A első futómű szilenteket amiket a autósboltba lehet hozzá kapni azok semmire sem jók én csináltattam hozzá "zöld" szilenteket!! Olyan az eleje az úton mintha sinen menne az autó pedig azért amikor megjön a turbonyomás nem kicsit elkezd húzni és akkor sem szitál az eleje!!!
Ezeket esztergályos csinálta nekem az egész futóműszilent ,elöl, hátul ezzel van megcsinálva!!
Értem en a turbo feelinget de nem.kuldi szet a mocit? En megvagyok elégedve a 125-os teljesítményével de tudom a 130-as egy allat!!😉 egészen a kilencvenes évekig turbo nelkul a 130as levert Mindenkit 8mp alatti gyorsulasaval..masszvabnak tunik valoban az egyes széria de szeret rohadni az is..hamar itt tartunk felujitottam az első futómű szilentjeis es stabilizator gumikat de nem kaptam a préselt szilentet Sehol.. Tudod a lengokar belső részéhez.. Ha tudsz megoldást jelezd kerlek.. Nyomatékos a 125-os is a kettes viszont eleg rövidke.. Néha elforgatom 5-6 ezerig Nehogy ellustuljon.. Latom sokat lógunk majd egyutt ha vvegre hazamentem innen. Full fényezés es ot- vizsga utan mehetnek a talakozok.. Hétköznapi használatra veszek egy cinquecento sportingot, itt Dublinban is azt hajtom.mar 4 eve..remek élménnyel.parosul..:)
Nekem 5 db Ritmom volt és körülbelül 3 db ot vettem bontásra és kaptam hozzá rengeteg alkatrészt!
Most is 7 db váltóm van és vagy 3 db 2,0 literes Abarth blokkom és rengeteg karosszéria és futómű alkatrészem! van 1 szériás 125 tc és 2-es szériás 125-130tc.
Motorblokk szerkezetileg teljesen megegyezik AZ ÖSSZES 138AR motorkódú blokkal!! Az 1-es szériát sokkal jobban lekezelték alvázvédelemmel és valószinűleg jobb anyagból gyártották!
A 2 széria módosított karosszéria a fűtés box elhelyezése rossz konstrukció,megoldás azon a részen megállt a víz és nagyon hamar elrohadtak!
Ráadásul karosszéria könyebb és gyengébb emiatt szanaszét tört a hajtás miatt!
Magyaru a 2 széria gyengébb minőség!!
Ami a motort illetiszí a 125 tc a rövid váltóval nagyon jó meneteljesítményeket produkált!,de a 130 tc sokkal meg "erősebb " érezni, hogy nyomatékosabb!!
Nekem volt mind a 3 fajta 105-125-130tc-m legjobban a kis elnyűhetetlen 1,6 os 105 tc-t szerettem 2.-ba 115km/h 8200rpm nél :P a mostani más van hátránya is a szívóval szembe, de ha megjön a turbonyomás kárpótol mindent :)
Meg egy érdekesség a ritmo abarthtokkal kapcsolatosan- Carlo Abarth 1969.-ben halt meg es a Fiat 71-ben vette at az Abarth gyártó részlegét. A ritmo Abarthokat az utolso igazi Abarthnak tartják, amiatt hogy a 125-os es a 130-as alapja es tesztjei meg a regi ABARTH uzemben készültek. Fejlesztésében reszt vett Carlo is. Ez utáni típusok amik jo nagy kihagyással a mar a fiatnal készültek es azota is készülnek. Az enyem viszonylag morrozio mentes koszonheto a firenzei klimanak bar az autó maga egy noe volt bolognabol. Most restauralgatom amit heggesztes nelkul tudom csinalni de Legkésőbb márciusban otthon teljes fenyezest kap majd.szerkezetileg tökéletes, 115ezer km van a motorban. Most cseréltünk kuplung szettet mert a kinyomo csapagy zúgott. Még a gyár volt benne. Küldök fotót mihez nyultunk eddig. A lokharitok gyárilag szürke de divattá vált hogy a kilencvenes evekben szinte fujtak őket...most fújtam őket vissza szürkére, élveztem.minden pillanatot!! 😉 gondolom.lesz meg rozsda talalva ha kiszedik az ablakokat de igy is szerencsés vagyokhogy ilyen állapotban van. Itt dublinban meg vizsgakoteles de gond nelkul megy at 3 eve. Orulok hogy maradtunk egy páran.. Amik értékelik a típust.
Rohl..tisztaban vagyok mind ket tipussal. Ahogy emlitettem tobb mint harom eve vagyok buszke tulaja a 125 tc Abarthnak, 1993-ban mar tudtam, nekem lesz egyszer ha megtehetem..;)
A kerdesem csupan arra vonatkozott, hogy valoban szereltek e gyarilag 2-es es ritmot 125-os motorral mivel alig latni beloluk. es csupan nehany fotopress illetve gyari prospektusban szerepel.
Tudom Mi az Abarth es melyikbe tettek. Tudom mi a kulonbseg, futomu szinte megegyezik, ZF- valto, hutott fektarcsak..egy dupla karbi mint az enyemben es ket dupla a 130-as ban, lehetett solex vagy Weber is.. a 105-os nem Abarth fejlesztes de szuperul megy a kis 1.6-os dohc is! ;)
Az egyes szeria kifuto tipusakent mutattak be a 125 tc Abarthtot 1981-ben es 82-ben gyartottak csupan. Ezutan kovetkezett a Masodik generacios Ritmo, kiemelve a 130tc Abarthtal amibol szinten lett frissites/ facelift/- de alapvetoen csak a hutoracson valtoztattak kivulrol amig elt a tipus, 1987ig.
Tudom, nem ki-mit-tud verseny ez, de ne gondold, laikuskent vettem egy Skorpiot a 80-as evekbol es azt sem tudom mit vezetek!! ;)))))
Szia! Megmondom neked őszintén az én 125 tc-m is 2 serias eredetileg! Nekem jobbantetszik az 1 seria és abból nemtaláltam jóállapotú t az 1emiatt alakítottam át a 2-est 😀 igy sajnos nem eredeti viszot egyedi! megtartva eredeti format megpróbaltam izlésesen megépiteni. A motor teljesítménye kevés volt ezért túrbosítottam a notort. A 130 tc motorja a 2 db fekvő porlasztóba és ahogy 130 -tc is emlitette hoszabb váltóáttételével külöm özik amúgy a vezérlése van még egy picit elfokolva a 2 fekvő porlasztó miatt. Belseje müszerezetsége ugyan az csak a 130 tc- be recaro ülésekket raktak! Amugy volt 130 tc- sajnos eladtam😭😭😭😭 iszonyú nyomatekos 2 porlasztó miatt már alacsony fordulatról keményen húz!! Míg a 125 -tc fordulatból dolgozik!!! Mind a 2 szériat meglehet igényesen szépen csinálni!!
Szerintem kicsit tájékozódjál jobban a Fiat Ritmo által gyártott tipusokról!!! A 125 Tc az 1-es és a 2-es szériába ABARTH márkajelzéssel került forgalomba!!
hello bello! ;) tisztaban vagyok minden muszaki egyezessel es kulonbseggel csak olyan sok a felreertes a ket tipus kapcsan, gondoltam ideje tisztazni! tudod hogy nekem a 82-es 125-os van.
Utana fogok nezni mert szamomra nem egyertelmu hogy egy ujabb kasztniba, amiben erosebb a motor, modernebb minden, konnyebb is, visszatennek a regebbi mocit! Lattam valahol gyarinak tuno 125tc jelzesu 2, ritmot es azota sem tudom teljesen elhinni. A masodik ritmo dupla dupla karbija miatt megy mint az allat, bar nem tudom karosanyag kibocsajtasbol annyival rosszabb lenne e mint az egyes, 125.os.. 3 eve bujom es gyujtoom a szakirodalmat, azert is mert elvileg kell majd az OT vizsgahoz, igazolvan amid van. ..na szladok melo es folyt kov... ;)
Igen, létezik a 2-es kasztnis 125 TC. ( Nekem is van egy. :) )
Tudtommal főleg a svájci piacra gyártották, mert a 130 TC nem felelt meg az akkori szigorú emissziós szabványoknak.
Egyébként u.a. majdnem, mint a 130 TC csak egy álló kéttorkú Weber karburátor ( Weber 34 DMTR 94/100 ) van rajta a két Solex vagy Weber helyett. A futómű megegyezik a 130 TC-vel.
A váltó diffije rövidebb egy picit ( 14/50), mint a 130 TC-é ( 15/51 ). Ugyanúgy ZF gyártmányú váltó mindegyik.
Most olvasom hogy a 82-től gyártott turbo diesel ritmo 12.9 másodperc alatt gyorsult fel 0-100 km/ órára ez az akkori dieseleknél jó gyorsulás volt,ja és városban 6.0 liter evett 100km-ként nem is rossz!
Nekem van egy fiat ritmo kezelési és karbantartási utmutató könyvem abban van két táblázat az első szériás és második szériás típusokról.
az élső szériában szerepel a 125 tc abarth 1995cm3 gyujtása elektronikus,weber 34 dmtr 51/350 porlasztóval végsebessége 190km/óra gyorsulása 0-100 km/órára 8.7másodperc fogyasztása 90km/óránal 7.2 liter 100 km-en,120km/óránál 9.3 liter városban 12.4 liter
A gumiköpeny mérete 185/60 SR 14.Ezt a típust 1982-ig gyártották
A második szériás táblázaton szerepel a 130 tc abarth ez már az átdolgozott karosszériával lett a piacra dobva az olaszok a második szériát nuova ritmo az az új ritmo névvel illették
A 130 tc gyujtása már digiplexes sok boszúságot okozva Solex 2xhorizontális C40ADDHE27 porlasztóval.Végsebessége 195km/óra gyorsulása 0-100 km/órára8.0 másodperc.fogyasztása 90km/óránál 6.6 liter/100km 120km/óránál 8.8 liter városban 11.0 liter gumiköpeny mérete 185/60 HR 14 ezt a típust 1982-től gyártották a könyv szerint 1988-ig de szerintem 1985-ig Mert 1985-től a ritmo team-ok jöttek ki de persze párhuzamosan gyárthatták velük együtt a rimo team már téglalap alakú kilincsel volt felszerelve a 88-ban gyártott utolsó ritmo-k injektoros és katalizátorosak voltak.
Szerintem az abarth a motorokon sokat nem változtatott a plusz erő a 130 tc-nél a gyujtasban és a porlasztóban rejlik, meg lehet pár kilóval könnyebb a kasznija
A 105 tc 410cm3 kisebb volt mint a 125 illetve 130 tc de az adatokat nézve szedte a pacskert rendesen Ha az abarth-ot nem is érné utol azért a tükörben fel fel tűnne,sokan ezért is hiszik azt hogy az is abarth pedig nem az igazi fiat motor.A 80-as években egy alsó középkategóriás autótól ez nem is volt hanyagolható teljesítmény.
Beszélünk itt élső második vagy harmadik szériáról az én ritmo-m harmadik generációs de olya első szériást csinálhatnák belőle min ha gyári lenne ajtó motorház lökhárító csere kívűl belűl a műszerfal kompatibilis meg a kárpit is szóval ha nem lenne három ajtós az abarth lehetne egy épített abarth-om viszont 105 tc-ből lehetne abarth-ot építeni gondolom sokan meg is tették ezt ha a motortartó bak nem is illeszkedik ügyes mesterek megoldanák precízen
én is tehetnék 1.6-os motort a rimo-ba nem hivatalosan de menne mint a golyó persze ebből már kinőttem.
Röviden ennyi a hozzászólásom a témához.Egyébként láttál már bertone ritmo cabriót vagy rimo stylo-t vagy ritmo automatik-ot Én második szériás bertone cabriót láttam nagyon tetszik és jól is néz ki vagány kár hogy egy bontóban porlik szét a bontós nem akar ja eladni azt mondta itt rohad el szerintem vagy hülye vagy nem tud tőle megválni
köszi a témát remélem szól még valaki hozzá hátha megtudunk valami érdekességet szeretett autóinkról.
haliho.. Mielott megvettem volna a 125-os tc-met , elegge korbejartam az Abarth temat.
Idorol idore visszater egy kerdes a fejemben.. beszelhetunk e 125tc-rol a II. szeriaban? Elvileg az egyes Ritmo zaro, kifuto modellje lett 1982ben gyartva A Ritmo 125 tc Abarth. Ezt kovetoen mar csak kettes szeriarol beszelunk es annak az Abarthja a 130tc... szoval kerdesem a kovetkezo: valoban tettek a masodik szeriaba 125-os mocit? nem tul logikus mert elvileg upgraderol beszelunk.. kerdeznem, ki mit tud, gondol errol! en azt gondolom a 125-ot 1982 ben gyartottak az egyes szeriaban es kesz..83tol 130-as..
Biztos nagy sikert arattál a vasaddal hiszen nagyon jól néz ki'Gratula
Láttam már képeket a ritmusodról de a farát még nem láttam,épp ezért szeretném kérdezni ,hogy a hátsó ajtó felső részén az az árnyékoló műanyag gyári e vagy úgy csináltattad?
Már régóta szeretnék egy olyan árnyékolót beszerezni eddig sikertelenűl!
Ha esetleg tudnál ebben segíten megköszönném. Gyártó cég elérhetöség ilyesmi!
Haliho.. Amerikában hivatalosan nem forgalmaztak de rendelésre hoztak Európából. Stradakent ment irorszagba es Angliába mert a ritmo kifejezés nem tul szerencses a nok periodusara utal szleng kifejezéssel elve.. Erdekes hogy az egyes szériát az enyémmel zartak 125tc-vel es a másodiknal jottek a 100as 105os es 130 as abarth kivitel. 105 os tc nem abarth de mokanyan megy az is!!
Hali.. Talan a kettes szeriabol tobb maradt otthon de mar AZ is ritka. Erdemes tobb forumot megnezni tuti van valakinek.. En szvesen vinnem ot de az enyem 1es széria es meg nincs otthon.. Az idő hijjan mar nem lesz egyszeru de sok sikert!
Egy elsőre talán kicsit fura lesz a kérésem, de talán ti Ritmo rajongók megértitek.
A legjobb barátomnak a 90-es évek környékén volt egy Ritmo 105 TC benzines autója. Ezt az autót annyira szerette, hogy a mai napig újra és újra elmeséli a régi, de soha nem múló emlékeit, amit az autóval töltött.
Idén is már többször előkerült a téma és innen jött az ötlet, hogy születésnapjára (41) szeretnénk különleges meglepetés okozni neki.
Ha közületek valaki (akár többen is) hajlandó lenne megmutatni és talán egy körre odaadni neki az autóját, biztosan felejthetetlen örömet okozna neki.
Természetesen nem ingyen kérnénk, benzin költség kaja-pia-cigi és tapsvihar garantált lenne, de minden más kívánságot meghalhatunk.
A szülinap Szentendrén, Július elején lenne, pontos dátumot még nem tudok.
Email-címem publikus, fórumot nem minden nap nézem, inkább oda írjatok.
Nem nagy dolog sőt inkább érdekes más más ritmot látni.amíg még van az utakon mert már nagyon ritka jelenség,de sok a típus barát és így sok ritmo megmarad még nagyon sokáig!
Gondolom ha te is mész vele ott északon sokan megnézik főleg hogy ez a típus a britt szigeteken Strada néven futott mint ahogy az USA-ban is.
Ahogy igértem még nézelődök,Lehet hogy 105 tc-ken is van ilyen bár az nem abarth fejlesztésű széria,
Szia Robi! Köszönöm. A fáradozást!! Kezdem elhinni hogy igazad lehet. Olaszokat csekkoltam ssjna nem rendelheto.. Nem adom fel keresem tovabb. Orommel latom hogy azert megyeget a forum.. Meg varok papirokra itt de viszem haza tutira! Amik otthon mennek jo ötlet ha ir állampolgár is leszek..