Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.19 0 0 2754

Szia!

Nem küldi szét teljesen át van alakítva turbosá!

A első futómű szilenteket amiket a autósboltba lehet hozzá kapni azok semmire sem jók én csináltattam hozzá "zöld" szilenteket!! Olyan az eleje az úton mintha sinen menne az autó pedig azért amikor megjön a turbonyomás nem kicsit elkezd húzni és akkor sem szitál az eleje!!!

Ezeket esztergályos csinálta nekem az egész  futóműszilent ,elöl, hátul ezzel van megcsinálva!!

 

 

Előzmény: Jannini (2753)
Jannini Creative Commons License 2015.07.19 0 0 2753
Értem en a turbo feelinget de nem.kuldi szet a mocit? En megvagyok elégedve a 125-os teljesítményével de tudom a 130-as egy allat!!😉 egészen a kilencvenes évekig turbo nelkul a 130as levert Mindenkit 8mp alatti gyorsulasaval..masszvabnak tunik valoban az egyes széria de szeret rohadni az is..hamar itt tartunk felujitottam az első futómű szilentjeis es stabilizator gumikat de nem kaptam a préselt szilentet Sehol.. Tudod a lengokar belső részéhez.. Ha tudsz megoldást jelezd kerlek.. Nyomatékos a 125-os is a kettes viszont eleg rövidke.. Néha elforgatom 5-6 ezerig Nehogy ellustuljon.. Latom sokat lógunk majd egyutt ha vvegre hazamentem innen. Full fényezés es ot- vizsga utan mehetnek a talakozok.. Hétköznapi használatra veszek egy cinquecento sportingot, itt Dublinban is azt hajtom.mar 4 eve..remek élménnyel.parosul..:)
Előzmény: Törölt nick (2752)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.19 0 0 2752

Szia!

 

Nekem 5 db Ritmom volt és körülbelül 3 db ot vettem bontásra és kaptam hozzá rengeteg alkatrészt!

Most is 7 db váltóm van és vagy 3 db 2,0 literes Abarth blokkom és rengeteg karosszéria és futómű alkatrészem! van 1 szériás 125 tc  és 2-es szériás 125-130tc.

Motorblokk szerkezetileg teljesen megegyezik  AZ ÖSSZES 138AR motorkódú blokkal!!  Az 1-es szériát sokkal jobban lekezelték alvázvédelemmel és valószinűleg jobb anyagból gyártották!

 

A 2 széria módosított karosszéria a fűtés box  elhelyezése   rossz konstrukció,megoldás azon a részen megállt a víz és nagyon hamar elrohadtak!

Ráadásul karosszéria könyebb és gyengébb emiatt szanaszét tört a hajtás miatt!

 

Magyaru a 2 széria gyengébb minőség!!

 

Ami a motort illetiszí a 125 tc a rövid váltóval nagyon jó meneteljesítményeket produkált!,de a 130 tc sokkal meg "erősebb " érezni, hogy nyomatékosabb!!

 

Nekem volt mind a 3 fajta 105-125-130tc-m    legjobban a kis elnyűhetetlen 1,6 os 105 tc-t szerettem 2.-ba 115km/h 8200rpm nél :P  a mostani más van hátránya is a szívóval szembe, de ha megjön a turbonyomás kárpótol mindent :)

 

Üdv

 

üdv

  

 

Előzmény: Jannini (2749)
Jannini Creative Commons License 2015.07.19 0 0 2751
Korrózió... Akarom irni csak az okostelo irja helyettem a marhaságokat..😉
Nehogy szo érje a haz elejet..!!😇
Előzmény: Jannini (2749)
Jannini Creative Commons License 2015.07.19 0 0 2750
Fránya okos telefon.. Korrozio mentest akartam irni.. Nehogy szo érje a haz elejet..😉
Előzmény: Jannini (2749)
Jannini Creative Commons License 2015.07.19 0 0 2749
Meg egy érdekesség a ritmo abarthtokkal kapcsolatosan- Carlo Abarth 1969.-ben halt meg es a Fiat 71-ben vette at az Abarth gyártó részlegét. A ritmo Abarthokat az utolso igazi Abarthnak tartják, amiatt hogy a 125-os es a 130-as alapja es tesztjei meg a regi ABARTH uzemben készültek. Fejlesztésében reszt vett Carlo is. Ez utáni típusok amik jo nagy kihagyással a mar a fiatnal készültek es azota is készülnek. Az enyem viszonylag morrozio mentes koszonheto a firenzei klimanak bar az autó maga egy noe volt bolognabol. Most restauralgatom amit heggesztes nelkul tudom csinalni de Legkésőbb márciusban otthon teljes fenyezest kap majd.szerkezetileg tökéletes, 115ezer km van a motorban. Most cseréltünk kuplung szettet mert a kinyomo csapagy zúgott. Még a gyár volt benne. Küldök fotót mihez nyultunk eddig. A lokharitok gyárilag szürke de divattá vált hogy a kilencvenes evekben szinte fujtak őket...most fújtam őket vissza szürkére, élveztem.minden pillanatot!! 😉 gondolom.lesz meg rozsda talalva ha kiszedik az ablakokat de igy is szerencsés vagyokhogy ilyen állapotban van. Itt dublinban meg vizsgakoteles de gond nelkul megy at 3 eve. Orulok hogy maradtunk egy páran.. Amik értékelik a típust.
Előzmény: Törölt nick (2747)
Jannini Creative Commons License 2015.07.19 0 0 2748

Rohl..tisztaban vagyok mind ket tipussal.  Ahogy emlitettem tobb mint harom eve vagyok buszke tulaja a 125 tc Abarthnak, 1993-ban mar tudtam, nekem lesz egyszer ha megtehetem..;)

A kerdesem csupan arra vonatkozott, hogy valoban szereltek e gyarilag 2-es es ritmot 125-os motorral mivel alig latni beloluk. es csupan nehany fotopress illetve gyari prospektusban szerepel.

Tudom Mi az Abarth es melyikbe tettek. Tudom mi a kulonbseg, futomu szinte megegyezik, ZF- valto, hutott fektarcsak..egy dupla karbi mint az enyemben es ket dupla a 130-as ban, lehetett solex vagy Weber is.. a 105-os nem Abarth fejlesztes de szuperul megy a kis 1.6-os dohc is! ;)

Az egyes szeria kifuto tipusakent mutattak be a 125 tc Abarthtot 1981-ben es 82-ben gyartottak csupan. Ezutan kovetkezett a Masodik generacios Ritmo, kiemelve a 130tc Abarthtal amibol szinten lett frissites/ facelift/- de alapvetoen csak a hutoracson valtoztattak kivulrol amig elt a tipus, 1987ig.    

 

Tudom, nem ki-mit-tud verseny ez, de ne gondold, laikuskent vettem egy Skorpiot a 80-as evekbol es azt sem tudom mit vezetek!! ;)))))

 

egy kis tortenelem.. ;)    :

 

http://abarthcarsuk.com/about-abarth/the-history-of-abarth/

Előzmény: Törölt nick (2745)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.18 0 0 2747

Szia! Megmondom neked őszintén az én 125 tc-m is 2 serias eredetileg! Nekem jobbantetszik az 1 seria és abból nemtaláltam  jóállapotú t az 1emiatt alakítottam át a 2-est 😀 igy sajnos nem eredeti viszot egyedi! megtartva eredeti format megpróbaltam izlésesen megépiteni. A motor teljesítménye kevés volt ezért túrbosítottam a notort.  A 130 tc motorja a 2 db fekvő porlasztóba és ahogy 130 -tc is emlitette hoszabb váltóáttételével külöm özik amúgy a vezérlése van még egy picit elfokolva  a 2 fekvő porlasztó miatt. Belseje müszerezetsége ugyan az csak a 130 tc- be recaro ülésekket raktak! Amugy volt 130 tc- sajnos eladtam😭😭😭😭 iszonyú nyomatekos 2 porlasztó miatt már alacsony fordulatról keményen húz!! Míg a 125 -tc fordulatból dolgozik!!!  Mind a 2 szériat meglehet igényesen szépen csinálni!!

Előzmény: hederics róbert (2746)
hederics róbert Creative Commons License 2015.07.18 0 0 2746

Szia!

 

2-es kasznis 125 tc mennyiben különbözik a 130 tc-től mind kölsőéeg mint belsőleg

gondolok itt pl műszerfal ülések felni stb vagy van több különös ismertető jele?

Egyébként neked melyik tetszik jobban szimpla vagy dupla lámpa?

Mert szerintem a szimpla lámpás a 105 tc vagy 125 tc első lökhárítóval néz ki a legdögösebben

Eleve sportosabb meg a gyári ködlámpák is sokat dobnak rajta.

A dupla lámpás ritmo modernebb kölsőt kölcsönöz az autónak

Nekem mind két megjelenés bejön főleg a kerek kilincs

 

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (2745)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.18 0 0 2745

Szia Jannini!

 

 Szerintem kicsit tájékozódjál jobban a Fiat Ritmo által gyártott tipusokról!!! A 125 Tc az 1-es és a 2-es szériába ABARTH márkajelzéssel került forgalomba!!

És a 130-tc is :)

 

 

 

 

 

Előzmény: Jannini (2744)
Jannini Creative Commons License 2015.07.18 0 0 2744

hello bello! ;)    tisztaban vagyok minden muszaki egyezessel es kulonbseggel csak olyan sok a felreertes a ket tipus kapcsan, gondoltam ideje tisztazni! tudod hogy nekem a 82-es 125-os van.

Utana fogok nezni mert szamomra nem egyertelmu hogy egy ujabb kasztniba, amiben erosebb a motor, modernebb minden, konnyebb is, visszatennek a regebbi mocit! Lattam valahol gyarinak tuno 125tc jelzesu 2, ritmot es azota sem tudom teljesen elhinni. A masodik ritmo dupla dupla karbija miatt megy mint az allat, bar nem tudom karosanyag kibocsajtasbol annyival rosszabb lenne e mint az egyes, 125.os.. 3 eve bujom es gyujtoom a szakirodalmat, azert is mert elvileg kell majd az OT vizsgahoz, igazolvan amid van. ..na szladok melo es folyt kov... ;)

Előzmény: RITMO130TC (2743)
RITMO130TC Creative Commons License 2015.07.17 0 0 2743

Sziasztok !

 

Jannini !

 

Igen, létezik a 2-es kasztnis 125 TC. ( Nekem is van egy. :) )

Tudtommal főleg a svájci piacra gyártották, mert a 130 TC nem felelt meg az akkori szigorú emissziós szabványoknak.

Egyébként u.a. majdnem, mint a 130 TC csak egy álló kéttorkú Weber karburátor ( Weber 34 DMTR 94/100 )  van rajta a két Solex vagy Weber helyett. A futómű megegyezik a 130 TC-vel.

A váltó diffije rövidebb egy picit ( 14/50), mint a 130 TC-é ( 15/51 ).  Ugyanúgy ZF gyártmányú váltó mindegyik.

Max. forgatónyomaték :  130 TC : 176 Nm ( 3600-as fordulaton ) , 125 TC : 171,6 Nm ( 3500-as fordulaton )

 

 

 

 

Előzmény: Jannini (2739)
hederics róbert Creative Commons License 2015.07.17 0 0 2742

Most olvasom hogy a 82-től gyártott turbo diesel ritmo 12.9 másodperc alatt gyorsult fel 0-100 km/ órára ez az akkori dieseleknél jó gyorsulás volt,ja és városban 6.0 liter evett 100km-ként nem is rossz!

hederics róbert Creative Commons License 2015.07.17 0 0 2741

Szia!

 

Nekem van egy fiat ritmo kezelési és karbantartási utmutató könyvem abban van két táblázat az első szériás és második szériás típusokról.

az élső szériában szerepel a 125 tc abarth 1995cm3 gyujtása elektronikus,weber 34 dmtr 51/350 porlasztóval végsebessége 190km/óra gyorsulása 0-100 km/órára 8.7másodperc fogyasztása 90km/óránal 7.2 liter 100 km-en,120km/óránál 9.3 liter városban 12.4 liter

A gumiköpeny mérete 185/60 SR 14.Ezt a típust 1982-ig gyártották

A második szériás táblázaton szerepel a 130 tc abarth ez már az átdolgozott karosszériával lett a piacra dobva az olaszok a második szériát nuova ritmo az az új ritmo névvel illették 

A 130 tc gyujtása már digiplexes sok boszúságot okozva Solex 2xhorizontális C40ADDHE27 porlasztóval.Végsebessége 195km/óra gyorsulása 0-100 km/órára8.0 másodperc.fogyasztása 90km/óránál 6.6 liter/100km 120km/óránál 8.8 liter városban 11.0 liter gumiköpeny mérete 185/60 HR 14 ezt a típust 1982-től gyártották a könyv szerint 1988-ig de szerintem 1985-ig Mert 1985-től a ritmo team-ok jöttek ki de persze párhuzamosan gyárthatták velük együtt a rimo team már téglalap alakú kilincsel volt felszerelve a 88-ban gyártott utolsó ritmo-k injektoros és katalizátorosak voltak.

Szerintem az abarth a motorokon sokat nem változtatott a plusz erő a 130 tc-nél a gyujtasban és a porlasztóban rejlik, meg lehet pár kilóval könnyebb a kasznija

A 105 tc 410cm3 kisebb volt mint a 125 illetve 130 tc  de az adatokat nézve szedte a pacskert rendesen  Ha az abarth-ot nem is érné utol azért a tükörben fel fel tűnne,sokan ezért is hiszik azt hogy az is abarth pedig nem az igazi fiat motor.A 80-as években egy alsó középkategóriás autótól ez nem is  volt hanyagolható teljesítmény.

 

Beszélünk itt élső második vagy harmadik szériáról az én ritmo-m harmadik generációs de olya első szériást csinálhatnák belőle min ha gyári lenne ajtó motorház lökhárító csere kívűl belűl a műszerfal kompatibilis  meg a kárpit is szóval ha nem lenne három ajtós az abarth lehetne egy épített abarth-om viszont 105 tc-ből lehetne abarth-ot építeni gondolom sokan meg is tették ezt ha a motortartó bak nem is illeszkedik ügyes mesterek megoldanák precízen

én is tehetnék 1.6-os motort a rimo-ba nem hivatalosan de menne mint a golyó persze ebből már kinőttem.

Röviden ennyi a hozzászólásom a témához.Egyébként láttál már bertone ritmo cabriót vagy rimo stylo-t vagy ritmo automatik-ot Én második szériás bertone cabriót láttam nagyon tetszik és jól is néz ki vagány kár hogy egy bontóban porlik szét a bontós nem akar ja eladni azt mondta itt rohad el szerintem vagy hülye vagy nem tud tőle megválni

köszi a témát remélem szól még valaki hozzá hátha megtudunk valami érdekességet szeretett autóinkról.

Üdv.

 

 

 

 

Előzmény: Jannini (2739)
hederics róbert Creative Commons License 2015.07.17 0 0 2740

Szia!

 

Köszi az infót.de ha esetleg tudsz eladót légyszíves ird meg a fórumra köszi

 

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (2738)
Jannini Creative Commons License 2015.07.17 0 0 2739

haliho.. Mielott megvettem volna a 125-os tc-met , elegge korbejartam az Abarth temat.

Idorol idore visszater egy kerdes a fejemben.. beszelhetunk e 125tc-rol a II. szeriaban? Elvileg az egyes Ritmo zaro, kifuto modellje lett 1982ben gyartva A Ritmo 125 tc Abarth. Ezt kovetoen mar csak kettes szeriarol beszelunk es annak az Abarthja a 130tc... szoval kerdesem a kovetkezo: valoban tettek a masodik szeriaba 125-os mocit? nem tul logikus mert elvileg upgraderol beszelunk.. kerdeznem, ki mit tud, gondol errol! en azt gondolom a 125-ot 1982 ben gyartottak az egyes szeriaban es kesz..83tol 130-as..

Előzmény: Törölt nick (2738)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.16 0 0 2738

Szia!

Az a felső tető szpoilert a kettes széria 125-  130 tc-re szerelték gyárilag! Sajna nekem is csak ez az 1 db van...

 

Üdv

Előzmény: hederics róbert (2736)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.16 0 0 2737

Szia! Köszi megpróbálom.

Előzmény: uno83 (2735)
hederics róbert Creative Commons License 2015.07.15 0 0 2736

Szia Rhöl!

 

Biztos nagy sikert arattál a vasaddal hiszen nagyon jól néz ki'Gratula

Láttam már képeket a ritmusodról de a farát még nem láttam,épp ezért szeretném kérdezni ,hogy a hátsó ajtó felső részén az az árnyékoló műanyag gyári e vagy úgy csináltattad?

Már régóta szeretnék egy olyan árnyékolót beszerezni eddig sikertelenűl!

Ha esetleg tudnál ebben segíten megköszönném. Gyártó cég elérhetöség ilyesmi!

Elöre is köszönöm!

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (2731)
uno83 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 2735
Előzmény: Törölt nick (2729)
Jannini Creative Commons License 2015.07.05 0 0 2734
Haliho.. Amerikában hivatalosan nem forgalmaztak de rendelésre hoztak Európából. Stradakent ment irorszagba es Angliába mert a ritmo kifejezés nem tul szerencses a nok periodusara utal szleng kifejezéssel elve.. Erdekes hogy az egyes szériát az enyémmel zartak 125tc-vel es a másodiknal jottek a 100as 105os es 130 as abarth kivitel. 105 os tc nem abarth de mokanyan megy az is!!
Előzmény: hederics róbert (2727)
Jannini Creative Commons License 2015.07.05 0 0 2733
Hali.. Talan a kettes szeriabol tobb maradt otthon de mar AZ is ritka. Erdemes tobb forumot megnezni tuti van valakinek.. En szvesen vinnem ot de az enyem 1es széria es meg nincs otthon.. Az idő hijjan mar nem lesz egyszeru de sok sikert!
Előzmény: Zolikj2 (2732)
Zolikj2 Creative Commons License 2015.07.01 0 0 2732

Széria II. (105 TC, 1.6 benzin)

 

Megvan a születésnap dátum is 07.11.én Szombaton lesz Dunabogdányban.

 

Továbbra is érdekel minden ötlet, megoldás.

 

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (2730)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.30 0 0 2731

Kakucs Ring 2015.06.20 Olasz autó találkozó :)

 

   

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.30 0 0 2730

Zolikj2!

Milyen tipusú Ritmoja volt a barátodnak? I széria vagy II???

Üdv

Előzmény: Zolikj2 (2728)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.30 0 0 2729

Sziasztok!

 

Sürgősen egy Ritmo 1,9 td váltóra lenne szükségem!

 

Ha van valakinek kérem jelezze! Jó bontott is!!

Zolikj2 Creative Commons License 2015.06.18 0 0 2728

Sziasztok,

 

Egy elsőre talán kicsit fura lesz a kérésem, de talán ti Ritmo rajongók megértitek.

 

A legjobb barátomnak a 90-es évek környékén volt egy Ritmo 105 TC  benzines autója. Ezt az autót annyira szerette, hogy a mai napig újra és újra elmeséli a régi, de soha nem múló emlékeit, amit az autóval töltött.

 

Idén is már többször előkerült a téma és innen jött az ötlet, hogy születésnapjára (41) szeretnénk különleges meglepetés okozni neki.

 

Ha közületek valaki (akár többen is) hajlandó lenne megmutatni és talán egy körre odaadni neki az autóját, biztosan felejthetetlen örömet okozna neki.

 

Természetesen nem ingyen kérnénk, benzin költség kaja-pia-cigi és tapsvihar garantált lenne, de minden más kívánságot meghalhatunk.

 

A szülinap Szentendrén, Július elején lenne, pontos dátumot még nem tudok.

 

Email-címem publikus, fórumot nem minden nap nézem, inkább oda írjatok.

 

Előre is köszönöm.

hederics róbert Creative Commons License 2015.06.14 0 0 2727

Szia!

 

Nem nagy dolog sőt inkább érdekes más más ritmot látni.amíg még van az utakon mert már nagyon ritka jelenség,de sok a típus barát és így sok ritmo megmarad még nagyon sokáig!

Gondolom ha te is mész vele ott északon sokan megnézik főleg hogy ez a típus a britt szigeteken Strada néven futott mint ahogy az USA-ban is.

Ahogy igértem még nézelődök,Lehet hogy 105 tc-ken is van ilyen bár az nem abarth fejlesztésű széria,

Próbáld meg azt is hátha sikerrel jársz!

 

Üdv,

Előzmény: Jannini (2725)
kilkeny33 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 2726

Sziasztok,

Esetleg nem tudja valaki, ki hirdet Ritmo alkatrészeket az E-bay-en FIAT12472 névvel?

 

Köszönöm

K

Jannini Creative Commons License 2015.06.11 0 0 2725
Szia Robi! Köszönöm. A fáradozást!! Kezdem elhinni hogy igazad lehet. Olaszokat csekkoltam ssjna nem rendelheto.. Nem adom fel keresem tovabb. Orommel latom hogy azert megyeget a forum.. Meg varok papirokra itt de viszem haza tutira! Amik otthon mennek jo ötlet ha ir állampolgár is leszek..
Előzmény: hederics róbert (2724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!