Klasszikus hiba, valahol szivárog a rendszer. Kirepedt légrugó, elfáradt tömítőgyűrűk, szelep, ilyesmik lehetnek, BÁRHOL, ami miatt folyamatosan veszti a nyomást, emiatt folyamatosan dolgozik a kompresszor.
Sziasztok vasaroltam egy p38ast lett egy kis problemam a kompreszorral vagy nem is tudom mivel minden tokeletesen mukodik csa az a baki hogy majdnem non stop megy a kompressor es nem tudom miert valaki ha tudna segitteni
Nem tudom, hogy valaki tudna-e segíteni. Van egy gondom a Range Roveremmel (1998).
A levegő hidraulikája (rugózása) állandó problémát okoz; a négy levegő gomba működik, egyedül a motortérben lévő 6-8 mágnesszelep állandóan betagad.
A kompresszor motor fújja a levegőt, fel is emeli az autót, de vagy az egyik hátsó, vagy az egyik első nem egyformán emel.
Az egészet kiiktattam és mechanikusan oldottam meg az első és a hátsó emelését, ezáltal lehet vele közlekedni, de nem az az igazi lágy, kellemes rugózást biztosítja.
Már azon töröm a fejem, hogy mind a négy levegő gombát kicserélem mechanikus spirál rugóra.
Szerintem azzal szintén ugyanúgy normál rugózást lehet neki biztosítani.
Ha valaki ilyet csinált már, egy kis útmutatót szeretnék kérni, hogy milyen típúsú, vastagságú, illetve hosszúságú spirál rugót lehetne bele építeni.
A dzsippet nem használom off road-ra, ha egy kicsit magassabb a kelleténél, az nem baj.
Valamilyen megoldást keresek.
Várom azt, aki ez ügyben tudna segíteni, illetve információt adni, hogy hogyan tudnám átalakítani.
Előre is köszönöm
János
A szelepek javítása, cseréje nagyon sokba kerülne, így marad a mechanikus megoldás.
Szia mindenki!Par kedvcsinalo fotot osztanek meg veletek.Az Ungvari Discovery Clubbal hetvegi utvonal tisztogatast tartottunk,mert 2 het mulva elso hivatalos turank lesz, es kicsit kizoldult az erdo.:)Akit erdekel, esetleg csatlakozna, a kyiv@freemail.hu-n szivesen valaszolok barmilyen kerdesetekre.
Tanulsag keppen szeretnek nehany tapasztalatot megosztani veletek, mint Freelander tulajdonos-imado.
En egy 2003as, benzines, V6os Freelanderrel jarok,nem mai gyerek mar, ebbol kifolyolag vannak bajai, mint minden mas autonak.Na most en Szabolcs megyeben elek,es itt szervizt talalni, hat, erdekes volt.2 evig hordtam kulonbozo szervizekbe. Mindenhol azt mondtak, minden ok,nincs gondja. Ezt azutan mondtak, hogy telen befagyott a gazpedal, nem fogott a fek..Vegul, amikor az auto megfozte a vizet ismet bevittem a szervizbe, ahol 2 nap utan azt allapitottak meg, hogy ki kell cserelni a kiegyenlito tartalyt es a kupakot. Tartaly - 19.500 ft, kupak - 2.500 ft, szallitas - 2.500 ft, hatarido - 2 het!!!Kvazi addig nincs autod. Mivel valasztasom nem sok volt, belenyugodtam. Masnap kimentem Ukrajnaba, ahol is talalkoztam 1 ismerosommel munka kapcsan. Es a talalkozora egy Landrover Discovery-vel erkezett. Tobb sem kellett, kerdeztem is, hol szervizelteti. Kinevetett hogy en a siras hataran vagyok az alkatreszek es a szervizeles miatt, es az orrom ala nyomott 1 tel.szamot. O volt a megmentom, Denisz. tartaly, kupak - durvan 8 ezer ft, gyari Landroveres, Angliabol, masnapra, egy Lengyel konszig.raktarbol. Tartalyt, kupakot elhoztam, aztan visszavittem az autot Deniszhez, hogy nezze at, tegye gepre. Kinyomtatott egy rakat hibat. MIutan alanezett, kiderult, hogy az elso kardan, elosztostol, felig le van szakadva, es nem ujkeletu dolog..mondjuk ugy, kb 1 eve lehetett, mert hallottam hogy a valto surol, de megnezettem, aztan mondtak,hogy semmi baja, ugyebar.Hosszu lenne megirni most, es unalmas is talan nektek, mennyi apro csepro baja volt, lenyeg az, hogy nevetseges aron meg lett csinaltatva.Es nevetseges ido alatt. A srac azon kivul, hogy imadja a Landrovereket, es neki szemelyszerint 2 Range-e es 2 Landrovere van, meg ert is hozzajuk. Kijevbol es Odesszabol is hozza fordulnak emberek alkatreszekert, mert felaron es van olyan hogy 2 napon belul itt van.
Brutalis turakat szervez a Karpatokba (http://blog.if.ua/show/?id=350&crc=07a0bcc65529395d) itt talaltok rola keszult kepeket, amiket a turai soran keszitett.Magyarul nem igazan beszel,de ha barkinek barmire szuksege van, szivesen segitek,minden heten jarok Ukrajnaba, munka kapcsan. A szerviz egyebkent Ungvaron van, az ukran - magyar hatartol 25 km-re.
Remelem valakinek tudtam segiteni. kyiv@freemail.hu - itt elertek.
A finis egy olajadalék, sűrű, mint a rohadás, olyan, mint a méz. Amikor már fossá van kopva minden, akkor szokták a tróger kókányok beleönteni motorba, váltóba.
Felújítás attól függ, mi minden van szétkopva. Csapágyak, fogaskerekek, szinkronok... el lehet rá költeni pártízezer forintot. A kinél érdemes csinálni az tökmindegy. Egyszerű a váltó, mint a szög, akárki meg tudja csinálni, aki már látott ilyet. Szíjjártó Pista, vagy a Landy Car, bárki.
Hát, akkor akármi is lehet. Ha az előző tulaj már kinyírta a csapágyakat a vastagabb olajjal, aztán utána a megnőtt hézagokhoz még mondjuk barom módon öntött egy kis finist is, akkor reszeltek. A legjobb, ha szétkapod, felújítod, és akkor további 300ezer km-ig béke lesz.
Igen én igy tudtam, az is lett bele rakva, de utána elkezdett szarakodni a 2-es amivel eddig nem volt gond.
Van esetleg tipped? Lehet hogy már előtte nem az volt benne? Most át lett cserelve 80/90-esre, amitől valamivel jobb lett, de nem lett olyan mint a váltó olaj csere előtt.
5 gangos LT77 kéziváltóba ATF Dexron IID automaváltó-folyadék kell. Nagyon szűkek az olajjáratok a tengelyben, ezért kell neki ez a vékony olaj, a 80w90-es hajtóműolaj nem nagyon tud eljutni benne a csapágyakhoz, meg a mindenhova.
Érdeklődni szeretnék, hogy az RRC 2495 cm3-es 98 kw-os 121 lovas motorja az milyen, hogy bírja és milyen költséges fennterású?
Még annyi lenne, hogy az RRC 2496 cm3-es 83 kw-os 113 lovas motor az milyen illetve melyik a jobb, tartósabb stb...?
Kacérkodok egy RRC vásárlásával, igaz még csak elméleti szinten járom körbe a dolgokat. Szívesen meghallgatok minden tanácsot észrevételt, teljesen normál használatra kellene, nem túl sokat mennék vele földúton illetve erdei úton, de azért mennék, persze nem off road csak sima földutak...
És még egy, hol lehet letölteni javítási, karbantartási, használati utasítást?
Hát, elég érdekesen hangzik. 92-ben nem volt háromajtós, csak a CSK Edition, az viszont nem dízel. Ha mégis 92-es és háromajtós, akkor az egy CSK, amit átépítettek dízelre, akkor viszont az egyrészt barbárság, másrészt viszont ritkaság az autó, mivel alig néhányszáz darabot csináltak belőle.
Valószínűbb az, hogy egy régi háromajtósod van, amibe utólag dízelt raktak, és egy 92-es autó papírjával megy - amivel az ég világon senkinek sose lesz problémája. :)
Két helyre érdemes vinni:
Szíjjártó István - Csepel, Szállító út 4.
vodafone - 339- harminchárom-9három
Landy-Car KFt - X. kerület, Ökrös utca - Serpenyős utca sarok
Köszönöm a gyors választ! Még egy olyan kérdésem lenne, hogy mekkora áttételű híd lehet egy 1980-as Range Rover alatt? Az autó manuális váltós. Gyártottak lassabb illetve gyorsabb áttételű hidakat?
Üdvözlök Mindenkit! Olyan kérdésem lenne, hogy mennyi lehet a súlya egy Range Rover komplett alváznak két híddal együtt? 80-90es közötti autókra gondolok. A válaszokat előre is köszönöm
Keresek Range Rover 4.6 hse terepjáróhoz hátsó üveget. 2részes hátsó (csomagtér) ajtóba olcsón. Ha van valakinek elfekvőben, akkor reális áron megveszem. S.O.S.
Érdeklődöm, van-é walakinek felesleges gyári (16") alu felnije csavarokkal együtt RR 2,4 VM diesel 1992, (de szerintem 1987 modellév) évjáratra? És, ha van, hogyé adná? Ha nincs, kb mennyit érdemes érte adni hogy ne lökjék át az embert nagyon? Előre is köszi.