A régi Panda, azt imádtam nagyon! Csörgött, zörgött, hörgött, erőlködött a 34 lóerőtlenjével, rázott, zajos volt, de mindenhová elment, fillérekért lehetett javítani akkor is, amikor a nyugati alkatrész még aranyárban ment itthon, és nem tudtam olyan helyre bemenni vele, ahonnan ne jött volna ki a magas hasával. Egyszer Skóciában kigyulladt, egy kétliteres üdítős palackkal eloltottuk, bevontattuk egy helyi sufniszervízbe, és a főszer 24 óra alatt megcsinálta úgy, hogy nem hagytam ott a gatyámat. Meg a tavalyi Bakony-Balaton óta "bele vagyok szeretve" az 500-asba is, de nem merem bevállalni, mert az asszony kirúgna a pékbe. :-)
Jó, hát a megszakító az velem is játszott. A legszebb, hogy olyan hülye helyen van, hogy üzemmeleg motornál, mikor csavargathatos a gyújtásbeállítást, kinyit a termosztát ajtó és pont rátakar a csavarra, amit tekerni kéne. És persze minden rohadt forró :-)
De az én példányomnak szépen járt a motorja, a hangja is szebb volt a többinél, a gyújtásbeállítással sokat szarakodtunk.
De ezek egyszerű vasak. Én nem gondoltam volna, hogy házilag simán kicseréljük a hengerfejet (szakadó esőben az udvaron ponyvát eszkábálva a fejünk fölé :-)
Igaz addira már túl voltam a 850-es szét és összerakásán amit HuG barátom csinálgatott nekem, igazán csak segédkeztem.
Most tavaly megvettem a 10 éve vágyakozott dologt, az új autót és.... nem fíling. Pedig jó nagyon ez az új Panda, de hozzá nem mernék nyúlni. (majd csak 30 év múlva, veterán korában :-)
Csak már elég volt a sok szerelgetésből, egyszerűen nincs rá idő, energia, éshát idővel kedv se.
Én egyszer lementem vele az Alföldre nyáron, és mire leértem Kiskunhalasra, elfolyt a megszakító. Szabályosa elkenődött az anyaga. Viszont amikor szétesett a féltengely csukló a Dob utcában (eltörtek a csavarok), feltoltam két kerékkel a járdára, elmentem az első barkácsboltba, vettem négy csavart, levettem a zakómat, aláfeküdtem, és két óra késéssel bent voltam a munkahelyemen. Egyszer meg fennakadtam vele egy tuskón az erdőben. A két kerék közt, a küszöböt emelte meg, mindkét jobboldali kerék a levegőben, úgyhogy se tűl, se arrább. Nekiveselkedtem, leemeltem, és mehettem tovább.
A kispolszkival sok kicsi gond volt, inkább azon lepődtem meg, hogy jobban megy mint az 1000-es unom, simán tartja a 100-at, megfutja a 120-at, egész jól elnyeli az úthibákat (ahhoz képest), szóval teljesen normáslis és használható autó benyomását tette. De nem használtam sokat, csak pár hétig jártam vele összesen. Tesómnak lett szánva, aki nem is akart beleülni, így aztán kölcsönadtam 2 helyre is, mígnem 1 év után eladtuk.
500-ast még nem vezettem, de sokkal jobbnak gondolom az érzést, és nyilván kicsit lassúbnak a haladást.
De azt mondom, jó hogy volt az 500 előtt kispolszki tanulni, így kevésbé fogok majd gányolni :-)
Nekem is volt. Soha, egyetlen autómat nem utáltam, de azt nagyon. Pedig volt pár Fiatom azon kívül is: ezer sebből vérző 127-es, full fapad Panda, most meg a pénznylő X1/9-es.
Kispókod volt már? Mert szerintem nagyjából az a komfortja. (Télen megfagysz, nyáron maximum a tetőn jöhet be levegő, ha nyitható.) Szerelni szerelheted, árokszélen megcsinálod a motor generált. (Valamint 1000 km-enként fekhetsz alá függő csapszeget zsírozni.) Alkatrész (kasztni is) van hozzá ma is. Egyébként mit vársz, hogy ezen a topkon mit válaszolnak? "Dehogy vegyél, mi is utáljuk, csak azért tartjuk, mert mazochisták vagyunk"? :-) Szóval akkor vegyél, ha kicsit exhibicionista vagy (mindig meg fognak nézni, ha tényleg szépen tartod), nincs sok pénzed (olcsón tartható), van sok szabadidőd (folyamatos törődést igényel). Ja, és ha 175 centi alatt, vagy két méter fölötti vagy. Ez utóbbi esetben kiveheted a vezető ülést, és a hátsóról vezetheted. :-) És ennyi okosság után várd meg azokat, akiknek van is. Én csak kacérkodtam vele, de egy 26 éves X1/9-es mellé nem mertem már bevállalni. Pedig tuti olcsóbban megúsznám.
Szerintem létezett 126 Abarth, bár részleteket nem tudok róla... :-(
Esetleg neked az is érdekes lehet, hogy egy Giannini nevű olasz cég készített tuning Fiatokat, többek között 126-osokat is, tuningolta az alap - akkor, a hetvenes évek elején még csak 600 ccm-es - 126-ost, a gyári 105-ös végsbességet 120-ra tornázta fel, ill. készített 700-as ill. 800-as változatot is megfelelően 130 ill. 140 km/h végsebességgel.
Lenne egy kérdésem. Mi a különbség a 850 Normal meg a 850 Super között? Én mintha több krómot vélnék felfedezni a Superen, de lehet, hogy rosszul látom. :)
Biztos ismeritek, nekem egyik kedvenc képem. Az is lehet, hogy valamelyikőtök oldaláról loptam, már nem emlékszem. Van egy hangulata, és nemsokára aktuális lesz... :-)))
Most újítok fel egy első sorozatos 127-est,a fényezésnél a fószer elkavart egy pár apróságot,pl.hátsó lámpa,kilincs alá műanyag elem,bolhák,műanyag kis bizbaszok stb.Ha valaki tudna segiteni,megköszönném.
Esetleg érdekelne komplett olcsó járgány is.(Ny-dtúl)