Ne feledkezzünk meg a szlovák nyelvtörvényről sem, ami állítólag olyan minőségű szinkront írt elő, amit a szuperprodukciók hangsávjához az országban meg se tudtak csinálni :D
Németo., ahogy írtam az előzőekben a Mo. tanulták és vették át a szinkronizáció kultúráját úgymond, NDK időkben. NSZK-ban nem volt jellemző a szinkron. Ha volt is, annyiban kimerült, hogy hangalámondás, vagy nálunk a doku. filmekhez hasonló rábeszélés kb.
A világ nagyobbik felén nem divat a szinkron. Ebből Mo. iskola példa, élen járunk szinkronban. Kb. tőlünk tanulta a fél világ. Egyszer egy szinkronrendezővel láttam egy interjút, aki nem is tudom én milyen módszerről beszélt... legyen Kovács módszer... és visszakérdezett, az újságíró mivan? És akkor mondta a szinkronrendező a szakma alapjait a magyarok rakták le, vasfüggönyön túlra jártak tanulni a Nyugatiak, ill. a németeknél-osztrákok vannak még egy bizonyos szinten kb., NDK-ból átszivárgott szakemberek miatt 90 után.
Ja, még azt hozzá kell tennem, hogy többek között ennek köszönhető, hogy itt Hollandiában és az említett országokban az átlag lakosság minimum alapszinten beszéli az angolt. :) Bár ugye Németország szinkronizál, és ott is beszélnek, tehát ez nem feltétel.
Ja, ezen gondolkoztam én is. Külföldön kevésbé divat. Mondjuk Görögországban én még csak meccset néztem a TV-ben. Amikor átkompoltunk Zakinthoszra, valamelyik EB-n vagy VB-n a török és a görög csapat játszott, hát volt hangulat :D néha attól féltem, feldől a hajó.
Ahhoz a témához hogy tudtunkkal csak a tengelyhatalmak országaiban (Olaszország, Németország, Magyarország, Japán) népszerű ez a páros:
Athénban jártam a hétvégén, egyik adón csütörtök eset kb 10 órától (ott kb 11 órától) az Ördög jobb és bal keze 2.-ot adta az egyik csatorna. Olasz nyelven görög felirattal.... ha le se szinkronizálták akkor vagy klasszikus művészfilmnek adták vagy tényleg mégse övezi a filmjeiket nagy érdeklődés.
Vagy eléggé utálják itt az olaszokat ahhoz hogy szinkronizálásra se méltassák a filmjeiket.
Talán Bud írja a könyvében, hogy egy német filmfesztiválra megérkezett Jack Nicholson és épp ünnepelték, mikor ő is befutott, és Jack el volt felejtve... és megkérdezte: "Ez meg ki a fene?" :D
Vagyis ott éppen szupersztár volt, de ha Nicholson nem ismerte, akkor nemzetközileg aligha lehetett az
Érdekes ez egyébként. Már csak azért is, mert nekünk magyaroknak érthető módon inkább a rendszerváltás utáni Hollywoody színészek a nagy sztárok. Akkor ismertünk meg olyanokat is, akik nemzetközi szinten már ismertek és sikeresek voltak (ne feledjük a sok hangalámondásos kalóz kazettát). A 50-60-70 éveknek is megvoltak a maga nagy sztárjai, csak a filmjeik nem jutottak el a vasfüggönyön túlra. Nyugati filmekből inkább csak a vígjátékot engedték be a komcsik... Pierre Richard vagy a Louis de Funès filmek. Ide tartozik a BD-TH film. Nagycsomó jó USA filmet már a HBO adott és szinkronizált le a 90-es évek elején, ami ma már itthon is kultusz filmnek számít.
na de ki tudja, lehet hogy nagy nemzetközi sztárok a maguk viszonylatában, maguk idejében!
ezért kérdeztem lejjebb, hogy milyen korabeli sztárokkal lehetne vajon összehasonlítani őket, akikről tudjuk hogy nemzetközi sztárok? vagy akár usa sztárok?
azért ezek elég korai filmek, 70-es 80-as évek...
lehet, hogy akkoriban még nem voltak ilyen stílusban dolgozó filmek, filmsztárok?
Én is azt hittem, hogy az USA-ban forgatták őket. De én eleve először azokat láttam, amik tényleg az USA-ban forgattak, Nyomás utána, Bűnvadászok, És megint dühbe jövünk, meg a Nincs 2 4 nélkül amit tényleg Brazílban voltak. Nekem valami miatt ők nagy, nagy nemzetközi sztároknak számítottak, közben meg nem is... :D
Jó... mondjuk én le vagyok maradva alapból, itt homályosultam fel, hogy Pongo-pongo szigete sem létezik, hanem USA-ban forgatták....
érdekes az is, hogy gyerekként is tudtam hogy olasz filmek ezek, mégis azt hittem hogy usa-ban forgatták őket, most nézem imdb-n, hát nem... olaszországban, spanyoloknál...
valahogy nekem mindig is usa "feeling"-je volt a filmjeiknek (már úgy értve hogy nem csak a westerneknek)
Nekem a fél családom 56 meg későbbi disszidens, így vagy úgy. Amikor a 90-es években hazaszivárogtak/látogattak/, akkor amikor nálunk voltak este a TV-ben ez ment. Akkor kölök voltam, de emlékszem apámmal hugommal vártuk, Piedone lesz a TV-ben... persze nem az volt, hanem valami BP-TH film, de nekünk már csak Piedone volt... azt se tudták a rokonok kikről beszélünk. De annyira tetszett nekik.... a felettünk lakó srác idősebb volt, de műszaki guru, ő másolta át a mi áltaálunk TV-ből felvett filmeket nekik kazira.
Na ők Franciaországban és Belgiumban éltek.
De van USA-ban is rokonunk, vele/velük leveleztem, ők sem ismerték a filmjeiket, csak TH-t mint Lucky Luke, meg az Én vagyok a fegyvert
Végig arra játszik, hogy Charlie-ban felébressze a szerencsejátékost. A kártyabarlangnál is megpróbálja becsábítani - ha sikerül, akkor a pókertehetsége révén megoldotta volna, hogy elveszítse a kamiont.
mindig is érdekelt, mennyire világsztárok kedvenc hőseink, mennyire ismertek a világon. kerestem az imdb-n hogy a filmjeiknek mennyi szavazata van. hát, sajnos tényleg nem túl sok.
ez a három film amit hirtelen találtam, amit a legjobbnak tartanak BS és TH-el, hát, a legjobb is csak 16k szavazatot kapott. mondjuk azért 1970-es filmtől talán nem rossz ez, úgy értve, hogy ilyen régebbi filmekre azért kevesebb szavazat megy imdb-n. kíváncsi lennék egy összehasonlításra korabeli, hasonló stílusú sikerfilmekkel. szerintetek melyikkel lehetne összehasonlítani?
Ha már így belejöttem a kukacoskodásba, akkor belekötnék a sztorimenetbe is:
Mennyi esélye volt annak, hogy Charlie pont egy olyan parkolóba áll le a kamionnal pihenni, ahol az ott található vendéglátóipari egységben a Görög emberei kártyáznak? :)
Az a röhej vagy poén az egészben, hogy akik megnyerték a kamiont kártyán, azokat a szakállas Charlie mindet elverte, de közben mégis a kártyás Johnny lógott meg a kamionnal -- a Papi kék szeméért, mert pénz remélt az árából... .. :-))))
Na, de hát Johnny majdnem így tervezte, kivéve azt, hogy később tőle is "ugrott" a kamion... .. :-))
Mondom, szerintem az volt a cél, hogy az együgyűek gondolkodásmódját jó látványosan kifigurázzák, mert ugyebár épeszű emberek nem akarnak négyen felszállni egy kamionra, meg ilyen és hasonló helyzetek... ??!! :-))) És ezekből a kifigurázásokból születnek aztán a nagy poénok... ---> a bolondos "bunkó Bugsy"-n, a meg beképzelt Görögön és a nyerészkedő társain nevetünk... ! ;-)!