Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bxx7 Creative Commons License 2022.09.02 0 0 7052

Úgy néz ki, sikerült megtalálni a hiba okát, ami végig ott volt előttem, csak a bonyolultabb utat választottam. :D

 

Egy 2007-es Toyota Auris 1.4 D4D (90 le) az alany.

A hibajelenség az volt, hogy bedobta a sárga check engine lámpát, a motor erőtlen volt, azaz az emelkedőket nem bírta úgy, ahogyan korábban, de az az érdekes, hogy a hiba kitörlése után sem bírta igazán az emelkedőket. 

A hiba kiolvasásakor P0101 hibát dobott fel, azaz légtömegmérő hiba. Ellenőriztem a csatlakozásokat, légszűrőházat, de mindent rendben találtam. A légtömegmérőt kiszereltem, majd azt a gyufaszál szerű végződést megtisztítottam. Eredményt nem hozott, 200-300 km után újra bedobta a hibát. 

 

Ott tartottunk, hogy a motorelektronikához futó öt kábelből 4 kábelen 0.6 ohmos ellenállást mértem, az 1-es számú fekete kábelen 13.8 ohmot. Azt taglaltuk, lehet, kidörzsölődött a kábel. De benne volt még a pakliban a légtömegmérő hiba is. 

Nos, a légtömegmérőt kimértem. 4-es és 5-ös lábon alaphelyzetben gyújtás nélkül 20 fok külső hőmérséklet mellett optimális értéket hozott, 2,38 ohmot. (2,21-2,69 ohm az elfogadott) 

Ezt követően jött a 2-es és 3-as lábak terhelés alatti, azaz járó motor mellett gázadásra való változása. 

Alapjáraton hozta az 1,4 V-ot, míg teljes gázon egészen 3,8-4,0 V-ig ment fel, ami szintén optimális. 

 

Azt gondolom, légtömegmérő kizárva. 

Ha már kinn volt a légtömegmérő a helyéről és épp nálam volt a féktisztító is, így befújtam még egy nyílásba, ami nehezen hozzáférhető, papírral illetve egyéb eszközökkel nem. Egyszerűen csak befújtam, mondom ez is meg van. 

Rámértem még egyszer a fekete 1-es számú kábelre. Érdekes, most  csak 4,8 ohmot mértem rajta. Elkezdtem megbontani a motorelektronika felől a kábelköteget. 2,3,4,5-ös kábelek mind a motorelektronikához futottak, csak és kizárólag az 1-es számú fekete kábel futott a motorblokk irányába. Ez a kábel sértetlennek tűnt. Mivel sötétedett, illetve menni kellett a kocsival, összedobtam gyorsan. 

Tudni kell, hogy a településről kivezető út egy meredek domboldalon vezet fel. Az automata váltó a domb tetejéig mindig visszakapcsolt 2-es fokozatig, erőtlen volt a motor. Most így összerakva feltűnt, hogy simán megy felfelé ugyanezen az emelkedőn 4. fokozatban... 

 

A hiba nem a kábelekkel illetve a légtömegmérővel volt, hanem első körben a légtömegmérőnek nem lett alaposan megtiszítva minden része. 

Előzmény: Frinyi (7043)
Frinyi Creative Commons License 2022.09.01 0 0 7051

Valószínű akkor a lámpa belsejében valami szétesett,vagy az állítómotor csapja ki van ugorva.Persze,hagyd így,ha a többit nem zavarja. :)
Szívesen,nincs mit.

Előzmény: vándorlós (7050)
vándorlós Creative Commons License 2022.09.01 0 0 7050

Az izzó rendben, a helyén áll. Megtaláltam a jelzett állító csavart (fehér műanyag), 8-as kulcs fogja. a jobb oldalit szépen tudtam állítgatni, de a bal oldalit (a problémás) nem.

Valami a lámpa belsejében szorulhat, mert hallom a lámpa mozgató motor berregését, egy kicsit emelkedik is, de a jobboldalihoz képest hamar leáll a mozgása.

Annyit csináltam, hogy mérgemben a tenyeremmel kétszer rácsaptam a búrájára, aminek következtében kb. két vonással feljebb mozdult még, és ennyi, a jobb oldalit egy kicsit feljebb hagyom (az úgy is az út jobb szélét világítja be 30-40 m, a szembejövőknek az nem zavaró). Újat biztos nem veszek...

Még egyszer köszi a segítséged!

Előzmény: Frinyi (7048)
vándorlós Creative Commons License 2022.08.31 0 0 7049

Ok. köszönöm, lépésről lépésre átnézem!

Előzmény: Frinyi (7048)
Frinyi Creative Commons License 2022.08.29 0 0 7048

Szerintem vagy az izzót nem megfelelően tetted a helyére,vagy az előző szerelésnél nem sikerült,és ahhoz állították be a lámpa magasságát. Az izzót nézd meg kívülről,hogy szépen belefekszik e a helyére,és az izzó üvegének töve ugyanolyan szögben áll e,mint a túloldalon,onnan sejtheted,hogy te hibáztál e. 

Állítani a magasságán lámpa belső felén lehet,ahol a magasságállító motor helyezkedik el,igazából azt kell tekergetni,vagy 8-10-es kulccsal,vagy csillagcsavarhúzó segítségével.Mielőtt állítanád,nézd meg az izzót,és állítsd a magasságállítót belül 0 állásba.

Előzmény: vándorlós (7047)
vándorlós Creative Commons License 2022.08.29 0 0 7047

Sziasztok!

A bal oldali izzót kicseréltem, rendben világít, működik.

De olyan probléma "lépett" fel, hogy a nagyon közelre (5-10 m) világít csak a sugara. Hiába állítom a kormány melletti állítógombbal a maximális távolságba, nem emelkedik feljebb a lámpa, megáll ennél a 5-10 méteres távolságnál! Hol lehet még tovább állítani a lámpát felfelé?

Ha valaki tud segíteni amit  előre is köszönök!

csepi0101 Creative Commons License 2022.08.21 0 0 7046

sziasztok,olyan kérdésem volna hogy lehet e személyesen üzletben vhol venni  toyota corolla 1600 te27-hez főtengely siklócsapágy perselyt

pontosan ilyet mint ez a linken:

https://www.fwthornton.co.uk/aec-5058-std-camshaft-bush-set-toyota-corolla-1600-66956

 

nem toyotához lesz de pontosan ez kell,nemtudom a többi tolyotában is ez van e a szélessége lehet kevesebb

 

gondoltam megkérdezem mielőtt ebay-ozok,köszönöm

 

 

Bxx7 Creative Commons License 2022.08.21 0 0 7045

Visszajött a check engine. A tisztítás nem oldotta meg sajnos. Most jön a kábeles rész. 

Előzmény: Frinyi (7043)
Bxx7 Creative Commons License 2022.08.21 0 0 7044

Meglátjuk, mit hozott a légtömegmérő tisztítása. Azóta 100 km-t ment az autó, most újabb 100-at fog menni, kiderül, ha nem most, akkor a jövő héten biztosan. 

Ha megint feldobja, marad annak az egy kábelnek a cseréje, ami még az egyszerűbb dolgok közé tartozik. Ha ez nem hoz eredményt, jön a légtömegmérő cseréje. 

Előzmény: Frinyi (7043)
Frinyi Creative Commons License 2022.08.20 0 0 7043

Ezt nem tudom megmondani,de a villamosságis kolléga megterheli a vezetéket egy 21W-os  égővel,úgy méri,akkor látja,hogy megfelelően átjut e rajta az áram.Én nem sűrűn csinálok ilyet,átpasszolom,ha tudom. :D

Előzmény: Bxx7 (7042)
Bxx7 Creative Commons License 2022.08.20 0 0 7042

Annyi előrelépés van, hogy alaposan megtisztítottam a légtömegmérőt, még sikerült koszt letakarítani róla. 

A légtömegmérő csatlakozójához öt kábel fut. A csatlakozótól a kábelek a motorelektronika egyik nagy csatlakozójába futnak. Mindegyik kábelt kimértem a légtömegmérő csati és a motorelektronika csati között. Öt vezetékből négyen 0.6-os ellenállást mértem, ami jó. Az ötödik, fekete kábelen 13.8 ohmos ellenállást mértem. Mit gondolsz? Nem bontottam szét a kábelkorbácsot még... Vagy ezen is 0.6 ohmot kellene mérnem? 

Előzmény: Frinyi (7041)
Frinyi Creative Commons License 2022.08.16 0 0 7041

A kettő egy és ugyanaz,csak valahol így,valahol meg úgy hívják,ill. említik. :)

Előzmény: Bxx7 (7040)
Bxx7 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 7040

Köszönöm a választ. 

 

Igazából a levegőszűrő kizárva, mert kb. 1.500 km-rel ezelőtt volt cserélve. Falslevegő útját már ellenőriztem, nem találtam erre utaló jeleket.

Megpróbálom még egyszer óvatosan megtisztítani a légtömegmérőt illetve végigellenőrzöm a kábeleket, hátha találok valamit. 

 

A légtömeg érzékelő világos, hogy mi. Ez van felülről két csillagcsavarral rögzítve a légszűrő házhoz.

Hol találom a légtömegáram érzékelőt? Vagy én keverek valamit? 

Előzmény: Frinyi (7039)
Frinyi Creative Commons License 2022.08.15 0 0 7039

Üdv.

 

Eltömődött légszűrő
Koszos légtömeg- (MAF) érzékelő
A beszívott levegő falsot szív
Hibás légtömeg-érzékelő
A levegőtömeg-érzékelő kábelkötege nyitott,vagy zárlatos
A légtömegáram-érzékelő áramköre rossz elektromos csatlakozás

 

Nagyjából ezek okozhatnak ilyen hibát.

Esetleg nézd meg,nincs e valahol falslevegő bejutás,valamint a vezetékköteg is okozhat ilyet,ahol nyakban meg van hajlítva a köteg,vagy ahol a külső gégecső borítás érintkezni tud a benne levő vezetékkel,az kidörzsöli.Ott szokott probléma lenni a vezetékeléssel.

Utána valószínűleg cserés lesz,nem sokat,de annak idején 1-2 előfordult,hogy cserélni kellett,igaz,azokat nem lehetett törölni,de mindig a vezetékellenőrzéssel kezdtük,utána írtuk rá,hogy csere.

Előzmény: Bxx7 (7038)
Bxx7 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 7038

Sziasztok! 

 

Egy 2007-es Toyota Auris 1.4 D4D-ről van szó. Törlés után, van amikor 80 km, de van amikor 200-300 km megtétele után megjelenik a check engine. A diag P0101 hibát, tehát légtömegmérő hibát hoz. A légtömegmérőt óvatosan megtisztítottam, de nem hozott eredményt. 

Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, ennél a típusnál mi okozhatja a P0101 hibát? EGR-t korábban ellenőriztem, nincs túlságosan elkoszolódva szerencsére. 

Frinyi Creative Commons License 2022.07.30 0 0 7037

Nem tudom megmondani sajna.

Előzmény: mj620di (7035)
maril73 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 7036

Sziasztok!
Segítséget, illetve tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adva van egy 2005-ös 1.8 benzin MMT váltós kocsi, fellépett egy olyan hiba amivel a villamossági szerelőm nem tud mit kezdeni. A váltás pillanatára leveszi az autóról a gyújtást, utána megy tovább, csak ha az ember egy kereszteződéshez, vagy körforgalomhoz óvatosabban közelít, akkor az autó nem tud újra indulni, lefullad az autó. Ha sportosan vezetem, akkor ő is gyorsabban vált és van ideje beindulni, mert a váltási idő is rövidebb. Találkozott közületek valaki ilyen hiba jelenséget, vagy tudtok e valakit ajánlani aki megtudná oldani ezt a hibát. Hibakód nincs az autóban.
Köszönöm a segítséget.

mj620di Creative Commons License 2022.07.29 0 0 7035

Szia! Nemtudod véletlenul hogy a cov okat egyfajta kormányművel szerelték?

Előzmény: Frinyi (7034)
Frinyi Creative Commons License 2022.07.22 0 0 7034

Csak maradjon is jó.
Egy hibaolvasás azért nem árt,hátha látni valamit,de reméljük nem lesz többször hiba. :)

Előzmény: mj620di (7033)
mj620di Creative Commons License 2022.07.22 0 0 7033

Tegnap menetközben elment a gázpedál ,alapjárat le esett 4-500 ra. Félre álltam beleneztem ,kicsit meg mozgattam a kabelkoteget a szíj felett ,leállt (de azt nemtudom már hogy a kábel mozgatasra e)ujra indítottam es azóta hibatlan , a hiba jelzes is eltunt. 

Vagy beázott valami a motor mosaskor (mondjuk ennek korabban kelett volna jelentkeznie ,nem 100km es 3 nap után )  vagy megtort valami vezeték a szelepfedél le vételekor most.

Előzmény: Frinyi (7032)
Frinyi Creative Commons License 2022.07.21 0 0 7032

Ha úgy érzed,akkor tedd vissza,akkor talán nem gáz még.

Előzmény: mj620di (7031)
mj620di Creative Commons License 2022.07.20 0 0 7031

Ez Kb májusban került bele ujonnan.

Előzmény: Frinyi (7029)
Ormió Creative Commons License 2022.07.20 0 0 7030

Sziasztok, 2017-es Corollához 1,6 benzines,  keresek emelőt. Most derült ki, hogy nem adtak hozzá, csak kis pótkereket!!! A márkaboltban nincs...

Budapest, Budaleszi környékén keresem, előre is köszönöm a segítséget!

Frinyi Creative Commons License 2022.07.18 0 0 7029

Én újat tennék be,még ha utángyártott,akkor is,ki tudja,ez mennyire van már meglapulva.

Előzmény: mj620di (7028)
mj620di Creative Commons License 2022.07.17 0 0 7028

Eddig száraz volt a motorja,ez lett bolygatva amikor a csúcsokat fel ujítattam,ezert is tippelek etre meg mintha egeszen felülrol jönne!Most meg azt nemtudom hogy megint vegyek e egy új tomitest és azt pasztázzam fel vagy a régit.

Előzmény: Frinyi (7027)
Frinyi Creative Commons License 2022.07.17 0 0 7027

Turbó környékéről folyhat még,de ha szétbontod,jobban látszik majd,ha esetleg mégsem a szelepfedél alól jönne.Úgy nincs ,,megszokott" szivárgás ezeknél.

Előzmény: mj620di (7026)
mj620di Creative Commons License 2022.07.16 0 0 7026

Köszi.  Veszek egy 5910est. Amugy van ezeknél valami tipus hiba" nem szokott szetmenni valami hatul ,ahol ereszti az olajat? (Ha esetleg megse a szelepfedél lenne)

Előzmény: Frinyi (7025)
Frinyi Creative Commons License 2022.07.16 0 0 7025

Nem tudom,igazából a pontos számára nem emlékszem,de rákerestem,olyasmi volt a csomagolása is,nem tubusos,azért írtam.Nem tudom a gyári tömítés árát,viszont a gyári paszta az horror,irreális,felejtős.Ecetalapú szilóval még nem dolgoztam,azt én max a fürdőszobának hagynám meg.Ilyen csomagolású volt,és loctite,de nem tudom,mivel kellene bekenned.

 

 

Esetleg ez is megfelelő lehet:https://alkatreszmarket.hu/MANNOL-fekete-tomito-paszta

 

Most ilyet használunk,ez biztosan jó,de otthoni és egyszeri felhasználásra drága:

 

 

Előzmény: mj620di (7024)
mj620di Creative Commons License 2022.07.16 0 0 7024

A gyári milyen árban van nemtudod véletlenül? Ill. az 5910es az nem  olyan mint az olcsó fekete ecetes paszták?

Tiszta olaj amugy a motor hátulja ,alul is csepeg. talán a sz.fedél hatso fele ereszt ugy lattam. Legalábbis remélem.

 ezt a pasztát használtam regebben de ez eleg gagyi. Ecetszagú sziló .

Előzmény: Frinyi (7023)
Frinyi Creative Commons License 2022.07.16 0 0 7023

Szia.

Én mindig gyárit használtam,sosem tettem fel utángyártottat,azokkal ez esetben nincsen tapasztalatom.Nyilván drága,de azt egyszer kell feltenni,és sok évig jó,legalábbis amit feltettem,mindig jó volt,csak a gyári előírásnál pasztáztam,máshol nem.

 

Amúgy az 5910-essel raktam össze motort,nem volt panasz,viszont jelenleg würth-öset használunk,úgy gondolom,eddig ez a legjobb a gyári után.

Előzmény: mj620di (7022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!