Keresés

Részletes keresés

Csokis Creative Commons License 2007.11.08 0 0 308
Mellesleg ha már itt offolunk: nekem a holtágak részleges megnyitása tetszene. Valami olyanra gondoltam, hogy az alvíz felől megnyitni őket, akár csak egy kis zsilippel is. Nem gondolom, hogy az árvíz levezetésében komoly szerepe lehetne ennek a tározó kapacitásnak, de hogy turisztikailag "jó bót" lenne, az tuti. Békés és Szarvas "belvárosába" is bevezet egy-egy holtág. Ha tudod, hogy hol kell átemelened a hajód a gáton, és végigvonszolni, akkor csodálatos sétahajókázáson vehetsz részt. Csak ehhez rendszeresen frissíten kéne a vizüket, meg egy-két lépcsőt (ne adj isten sólyát) ki kéne építeni, és táblákat kirakni a túrázóknak.
Csokis Creative Commons License 2007.11.08 0 0 307
Előzmény: drdoktor (306)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.08 0 0 306
köszi!

egyébként nem a te hibád, hanem a cikkíróé, mert nyilván szakmai körökben a történet bizonyára közismert, nodehamár kiteszik a netre, a laikusoknak írhattak volna 1-2 mondatot.
Előzmény: Csokis (305)
Csokis Creative Commons License 2007.11.08 0 0 305
Jaj, bocs! Én több cikket is elolvastam, de csak ezt linkeltem be. Csökkent a hajóforgalom, elöregedett a szerkezet, és 1985-ben elbontották. Emiatt ma csak magas vízállás mellett hajózható a folyó. Volt ötletelés a helyreállításra (szállítás, turizmus), de egyrészt nincs, aki finanszírozza, másrészt ökológiailag kérdéses, hogy szabad-e.
Előzmény: drdoktor (304)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.08 0 0 304
a cikk csak egyet nem árul el, mi történt a duzzasztóval?
háború?
egyéb?
Előzmény: Csokis (303)
Csokis Creative Commons License 2007.11.08 0 0 303
Jó, hogy beírtam, így rögtön rá is kerestem a guglival, és rögtön meg is válaszolom magamnak a kérdést. :-) Ez volt a bökényi duzzaztó és hajózsilip.
Előzmény: Csokis (302)
Csokis Creative Commons License 2007.11.08 0 0 302
Tudom, hogy nem híd, de erről jutott eszembe, és biztos van "vizes" is a tasztaltársak közt. Nem tudjátok, hogy ez mi lehet?. A Körösön van, Kunszentmárton és a torkolat közt, nagyjából a "semmiben". Élőben egy kőszórással megerősített, mesterséges sziget, a közepén és a balparton látható két valami meg olyan, mint ha egy félbehagyott, vagy lebontott duzzasztómű egy-egy darabja lenne. Volt itt valami, amit lebontottak, vagy esetleg anno vadul belekezdtek a csongrádi vízlépcső egyik műtárgyába? Tippeket is szívesen fogadok, mert már évek óta izgat a dolog. Kétszer mentem el mellette vízitúrán, de nem jöttem rá.
Előzmény: scsabi (298)
écsapa Creative Commons License 2007.11.07 0 0 301
Márcsak azért is, mert a többi híd most nincs így "kicsomagolva" :)))
Előzmény: scsabi (300)
scsabi Creative Commons License 2007.11.07 0 0 300
Szabadság-híd budai ellensúly? (csaktippelek)
Előzmény: ujesz (299)
ujesz Creative Commons License 2007.11.07 0 0 299

No ez itt micsoda?

scsabi Creative Commons License 2007.11.07 0 0 298
Drága Kollégák!

A magyarcsanádi Maros-hidak kérdésében szeretnék némi homályoszlatást kérni. Amit eddig összeszedtem:

1) Közúti-híd:
átadás: 1895
1940-ben véletlenül felrobban az aláaknázott híd
1957-ben a felszerkezetet leszerelik, az egyik nyílás szerkezete Zagyvarékasra, másik Szolnokra kerül Zagyva-hídnak

2) vasúti híd
átadás: 1903
vasúti forgalom felhagyva: 1919
felrobbantva: ?
1945-ban az ártéri szerkezet Csongrádra kerül, ott 1986-ig szolgál a Tisza-híd szerkezeteként
A mederhíd egyik nyílásának szerkezete 1960-ban átalakítva a Sajóecsegi Sajó-hídba kerül beépítésre

Kérdés: mi lett a vasúti híd középső medernyílásával?
Ez lenne ott a két mederpillér között a vízben?
drdoktor Creative Commons License 2007.11.05 0 0 297
dumálj csak, okosodunk kollektíve.
Előzmény: ujesz (296)
ujesz Creative Commons License 2007.11.05 0 0 296

Urak!

Elnézést, hogy csak úgy beledumálok, de frissebb forrást kellene használni.

Az érvényben lévő az 1/1999. (I. 14.) KHVM rendelet "A közúti hidak nyílvántartásáról és műszaki felügyeletéről"

A rendelet Melléklet-ében a Fogalommeghatározások

1. pont Híd: olyan műtárgy, amelynek a hídfőkre vagy hídfalazatokra merőlegesen mért nyílása két méternél nagyobb. Az ennél kisebb nyílású, illetve belső átmérőjű műtárgy az áteresz.

Előzmény: drdoktor (286)
drdoktor Creative Commons License 2007.10.18 0 0 295
tudtatok erről?
fantasztikus, nekem teljesen új!
http://www.nol.hu/cikk/468162/
smith Creative Commons License 2007.09.30 0 0 294
Valószínűleg a szélesebb hajóút miatt döntöttek úgy.
További képek a szállításról a Gőzhajók... topicban.
Előzmény: Csokis (293)
Csokis Creative Commons License 2007.09.30 0 0 293
Ezt én is láttam, csak kicsit feljebb. Érdekes volt, hogy a Margitsziget mellett a budai ágban mentek felfelé, ahol normálisan nem lenne szabad. Ez miért volt? Így nem blokkolták a Jászai Mari térnél a hajóállomásokat?
Előzmény: benbe.extra.hu (292)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2007.09.30 0 0 292
Üdv!

Két kép szerdáról:

drdoktor Creative Commons License 2007.09.26 0 0 291
a legalsó kép a teherpróba, ugye?
:))
Előzmény: urál (290)
urál Creative Commons License 2007.09.26 0 0 290
Nagy vereségek mellett kis győzelmekről is beszámolhatunk a vietnámi hídfrontról!
Előzmény: kábelbúvár (289)
kábelbúvár Creative Commons License 2007.09.26 0 0 289

Összeomlott egy építés alatt álló híd szerdán Vietnam déli részén, legalább hatvan embert meghalt és száz eltűnt.

 

Sokan a romok alá szorultak a Can Tho városában történt szerencsétlenségben.

vg

 

  :(((
drdoktor Creative Commons License 2007.09.05 0 0 288
szvsz fent valószínűleg csak ellenőrzés, festés (javítás).
Előzmény: Hamster (287)
Hamster Creative Commons License 2007.09.05 0 0 287
Néztem a minap, hogy a Szabadság híd felsőbb részeiről, amik eddig fel voltak állványozva, szépen visszabontották az állványokat. Ezek szerint ott semmi komolyat nem kellett csinálni csak valami korrózióvédelmi dolgot? Szóval innentől kezdve az újranyitásig "csak" a pályalemezzel fognak foglalkozni? Vagy most jön valami hűdebrutál szerelés?
drdoktor Creative Commons License 2007.09.05 0 0 286
Pallas:

Áteresztő

Így nevezik a kisebb vízfolyások v. a csapadékvizek elvezetésére szolgáló építményeket. Ezek a hidaktól, csak nyílásuk kisebb volta és szerkezetük egyszerüsége által különböznek s kettőjük között éles határt vonni nem lehet. A vasutaknál a 10 méterig terjedő nyílásokat még áteresztőnek s csak az ennél hosszabbakat nevezik hídnak. Kisebb, mintegy 1,20 méterig terjedő nyílásokhoz használhatók: a csőáteresztők (agyag, vas v. beton csövek) és a fedett A.-k. Nagyobb nyílásokhoz már boltozott vagy pedig ú. n. nyílt Á.-k épülnek. Utóbbinál az oldalfalak a töltés egész magasságára felnyúlnak és közvetlenül rajtuk fekszik a nyílást áthidaló fa- v. vas tartószerkezet.
Előzmény: Csokis (285)
Csokis Creative Commons License 2007.09.04 0 0 285
Ott is vannak átereszek. Tényleg, mi az áteresz definciója? Honnantól híd az áteresz? Ezt valahogy kihagyták nekünk az egyetemi oktatásnál.
Előzmény: crossroad (284)
crossroad Creative Commons License 2007.09.04 0 0 284

Hát igen, erre utaltam én is, az összes kis vízmosás fölött átívelő fahidacska a definíció szerint völgyhídnak minősül.

Az persze esetleg leszűkítheti a keresésed, ha azt mondod, hogy a legkisebb olyan hidat keresed, ami közforgalmú úton van, de biztos vagyok benne, hogy így is lesz jónéhány amely kisebb a varasdinál.

 

Időről időre szoktak kiadni olyan országos kimutatásokat, amelyekben szerepel, hogy hány km autópálya, autóút, főút, stb. van Magyarországon. Ebben szokott szerepelni, hogy hány híd van. Ha csak az ebben a nyilvántartásban szereplő hidakat tekintjük hídnak akkor, persze sok munkával, esetleg a végére lehetne járni, hogy melyek völgyhidak és melyik a legkisebb...

Előzmény: janoka419 (283)
janoka419 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 283
A legkisebb hídra kaptam az útépítéses tpikban egy remek választ, miszerint a válaszadó kapubejárójánál, az esőcsatorna fölött átvezető, 40 centi magas, 160 centi hosszú híd az (remélem, az adatokat jól idéztem). De komolyan eddig a varasdi vezet.
Előzmény: crossroad (282)
crossroad Creative Commons License 2007.09.03 0 0 282

Igazán nincs mit.

Jutottál valamire a legkisebb viadukt témában?

Előzmény: janoka419 (281)
janoka419 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 281

Ha megkésve is, de hála a segítségért smith és crossroad uraknak.

Előzmény: smith (280)
smith Creative Commons License 2007.08.16 0 0 280
Van annál is kisebb, pl. a varasdi, a 6-os úton.
Magyarország a XX. században / Hidak
Előzmény: crossroad (279)
crossroad Creative Commons License 2007.08.16 0 0 279

Üdv!

Én ugyan messze nem vagyok hidas szakértő, de azért hátha segít:

 

A világ legkisebb hídjaira ezeket találtam egy angol nyelvű honlapon, de nem tudom, hogy melyik viadukt közülük:
Usagawa, Japan, 204m
Lingenau, Austria, 210m
Novi Sad, Yugoslavia, 211m
Puente International, Uruguay/Argentina, 220 /// Ponte Tancredo Neves, Brazil/Argentina, 220 /// Mooney Creek, Australia, 220 /// Agi-Gawa, Japan, 220
Rader Insel bruecke, Germany, 222m

 

Egyébként nem hinném, hogy könnyű lesz választ találnod erre a kérdésre, mivel a világ legkisebb völgyhídjait valószínűleg nem övezi olyan nagy világhír mint a legnagyobbakat. Ez abból is látszik, hogy a fent említett lista is erősen korlátozott ismeretekre vall az összeállítója részéről, hiszen például a veszprémi Szent István Völgyhíd is kisebb bármelyiküknél teljes hossza 185 m. (Ez persze nem is lehet másként, senki sem ismerheti a világ összes hidacskáját :)

 

Az általad említett legnagyobb völgyhíd, a Millau viadukt (2,4 kilométer hosszú, magassága több mint 270 méter) a világ legmagasabb kábelhídja, Franciaországban található és Tarn-völgy felett ível át.

Attól még, hogy folyó van alatta, lehet az viadukt. A Wikipedia szerint a Völgyhíd definíciója:

Viaduktnak vagy más néven völgyhídnak nevezzük, ha a híd hosszának csak kisebb részében vagy egyáltalán nem hidal át vízfolyást vagy valamely közlekedési eszközt, és elsősorban azért létesítették, hogy egy mély völgy fölött magas töltések építését elkerüljék.

Ahogy a képeket elnézem ez azért megfelel a kritériumoknak.

 

 

Előzmény: janoka419 (278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!