Prius 2 megállás esetén (pl. piros lámpa) mostanában nem állítja le a benzinmotort. Ha EV módba kapcsolom, akkor azonnal leáll a benzinmotor, de ha kikapcsolom, akkor meg azonnal elindul (továbbra is állok a lámpánál). Akksi a kijelző szerint OK, majdnem tele, pillanatnyi fogyasztás 99,9 liter. Ezt eddig nem csinálta. Gyorsításkor használja a villanymotort. Narancssárga motor jel ég. Régebben a kigyulladt motor jel katalizátort jelzett (nem megy sokat a kocsi).
Én azt mondom, hogy cserélj pollen szűrőt (kesztyűtartó mögött, kb 5 perc kicserélni) és vidd el a kocsi egy ózonizálásra. Ezek a habos (babos) sprayk nem sokat érnek, ha az illatosító kiment belőle ugyanúgy poshadt szaga lesz. Ráadásul ha sikerül valami elektromos részre rászivárognia, akkor azt szétmarja. Én ezt eljátszottam az elején az enyémmel, aztán rájöttem, hogy megéri kifizetni az ózonizálást. Ráadásul szerintem most a vírus miatt annyi helyen van ilyen, hogy olcsóbb is lehet mint régen volt. Ráadásul így az egész utastérből kimegy minden szag, nemcsak a csövekből.
Zárójelben, hogy ugyan nem prius, hanem yarisban járt úgy évekkel ezelőtt egyik kolléganőm, hogy elvitte szervízbe, hogy büdös a klíma, aztán az eset után 1 évvel derült ki hogy úgy szüntették meg a szagot, hogy kivették a pollen szűrőt, csak elfelejtettek bele másikat tenni...
Szia. Köszönöm a tippet. Megnéztem. semmi dugulás.... alulról támadtam (mert a felső támadási helyet nem ismerem) a klíma tisztítóhoz tartozó műanyag csövecskét feltoltam ameddig ment (majdnem teljesen kb 5 cm maradt ki).....úgy hogy betoltam egy jó adag habot.... Úgy hogy most majd elválik.... aztán ha visszajön a undi szag irány a szervizes.... és szétkapatom az egész műszerfalat :DDDDD
Szia, valószínűleg a klíma kondenzvíz elvezetője eldugult és pang a víz, akár a hőcserélőig bezárólag, akkor szokott poshadt szagú lenni.
A megoldás az, hogy magát a vízelvezető csövet alulról egy dróttal megpiszkálod, és jobb esetben kijön a dugó, de vigyázz, nehogy a nyakadba ömöljön pár deci poshadt víz. A másik megolád, hogy az utastér felől támadsz és szétszeded felülről ugyanezt és takarítod. Ezt követően már nekieshetsz egy klímtisztító spray-al a szokott metódus szerint.
Vagy egyszerűen elviszed egy autóklímáshoz és vele megcsináltatod.
De legelőbb járasd a klímát és nézz alá, hogy maga alá pisil-e, ha negyed óra múlva sincsen tócsa alatta, akkor bizonyosan el van dugulva a kondenzvícső.
A cső a kocsi torpedólemezének vonalában a kocsi hossztengelyétől kissé jobbra lép ki a fenéklemez síkjából.
Egy kis segítséget kérnék... Amióta bejött a jó idő és nem kell a fűtés azt vettem észre hogy a beáramló levegőnek kezd büdi szaga lenni... Olyan mintha valahol megrekedt volna egy kis víz és poshadni kezdene, ami beáramlik az utastérbe..... Ez igaz belső illetve külső keringetés esetén.
A Plug-in hibridek legnagyobb baja, hogy nagyon sokan nem is töltik, erről is voltak cikkek. Egy elektromos autóban nem kérdés, ha nem töltöd nem is mész vele. :-) A hibrid viszont ebből a szempontból lehet kiskapu.
Én nehezen hiszem, hogy valaki azért vesz olyan autót, amiben 550 lóerős benzin motor van, hogy aztán csak elektromosan szüttyögjön. Meg azt is, hogy hibrid módban az a motor is csak annyit szennyez, mint egy Priusé.
Nem irrelevans. Onnan indultunk, hogy tovább akarod tölteni a HV. Akkut. Ere írtam: szándékosan csak az akku kapacitás 30-40%-at használják, hogy tovább tartson az akkumulátor.
Fogalmam sincs, hany kW, a lenyeg, hogy amikor a kijelzo szerint tele van, az csak a 80%-a az elvi maximumnak (hogy az meg a teljes kapacitasnak hany szazaleka, az irrelevans).