Úgy néz ki, sikerült megtalálni a hiba okát, ami végig ott volt előttem, csak a bonyolultabb utat választottam. :D
Egy 2007-es Toyota Auris 1.4 D4D (90 le) az alany.
A hibajelenség az volt, hogy bedobta a sárga check engine lámpát, a motor erőtlen volt, azaz az emelkedőket nem bírta úgy, ahogyan korábban, de az az érdekes, hogy a hiba kitörlése után sem bírta igazán az emelkedőket.
A hiba kiolvasásakor P0101 hibát dobott fel, azaz légtömegmérő hiba. Ellenőriztem a csatlakozásokat, légszűrőházat, de mindent rendben találtam. A légtömegmérőt kiszereltem, majd azt a gyufaszál szerű végződést megtisztítottam. Eredményt nem hozott, 200-300 km után újra bedobta a hibát.
Ott tartottunk, hogy a motorelektronikához futó öt kábelből 4 kábelen 0.6 ohmos ellenállást mértem, az 1-es számú fekete kábelen 13.8 ohmot. Azt taglaltuk, lehet, kidörzsölődött a kábel. De benne volt még a pakliban a légtömegmérő hiba is.
Nos, a légtömegmérőt kimértem. 4-es és 5-ös lábon alaphelyzetben gyújtás nélkül 20 fok külső hőmérséklet mellett optimális értéket hozott, 2,38 ohmot. (2,21-2,69 ohm az elfogadott)
Ezt követően jött a 2-es és 3-as lábak terhelés alatti, azaz járó motor mellett gázadásra való változása.
Alapjáraton hozta az 1,4 V-ot, míg teljes gázon egészen 3,8-4,0 V-ig ment fel, ami szintén optimális.
Azt gondolom, légtömegmérő kizárva.
Ha már kinn volt a légtömegmérő a helyéről és épp nálam volt a féktisztító is, így befújtam még egy nyílásba, ami nehezen hozzáférhető, papírral illetve egyéb eszközökkel nem. Egyszerűen csak befújtam, mondom ez is meg van.
Rámértem még egyszer a fekete 1-es számú kábelre. Érdekes, most csak 4,8 ohmot mértem rajta. Elkezdtem megbontani a motorelektronika felől a kábelköteget. 2,3,4,5-ös kábelek mind a motorelektronikához futottak, csak és kizárólag az 1-es számú fekete kábel futott a motorblokk irányába. Ez a kábel sértetlennek tűnt. Mivel sötétedett, illetve menni kellett a kocsival, összedobtam gyorsan.
Tudni kell, hogy a településről kivezető út egy meredek domboldalon vezet fel. Az automata váltó a domb tetejéig mindig visszakapcsolt 2-es fokozatig, erőtlen volt a motor. Most így összerakva feltűnt, hogy simán megy felfelé ugyanezen az emelkedőn 4. fokozatban...
A hiba nem a kábelekkel illetve a légtömegmérővel volt, hanem első körben a légtömegmérőnek nem lett alaposan megtiszítva minden része.
Valószínű akkor a lámpa belsejében valami szétesett,vagy az állítómotor csapja ki van ugorva.Persze,hagyd így,ha a többit nem zavarja. :) Szívesen,nincs mit.
Az izzó rendben, a helyén áll. Megtaláltam a jelzett állító csavart (fehér műanyag), 8-as kulcs fogja. a jobb oldalit szépen tudtam állítgatni, de a bal oldalit (a problémás) nem.
Valami a lámpa belsejében szorulhat, mert hallom a lámpa mozgató motor berregését, egy kicsit emelkedik is, de a jobboldalihoz képest hamar leáll a mozgása.
Annyit csináltam, hogy mérgemben a tenyeremmel kétszer rácsaptam a búrájára, aminek következtében kb. két vonással feljebb mozdult még, és ennyi, a jobb oldalit egy kicsit feljebb hagyom (az úgy is az út jobb szélét világítja be 30-40 m, a szembejövőknek az nem zavaró). Újat biztos nem veszek...
Szerintem vagy az izzót nem megfelelően tetted a helyére,vagy az előző szerelésnél nem sikerült,és ahhoz állították be a lámpa magasságát. Az izzót nézd meg kívülről,hogy szépen belefekszik e a helyére,és az izzó üvegének töve ugyanolyan szögben áll e,mint a túloldalon,onnan sejtheted,hogy te hibáztál e.
Állítani a magasságán lámpa belső felén lehet,ahol a magasságállító motor helyezkedik el,igazából azt kell tekergetni,vagy 8-10-es kulccsal,vagy csillagcsavarhúzó segítségével.Mielőtt állítanád,nézd meg az izzót,és állítsd a magasságállítót belül 0 állásba.
A bal oldali izzót kicseréltem, rendben világít, működik.
De olyan probléma "lépett" fel, hogy a nagyon közelre (5-10 m) világít csak a sugara. Hiába állítom a kormány melletti állítógombbal a maximális távolságba, nem emelkedik feljebb a lámpa, megáll ennél a 5-10 méteres távolságnál! Hol lehet még tovább állítani a lámpát felfelé?
Meglátjuk, mit hozott a légtömegmérő tisztítása. Azóta 100 km-t ment az autó, most újabb 100-at fog menni, kiderül, ha nem most, akkor a jövő héten biztosan.
Ha megint feldobja, marad annak az egy kábelnek a cseréje, ami még az egyszerűbb dolgok közé tartozik. Ha ez nem hoz eredményt, jön a légtömegmérő cseréje.
Ezt nem tudom megmondani,de a villamosságis kolléga megterheli a vezetéket egy 21W-os égővel,úgy méri,akkor látja,hogy megfelelően átjut e rajta az áram.Én nem sűrűn csinálok ilyet,átpasszolom,ha tudom. :D
Annyi előrelépés van, hogy alaposan megtisztítottam a légtömegmérőt, még sikerült koszt letakarítani róla.
A légtömegmérő csatlakozójához öt kábel fut. A csatlakozótól a kábelek a motorelektronika egyik nagy csatlakozójába futnak. Mindegyik kábelt kimértem a légtömegmérő csati és a motorelektronika csati között. Öt vezetékből négyen 0.6-os ellenállást mértem, ami jó. Az ötödik, fekete kábelen 13.8 ohmos ellenállást mértem. Mit gondolsz? Nem bontottam szét a kábelkorbácsot még... Vagy ezen is 0.6 ohmot kellene mérnem?
Eltömődött légszűrő Koszos légtömeg- (MAF) érzékelő A beszívott levegő falsot szív Hibás légtömeg-érzékelő A levegőtömeg-érzékelő kábelkötege nyitott,vagy zárlatos A légtömegáram-érzékelő áramköre rossz elektromos csatlakozás
Nagyjából ezek okozhatnak ilyen hibát.
Esetleg nézd meg,nincs e valahol falslevegő bejutás,valamint a vezetékköteg is okozhat ilyet,ahol nyakban meg van hajlítva a köteg,vagy ahol a külső gégecső borítás érintkezni tud a benne levő vezetékkel,az kidörzsöli.Ott szokott probléma lenni a vezetékeléssel.
Utána valószínűleg cserés lesz,nem sokat,de annak idején 1-2 előfordult,hogy cserélni kellett,igaz,azokat nem lehetett törölni,de mindig a vezetékellenőrzéssel kezdtük,utána írtuk rá,hogy csere.
Egy 2007-es Toyota Auris 1.4 D4D-ről van szó. Törlés után, van amikor 80 km, de van amikor 200-300 km megtétele után megjelenik a check engine. A diag P0101 hibát, tehát légtömegmérő hibát hoz. A légtömegmérőt óvatosan megtisztítottam, de nem hozott eredményt.
Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, ennél a típusnál mi okozhatja a P0101 hibát? EGR-t korábban ellenőriztem, nincs túlságosan elkoszolódva szerencsére.
Sziasztok! Segítséget, illetve tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adva van egy 2005-ös 1.8 benzin MMT váltós kocsi, fellépett egy olyan hiba amivel a villamossági szerelőm nem tud mit kezdeni. A váltás pillanatára leveszi az autóról a gyújtást, utána megy tovább, csak ha az ember egy kereszteződéshez, vagy körforgalomhoz óvatosabban közelít, akkor az autó nem tud újra indulni, lefullad az autó. Ha sportosan vezetem, akkor ő is gyorsabban vált és van ideje beindulni, mert a váltási idő is rövidebb. Találkozott közületek valaki ilyen hiba jelenséget, vagy tudtok e valakit ajánlani aki megtudná oldani ezt a hibát. Hibakód nincs az autóban. Köszönöm a segítséget.
Tegnap menetközben elment a gázpedál ,alapjárat le esett 4-500 ra. Félre álltam beleneztem ,kicsit meg mozgattam a kabelkoteget a szíj felett ,leállt (de azt nemtudom már hogy a kábel mozgatasra e)ujra indítottam es azóta hibatlan , a hiba jelzes is eltunt.
Vagy beázott valami a motor mosaskor (mondjuk ennek korabban kelett volna jelentkeznie ,nem 100km es 3 nap után ) vagy megtort valami vezeték a szelepfedél le vételekor most.
Eddig száraz volt a motorja,ez lett bolygatva amikor a csúcsokat fel ujítattam,ezert is tippelek etre meg mintha egeszen felülrol jönne!Most meg azt nemtudom hogy megint vegyek e egy új tomitest és azt pasztázzam fel vagy a régit.
Turbó környékéről folyhat még,de ha szétbontod,jobban látszik majd,ha esetleg mégsem a szelepfedél alól jönne.Úgy nincs ,,megszokott" szivárgás ezeknél.
Köszi. Veszek egy 5910est. Amugy van ezeknél valami tipus hiba" nem szokott szetmenni valami hatul ,ahol ereszti az olajat? (Ha esetleg megse a szelepfedél lenne)
Nem tudom,igazából a pontos számára nem emlékszem,de rákerestem,olyasmi volt a csomagolása is,nem tubusos,azért írtam.Nem tudom a gyári tömítés árát,viszont a gyári paszta az horror,irreális,felejtős.Ecetalapú szilóval még nem dolgoztam,azt én max a fürdőszobának hagynám meg.Ilyen csomagolású volt,és loctite,de nem tudom,mivel kellene bekenned.
Én mindig gyárit használtam,sosem tettem fel utángyártottat,azokkal ez esetben nincsen tapasztalatom.Nyilván drága,de azt egyszer kell feltenni,és sok évig jó,legalábbis amit feltettem,mindig jó volt,csak a gyári előírásnál pasztáztam,máshol nem.
Amúgy az 5910-essel raktam össze motort,nem volt panasz,viszont jelenleg würth-öset használunk,úgy gondolom,eddig ez a legjobb a gyári után.