Kimentem tekerni egyet terepre. Így a köpeny kirúgta magát nagyjából. Viszont az első kerékben lévő csapágy golyók tönkre mentek. Így a szervizesre bízom, hogy megint rendbe szedje. Pedig már otthon találtam egy 20 éves hintőport.
Köszönöm a segítséget! Így már értem miért volt belül poros mikor belsőt kellett cserélni. Teljesen kitakarítottam, nehogy legyen még benne valahol tüske.
Hintőporozd be a belsőt és a külső (belsejét) is, de főleg a gumiperemnél. Felniszalagot, felnit is, nem fog összedőlni a világ. Összeszereléskor 2 bart fújj és ütögesd végig, majd emelj nyomást és megint. Utána pedig fújd túl. Nem kell beszarni, nem ülsz rá. Ha mindenhol helyén van, visszaengeded a nyomást.
Lehetne szappanlével, folyékony szappannal is mókolni, de az trutyis dolog, nekem nem szimpatikus.
Szervizes mondta nekem is így. Gumi peremet jelző csík nem látszik, csak a szelepnél és onnantól kezdve eltűnik. Találtam róla egy képet, ez nem az enyém. Ennyire közeli képet nem csináltam.
Kellene egy kis segítség kerék szerelés miatt. Szépen sikerült felrakni, viszont mikor felfújom a perem mindig beesik. Első keréknél tökéletesen rajta van. Felnik azonosak. Próbáltam vízszintesen, függőben lógatva felfújni is. Drót peremes esetleg elhajlott volna annyira, hogy már kuka. 2 hónapja használom. Sajnos egy 2mm tüske beleállt. Ezért kellett szétszednem megint. :)
A lánc feszítő csavarra gondolsz? Amennyiben igen, akkor természetesen azt is állítottam már az összes létező pozícióba, de sajnos nincs eredmény, ahogyan a mások által írt tippeknél se.
Próbálok írni a Shimanonak, hátha ők elárulnak valamit.
Dehogy lényegtelen. A kerwskedőt meg a gyártót szidja, miközben egy 5-10 éves bringáról van szó. Ha a 10éves suzukim defektet kap, hadd ne merüljön már fel a gyártó felelőssége.
Esett az eső, nem lehetett bringázni, ezért nekifogtam a tripla hajtómű középtányérjának cseréjéhez.
Az ideg akkor kezdett belém állni, mikor a négy csavart meg akartam húzni. Az ellenoldali bizbasz elforgott. Van rajtuk horony, de olyan széles fejű csavarhúzóm nincs, ami átérné. Ha lenne, sem érne semmit, mert a csavar olyan hosszú, hogy kitolná a horonyból.
Hármat sikerült végül elég jól meghúzni, de a negyedik még mindig elforog. Létezik ehhez valami célszerszám? Olyan, mint egy cső, csak van rajta két bütyök?
Megy itt a rugózás, közben az senkinek nem tűnik fel, hogy ilyen vázas schwinn cruisert nem árulnak sehol? Ez a bringa vagy sokéves, vagy egy kézműves felújító egyedi gyártmánya.
Én 50 éven keresztül így csináltam, ahogyan mondod, és sosem volt belőle gond. Nem dörzsölődött ki a belső, igaz, még defektet sem kaptam szerencsére, így nem is nagyon kellett lelki életet élnem a belsővel... :)
Akkoriban benzinkúthoz jártam felfújni, az utóbbi 25 évben van légnyomásmérőm, (a zsiguliból maradt) de csak nagy ritkán mértem. Úgy állítottam be, hogy amikor ráülünk a bringára, ne lapuljon a kerék.
Ellenben az 5 bringám közül van egy, amit az Aldiban vettem. Ennél nem szabad 2-nél nagyobbra fújni, mert kinyomja a külsőt a felniből. Nyilván ocsó a felni is amivel vettem. Mivel keveset tekerek, és van több bringám, ezért még nem cseréltem ki a felniket rajta, de tervbe van véve. (Rozsdásodik is...)
Nem akarnám ismételni magamat. Már rég szédszedtem, megvizsgáltam, és mindent rendben találálta... Meg is írtam, csak nem figyelsz.
2,5 Bar-ra fújtam, sosem mondtam, hogy ragaszkodok a 2-höz. De ezt nem neked mondom, hanem annak, aki félre magyarázza. Lapos gumival amúgy sem közlekedünk...
Ha ezt a bringát 2 bárra fújod, akkor egyrészt a bringát tekerő hölgyek lefossák a bokájukat, annyira nehéz tekerni, másrészt megágyazol a képeken látható kicsípődéseknek. Nem értem, miért ragaszkodsz ahhoz, hogy laposan menjen a bringa.
Nem selejtes. MINDEGYIK ilyen kaliberű csak össze van hányva. Leszarják. A felniszalag a gumi beszerelésekor garantáltan elmozdul, hiszen nincs rögzítve. Pár alkalommal mennek lapos gumival akkor szépen gyűri-dörzsöli és előbb-utóbb megunja a kínzást.
Szedd szét ha érdekel mi okozta, ne feltételezgessél már mindenféle hülyeséget. Vagy hagyd a fenébe és vegyél új belsőt majd a bevált módszereiddel rakd össze.
Ha tudott róla a gyártó és selejtesként adta el fillérekért amiről a vevőt tájékoztatta, akkor a kereskedőnek meg kellett volna ragasztania. (Vettem már úgy "kedvező áron" belsőt gyári dobozban, hogy ragasztva volt.)
Itt a kereskedő lehet a hibás, mert nyilván nagyon olcsón jutott hozzá ehhez a szériához. Ennek ellenére nem gondolta, hogy rosszat vásárolt.
Ha pedig nem tudott róla a gyártó, az nagy blamázs a minőségbiztosítására nézve.
Beszerelés előtt -sajnos- nem ellenőriztem a belsőket, vagyis nem fújtam fel egy keveset sem, pedig akkor látható lett volna a felületi sérülés. Így csak következtetni tudok a sérülés kialakulására.
A felni nem hibás, mert a korábbi belsőkön semmi ilyen sérülés nyom nem látható. Az azért eresztett le hátul kb 10 év után, mert egy fa tüske beleállt. Az elsőt pedig azért cseréltem le, mondván, hogy akkor legyen az is cserélve...
Részemről a témát kitárgyaltam, többet nem tudok hozzá tenni.