Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szakmókus Creative Commons License 2019.09.01 0 0 549

"dugattyús megoldásokról semmit nem tudok"

 

A gugliba számos leírás kép segíthet a megértésében.

 

Az biztos hogy ha vásárolnál egy szelep garnitúrát, cserélnéd és utána sem töltene többet, el lennél keseredve.

 Én ellenőrizném a visszacsapó szelepet,tömítetlenséget keresnék,mint hollander,hengerfej..... szivárgás ellenőrző spray-el. Majd (bontanám a gépet) ellenőrizném a szelepeket a már vázolt módon,ill a szelepek rugóit nincsen eltörve stb....

Ha a hengerfej le van szerelve, meg lehet nézni van-e válla a perselynek.A dugattyútetőn van-e sérülés beverődés.

Ha minden rendben, leszerelve a tartálytöltő csövezést,készítenék egy teszt csövezést mérő órával, golyós csappal.Azt csak nem kellene megvárni míg az 500L-t feltölti egy henger.......

Hengerenként mérném hogy tudja-e a kellő nyomást. Ha minden henger jól tölt, összerakva tudnia kell a megfelelő nyomást. Persze ha a nyomáskapcsoló 3,5 Bár-nál kikapcsol az nem a kompresszor hibája, hanem üzemi állapot. :)

Előzmény: Csanyi.tibor (548)
Csanyi.tibor Creative Commons License 2019.09.01 0 0 548
Jó napot.Köszönöm a válaszát. Sajnos csavarkompreszorokat üzemeltet a munkahelyem és ezekről a dugattyús megoldásokról semmit nem tudok! A pontos típus AL10-60-41-S ez 4 hengeres 500L tartály 7,5kw villanymotor hajt dupla szíjtárcsán,ezt szeretném beüzemelni homokszórásra otthoni használatra.



Előzmény: szakmókus (547)
szakmókus Creative Commons License 2019.08.31 0 0 547

Üdv!

A konkrét típus ismerete nélkül..... de általában.  Hogy a szelepek jól zárnak-e,arra egyszerű módszer lehet, hogy a leszerelt szelepházat úgy forgatva hogy a szelepek felé-alá folyadékot töltünk. Például lakkbenzint. Ha a folyadék átfolyik a szelep másik oldalára valóban nem zár. Természetesen a szelepek és ülőjük (fészkük) feltételezhetően tiszták, sérülésmentesek.

 

Inkább a dugattyú (gyűrűk) - henger kopása miatt nem tud többet termelni.

Előzmény: Csanyi.tibor (546)
Csanyi.tibor Creative Commons License 2019.08.27 0 0 546
Jo reggelt.
Igen én is így állapítottam meg a forgásirányt. Viszont 3.3bár maximális sűrítésnél többet nem termelt. Valószinű valamelyik szelep átenged!!
A kérdés az hogy lehet valahol vásárolni alkatrészeket a lent említett típusú géphez??? Szerintem mind a 4 szelepet cserélnem kell!!!
Előzmény: Sunny65 (545)
Sunny65 Creative Commons License 2019.08.19 0 0 545

Megnéztem a kompresszor hűtőlapátjait, a szögállásból ha fújnia kell a kompira a levegőt, akkor így már egyértelmű a forgásirány. ( A motoron pedig egyenesen állnak a lapátok )

Köszi.

Előzmény: szakmókus (544)
szakmókus Creative Commons License 2019.08.18 0 0 544

" a ventillátor lapátokból is lehetne következtetni a forgásirányra"

 

Feltételezhető hogy a levegőt a kompresszorra húzza. A lapátok állásából kiderülhet.

A villanymotoron ha egyenesek a lapátok,akkor mindegy melyik irányba forog,mindig a motorra húzza a levegőt. Ha az utóbbin íveltek,szögben állnak akkor egyértelmű merre forog, hisz a motorra kell "fújnia" a levegőt.

A kompresszor hűtőlapátokra is ez érvényes.

Előzmény: Sunny65 (543)
Sunny65 Creative Commons License 2019.08.18 0 0 543

Szia! Az szép darab:-) Gondolom sokat állt, lehet hasznos lenne tölteni a hengerekbe némi olajat és és óvatosan úgy mozgatni, de még inkább szétszedni és megnézni az állapotát. Így akár megúszható lenne egy felújítás egy kis "csiszakolással " tisztítással.

 

Enyém a kistesó, működik, a forgásirányára lennék kíváncsi, lehet, hogy valahol van rajta jelzés is, még nem volt idő átnézni. Mondjuk a ventillátor lapátokból is lehetne következtetni a forgásirányra, bár kérdés, hogy inkább fújja-e a levegőt a kompira, vagy szívja? Természetesen szinkronban kell lennie a motor ventivel, nyilván egymás ellenében nem dolgozhatnak.

 

Az olajkenés a főtengely/hajtókarnál lehet, hogy közömbös ennél a konstrukciónál, de gondoltam hátha megerősít valaki ebben. Az előző tulajnál a fene tudja, hogy merre forgott.

Előzmény: V.Edit (542)
V.Edit Creative Commons License 2019.08.14 0 0 542
Szia. Az én kompresszorom 4hengeres 500L 7,5kw 50m3/h nem olyan jó állapotban. De már sikerült átforgatnom.;)
Előzmény: Sunny65 (541)
Sunny65 Creative Commons License 2019.08.09 0 0 541

Sziasztok!

 

Ha már Defém, akkor én is kérdeznék.:-)

Hozzám került egy 100l-es Defém 1 hengeres kompi 3 kW-os motorral, típus száma kb. az mint az előző kérdező fórumtársé.

Légszállítás kb- 10-12 m3/h.

 

Számít-e a forgásirány??? Most az esetleges olajkenési  problémákra gondolok. Szétszedni egyelőre nem akarom, hátha ismeri valaki.

 

V.Edit Creative Commons License 2019.08.07 0 0 540
Sziasztok.
Esetleg tudna segíteni valaki Defém AL10-60-41-S kompresszorhoz keresek karbantartási illetve gépkönyvet!!

Lacza30 Creative Commons License 2019.07.28 0 0 539

Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni.Abac kompresszorhoz keresek gyűrűt (olajos) 62.5x48-as.Sok gépben láttam ilyet .

Alibabáról lehet rendelni, ugyan de vagy 300db-ot.....CAC-248 as.Hol kaphatnék ilyet?

Köszönöm.

Schrott Péter Creative Commons License 2019.07.24 0 0 538

Sziasztok!

 

Scheppach HC 53 DC-ról tudnátok véleményt írni?

 

Köszi!

 

Csabi_5 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 537

Szia!

 

Menjünk sorban:

- A Einhell Te-Ac 270/24/10 user manuáljában nincs járatási korlát.

- Az egy órás járatás úgy értendő, hogy egy óra hosszat ment összességében a kompresszor motorja.

  Ezt viszont nem folyamatosan tette.
  Egy kis 0,5 mm -es fúvókaméretű szórópisztollyal használtam, kb. 2 perc motorjárás, 4 perc pihenő.

- Hőkioldó védelem van a gépen.
- Nulláról 10bar-ra nem mértem de saccra 2,5-3 perc lehet.

 

Egy próbát megér a garanciális szerviz, de először megvárok még egy járatást, hogy ott mit produkál.

Üdv : Csaba  

 

Előzmény: KsGr41 (534)
KsGr41 Creative Commons License 2019.06.18 0 0 536

Neked legyen igazad !

 

Előzmény: Remete13 (535)
Remete13 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 535

Bocsi hogy vitatkoznék veled, de biztos van rajta hőkioldó. A kondi mellett a csatlakozó dobozba szokták tenni.

Előzmény: KsGr41 (534)
KsGr41 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 534

Értem.

Kompresszor témában abszolút kezdő vagyok , ha megnézed a hozzászólásaimat  láthatod májusban még én is csak keresgéltem. Mindenképp fel kellene venned a kapcsolatot vagy a forgalmazóval vagy a cég hazai képviseletével , mégis mondjanak már valamit . Azért egy 45...50000Ft-os  készülék megér pár telefont emailt  főleg ha még garanciás is.

Ugye az egy órás használat az nem egy órás folyamatos járatást jelentett ?

A manuálban (enyém hobby gépé) van egy bejegyzés miszerint negyedóra a maximum ameddig járathatom, utána szigorú pihenő , mert egyébént meghibásodhat . Megnéztem mellesleg az elektromos rendszerét semmilyen védelmet nem tartalmaz , sehol egy hőkioldó , egy biztosíték vagy bármi védelem. Ha a felhasználó túlhajtja a gépet akkor simán meg lehet főzni a kompresszort vagy leégetni a villanymotort. Teljes mértékben a gépet kezelő személyen múlik túléli e a napot a ketyere vagy sem. Ha jutsz valami eredményre írd már le mi lett a megoldás .

Egyébként teszi a dolgát felnyomja a tartályt 10bar-ra 1-2 perc alatt ?

 

 

Üdv

 

 

Előzmény: Csabi_5 (533)
Csabi_5 Creative Commons License 2019.06.17 0 0 533

Szia!

 

A választ köszönöm.

 

A gyári olaj is tiszta-átlátszó volt a gép indulásakor.
~ 1 órás használat után szürkült be annyira, hogy megijedtem tőle.
=> Ezért biztos, hogy nem gyári adalékról van szó.

A grafit szürke színű olajat úgy képzeld el, mint egy sötét metál színű körömlakkot, aminek mikor megrázod az üvegjét, akkor látod benne, ahogy a sűrűbb pigment vonalban/hullámban mozog benne.

 

Üdv: Csaba

Előzmény: KsGr41 (532)
KsGr41 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 532

Szia !

 

Nem rég vettem egy TC-AC190/24/8 -as kompresszort  .  Nem tapasztaltam olajszürkülést. A júzermanuálban  15W40 vagy azzal egyenértékű olaj szerepel . Jelenleg a gyári olaj van benne , még nem haladta meg az első 10 órát az üzemideje. Viszont ez jóval olcsóbb kategória mint a tied , és ezt kifejezetten hobbi célokra ajánlja az Einhell.

Ha grafitszürke az olaj az nem véletlen mert a grafitos adalékokat szokták használni súrlódás kopás csökkentés céljából hajtóművekben és sebváltókban stb...  Szerintem lehet hogy hamar megszabadultál a gyári olajtól. Hagyni kellett volna , hogy bedolgozza kicsit a hengerfejbe azt a kis grafitot ami benne volt . Megint csak a saját gépem leírására hivatkozva írom , hogy kb 10 óra üzem után kell a gyári olajat lecserélni. Viszont az én gépemnél nem volt adalékolt az olaj , de lehet veszek valami grafitos cuccot bele ha letellik az első tíz óra üzemidő.

 

Üdv

 

Előzmény: Csabi_5 (531)
Csabi_5 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 531

Tisztelt fórumozók!

 

A következő kérdésem lenne:

 

Vásároltam egy Einhell Te-Ac 270/24/10 Olajkenésű Kompresszort:

 

A gondom az vele, hogy félelmetesen gyorsan grafit szürke lesz a kenőolaj.
A vásárláskor benne lévő olajat a kb. 20 perc bejáratással együtt ~1 órát használtam, majd tettem bele 10W-40 -est, amit szintén kb. egy óra kompresszorhasználat után cseréltem.
Ez is jó sötét volt bár már nem annyira mint a hígabb gyári olaj.

=> Komoly kétségeim támadtak a henger-dugattyú anyagminőségét illetően.

=> Mindegyik kompresszor ilyen vagy csak nekem volt pechem?

 

Üdv: Csaba

  

Remete13 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 530

Teljesen mindegy, meglátásom szerint egy cég gyártja mert tök egyformák, csak a felirat meg a szin változik.

Harmadiknak a Strausst mondanám, az Abac már profibb technika. Ar árán is látszik.

 

Előzmény: KsGr41 (529)
KsGr41 Creative Commons License 2019.05.28 0 0 529

 

 

10 bar-os , 50L tartály, kb 250L/perc beszívott levegő ez már elég kb.

Kérdés :

Einhell , Güde , Abac ?

 

Előzmény: Remete13 (528)
Remete13 Creative Commons License 2019.05.24 0 0 528

Szia.

Az én véleményem szerint, a felhasznált levegő mennyiségéből kéne kiindulni. Kereket pumpálni még egy 12 voltos kis komp. is elég,

de ha komolyabb a felhasználás az más kevés. Egy 25 lit. sürűbben indul be. de rövidebb ideig működik, mint egy nagyobb tartály.

Érzésem szerint, egy két hengeres, 50 lit. tartályú kb. 300 lit./perc levegőt szállító masina a te nem ipari igényeidnek megfelelő lehet, (nekem is ilyen van).

Ennél nagyobb ekkora igénybevételre már pénzkidobás lenne.

Természetesen ez csak az én véleményem, remélem másoktól is kapsz tanácsot, hogy megfontoltan dönthessél !

Előzmény: KsGr41 (527)
KsGr41 Creative Commons License 2019.05.23 0 0 527

Tisztelt kompresszor szakik !

 

Házi barkács célra szeretnék egy kompresszort beszerezni max 50...60000Ft-os kereten belül maradva. Azt már eldöntöttem , hogy olaj kenésű kompresszort veszek , mert az az élettartam szempontjából célszerűbbnek tűnik. A max nyomással és légtartály méretekkel vagyok megakadva . Egy 8bar-os 24Literes kompresszor jelentősebben olcsóbb mint egy 10bar/50L paraméterekkel rendelkező . Viszont kellő tapasztalat hiányában nem tudom eldönteni mekkora kompromisszumot jelent az olcsóbb verzió.

 Amire használni akarom :

Keréknyomás beállítás autón , kerékpáron  havonta egyszer.

Kerítés és egyéb kültéri fafelületek festése ill. lakkozása 2-3-4 évente.

Autó üregvédelme viaszos anyaggal kb 3 évente, alvázvédelem is szóba jöhet estleg...  Ha lassan haladok nem gond. Ha egy kisebb tartályos kompresszor is megtenné a fenti célokra akkor a keretből fennmaradó összeget  inkább jobb minőségű festékszóróra üregelő pisztolyra költeném . Ha esetleg a régi autómon le kellene fújni egy-egy kifakult (van rajta) elemet akkor az is megoldható legyen vele.

 

 

Üdv és köszönet a válaszokért előre is.

 

 

dekolino Creative Commons License 2019.04.29 0 0 526

Köszönöm a segítséget!! Az üzemi kondi volt rossz!!

Remete13 Creative Commons License 2019.04.26 0 0 525

Szia. Nekem ugyanezt csinálta, nem akart beindulni, ha igen akkor se termelt 8-ig előtte lelassult, és megállt.

Egy új üzemi kondenzátor segített, azóta tökéletes. Egy próbát megér.

Előzmény: dekolino (521)
Dezső1959 Creative Commons License 2019.04.25 0 0 524

Ebben az esetben a motor teljesítménye bizonyára megfelelő. A másik ötlet: A légsűrítő és a tartály között kell legyen egy tehermentesítő visszacsapó szelep. Az vajon megfelelően működik? Esetleg a tartályról le kellene venni a csövet, ami a légsűrítőtől jön. Akkor lelassul-e?

Előzmény: dekolino (523)
dekolino Creative Commons License 2019.04.25 0 0 523

Ez gyári,két hengeres így kaptam(ingyen) mondták ez a baja van!  

Dezső1959 Creative Commons License 2019.04.25 0 0 522

Üdv!

Ez egy korábban már működő összeállítás volt, vagy most épül? Esetleg gyári a berendezés? A motor teljesítménye elegendő? Nem lehet, hogy teljesítmény elégtelenség miatt a motor melegszik, és a hővédelem leold?

Előzmény: dekolino (521)
dekolino Creative Commons License 2019.04.24 0 0 521

Sziasztok! Van egy olajos kompresszorom.. Az a problémám vele,hogy 2-3 bár-ig termel aztán lassul a motor és leold az elektronika!!

Remete13 Creative Commons License 2019.04.19 0 0 520

Köszönöm a válaszod. Időközben hozzá jutottam egy 4 kivezetéseshez is és rögtön rájöttem arra amit irsz. Az ujon a házon kívül van a

pólusok összekötése ( az eredetin a müanyagon házon belül van) és így már eligazodtam volna. Nem baj van tartalékom.

Beszereltem tökéletesen indul, és működik.

Mégegyszer köszönöm a segítségedet, és kellemes husvétot.

Tibor.

Előzmény: szakmókus (519)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!