Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

1 valaki Creative Commons License 2023.02.05 0 0 7758

Tudod a fejedet gondolkodásra is használni?

Lehet kapni szivárgás kereső szprét, Google segít.

Persze szappan, vagy mosogatószer hab ecsettel gyártható, tartósabb, olcsóbb.

És van borotvahabod is otthon.

Előzmény: zoger (7757)
zoger Creative Commons License 2023.02.05 0 0 7757

Pár óra múlva ismét lesz nyomás az alacsony oldalon, be is kapcsolt a kompresszor. Eddig nem volt különösebben hangja most ciripelős hangot adott. Neked van olyan elektromos szivárgáskeresőd amivel a belső párologtatót is lehet vizsgálni?

 

Focus. Mit kéne ráfújnom(lehetőleg valami ami egy háztartásban fellelhető), hogy lássam, hogy ereszt-e a kondi?

Klímatöltet festékről mi a véleményed? Van aki azt mondta nekem, hogy nem szabadott volna beletenni mert neki tönkretette a kompresszort. Ez igaz?

Előzmény: xmbela (7752)
mica-r Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7756

Örülök alapvetően hogy jó a hired, de én azt gyanítom hogy az országban több ilyen tudású szaki is létezhet. 

Előzmény: xmbela (7753)
Adm Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7755

Úgy 15 éve, amikor klímaproblémám volt, próbáltam megoldani itt Budapesten, de vagy tippjük sem volt, hol ereszthet a rendszer,  vagy ki akarták cserélni kb mindent, hol pedig hagyjam ott az autót napokra, és akkor lehet kiderül. Ehhez képest elmentem Bélához, és kb fél óra alatt kiderült, mi is a probléma, aznap én pedig csavarogtam egy jót.

Előzmény: xmbela (7753)
xmbela Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7754

Köszi srácok, jól esik az ajánlás! ;-)

xmbela Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7753

Persze, hogy nem! Próbáltam eddig is mindenkit lebeszélni róla. De, van akit nem lehet.

Előzmény: mica-r (7749)
xmbela Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7752

Próbálom egy hozzászólásban megválaszolni a kérdéseidet.

Ha 0 felé emelkedett a vákuum, akkor valamilyen szivárgás biztosan volt. Hogy a gép jónak minősítette az függ attól, hogy mekkora nyomásra van állítva a gépben az az érték aminél még tovább engedi a folyamatot. Aztán függ attól is, hogy a vákuumozás után mennyi ideig figyeli ezt a nyomásemelkedést, mert lehet, hogy 5 perc alatt már átlépi a határértéket, de lehet, hogy 3 perc alatt még éppen belefér.

 

Az érték jó, kicsivel 2 bar alatt szokott lenni a kapcsolási érték. Próbáld úgy tesztelni, hogy a befúvó ventilátort a legnagyobb fokozatra teszed, ekkor hosszabb működő ciklusnak kell bekövetkezni.

 

Focus. Ha nem kerülhet a kondira mondjuk intercoolerből olaj, akkor az a kondi biztosan ereszt.

Egyébként ez a vékonyabb csöves kondi.

 

Előzmény: zoger (7741)
raider Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7751

Nem, sőt, ha találsz helyben klímást aki megoldja a problémádat, akkor biztos, hogy nem kell.

Előzmény: mica-r (7749)
Paco155 Creative Commons License 2023.02.04 -1 0 7750

Mondom, én mindig összekötöm egy kirándulással. Jót tesz az asszonynak és nekem is, hogy nem rohanunk sehova, ha eszünkbe jut megállunk és megiszunk egy üdítőt vagy megeszünk egy sütit ha megtetszik az út menti cukrászda. Vagy simán csak gurulunk 80-90 környékén az országúton és nézzük a tájat, hallgatjuk a rádiót vagy beszélgetünk.  Kellenek az ilyen napok amikor nem a munkádra gondolsz.  Mi miatt utazzam be az országot  ha nem emiatt?

Előzmény: mica-r (7749)
mica-r Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7749

Biztos hogy az országban keresztül-kasul kell utazgatni ilyen miatt?

Előzmény: Paco155 (7747)
raider Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7748

Én volt, hogy éjfélig Bélánál voltam, akkor legalább a hazaút nyugis volt és forgalommentes. A problémámat pedig meg tudta oldani (ellentétben a pesti klímásokkal).

Előzmény: Paco155 (7747)
Paco155 Creative Commons License 2023.02.04 -1 0 7747

Fogd fel egy egynapos kirándulásnak. Jártam már párszor nála, mindig azt csináltam, hogy beraktam asszonyt is, megebédeltünk a szomszédos faluban lévő étteremben, és általában más úton jöttünk vissza mint oda.  Ne a 7 órát számold mert úgyis ott is eltöltesz némi időt, problémától függően fél-egy-két-három órát.

Rá kell szánni a napot, korán elindulni, hogy reggel ott legyél, elintézitek amit kell, utána meg ebéd, vagy kicsit továbbmenni városnézésre, esetleg zala felé hazajönni, stb. Nagyon szép tájak is vannak arrafelé, nem csak elsuhansz mellettük, hanem nyugis tempóban élvezed az utat.  Nekem nincs 500 km csak 480 de legalább 200 kilométeres kerülőt minden esetben csináltam. 

Előzmény: zoger (7746)
zoger Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7746

Lehet nem tudom. Oda vissza 500km és 7óra....

Előzmény: Paco155 (7745)
Paco155 Creative Commons License 2023.02.04 -1 0 7745

"Néztem az adatlapodat kár, hogy ilyen messze vagy. "

 

Hidd el, megéri.

Előzmény: zoger (7741)
zoger Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7744

Itt jobban látszik:

Előzmény: zoger (7743)
zoger Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7743

Másik autónkkal is baj van, az egy mk3-as 2014 évjáratú focus. Azzal is nyáron voltam klímásnál mert az én oldalamon jött a hideg az asszonyén meg nem. Kevés volt benne a gáz, de a vákumozás során teljesen rendbe találtatott a dolog úgyhogy fel lett töltve. Azt mondta a klímás, hogy 7-8 éves autó ennyi simán elveszíthet. Most más abban se megy. Tavaly ősszel már volt sziszegő hang a klíma indítás után, úgyhogy sejtettem nem lesz jó. Sok idő rászántam hogy találjak valami jelet hol lehet a gond, tüzetesen végignéztem a klíma alkatrészeket, egyedűl a kondin találtam ezt:

Ez a folt/folyás onnan indúl ahol az alábbi képen rá csatlakozik bal oldali műanyaggal a (nem tudom az a szárítószűrő?)

Gondolom semmi keresnivalója ott olajnak, ez a szivárgás biztos jele lehet?

zoger Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7742

Alacsony nyomás kapcsolónak jó érték a 25psi valamilvel 2 bar alatt?

zoger Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7741

Néztem az adatlapodat kár, hogy ilyen messze vagy. Ma reggel kimentem a kocsihoz, megnéztem az alanycsony nyomású szelepet a szárítószűrőn s rövidre volt zárva. Gondoltam akkor beindítom és bekapcsolom a klímát. A hűtőventillátor ment is de mire odértem a kocsi elejéhez a kompresszor már állt majd hamarosan a ventillátor is leállt. A nyomáskapcsoló már nyitott állapotban volt.

Kedden délután voltam feltölteni a klímát. Engedett a szárítószűrőn lévő szelep úgyhogy az cserélve lett. Azóta alig volt használva. Amikor töltötte 2x vákumozta. A mutató egy minimálisat elmozdult a 0 felé, de a gép azt írta nincs szivárgás. (valami bosch minden csimáló gépe van). Tavaly nyáron úgy vittem oda, hogy működött a klíma csak már rég gyengének éreztem hiányzott is töltet kb fele. Az elött 4 éve töltettem mert összetörtem az elejét a kocsinak s már akkor úgy érztem nem olyan mint volt.

Kedd óta ha elengedett annyit, hogy ne menjen akkor gondolom látható nyoma lenne. Vagy lehet valami más oka, hogy kompresszor indulás után eltűnik a nyomás az alacsony nyomású oldalon?

  

Előzmény: zoger (7740)
zoger Creative Commons License 2023.02.04 0 0 7740

Akkor ez normális lehet, hogy ennyire hamar lekapcsol?

 

A kondin a vízszintes lapos csövek magasságát kéne megmérnem? Az tuti nincs 3mm, az nagyon vastag lenne. Létezik ilyen egyáltalán?

Előzmény: xmbela (7739)
xmbela Creative Commons License 2023.02.03 0 0 7739

Sanszos, hogy rosszul emlékszel. Ha minden jól működik, akkor ilyenkor nagyon hamar bekövetkezik a kompresszor lekapcsolás.

 

A kondenzátor vízszintes csövezésének a vastagsága a méret.

 

Előzmény: zoger (7738)
zoger Creative Commons License 2023.02.03 0 0 7738

Köszönöm a gyors választ!

Régen ebben a leolvasztós fokozatban úgy rémlik ment folyamatosan a kompresszor. 4-5 éve összetörtem az autó elejét és új kondit kapott, nissens-t vettem bele. Töltetmatrica sajnos nincs az autón. Hogy tudom meg, hogy milyen cső van a kocsimban mit kell megmérnem?

https://www.mahle-aftermarket.com/media/homepage/facelift/media-center/klima/thermokampagne/2021/2-2-handbuch-fuellmengen-pkw-&-nkw-210112-en-screen.pdf itt nézve "condenser tube"-ra ír 1,2 mm vagy 3mm.

Itt nincs sima fiesta csak st150 ill. dízel https://nissens.com/Files/Files/Auto/Posters/Nissens_AC_System_Poster_98x68_-_Oil_&_Gas_Quantities_GER%20FR%20NL.pdf itt condenser tube-ra 12mm 30mm -t ír, de viszont van fusion ami műszakilag kb azonos a fiestával arra 650g töltetet ír.

Bocsi a hülye kérdésekért, csak szeretném, hogy rendesen működjön.

Előzmény: xmbela (7737)
xmbela Creative Commons License 2023.02.03 0 0 7737

A szívó oldali nyomáskapcsolónak az a feladata, hogy megakadályozza a párologtató lefagyását. Igen, folyamatosan kellene menni a klímának, de ez a nyomáskapcsoló oldja a kompresszor kuplungját, ebben az időben ezért jóval kevesebbet fog üzemelni. Tehát a töltet emiatt akár rendben is lehet. 

Néha a jobb első lámpa alatt ott a töltetmatrica. De, ha valaki bemonyákolta a másik kondenzátort, akkor nem mérvadó.

Leírtad, hogy mi a különbség a 2 kondi között, így most már nincs más hátra, hogy megnézed, hogy melyik van az autódban, és már meg is van fejtve a rejtély.

Előzmény: zoger (7736)
zoger Creative Commons License 2023.02.03 0 0 7736

Sziasztok!

 

2007-es évjáratú 1.25-ös digit klímás ford fiestám van. Szivárgott a szelep a szárítószűrő tetején s már nem ment a klíma. A napokban voltam klímásnál, szelep ki lett cserélve vákumozva lett feltöltve elvileg minden ok. ilyenkor télen is használom a klímát. De ma reggel bekapcsolva a leolvasztást (ilyenkor folyamatosan mennie kéne a klímának)csak egy 5-10 mp ig ment a kompresszor. Ha rövidre zártam az alacsonynyomás kapcsolót ment rendesen. Megvizsgáltam a nyomáskapcsolót szerintem rendbe van 25psi környékén stabilan kapcsol. A klímás 480 g gázt töltött bele, de olvasva a neten látom, hogy a mennyiséget függővé teszi a condenser tube vastagságával ami lehet 1,2mm vagy 3mm. A 480g az 1,2mm hez kell 3mm-hez 630g. Lehet, hogy az én autómba 630 g kell? Hogy tudom ezt megállapítani? 

Törölt nick Creative Commons License 2022.12.23 0 0 7735

Na akkor lehet csak a 3fok szivatott, amit nem pontosan mér, mert most hogy a városban a kocsik és házak közt folyamatosan és fixen több van mint 4fok, mintha nagyon haloványan mégis csinálna valamit.

Érezhetően van hőszállítás, egy gondolattal langyosabb a folyadékoldali cső és körülötte mindennél nyirkosabb, párásabb a gázoldali cső...

..akkor ez ebben az időjárásban ennyit "tud", vagy inkább ennyire hajlandó.

 

Amíg 10-15fok volt, benyomás után azonnal, bumm, hallani lehetett a motor terhelését, és a már tkp. "hideg" kinti tizenfokos levegő helyett "jeges huzat" ömlött a rostélyokon, ezért sem hittem, hogy gázhiányos. 

 

Mostmeg egyszercsak azt vettem érszre, hiába van bekapcsolva, belső keringetésen vagyunk (magától bekapcsolódik a kílmával.....de hogy miért..?!),viszont így  párásodunk mint állat, és a gomb nyomokodására semmi nem történik, kigyullad meg elalszik a piktogramm és ennyi.

 

 

 

 

Előzmény: xmbela (7734)
xmbela Creative Commons License 2022.12.23 0 0 7734

Igen, a képen lévőn például van kikönnyítés.

A kompresszor végében szabályzó szelep van. Ha nincs kivezérelve, akkor üresjáratban forog a kompresszor.

Indítsd el az autót és látni fogod, hogy a kompresszor tengelye is forog-e a szíjtárcsával. Vagy álló motornál megforgatod a tengelyt.

Nyomásszenzor van benne.

 

Kiegészítő infó: a VAG csoport 3 °C alatt nem engedi működni a klímát.

Előzmény: Törölt nick (7733)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.22 0 0 7733

Úgyérted, van valami kigyengítés ahol elszakad az anyag, ha megszorul a kompresszor bele, ne a szíjat tépje le..

Az a fenekében egy megkerülőszelep?

Tehát ha nincsen kivezérelve a szelep, (gondolom PWM-el) mert akármi van, hibakód van, stb, én tekergethetem kézzel a szíj levétele után, nem fogom tudni megtippelni, forog a bele vagy sem.. :(

 

Még arra lennék kiváncsi (ha tudod esetleg fejből) ezekben is komplett nyomásmérő van, mint a francia kocsikban, vagy a folyadék oldalon az a 3vezetékes egy kettős nyomáskapcsoló csak? (sima átkötéssel egy pillanatra így elindulna, akkor bejönne, -amiben különben kevéssé hiszek- ,hogy csak kevés benne a közeg..de hátha)

 

Köszi!

 

Előzmény: xmbela (7732)
xmbela Creative Commons License 2022.12.22 0 0 7732

Állandó hajtású, addig amíg el nem szakad az áthajtás.

Előzmény: Törölt nick (7731)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.22 0 0 7731

Lenne egy klímás kérdésem, adott egy 2007 seat cordoba, van rajta kb. valami ilyen kompresszor:

 

https://www.ebay.co.uk/itm/304687178658

 

Létezik, hogy ez "örökhajtós" és csak egy szabályzó szelep van a fenekében? 

Sima R134a van a címkén.

 

Csak mert a klíma mintha nem menne, most ránéztem mivan, és döbbenten láttam, hogy forog az egész tárcsa, pedig nyárról hatázotott emlékeim voltak a klíma "bekapcsolásáról".

 

horakulum Creative Commons License 2022.12.11 0 0 7730

Köszönet barbon1!

 

Ez így tökéletes és lényegretörő! Megyek is. Köszönöm!

 

Előzmény: barbon1 (7728)
horakulum Creative Commons License 2022.12.11 0 0 7729

Kedves "Paco155"! 

 

Rossz kedved van? :) 

Hát, ne haragudj, hogy rossz ajtón kopogtattam és kértem segítéget. Előfordul az ilyesmi. A fórumcímekben keresgéltem és aztán választottam. Mivel abból nem derült ki, hogy pontosan milyen klímákról van szó, a fórum használtalának meg nem feltétele, hogy visszaolvassam, így próba cseresznye. Köszönöm segítő hozzászólásodat! Már szedem is a sátorfámat megelégedésedre, mert érzem, itt nem szívesen látott vendég vagyok. Vissza se nézek. 

 

Ásztálávisztááááá

 

Előzmény: Paco155 (7727)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!