Bal első lámpa vagy lámpaüveg nincs valakinek elfekvőben? Elrepedt az üvege egy kavicstól. 2001-es buborékoshoz.
Tompított, motoros.
Bajom van még a belső keringtetés működtető motorral is. Meg volt állva félúton, próbáltam megkocogtatni egy csavarhúzóval erre teljesen lezárt és úgy maradt. Hogy lehet a motort kivenni? 3 csavar tartja de olyan irányból hogy az gáz. Egy csavart ki tudtam venni már. Ki kell venni a műszerfalat? Nagyon nem szeretném. Szerintem a motort talán meg tudnám javítani ha ki tudnám venni. De a cseréhez is ki kell venni.
Szia, sajnos nem emlékszem hogy ez a rész mennyire válik külön a kasztnitól, de ha nem eléggé, vagy ha máshol is látsz az alján rozsdát, inkább keress másikat, nem fogja megérni. Ez már nagyon elrohadt itt, az fix. Egyébként rugó magyarul amire gondolsz.
Előrebocsátom, nekem nem bipower van, de azt hallani, hogy szereti repeszteni a kipuffogó leömlőjét, ami hiánycikk emiatt. Magasabb az egész kocsi a hasa alatti tartályok miatt, ami eltérő, hosszabb rugókat és lengéscsillapítókat jelent, illetve a csomagtartóban hordja a pótkerekét, ami miatt nem árt, ha megvan az eredeti, keskeny verzió. A benzintankja jóval kisebb mint a sima benzinesé, épp ez van a pótkerék helyén alul. Írtad hogy nálatok van CNG kút, az szuper, de máshol elég kevés akad, ha esetleg utaznátok, ezzel is számolj, vagy sűrűn kell tankolni a benzint, kb 300km-enként. Egyébként meg tök jó, hogy tisztább sokkal.
Most néztem meg egy 2006-os Fiat multiplát. Egyedüli aggasztó dolog vele kapcsolatban a képen látható rohadás a hátsó amortizőrnél. Magyarul nem tudom a nevét...ez az a rész amibe beül a rugó és ezen van a "bump stop".A kérdésem az lenne, hogy mennyire nehezen javítható? Volt valakinek hasonló problémája?
Azért kapsz olcsón, mert vagy mostanában, vagy max a következő 1-2 évben lejár a tartályok minősítése, és nem gazdaságos cserélni azokat (asszem darabja 100e fölött), sima benzinesre visszaminősíttetni meg nem lehet (legföljebb LPG-sre), mert rosszabb környezetvédelmi besorolás felé nem lehet átalakítani.
Azért jöttem ide közétek, mert kacérkodom a gondolattal, hogy vásárolnék egy CNG-s multiplát. A gondom az, hogy a tapasztalatom nulla a típussal, és a cng hajtású autókkal is. Mindig is dízelem volt, de megpróbálnék egy ilyen gépet is. CNG tankolási lehetőség van a városban, úgyhogy ez sem gond. Viszont azt nem tudom, hogy mik a kocsi előforduló hibái, mennyit fogyaszt városban, mert túlnyomórészt bent használnám.
Köszönöm a segítséget. Átböngészem, így elsőre elég bonyolultnak tűnik.
Esetleg van valakinek valami tippje arra hogy ki lett cserélve mindkét lambdaszonda, ki is lett törölve a hiba, és még mindig hibának jelzi? Valahol lehet valami kontakthiba mert néha kihagy a fordulatszám jelző , viszont olyankor nem sipol meg nem villog a contact garage felirat sem.
Szia, töltsd le a Multiecuscan nevű programot, az olvassa a Fiatokat szuperül. Ezen kívül kell egy laptop és egy ilyen OBD2-es csatlakozó. A típusa a lényeg a tetején a választókapcsolóval, ilyen kell a Fiatokhoz, a konkrét link csak példa, sok más helyen is van, olcsóbban is. A használatról, az összekötésről stb találsz sok infót a neten, pl rögtön a Multiecuscan oldalán is.
Van egy 2000 1.6 benzines multiplánk. Azt szeretném kérdezni, hogy tudtok e ajánlani olyan hibakód olvasó cuccot, ami működik. Ki lett cserélve a leömlő csonk, meg a lambda szondák. De még mindig sípol meg jelez check lámpa. Ezt szeretném törölni. Meg ugyebár még a későbbiekben lenne rajta egy két javítás. Amihez szükséges lenne. Tudtok valamilyet ajánlani? A válaszokat előre is köszönöm.
Köszi. Sajnos azért van némi színeltérés természetesen, hiába gyári kódos a festék, de nekem belefér, nem vészes. Ahogy a fotón látszik is, a küszöbspoilerek még nincsenek fent, azokhoz még hiányzik a négy emelési pontot takaró fedelecske, de egy szerencsére megmaradt, úgyhogy annak alapján nyomtatok majd 3D-ben hozzá. Apropó kamera, az is lesz, már megvettem, de várom a jobb időt a bekábelezéséhez. Nekem nem a tükörben, hanem egy előre egy hátra a szélvédőkön, menet közbeni dokumentálásra. Arra jutottam, hogy van annyi necces szitu, hogy valószínűleg megéri. A Multipla úgyis prédaállat az utakon, mindenki mindig le akarja nyomni. Arról nem is beszélve, hogy időnként szebb utakon járva már maga az útifilm is szép tud lenni.
Érdekes és jó látni, hogy tudod használni. Én az utóbbi lassan másfél évben egy féktuningon agyalok kisebb-nagyobb kihagyásokkal, inkább csak hobbiból. Próbálok egy 4 dugós Brembo szettet installálni a Multira, de sok a buktató. Már jópárat leküzdöttem, de van még néhány további és időnként félreteszem az egészet más dolgok miatt. Nevezzük hobbinak :) De remélem nyárra esetleg már összeáll. Télen azzal szórakoztattam magam, hogy lefényeztem egy felújítás alatt álló üres szobában egy szett eredeti Zender lökhárító-, tető- és küszöbszpojlert, amit tavaly guberáltam egy bontott kocsiról.
Persze. Ráadásul egyébként épp a Multiplából is volt ilyen jellegű verzió asszem, bár talán a kezelőszerveket nem érintette, csak a szállítást könnyítette. De egy jó Hycomat gázkart biztosan nem nehéz beépíteni az elektromos gázpedálhoz a dízelbe. De biztosan utána néztél már, csak felötlött most, hogy említetted.
Mondjuk az elég egyszerű, jól hangzik. Gondolom azért kellett új féklámpa kapcsoló is, hogy oldjon fékezésre, nem? vagy leveszi azt a jelet is máshonnan? A gyári megoldáshoz a 156-os karja kellett és azon két gyűrű van. Az egyikkel csak élesíted a rendszert, a másikkal tudsz gázt adni és elvenni 3km/h-ként oda-vissza, elengedésre megtartja, illetve van egy memória-gomb, amivel vissza tudod hívni az utoljára használt beállítást, és ennyi. Nem túl bonyolult, semmi programozás, de elég jól működik ez is.
Tudom hogy találkoztunk, de annyi autó volt ott, hogy a színe már nem volt meg, sorry.
A tempomatod akkor utólagos, külső modul? Mert a szervízek nem szokták tudni, hogy a dízelek agya megegyezik a korabeli 156-os Alfáéval és így gyárilag benne van a tempomat, csak be kell kötni. Van erről leírás, de gondolom emlékszel is, hogy annak idején itt a fórumban sok szó esett róla.
Az a számom nincs már meg, de majd megírom azt ami van.
Viszont menő lehet a verda és még bejáratós, főleg hogy így mindig friss benne az olaj. Milyen színű?
Ez a hajtányozás izgalmasan hangzik, tavaly Ausztriában láttam egy ilyen részt, ahol a régi keskenynyomtávú pályán lehetett bérelni ilyeneket. Egyszer biztosan kii fogom próbálni. Én is elég jól tartom, de főleg nyaranta hajtom is, most 240k körül jár és két olajcsere közt (8-10e km) még most sem fogy belőle az olaj. Te is ott voltál anno, amikor vagy 6 kocsiba egyszerre szereltük be a tempomatot? Vagy a tiéd már egyénileg ment?
Tavaly nekiálltam foglalkozni a futóművel és felhajtottam hozzá poliurethan szilenteket, amikkel remélem sokáig ellesz, illetve kapott szép új Bilstein rugókat és lengéscsillapítókat mindenhol, amitől 10%-kal keményebb is lett. Tervben van még egy komolyabb féktuning, inkább csak hobbi jelleggel, sok értelme nincs, de már annyira beleástam magam, hogy végigtolom. Csipelve, herélve nincs. Cseréltünk még sok olyan dolgot, ami ugyan nem volt még rossz a szó lerohadásos értelmében, de karbantartás jelleggel ideje volt 200k után. Élég jól szuperál eddig és én is úgy vagyok vele, hogy ára úgyis alig van, szeretem is nagyon, minek adjam el. Kevés jobbat tudnék fejből arra, amire használok egy autót, igazi joker utazni és városban is.