Renault megane II 2004 1.4 16V olyat produkált ma ,hogy leállítottam az autót, húztam volna fel az ablakot semmi.
Kocsi beindit akkor nézem hogy nem világít a műszerfalon semmi ( rádió,fűtés kijelző.stb.). Nem működnek az órák sem(fordulatszám mérő, km.óra, víz, benzin).Nem mennek a visszajelzők sem(irányjelző,világítás). A két első ablakot nem tudom felhúzni, viszont a két hátsó az műkődik. Csamagtartó sem nyílik.
A kocsi beindul megy gond nélkül annyi hogy kétszer kell megnyomni a gombot hogy leálljon.
Biztosítékokat átnéztem a motortérben és a kabinban is, mindegyik ok.
Mesterek mi lehet a gond? Ha valaki valami okosságot tudna mondani nagyon megköszönném.
Üdv. Action70
Ja még annyi hogy szombat van a szerelőm nincs otthon, a kocsi lehúzott ablakkal áll a lakótelepen.
Szeretnék egy kis segítséget kérni, ugyanis a villamosságszerelő megfeneklett a Renault Megane Scenic-ünk javításával. 1.6-os, benzines, 16V-es, K4M kódú, 2002-es motor van benne. A hibajelenség az lenne, hogy az autó zabálja a benzint, 7.5 liter körül áll meg, és gyorsítani hihetetlen kis gázadással lehet csak, mert nagyobbra szaggatni, rángatni kezd és mindez egészen 2000-es fordulatig meg is marad, ahol mintha elvágnának mindent, az autó életre kel, húz rendesen. A villamosság szerelő azt mondta, egy Solenoid nyitva van, de akár hogy nézem, elvben csak az MK2-es Scenic-eknél volt alkalmazva a VVT szabályzó solenoid. Valaki okosabb tudna nekem mondani valamit, mert semmit nem találtam a 2002-es motor szolenoidjáról, valamint nincs már ötletem kihez lehetne elvinni az autót. Esetleg Bács-Kiskunban tud valaki jó szerelőt Kiskunfélegyháza közelében?
Vezerlescsere rogzito helyen kinyomta a kupakot, olajcsere, uj kupak, es gondolkodas miert tortent, talan nagyobb volt a nyomas, mint kellene? Havolt vezcsere, rosszol raktak be?
2000 Megane 1.6 16v az alany. A fűtéspanelon cseréltem rizsszem izzókat. Egyenlőre csak a két hozzáférhetőt, majd összeraktam de annyi eszem nem volt(!!!) hogy amíg kivolt szedve megnézzem működnek -e. Tehát összeraktam és csak az egyik világított. Pár napig használtam így működött a műszerfal fényerőszabályzó is. Pár napra rá szétszedtem hogy megigazítsam a másik izzót is, panel kicsavar világítást ráadom elkezdtem mozgatni azt a foglalatot ami nem világított néha fel fel villant ahogy igazgattam aztán jött a meglepi hogy az se világit ami eddig, s így a fényerőszabályzó sem megy, viszont ha benne vannak az izzók a foglalatban akkor a műszerfal világítása megszűnik de ha kiveszem az izzókat belőle akkor jó. Járt már így valaki? esetleg tippek hogy merre kerresem a hibát?A többi cucc egyébként világit csak a fűtéspanel nem. Remélem nem túl zavarosan írtam le. A választ előre is köszönöm!
Ha karban volt tartva, rendesen mindegyik vállalható, de egyiknél, 1.4 tce fogyi meglehetőse nagy, 1.2 tce véleményem szerint csak az első gazdának érdekeit tudja kiszolgálni, 1.6 kiforrott konstrukció, esetenként kevesebbet ehet mint az 1.4 de természetesen szívó rendszere miatt nem annyira rugalmas. Megfelelő olaj és szűrő kell bele megfelelő idöközzel és világból kimegy. 200 e feletti ami itthon van, igaz még II -s nem III-s de motor tekintetében szinte ua. Nálam még a vezérlésmodosító kerék gyári. ha elromlik kb 50 egy új, szóval nem tétel egy turbóhoz képest.
Első tulajtól vettem, aki a Fóti Renaultba vásárolta/szervizelte végig 8 évig, mindent rögzítve a könyvébe. Én egy Fiat szalonba vettem - azt nem írnám le, hogy hol, mert itt felénk csak 1 ilyen van és a végén még rágalmazásért feljelentenek -, én pedig mivel náluk vásároltam ezért ide is hordtam karbantartásra úgy ahogy ők előirányozták. Amikor az eset történt a vezérléssel majd -motor hibával peren kívül úgy egyeztünk meg, hogy én megveszem a motort, ők pedig kicserélik. Mivel nem bizonyított az ő hibájuk, nekik mindegy ők ráérnek pereskedni. Úgyhogy ebbe az 50-50%-ba belementem, mert akkor még mindig ott állna a gépjármű. Hozzáteszem a motor adás vételi azóta sincs meg, mert a futár hozzájuk vitte és sikeresen eltüntették, de ez már mindegy. Nem tudom majd eladni így... Ezek után én már kizárólag csak "garázsba" hordom. Sokkal-sokkal lelkiismeretesek és olcsóbbak is. Egy komplett vezérlést 70-ért csináltak, szemben a Fiat szervizben 140-ért, és a "garázs" szerelő odaadta régit, megmutatta az újat, mindent... Ezek a nagy mágusok még a hibás motort sem adták oda, nagyon gyorsan el lett tüntetve. Egy biztos, hogy oda soha többet semmiért nem megyek és senkinek nem ajánlom őket. Simlis szarházi banda...
Nekem van ilyen, meg diesel is, mind 200 e felett, megse bajosak ennyire, persze ehez kell valodi karbantartas, hozzaerto szerelo, megfelelo nyersanyag, ha barmelyik hianyzik oda az egesz.
Mondjuk a kerdezo NEM II -s megane utan erdeklodott, de ez van, olvasni jo...
Én is első tulajtól vettem a Megane II 1.6 benzinest, végig szervizelve volt, 8 évesen vettem aztán én is folyamatosan szervizeltem mégis 3 év múlva szétment a vezérlése, kinyomta az olajat, aztán a komplett vezérlés csere után hazafele jövet szétdurrant az egyik dugattyúm és komplett motorcsere lett belőle... ;)
Hagyomanyos motorban gondolkodtam, tce nem olyan, 1.2 tce jobb valasztas, de minden kis motor ma mar turbos. Nem egyszeruek, javitas koltseges, raadasul 1.4 tce sokat eszik, nem is gyartottak sokaig talan 2-3 evig.. Minden markanal ugyanez a helyzet. Nepiteleteket olvasgass.
Szivo benzines suzukit talalsz mai napig, mast nem nagyon.
Csak 1.6, vagy 2.0 lehetett már ekkor, 2T motorokban ha van-volt ilyen kéttömegü is van. Mint minden más márka motorja vannak hibái, de egyik sem számottevő, ha korábban karban volt tartva.
Sziasztok! Hátha valaki másnak is érdekes lehet az eset. A hibát a pozitív sarun található biztosíték panel vagy mi a fene okozta, ki lett cserélve gyári újra és az autó tökéletes. Azóta elég sokat mentem már vele, csak azért írok most, hogy tuti... :)