Keresés

Részletes keresés

Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.07.25 0 0 169
Azé az E-4 akkor is túlzás... E-7 már Anglia fölött is volt. Persze az emilek voltak a derékhad, de ugyebár itt az egyik legjobb orosz gépet hasonlítottuk össze, úgyhogy gondolom mindegyiket a saját kategóriában, legjobb ruszkit az akkori legjobb némettel. Mer egyébként I-16 vs. Me 109E 4, ha már korrektek akarunk lenni.

Van egy pár (orosz nyelvű) teljesítmény-gröbém, elég érdekes, berakjam?

Előzmény: _Tsaba_ (168)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.07.25 0 0 168
Naaaahh! Tény, hogy a Frierich már rendszerben volt, de főleg nyugaton, és É-Afrikában. A Barbarossa kezdetekor Elsősorban Emilek repültek. Sokkal nagyobb számban, mint az F verziók. De kis magasságokon az Emil is jobb teljesítmény nyújtott mint a Mig-3, nem beszélve az LW hajózók taktikai és tapasztalati fölényéről.

Engem is érdekelne valami jó kis site az orosz gépekről. Bár az IL-2 webringben van néhány egész használható.

Előzmény: Barbarossa Isegrim (167)
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.07.25 0 0 167
MIG 3: 640 lm/h nagyon szép, apró bibi azért, hogy a LW sem E-4-el repült akkorra, hanem F-2 és F-4-el, amik szépen hozták a 630 km/h-t, tehát nem volt igazi különbség. Bár az orosz gépek érdekelnének, ha tud vlaki egy jó oldalt.

Addig is egy kép a MIG-3U-ról (il-2 stumovikból).

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: _Tsaba_ (159)
Wigyori Creative Commons License 2001.07.23 0 0 166
Goshawk: Érdekelne, hol olvastad, hogy a P-47eseket használták Vietnamban, és legfőképp mire. Talán célmegjelölésre? ;>
Az oké, hogy az A-1 Skyraidereket is repülték még, de az megfelelően robusztus volt hozzá, nagy terhelhetőséggel, böszme nagy páncélzattal :)
YERICO Creative Commons License 2001.07.23 0 0 165
>A Csendes-Óceánon a Mitsubishi A-6M Zero volt a király,

Egészen addig, míg az amcsik ki nem hozták az új generációs gépeiket. A Zeke nagyon jól fordult, de lassú volt (500 km/h), nem volt páncélozva, de egy 12.7-es sorozattól darabokra szakadt.

Amikor megjelent a Ki-84, akkor változott a helyzet, ugyanis a jaőánok szakítottak az addigi koncepcióval és a fordulékonyság helyett a páncélozás és a sebesség volt a lényeg.

Hasonlóan, mikor a DB601-es licenszmotorral gyártott Ki-61-et felszerelték csillagmotorral, akkor az így létrejött KI-100 talán a háború legjobb japán vadásza lett. Egy alkalommal 18 Hellcatet lőttek le veszteség nélkül.

Előzmény: Goshawk (157)
Goshawk Creative Commons License 2001.07.23 0 0 164
Bocs még vmit kihagytam:
Még a P-47-D Thunderbolt is király!
Hogy mé?
-kezelhető (aránylag, és el lehetett boldogulni vele)
-CAS-ra kiváló
-Alacsonytámadásban párja nem volt...
-Igaz hogy kisérő vadásznak pocsék volt, de ...

És még Vietnamban is használták!!!
Szóval elég sokáig maradt aktív szolgálatban...

Goshawk Creative Commons License 2001.07.23 0 0 163
Bocs erről én se tudok többet, én is csak hallomásbólt tudom egy Tübingenben élő haveromtól... ő olyasmit mondott, hogy 3, max. 4 B-24 "száradhat" a 162-esek lelkén.... Többet nem tudok, sajna...
Előzmény: Sintér (162)
Sintér Creative Commons License 2001.07.23 0 0 162
"A Salamandernek azért volt néhány bevetése... Néhány B-24-es megkóstolta ugyanis a Salamander MK-108-asának lövedékeit..."

Bocs, de ez milyen forrásból származik? Én ugyanis szintén úgy tudom hogy nem volt bevetésen a He-162.

Előzmény: Goshawk (161)
Goshawk Creative Commons License 2001.07.23 0 0 161
Egy picit pontosítanék Tsaba!
1. amilyen balesetekről te beszélsz az főként a Walter RI 203-as hajtóművel volt, ami az ún. "hideg" hajtómű volt. Az tény, hogy a T-stoff, és a C-stoff helytelen keverési aránya robbanáshoz vezetett. Később a HWK-RII hajtóművet kapta, ez némileg javított a statisztikákon...
Más: a sebessége a 950 km/h-t is elérte, a max. rekord: 1003,67 km/h volt (aránylag hivatalos adat)
Más: a repidő nem 7 perc volt, hanem a 7 perc annyi volt amennyit a gép hajtóművel repült, utána pedig vitorlázógép módjára követte egy hosszú siklás...
2. A Me-262-ről annyit hogy inkább hadműveleti vadászgépnek készült minthogy elfogónak... csak hát rosszul használták fel a háború vége felé...
3. A Salamandernek azért volt néhány bevetése... Néhány B-24-es megkóstolta ugyanis a Salamander MK-108-asának lövedékeit...
Előzmény: _Tsaba_ (159)
Goshawk Creative Commons License 2001.07.23 0 0 160
Úgy gondoltam, ahogy az a hozzá fűzött reményeket ill. koncepciókat beváltja-e a MiG-3 beváltotta... Kellett egy elfogóvadász Mikoyan és Gurjevics "elvtársak" megcsinálták ld. MiG-1 de ez sérülékeny volt (túlságosan is) úgyhogy kicsit módosítottak rajta ld. fenollal átitatott faburkolat és tsai... ez lett a MiG-3 és ez nekik megfelelt, bár voltak még apró problémák... de ez legyen az ő bajuk
Előzmény: Barbarossa Isegrim (158)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.07.22 0 0 159
Me-163?

Hát nem tudom, de én nem szívesen ültem volna be abba a lélekvesztőbe. Több pilóta halt meg a robbanékony üzemanyag, és a kiforratlan hajtómű miatt, mint légiharcban. 930Km/h az persze szép, de mialatt felemelkedett a bombázók repülési magasságáig, és felgyorsult erre a sebességre, már szinte indulhatott is vissza a reptérre, ahol a 7 perces repülés után jött a landolás futóművek nélkül. Hát....akkor még mindig inkáb a schwalbe.

A Salamander pedig soha nem repült bevetést, ezért szerintem nem is lehet értékelni a harci értékét.

A mig-3-as már rendszerbe volt állítva a Barbarossa kezdetekor a jak-3 és a lagg-3-al együtt. Abban az időben 640km/h sebesség nagyon jónak számított.(109e4 -nek 570km/h) Szerintem kiváló gép volt abban az esetben, ha a rendeltetésének megfelelően alkalmazták. Tehát nagy magassági elfogóvadászként. De mivel a harcok főleg kis és közepes magasságban zajlottak, könnyű prédát jelentettek a Jagdfliegerek-nek.

Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.07.21 0 0 158
A Mig-3 miért volt olyan nagyon jó? Sérülékeny (legalábbis il-2 ben ő tartja a felrobbanási rekordot, ottani okosok szerint ez nem véletlen), fegyverzete nem túl erős, kevésbé fordulékony, sebessége átlagos - ha máre szovjet gép, akkor sokkal inkább Jak-9U vagy La-7..
Előzmény: Goshawk (157)
Goshawk Creative Commons License 2001.07.21 0 0 157
Melyik volt a legjobb??
Nekem a Me-163 a favorit...
A Csendes-Óceánon a Mitsubishi A-6M Zero volt a király, bár a harci sérülésekkel szemben kevésbé volt elllenálló...
Ny-Európában a Me-109-es, A Supermarine Spitfire, és a MiG-3-as
illetve ami még jóvolt a He-162 Salamander...

Meg ami még jó tervnek lehetett mondani, az a Blohm&Voss P 202. Igaz hogy egy se épült meg belőle, csak rajzasztalon maradt, de a NASA a terveket felhsználta legalább...

Attiska Creative Commons License 2001.07.20 0 0 156
Isegrim!

Na, gyere át a "Miért olasz autót..." topicba, ott írok Neked választ.

Előzmény: Barbarossa Isegrim (155)
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.07.20 0 0 155
OFF

A kisebbek (legalábbis régebben, nagyon kezeli tapasztaltom ugye nincs) elég gyenge minőségben készültek, kis motor van bennük, de hogy ezt kompenzálják nagyon túl vannak hajtva ezért hangosak. A designjuk nem tetszik, nekem nem jön be az ,,olaszos elegancia", az Alfa, FIAT pl. rohadt szögletes. De a Maseratti nagyon szép és jó is, csakhát nemigazán szériakocsi, egyediben pedig nincs határ hogy milyen jót csinálunk. Hajlamos vagyok a jobb német ill. japán márkákat előnyben részesíteni. Az előbbiek mindíg nagyon jó, az utóbbiak között pedig vannak kimagaslóan jók, nagyon jó áron, bár ott már nagyobb a szórás.

Előzmény: Attiska (154)
Attiska Creative Commons License 2001.07.20 0 0 154
Azt én is olvastam valahol, hogy rohadtul jól tudtak fordulni, de aztán annyi, a motorjaik (Gnome-Rhone, meg Gnom-Rhone licensz) nem voltak a helyzet magaslatán.

Mi bajod az olasz autókkal? Kíváncsi vagyok a véleményedre. :)

Előzmény: Barbarossa Isegrim (153)
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.07.20 0 0 153
Az iar az vicc volt? Nemtom, mert a kékbájtos forumon elég durvának festették le a gépet, szóval jó lesz vigyázni vele, anno volt egy történet amikor Románia fölött nagyon durván leverték a Lightingeket, valami 99 db elveszett (jó részük egyébként üa. hiáény iatt, de tény hogy nagyon megszívatták őket). OLEG szerint sokkal jobban manőverezik mint a 190es vagy a legtöbb orosz gép..
Majd megnézem az olasz kocsi, de én Honda-buzzancs vagyok (Legend rulez), olaszban csak a prémium kategóriát vagyok hajlandó szeretni, az ilyen tömegolaszkocsitól égnek áll a hátamon a szőr (bocs, ez van).
Előzmény: Attiska (152)
Attiska Creative Commons License 2001.07.20 0 0 152
Isegrim!

Ja. :) Nagyon jó a csapat, volt már tali, ha van kedved gyere! Átnéztél a "Miért olasz..." topicba? Akkor láttad, mit tettem fel a srácoknak ma, meg tegnap. :)

IAR-80? Az igen komoly román anyag volt. :)

Előzmény: Barbarossa Isegrim (151)
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.07.20 0 0 151
Olasz autós topic, hehe, olasz autó topictali ?:)
Il-2-ben lesznek ám olasz gépek is, ne félj. Most jött ki az ápdét a bétához, már van benne IAR 80.
Előzmény: Attiska (150)
Attiska Creative Commons License 2001.07.20 0 0 150
Már elég rég óta, :) Német, meg szar ami cuccosokról van dögivel info. Olaszokról nincs. Hogy honnan a nagy olaszimádat? Nézd csak meg, hova írogatok én. :)
Előzmény: Barbarossa Isegrim (146)
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.07.20 0 0 149

Meg tudnál bennünketörvendeztetni ezen források linkjeivel, amennyiben fellelhetők az interneten?
Előzmény: unguided (147)
unguided Creative Commons License 2001.07.20 0 0 148
Ha sikerül a link, akkor it van néhány kép a
Ki-84-ről
unguided Creative Commons License 2001.07.20 0 0 147
Több forrásban is olvastam, hogy az Amik a háború után csináltak jópár összehasonlító légiharcot a zsákmányolt gépekkel.
Ezek közül az egyik kedvencem végzett igen jó minősítéssel.
Ki-84 (Hayate, ha jól emlékszem). Emelkedőképességben, manőverezőképességben lekörözte a legjobbnak tartott P-51H, P-47N modelleket.
4 x 20mm gépágyú, erős motor, manőverező-féklapok, kiváló kilátás.
Gyengéje volt a gyenge anyagminőség, ami a háború végén már jellemző volt majd' minden Japán gépre.
unguided
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.07.20 0 0 146

Jesszusiten, mióta vadászol te már olasz mtorokra!! :))
Előzmény: Attiska (145)
Attiska Creative Commons License 2001.07.19 0 0 145
Sziasztok!

Tudtok olyan oldalakat, ahol a korabeli olasz repülőgépmotorokkal foglalkoznak? Mostanában elmélyedtem az olasz rep.gépgyártás tanulmányozásában, de a motorokról semmi érdemlegeset nem találtam, pedig főként ez érdekelne.

Sintér Creative Commons License 2001.07.15 0 0 144
Márton: (kicsit megkésve reagálok...)
Ezzel szerintem minden topiclakó egyetért. De, azt hiszem pont az újszerűsége miatt hagytuk figyelmen kívül az eddigiekben, inkáb (ki nem mondva) arra voltunk kíváncsiak hogy a hagyományos technikájú gépek közül melyik lehetett a legjobb.

"Az, hogy a szövetséges hatalmak légi fölénye olyan nyomasztó volt a tipus rendszerbe állításakor, hogy a fölszálló és leszálló gépeket lövöldözhették bátran az valószínűen nem a tipus hibája, márpedig a legtöbb Schwalbe-t így lőtték le nem pedig szabályos légi harcban."

Amen. De ott van a mondataidban a válasz: nem lovagi torna volt a háború. A Szu megtámadásakor a Luftwaffe is hasonló módszerekkel élt (a repterek támadása).
A 262-es legnagyobb hibáját pedig nem írtad le. Megbízhatatlan volt - hiába, új technológia.

Mindezt csak azért írtam le, hogy lásd, miért is rágjuk itt a gittet... :-)

Előzmény: márton (142)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.07.14 0 0 143
http://martinosranek.members.easyspace.com/Duxford/d_me262_11_.jpg

már ha érdekel valakit :)

márton Creative Commons License 2001.07.05 0 0 142
A topic alapkérdésére válaszolandó a II. VH. legjobb vadászgépe valószínűen minden hibájával együtt a Messerschmitt Me-262 Schwalbe.
Természetesen ennek a tipusnak is volt számtalan problémája. Viszonylag lassan gyorsult, lassan lassult, a manőverezhetősége lehetett volna jobb, de mindenképp egy új kategóriát képviselt. Nem véletlen az, hogy a győztes szövetséges hatalmak szétkapkodták a megmaradt példányokat a háború után.
Az, hogy a szövetséges hatalmak légi fölénye olyan nyomasztó volt a tipus rendszerbe állításakor, hogy a fölszálló és leszálló gépeket lövöldözhették bátran az valószínűen nem a tipus hibája, márpedig a legtöbb Schwalbe-t így lőtték le nem pedig szabályos légi harcban.


max. seb.: 870 km/h 6000 m-en
827 Km/h tengerszinten

emelkedési sebesség: 1200 m/min
szokásos repülési távolság: 1050 km

Fegyverzet: 4 db 30 mm-es MK 108-as gépágyú

Rossz elképzelni mi lett volna, ha ezt a gépet kb. 2 évvel korábban megfelelő számban és jól kiképzett pilótával betudják vetni. Elképzelhető, hogy évekkel hosszabította volna meg a háborút.

TtK Creative Commons License 2001.07.05 0 0 141
Hülye vagyok. 300 yard = 274 méter. Összekevertem a lábbal :-(
Előzmény: TtK (140)
TtK Creative Commons License 2001.07.05 0 0 140
http://user.tninet.se/~ytm843e/action.htm szerint 300 yardról (~100 m) tüzelve le lehetett szedni a V1-et, úgy, hogy a robbanás elől ki lehetett térni. Érdekes az éjszakai módszer: a sugárhajtómű fényére kellett célozni. Itt az áll, hogy 800 V1-et lőttek le csak Tempesttel (a pilóták szerint). Ez egy kicsit soknak tűnik.
Előzmény: Sintér (138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!