Most fedeztem fel a fórumon a Fordos oldalt. Ennek örülök. Majd gyakrabban fogok írni, főleg MOndeóval vannak tapasztalataim.
Egyébként árulom a gépsárkányomat.
2001. márciusi, 2.0 TDdi Trend chiptuning, 150 LE, 380 Nm, négyajtós, ezüst, full RS optika, sötét ablakok, 4 centis ültetés, jól felszerelt, kifejezetten egyedi darab.
Ha eláruljátok, hogy hogy tudok ide képet tenni, akkor meg is tekinthető.
Azt elfelejtettem leírni, hogy vannak teherautóim is, és így az ÁFA még lejön az üzemanyagárból.Kétségtelen hogy a 2,5 V6 jobban megy, én nem is vitatom. Csak az a +23 LE nekem nem ér meg annyit. Használtan meg eladni is sokkal könnyebb egy dízelt.
Én nem tudom, mennyit spórolnék, most kiszámolom... tehát kb. 3 liter/100km, évi kb. 50e km-rel számolva, az 1500 liter, ami kb. 350k HUF. Ezt a V6-ból indulva számoltam. Te ezek szerint vagy 100000 km-t mész évente. Nem semmi!
Egyébként nem véletlen, hogy a V6 még mindig drágább, mint a TDCi:-)) Még egyszer, utoljára elmondom: a dízel jó, olcsóbb vele menni, de aki azt akarja, hogy élvezetesen lehessen vezetni az autóját, az messzire kerülje el! (hehehe, még hogy megy...:-))))) )
Én is utáltam a dízeleket, és még egy éve sem gondoltam volna hogy nekem is az lesz. Csak kiszámoltam, hogy évente kb. 600000 Ft-ot spórolok az üzemanyagon + még megy is rendesen.
Más...
Rendeltem az asszonynak egy új Fiestát. Van valakinek tapasztalata??
A dízelmotor magasabb hatásfoka nem hit kérdése, hanem tény. Ezért is fogyaszt ugyanolyan menetdinamikájú vezetés mellett kevesebbet kisebb energiatartalmú üzemanyagból.
Beszarás :)))
Én meg ott araszoltam 90-nel. Mondjuk nem túl sokat mert mentem egyből pályára...
Én nem hiszem h a dieselnek magasabb a hatásfoka. Rosszabb is a minősége az üzemanyagnak. Ezért kell a nagyobb sürítési arány, ezért kell a turbó, meg minden féle varázslás. Ezek nélkül egy azonos köbcentivel működő benzines sokkal jobb mint egy diesel. Ld régi idők sima szívó dízelei.
A lassú melegedés szerintem a nagyméretű motor blokk miatt van. Már súlyban is mutatkozik mekkora bazi a dízel. Azt bizonyára több idő üzemi hőfokra felfűteni, tehát addig a víz sem tud meleget produkálni. (szerintem...)
TDCI fogyasztás: Hát a 7 alatti átlagokat max 50% Bp-i araszolgatással teljesítettem.
Sima országút 80-120 között megállt 5.5-ben (computer szerint).
melegedés: nekem 10-15 perc mire a víz eléri az üzemi hõfokot. Utána aztán rezzenéstelenül áll a mutató. Sajna a hangja is csak akkor csökken. Igaz fűteni már 5-6 perc után elkezd.
Sokkal nem mehet fölé, mert normál ciklusban 6,2 lityót kell(ene) ennie. Pont az alacsony városi fogyasztással lehet a létét indokolni. Ellenkező esetben csakis benzines létezne:-))
Mondjuk az sem mindegy h amíg eléred az utazót addig mennyi idő telik :))
Én szeretem az érzést, ahogy beprésel, ergo lépem neki... Ma igen finoman mentem Ausztria szerte (ott kemények a radaros fószerok) 90-130 szigorúan, 6,5-re jött ki a fogyi.
Itthon nemigen marad 7 alatt. De ez szerintem reális is. A fikuszom 6,2-t evett (1,8 tádé)
A melegedés picit lassan jön. De ez megint nem furcsa mert a focus diesel is így csinálta. Asszonyka focusa 1,4 benzin, már a kapuban fűt amikor kiáll...
Én már kiérek a városból (4-5 perc) mire jön. De akkor aztán tüzel rendesen. Nemtom lesz e olyan hideg h max-ra kelljen állítani.
Pár napja reggel lement 4 fok alá és bevillant a sárga pehely. De látom h van egy piros is. Az is bekapcsol??? Nagy minuszban???
"M12 GTO is powered by a turbocharged 2.5-litre V6 mounted transversely amid-ship. The base engine comes from Ford Mondeo, so does the five-speed gearbox. The Duratec V6's all-alloy construction is ideal for the weight requirement of Noble. Adding a pair of Garrett T25 turbochargers and air-to-air intercooler, the engine now pumps out 310 horsepower at 6000rpm and 320 lbft (*kb 400-410 NM) of torque at 3500rpm."
Nekem Tdci van. Éppen ma állította be az új fogyi rekordot. 49 liter 724 km. 6,76 lityó. Pedig küldöm is neki. Bár ebben nem volt pálya úgyhogy ez 120-140 utazóval kevés városival értendő. Egyébként ha zargatom és átmegyek Pesten akkor akár 7,5 re is felmegy :))
A Chip tuningnak szerintem nincs értelme. Bőven elég ez a lóerő, főleg a nyomaték. Bár én igazából sokáig szeretném használni azért sem. Ha valakinek nem elég a 130 paci hallottam h felmegy 152-re is, a nyomaték meg 370Nm-re.
Nem igényli. Kevesen előznek hidd el... :)))
Én is egy boldog V6-os tulajdonosa vagyok. Mostanában kicsit sokat járogatok vele Pestre, meg rengeteg a csúcsforgalom a napi kilóméterek között, és gondolkozom egy TDCI-n. Tudna valaki írni arról, hogy mennyit kajál a dízel változat sok dugó, csúcsforgalom, araszolás, stb. esetén? Mennyit lehet megetetni vele? Nekem a V6-tal olyan 12-13 liter körül fogy a benya 100 km-enként, és mondjuk a V6 autópályán sem egy takarékos megoldás, ha egy kicsit jobban nyomulsz... (Mondjuk ezzel a vassal nem lehet kicsit nyomulni.) Chip tuning a TDCI-re? Írjatok légyszi véleményt.
Igen, ha a kettő közül választasz, a Bridgestone-t ajánlom, mert (mindkettőt próbáltam már, igaz a Nokian nem Mondeo-n volt, hanem egy Mitsubishi Galant-on) sokkal nagyobb sebességgel lehet vele biztonságosan haladni hidegben vizes v. latyakos úton - a Nokian már régen "felül" a vízre, amikor a Bridgestone még vidáman gurul.
A lemezfelni minden kereskedésben 14 rugó, a kedvezmény mértéke eltérő.
A csavar tuti, hogy annyi volt, amennyit írtam, mert 4 zacskó (20db) kell a 4 kerékhez és pont 5 rugót fizettem érte.
Szóval te akkor még mindig a Bridgeston ajánlod a Nokian-al szembe (Bocs a félreírásért, de nem néztem meg, hogy mi van a gumira írva és hallás után a telefonra asszociáltam :-) gondoltam finn mindkettő).
Megmondom őszintén ezt a fórumot sokkal hitelesebbnek tartom mint amit a gumis ajánl. Szerintem Ő valahova elkötelezi magát, és ha egy tipusból sokat ad el akkor nagyobb kedvezményt kap. Persze közben ő is büszkélkedett, hogy jövőhéten megy Finnországba a Nokian gyártesztpályájára valahova a sarkkör közelébe. Itt lehet a kutya elásva:-)
Végül is a Bridgistont is ajánlotta, de Ő a voksát a Nokianra tette. árban egy két száz forint külömbség van.
A lemezfenire nekem a Ford kereskedésben 12900 Ft-ot mondtak 1 hónappal ezelőtt.
Most több gumisnál is 11600 és 11700 Ft között volt. Ennek a csavar dolognak még utána járok, egy-két telefont azthiszem megér. (Bruttó 400-200+áfa)= 150 Ft/db * 20 db = 3000 Ft. Az összköltéséghez képest nem sok, de ebből lehet venni valami egyszerü dísztárcsát is akár.
Egyébként nekem gyárilag Continental Premium C gumi van rajta.
Nem Nokia, hanem Nokian... egyébként úgy hallottam, hogy főleg hóra jó. latyakra nem annyira.
Csavarok: igen, lemezfelnihez más csavar kell. Tavaly a márkakereskedésben 200+ÁFA volt darabja, 5-ös csomagokban lehet kapni. Szóval a 400 soknak tűnik.
A gyári Ford lemezfelnit 12600-ért adták volna, de nekem gumival együtt kellett, és azt máshol vettem.
OK, végülis válaszoltál a ki nem mondott kérdésre (hogy nem tudod a farkasszemű légellenállási együtthatóját), de én a fater-t azért tettem idézőjelbe, mert az autóra gondoltam. Ami, mivel az enyémhez képest az előző generáció, akár "fater" is lehet:-)))
Én még mindig a téligumiknál tartok :-)
Hallottatok, vagy tudtok valamit a Nokia tipusúról. A gumis nagyon ajánlgatja.(Szerinte a finnek tudnak valamit a télről :-) ) Árban ugyanannyiba kerül mint a Bridgistone.
Még egy kérdés. Valóban kellenek új kerékcsavarok a lemez felnihez? Azt mondta a gumis, hogy további 400 Ft/db a csavar ára a felnihez. A felni az 11700 Ft + 2000 Ft a csavar hozzá. (Nem semmi.)