem egy palio turbót, ami ugyanaz, mint a punto.
Felszerelés megtörtént. Ekkor a hibák tömkelegének orvoslásával kezdtem folytatni, a következő az adagolóból ömlő gázolaj orvoslása. Vettem bontottan egy punto adagolót, jelenség, alig kapja fel az anyagot, csak tápszivattyúval, és ha mégis beindul, akkor azonnal max-ra pörög. Így adagoló le, és kapott egy 1.6 td VW adagolót, ugyanis kiderült, eddig is ilyen volt rajta.
A futóművek hibáit most nem emelném ki, bár akad velük rendesen. Szóval, adagoló fel, jajj de megy a vas végre, erre azt vesszük észre, hogy forr a víz, hűtő meg hideg. Termosztát le, kinyit, kifúr, sufnimegoldás, de a célnak megfelel. Rendszerbe ismét fagyálló, eztán a fagyálló mindent felmart és tele lett szmötyivel. Akkor hűtőszmötyi le, az egész rendszer átmos, majd ismét feltölt. Kapott egy hütőventillátor bekapcsoló gombát is, műxik, mi lehet még? Hát had menjen. Pfff, de csak nem, az autó forralja a vizet tovább. Az általam ismert jeleket próbálom felfedezni, ohgy hengerfejes-e, de nem. Olajban nincs víz, és vízben nincs olaj. Hidegen, és aztán is, a kiegyenlítóban nincs buborék vagy egyéb, hengerfejre utaló jel. Most ott tartok, hogy holnap még rápill. a vízpu,pára, ha azzal sincs baj, akkor jön haza a vas és megy "C" vágányra. Áll be az udvarba és asszem kivonatom. Tök jó, most vettem, és eddig áll benne egy hónap alatt mindennel együtt 325.000,-om. Hát ennyi, kicsit drága tanulópénz baxa meg!!!
Tegnap beálltam a garázsba, megemeltem, leszedtem a bal kereket, lecsavaroztam a kerékvédő fekete műanyagot, mindkettőt A csavarokat persze fújni kellett keményen, hogy engedjenek.
Így már látom a tartályt. Azt vettem észre, hogy minden más csavart belülről lehet leszedni.
De amúgy megtaláltam a hibát szerintem, ott folyik ahol a kimenő ág osztódik hátra illetve előre. Alapesetben nem folyik a cucc, csak ha úgymond "megnyitom" tehát használom a szivattyút akkor felnyomja és szépen a cső csatlakozónál elszivárog a cucc.
Érdekes hiba. A megoldást még nem tudom. Elnézek majd bontóba, hogy lehetne cserélni a dolgokat.
Mindenestre tovább bontom a verdát, mert szeretném a folyadékot teljesen eltűnteni a kocsiból.
na akkor fotokat kerunk. no meg azt is hogy hogy birod szetszedni mert nekem is neki kene allni, de hat ranezesra baromi macerasnak tunik abbol a zart reszbol kivarazsolni. remelem a blokkot nem kell kiszedni hozza... ;)
enyem is hasonlo koru (igaz fele km) de mostanaban nalam is ez van. gondolom eloregedett valami. a kupakja is morzsakent maradt a kezemben. mondjuk nalam nem folyik el az egesz csak egy resze.
kirohadhatott a tartály alja vagy valamelyik cső. nézd meg, hogy nincs-e tócsa a kocsi alatt; ha nincs, akkor kopogtasd meg a bal első kerékűrt, és ha fura hangja van, akkor bizony befolyt oda a folyadék. mindenesetre ne nyomj bele több mosót.
1999-es Punto I-esünk van és pár napja teljesen váratlanul elfojt az összes ablakmosó folyadékunk. Után töltöm és szépen elfolyik, nem látom, hogy hol folyik ki csak eltűnik...
Nem koccantunk, nem szedtük szét, senki nem nyúlt hozzá.
Mire tippeltek mi lehet a gond? Mik a tipikus hiba lehetőségek?
Eddig közel 180.000 km-t tettünk meg és semmi bajunk nem volt ezzel.