Biztos feltűnt, hogy épp most van 2020 Január, így honosítást követően külön kellene vinned vizsgára, de ezt megcsinálják egyben is, és ezt is fogják tenni. Ezt nevezik egyedi forgalomba helyezésnek.
Sziasztok,tesómtól kaptam egy német okmányokkal rendelkező Peugeot Expertet.A műszaki papírján az áll,hogy 2020 januárig érvényes a műszakija.A hölgy aki intézi az autó forgalomba helyeztetését azt az infót mondta,hogy egyedi forgalomba helyeztetést kell csinálni nem honosítás.Ha január a külföldi műszakija akkor sima műszakival és honosítással nem jönnék ki olcsóbban?Nem találtam semmi infót ezzel kapcsolatban.Ha valakinek volt már ilyen tapasztalata megköszönném segítségét.
Én úgy vagyok vele, ha kimerülne a keret, inkább csinálnék még egy céget. Magánszemélyként eszem ágába nem jutna. Én személy szerint rendkívül ellene vagyok a magánneppereknek, viszont én sem csinálom nagyban, mert 12M-ig képtelenség, így minden egyes eladott autóm vevőjével évek multán is jó viszonyban vagyok. Én régi autókat rakok igen jó formába, ez nem megy még havi szinten sem. :)
Azt hiszem mindenre választ kaptam. Sokat segítettél. Könyvelőtől online kaptam segítséget. http://konyvelo.blogspot.com/ Pósa Líviát keresd. Szerintem nagyon ért hozzá. Még egy kérdés: Amennyiben kimerül a 12 milliós keret magánszemélyként szoktál év vége felé autót behozni s magánszemélyként értékesíteni? Valjuk be ez a keret nem valami vastag.
Én is alanyi mentes vagyok kereskedőként. Sokszor nekifutottam már magamtól a témának, hogy miért lenne jobb áfakörbe tartozni. 2019 második fele is erre ment rá, de még mindig ez maradt. A legnagyobb gondom ezügyben az általad is említett hozzáértő könyvelő. Nos, ha már ezügyben írtál ide, én szeretnék elérhetőséget ilyen könyvelőhöz, amit előre is köszönök, ha nem ide, akkor ide. pusztaikrisz@gmail.com
Meg kell fizetned mindent ugyan úgy mintha magánszemély lennél. Kivétel ez alól az átírási illeték, mert erre kérhetsz a NAV-tól illetékmentességet elektronikus úton.
Forgalomba helyezéskor a cég nevére állítják ki a forgalmit, de célszerű mindjárt ideiglenes kivonással lepapírozni, így nem lesz "súlyadó fizetés" rá, P-rendszámmal meg tudod használni, mozgatni ahogy azt kell hivatalosan. Tehát ebben az esetben biztosítás sem kell hozzá, mert magyar okmányokkal egyből ideiglenes kivonásban van.
Az osztráktól kell kapnod egy sárga forgalmit, egy kis könyv szerű tineschein-t, két nyelvű adásvételi kell, ha műszakis, akkor nem árt a vizsga papírja, ennek meglétével tovább vihető itthon a vizsgája. Ha kereskedőtől veszel akkor is valószínűleg ennyi lesz, igen ritka ha a saját nevéről ad autót. :) Ha igen, akkor számla is kell tőle, és alanyi mentesként jobb ha bruttósan van megfizetve, nettós számla után itthon fizeted be a 27%-ot.
A németnél kell egy forgalmi méretű zöldes okmány, meg egy nagy A4-es, ami a törzskönyve. Meg persze kétnyelvű adásvételi vagy számla.
Főállás mellett szeretném csinálni és legálisan katásan. 10-12 autó évente. Max 12 milliós árbevéttel. Gondolom akadnak itt céges kereskedők is. Szeretnék felkészülni rendesen.
Köszönöm mindenkinek a választ. Ezk szerint ha legálisan használom a P rendszámot nem érhet meglepetés.Még két kérdés:
Amennyiben a behozott autókat a kereskedés nevére szeretném íratni, s úgy tovább értékesíteni magyar vevöknek,milyen költségekkel számolhatok? Regadó, biztosítás,forgalmi,törzskönyv,rendszám, illeték? Ezeket mind rendeznem kell?
Másik kérdés: Pontosan milyen okmányokat kell kapjak osztrák magánszemélytól vagy kereskedőtől, illetve német magánszemélytől vagy kereskedőtől?
Ez attól is függ, hogy hány naposat veszel...., persze, a pirosnál az is lényeges, hogy ez hány napig érvényes, mert többféle is van. Előnye, hogy itthon tudsz vele mozogni amíg érvényes a biztosítás.
Ja, ha németben nettósan veszel autót alanyi mentesként, akkor itthon be kell fizetned rá az áfát. Jobb ha már úgy jön, hogy áfás ha egyáltalán cégtől veszed.
Engem ellenőriztek már P-vel Linz-nél, de mivel saját eredeti rendszámom van, így nem tudtak miért megbüntetni.
Ha céged van, akkor könyvelőd is van. Különbözeti áfát kell fizetned, azaz a vételár és eladási ár közötti különbségre. Ebből az áfatartalomból levonható az az összeg amit ráköltöttél az autóra.
Sziasztok! Abban kérnéma segítségeteket, hogy van-e már tapasztalata valakinek az osztrák-Magyar hatósági egyezmény után,hogy miként kezelik az osztrákok a p rendszámot?Másik kérdés: Amennyiben cégként alanyi mentes vagyok, a behozott autók után kell-e áfát fizetnem az értékesítés után? Német kereskedésben vásárolt autó számlázásakor szólnom kell-e, hogy alanyi mentes vagyok? Segítségeteket megköszönném.
Nem mindegy, mert ha pl. egy magyar ember kimegy több évre dolgozni, és viszi a saját magyar autóját, azt egy megadott idő után, az adott országba be kell jelenteni ideiglenesen. Kimész Németországba a magyar autóddal, egy meghatározott idő után ott kell ideiglenesen forgalomba helyezned. Ez az adók, biztosítások miatt van, mert akkor mindenki a legolcsóbb helyen regisztrálná az autóját az EU-ban......
Írok neked én is. Saját tapastztalatok a népi hiedelmekkel szemben.
Idén és tavaly elég sokat voltam P rendszámmal német,osztrák földön. Mindegyik országban többször is kiszedtek. A vége minden esetben további jó utat kívánás volt.
Én is állandóan ezeket a riasztó írásokat olvasom, így csak feltételezni tudom, hogy megtudják állapítana a hamis rendszámot vagy a hamis biztosítást hozzá. Nekem eredeti minden, nem is volt vele soha sehol gond. Az említett Linz, Wels közötti részen sem, ott is szedett ki civil autóval az osztrák.
P rendszámot hivatalosan bérelni nem lehet. Max alkalmazott lehetsz arra az időszakra, de hogy milyen státuszban van az adott rendszám ezt nem tudod meg soha.
Csak egy saját gyakorlati példa. Van P rendszámom, van trélelem, vontatóm hozzá amivel akármekkora szgk ráfér hivatalosan, de mégis kimondottan ilyen szállítókkal hozatom el kintről az adott autót. Jelenleg ott tartunk, hogy amennyi önköltségem lenne magamnak oda vissza, annyiért el is hozzák házhoz.
Magyarországon szeretném forgalomba helyezni, csak magyar oldalakon semmi erre utaló információt nem találtam.
Igazából nem a forgalomba helyezés a nagy kérdés, abban tul nagy matek nem lehet szerintem ha már itthon van. A kérdés inkább az, hogyan tudom lábon haza hozni. A szerb oldal azt írja, hogy adják a spanyol rendszámot, meg papírokat. Gondolom hasonlóan mint Angliában vagy Lengyelországban.
Ebből a szempontból szerintem mindegy hogy melyik orszàgban lesz forgalomba helyezve. Vagy rosszul gondolom?
Szerbiába szeretnéd regisztrálni az autót vagy itthon. Nem biztos, hogy ugyan az az eljárás, pl. Szerbiában kell Vámot (Carina Tax) is fizetni? Ezt ki kell számolni, számoltatni ottani emberrel, ha ott akarod regisztrálni.
Megoszlanak a vélemények, a Bécsi magyar Nagykövetség információi szerint leveszik. Főleg Linz-Német határ, Linz-Salzburg-Német határ szakaszokon. 220 eurótól indulnak, ha okoskodik valaki, akkor hamar dupláznak, tripláznak.... 2150-ig el lehet hamar jutni......
Egy kollegámat egyszer megállítottak P-vel Wellsnél, de szerencsére egy román bontószökevény trailer olyan romos állapotú volt, hogy elengedték a kollégát. Ez egyébként nagyon ritka, hogy elengednek valakit büntetés nélkül. De nem is kezdett el hazudozni, hanem elmondta nekik az igazat! Valószínűleg ezért is, és , hogy nagyobb fogás volt valószínűleg a Románok romja történt ez így....
Aki bérelt P-vel próbálkozik, az vigyen magával min .plusz 5-600 eurót, hogy legyen pénze a büntetésre, és, ha itthonról hív trailert a kint tartózkodásra stb.... Egy bérelt P-t, ha bevonnak, annak a bérbeadók sem fognak örülni, és nem kizárt, hogy emiatt ők is fognak további költségeket felszámolni.....
Mindenki saját maga dönti el, hogy mi neki a legjobb. Ha egy P rendszámot levesznek, arról adnak papírt mindig! Van amikor ha trailer jön az autóért, akkor azt el lehet vinni, ha kifizette a "károsult" a büntetést. Ilyenkor a levételnél elviszik a rendszámot, és fel kell hívni a rendőrséget, és ők visszahozzák...... de ez eléggé rizikós, mert az autót is bevitetheti, ami jócskán drágítja a bulit......
Itt kell elgondolkozni, hogy meddig éri meg rizikózni......., olcsóbb egy kiviteli rendszámot kiváltani a német hivatalban, mint kifizetni Oszkáréknak a bünti+trailer+ az érkezéséig a kinti költségeket!
Autót otthagyni egy parkolóban nem szabad, mert vannak brigádok, akik ezeket gyorsan el szokták vinni, nyilván nem a Svájci Akadémia tagjai. Azt is érdemes megfontolni, hogy van az a pénzügyi határ ami alatt nem szabad kint autót venni, még akkor sem, ha pár száz eurós... azok többségénél komoly problémák is előfordulhatnak, mind műszaki, mind az okmányok terén.
Sziasztok! Németországból szeretnék autót behozni. P rendszámmal ez lehetséges, vagy nem szabad vele foglalkozni? Több cég is foglalkozik P rendszám bérbeadással. Válaszokat köszönöm!