A szikra jellemzően az adott felületről legjobban kiemelkedő pontban jelentkezik. A gyertya középelektródája és a test elektróda egyaránt felület. Ezeken a felületeken bárhol felléphet a szikra. A szikra elporlaszt egy kis anyagot ott, ahol létrejön. Emiatt mászik a szikra a felületen, mindig másutt lesz a legkiemelkedőbb csúcs.
Az a gond hogy ahol fúrták a hengeremet ott ránézettem a tengely ütésére mivel a sonkák között nem ugyanakkora hézagot mértem. Ha a primer lánc felöl be van fogva és a sonka mellett kinullázva órával, a másik tengelyen 0,21mm a csapágy helyén.
Pedig még blokk közelében nem volt, kalapácsot se látott.
Látom kicsit alulertékelt most a forum. De megprobálom.
Saját részre keresek, papiros felújított vagy akár felujítandó kéthengerest. Árban kb max 1,5 millió amit rászánnék. Hatha lapul valakinél olyan amit nem hírdet. Köszönöm
Szia, halvanyak az emlekeim, de hatarozott remlik, hogy a kis 6V-os TS150-es MZ-mben volt ilyen (tudom, tudom, fiatal voltam meg es tudatlan... de valamivel el kellett kezdeni a motoros palyafutast. :D)
Nagy köszönet cznorbert és csepelzon fórumtársaknak a bakelitért,mindketten hoztak ebből a kincsből.
Nagy lendülettel beszereltem,némi átalakítás kellett,a tőcsavarokat kiszedtem,a helyükre olyan nyolcas csavarokat tettem amiknek tizes kulcsnyílású feje van,így kényelmesen elfér és könnyen szerelhető marad.Került új ngk b10hs gyertya,új megszakító(a régi is tajvani volt,csillió kilóméterrel),a bakelit átvezető kiszedve,pucolva ellenőrizve,minden szipi szuper.Pöcc röff a gép.
Nosza,teszt kör,irány Sásd.El is ment mánfáig,az kb 40 km,ott megállt mit szög.
Kicsit már ideges lettem.
Jó,transittal haza szállít.Szerelés ismét.Ledobtam az átok hengerfejet,túrtam a raktárban egy gyárit,brisk n14c gyertya berak,új teszt.(12 es brisket nem kaptam)
Irány Magyarszék,Orfű,kapuccino,vissza Magyarszék,Pécs,Mohács.Kb 120 km hiba nélkül.
Ezúttal jött velem Imre barátom Yamahával,ki is derült egy furcsaság,10kilométerrel kevesebbet mutat az órám,végig kilencvenen a mutató,itthon mondja Imre,százzal jöttünk végig):
Sziasztok! Aki benne van a Veterán Motor-, Autó , Traktor,Alkatrész LICIT (adok-veszek)! csoportban, és nyom egy lájkot a rendőrségi bukósisakomra, és esetleg ír egy építő jellű kommentet, azt megköszönöm előre is, mert nagyon alul van. Jó lenne, ha megtalálná valaki, akinek van rendőrségi Pannóniája, vagy ilyen jellegű relikviákat gyűjt. Vagy 20 éve vettem Frundzitól (akkor se volt olcsó, de a ritkaságához képest korrekt Áron :-) vettem), de rájöttem, hogy ezt elengedem, jó lenne, ha jó helyen landolna, és rátalálna az aki ilyet keres.
Írtam facebookon, hogy stroboszkóphoz nem kell járnia a motornak.
Azzal simán megtudod csinálni.
Én is csináltam magamnak ducati energia gyújtást és így állítottam be hogy hogy kell állnia a lendkeréknek a főtengelyen. Utána az alaplap ívével pontosan betudtam.
De végig stroboszkópot használtam.
Belső jeladóson nem látod szemmel hogy hol van a gyújtás trigger