HIVATÁSOS PILÓTA SZERETNÉL LENNI? JELENTKEZZa Nyíregyházi Egyetemre, ahol 53 éve folyik pilótaképzés!
2021 februárjában3 féléves posztgraduális képzés indul műszaki és informatikai mérnökök részére, 2021. szeptemberi kezdéssel pedig ismét meghirdetjük a 7 féléves repülőmérnöki alapképzési szakot is. Mindkét képzés önköltséges, amire a Diákhitel2 kamatmentes hitel felvehető.
Aki jelentkezni akar, már most elmehet repülőorvosi vizsgálatra (bejelentkezés: www.repuloorvos.hu).
A Nyíregyházi Egyetem és a Tréner Kft 2020.11.20-án 11 órakor TÁJÉKOZTATÓT tart az érdeklődőknek az Egyetem C épület CA113 előadójában (Cím: Nyíregyháza, Kótaji út 9-11. A stadion mögötti parkolóban célszerű parkolni). Érdeklődés a 06 30 4074932 telefonszámon.
HA SZERETNÉL EGY NAGYMÚLTÚ ÉS PROFESSZIONÁLIS KÉPZÉSBEN RÉSZT VENNI, VÁRUNK TÉGED IS A NYÍREGYHÁZI EGYETEM ÉS TRÉNER KFT. KÖZÖS FELSŐFOKÚ PILÓTAKÉPZÉSÉBEN!
Most javasoljuk az egyetem vezetésének, hogy kimondottan a repülőmérnök képzés iránt érdeklődőknek november közepén tarthasson a Tréner Kft és az egyetem közösen egy tájékoztatót a 350 fős nagy-előadóban, ahol megfelelő távolságot lehetne tartani(általában 50-60 érdeklódó szokott eljönni). Amint megkapjuk az engedélyt, jelezni fogom itt a fórumon.
Idén várható vajon nyílt nap? Ha nagy létszámú rendezvény nem is lehet talán az egyetemen, a jövőbeni repülősöknek terveznek valamit kisebb létszámban?
Igyekszem minden kérdésére legjobb tudásom szerint választ adni.
A Nyíregyházi Egyetem 3 féléves, nappali, önköltséges képzést indít 2020/2021 tanév II. félévében Légiközlekedési-hajózó szakmérnöki szakirányú továbbképzési szakon. Diákhitel2 felvehető a képzésre.
A képzés során a diákok közforgalmi kereskedelmi pilóta szakszolgálati engedélyt (CPL), többmotoros műszerjogosítást (ME IR), ATPL(A) elméleti és személyzeti együttműködés (MCC) oklevelet szerezhetnek.
A felvétel feltétele: Műszaki vagy informatikai képzési területen legalább alapképzésben (vagy korábbi rendszerű főiskolai szintű képzésben) szerzett végzettség és mérnöki szakképzettség.
Beadandó dokumentumok:
1.Oklevél másolata
2.Angol nyelvből államilag elismert, középfokú (B2), komplex típusú nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél.
3. Az 1178/2011 (2011.11.03.) EU rendelet a MED alfejezet szerinti 1. osztályú orvosi minősítés (egészségügyi alkalmassági vizsgálat reporvos.hu; Budapest, Gyáli út).
4. Alkalmas minősítés a repülő gyakorlati képzést végző képző szervezet (Tréner Kft.) pályaalkalmassági vizsgálatán.
Pályaalkalmassági vizsgálat időpontjai októberben lesznek elérhetőek, nálam lehet jelentkezni majd.
Illetve itt találja a tavalyi leírást, hamarosan felkerül az idei verzió is.
Hosszas keresés után sem találok arra vonatkozó pontos, vagy naprakész információkat, hogy a Nyíregyházi Egyetemen működik-e szakirányú továbbképzésként pilótaképzés. (Gondolok itt olyasmire, mint a BME-Cavok 4 féléves pilótaképzése)
Azaz nem BSc képzésként kezdenék neki, hanem már mérnöki alapdiploma birtokában szeretnék részt venni egy szakmérnöki képzésen (ha ilyen létezik).
Ha létezik: mi a képzés tanterve? Milyen jogosításokat, tudásanyagot ad? Mik a költségei, finanszírozhatóak-e diákhitelből?
Ha jól látom, akkor szakmai érettségi vizsgatárgyaknál jelenik meg az informatikai ismeretek tárgy, amit Ön szakmai emelt informatikának írt (nem tudom, hogy honnan vette ezt az elnevezést). Remélem, segítettem. Ha nem, akkor hívjon a 06 30 407 4932 számon.
Tisztelt Tanár úr, érdkelődni szeretnék, hogy a felvételi kritériumoknál leírt emelt érettségit sima informatikából lehet csak, vagy a szakmai emelt infó is elfogadott?
Köszönöm a gyors reagálást és bízom benne, hogy ezt az oldalt korábban végzett hallgatóink is olvassák, ha másért nem, hogy képben legyenek az itteni változásokról. Lehet, hogy leveled alapján valaki kedvet kap és röviden leírja pályafutását, amivel esetleg egy történet-sorozatot indít be. Az akkori évfolyamokból sokan lettek MALÉV pilóták, így a történetek úgy a mezőgazdasági repülést, mint a közforgalmi repülés sajátosságait is bemutatnák. Remélem, hogy egyszer csak megjelenik egy ilyen hozzászólás is.
Nem, nem repülőbalesetben távozott a bátyám, szívinfarktus végzett vele. Az ötödik évfolyam hallgatója volt. Nagyon szerette a munkáját. Többször meglátogattam a főiskolán is, aztán később munka közben is. Ott láttam, hogy ez egy nagyon kemény munka. Irigyeltem hogy neki sikerült az, amit én meg sem próbáltam. Mert én is szeretem a repülést, főleg a mezőgazdaságit.
Mindegy, az a hajó már elment...
Egyik évfolyamtársa, K.P. jóvoltából hozzájutottam régi pilóta találkozókon készült fotókhoz. Szinte mindegyiken ott volt a bátyám is. Még életében mutatta ezeket a képeket, nagyon büszke volt rá.
Sokat gondolkozom, miért alakult így az élete, hogy pályáját kettévágta egy korábbi infarktus, hogy aztán a második , vagy harmadik??? végezzen vele. A rendszertelen életmód, kevés pihenés, káros szenvedélyek biztosan közrejátszottak ebben.
Amit a válaszod befejező részében említettél, az idősebb pilóták visszaemlékezéseit, azt én is szívesen olvasnám. Akkor talán én is megírnám a "Hogyan NEM lettem pilóta" címűt...:) Üdvözlettel: F.G.
Sajnálom, hogy a bátyád olyan fiatalon ment el, remélem, hogy nem repülő balesetben hunyt el (a mezőgazdasági repülésben a kis repülési magasság és a feszített munkatempó miatt elég sok baleset történt).
Két évvel ezelőtt, 2018-ban a nyíregyházi pilótaképzés 50. évfordulója alkalmából egy megemlékező összejövetelt tartottunk, ami elég jól sikerült, kb. 200 résztvevővel. Az első évfolyam, amelyik 1971-ben végzett, arányában igen kitett magáért, mert a még élő 12 volt hallgatónkból kilencen itt voltak.
Ezt az oldalt elsősorban a repülés iránt érdeklődő fiataloknak hozták létre, akik életüket ezen a pályán kívánják leélni. Örömmel fogadnánk rövid élettörténeteket a régebben végzettektől, hogy az utódok lássák, igenis meg lehet élni a levegőből és csodás dolog, ha a hobbid egyben a megélhetésed forrása is. Úgy tapasztalom, hogy sok évfolyam találkozik szinte évente és elevenítik fel azokat a fiatalkori éveket, amikor megtanultak repülni. Az egyetemi évek szerintem mindenkinek a legszebb időszaka és bár meg kell dolgozni az eredményekért, mégis legtöbbször csak a szépre emlékszünk.
Gratulálok a felvett hallgatóknak! A pót-jelentkezőkkel együtt 19 fővel indul az 53. évfolyam. Remélem, hogy jó kis csapat lesz. Ezen a héten fel kell venni a mintatanterv szerinti tantárgyakat, a jövő héten pedig az órarendnek megfelelően a kurzusokat (azt, hogy mikor lesznek a gyakorlati foglalkozások). Mindenki igyekezzen már hétfőn bejelentkezni a kurzusokra, hogy együtt legyen a repülős csoport. A 3 pót-jelentkező elvileg holnap vagy holnapután megkapja az értesítést és a Neptun kódot, amivel már tudják a kollégiumot igényelni. A Hotel Sandra felé jeleztem, hogy még lesz három fiú, így együtt tudnak lakni az első évesek. Az egyetlen első éves lányhallgatónk remélhetőleg felsőbb éves lány pilóta-jelölttel lakik majd egy szobában.
Érdeklődnék, vannak-e itt idősebb pilóták, akik a '70-es évek közepén végeztek Nyíregyházán? Az én bátyám is mezőgazdasági pilóta volt, sajnos már több mint 10 éve nincs az élők sorában. Válaszokat e-mailben várnék.
Aki felvételt nyert az ősszel induló BSc képzésünkre, az jövő hét elején (ma postázzák) fogja megkapni az Egyetemtől az értesítést a Neptun kóddal és a félév kezdésre vonatkozó tájékoztatóval.
Augusztus 15-ig lehet a kollégiumba jelentkezni (minél hamarabb jelentkezzenek, bár a repülősöknek mindig jut hely). Mindenkinek javaslom a Sandra Hotel bejelölését, mert kétágyas garzonok vannak benne, 200 méterre van a tanulmányi épülettől és az a tapasztalat, hogy a kollégiumban lakók kollektívát képeznek és segítik egymást. Aki a drágább albérletet választja, az egy kicsit kirekesztődik a csoportból, sokszor nem jut el hozzájuk fontos információ, mert nem mindenki figyeli a Neptun üzeneteket.
A regisztrációs héten (aug.31-szept.4) kell beiratkozni, felvenni a tárgyakat, elfoglalni a kollégiumot. Célszerű szeptember 2-3-án jönni, elintézni a beiratkozást, megkötni a Diákhitel2 szerződést és ismerkedni Nyíregyházával (Európa legjobb állatkertje ebben a látogatószámban, mellette Sóstófürdő nagyon jó stranddal, múzeumfaluval, a repülőtéren folyik a nyári táborban a gyakorlati képzés, stb.). A tanítás szeptember 7-én kezdődik.
A kollégiumi felvételről a Sandra Hotel honlapján közlik a Neptun kódok alapján az eredményt aug.24-26 tájban, ezért mindenki figyelje a szálló honlapját. Aug. 4-23-ig nyári szabadságolás miatt zárva van az egyetem .
A pótjelentkezők, amennyiben felvételt nyernek, augusztus végén kapnak Neptun kódot, ezért csak akkor tudnak kollégiumot igényelni.
Rossz hír, hogy csak Kecskeméten lehet az orvosi vizsgálatot elvégeztetni, viszont ott az összes vizsgálatot, a pszichológiát is, megcsinálják.
Aki be akar kerülni a szeptemberben induló képzésre, az legkésőbb hétfőn kérjen időpontot.
Ha sikerül jövő hétre időpontot kapni(én is beszélek Kecskeméttel), akkor Choma Katától(Tréner Kft) is kell időpontot kérni a pályaalkalmassági vizsgálatra, ami valószínűleg csütörtökön vagy pénteken lesz. Bármilyen kérdésre válaszolok 06 30 4074932
AKIT SEHOVA SEM VETTEK FEL, VAGY SEHOVA NEM JELENTKEZETT, LEHETŐSÉGE LESZ JÚLIUS VÉGÉN PÓTJELENTKEZNI AZ ŐSSZEL INDULÓ REPÜLŐMÉRNÖKI BSc 7 FÉLÉVES ALAPKÉPZÉSRE.
MÉG VAN 3 HELY! DÖNTS HELYESEN!
Július 26-án nyílik meg a jelentkezési oldal és augusztus 6-ra be kell érkeznie a papíroknak.
A felvétel feltételei:
1.Érettségi két tárgyból a következők közül (az egyik emelt szintű): matek, fizika, informatika, kémia, biológia
2.Legalább középfokú angol nyelvvizsga
3.Alkalmas repülőorvosi minősítés(Bp. Gyáli út vagy Kecskemét) Korábbi hozzászólásomban leírtam a tudnivalókat.
4.Alkalmas pályaalkalmassági minősítés (Ezt Nyíregyházán a Tréner Kft végzi, telefonos bejelentkezés Choma
Katánál 06 70 6261728)
Ha az első két feltétel teljesül, akkor SÜRGŐSEN időpontot kell kérni a Gyáli úton, de előtte a www. repuloorvos.hu honlapon leírt pszichológiai, labor és röntgen vizsgálatokat célszerű elvégeztetni.
Mire a képzés befejeződik lecseng a vírusjárvány és nem lesz elhelyezkedési probléma.
Kérem a csoporttagokat, hogyha ismerik Szmatana Alfréd nevű jelentkezőnket, akkor azonnal értesítsék arról, hogyha holnap reggel nem megy el a Gyáli útra a lejárt orvosiját meghosszabbítani, akkor nem tudjuk felvenni. Nem olvasta el figyelmesen, hogy csak érvényes orvosival tudjuk felvenni a jelentkezőket. Helyette is köszönöm a segítséget.
2020. évi sikeres felvételizőket keresünk, megalakult a messenger csoportunk, de még nincs benne mindenki. Az alábbi linken megtaláltok engem a facebookon, aki sikeresen tett felvételit, írjon nekem, és felveszem a csoportba.
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy az egyetemi képzésben résztvevőknek a másodév nyarán is van-e 8 hetes repülés gyakorlat, mint az az első év után várható?
Az idén szeptemberben induló repülőmérnöki képzésre kérjük, aki még nem tette meg, a pályaalkalmassági vizsgálatra jelentkezzen be az alábbi e-mail címen minél előbb:
kata.choma@trenerkft.hu
A már jelentkezetteknek a héten fog kimenni a végleges tájékoztató.
Annyi már biztos, hogy a beugró feladat és a csapatmunka elmarad, a felvételi 2 részből fog állni:
számítógépes teszt ; motivációs elbeszélgetés
A felvételi teljes egésze angol nyelven zajlik.
Kérjük, aki még az első osztályú orvosi vizsgálatra nem jelentkezett be, tegye meg haladéktalanul, ez a nyelvvizsgákra is vonatkozik.
A repülőmérnöki alapképzési szakra történő jelentkezés feltételei a következők:
- Angol nyelvből államilag elismert, középfokú (B2), komplex típusú nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél. - A 1178/2011 (2011.11.03.) EU rendelet a MED alfejezet szerinti 1. osztályú orvosi minősítés (egészségügyi alkalmassági vizsgálat). - A gyakorlati képzést végző szervezet - ATO - által elvégzett pályaalkalmassági vizsgálaton való megfelelés.
Tehát kérünk mindenkit, aki nem rendelkezik nyelvvizsgával, hogy jelentkezzen be minél előbb valamelyik nyelvvizsgaközpontba (akár online is letehető a vizsga).
Tegnap elfelejtettem megírni, hogy ha valakinek nincs meg az angol középfokú nyelvvizsgája, az a saját felelősségére (a félévi tandíjat az egyetem október közepéig megkapja a Diákhitel Központtól) valószínűleg megkezdheti tanulmányait (ez várhatóan benne lesz a kiértesítő levélben), de az első félév végéig le kell tenni a nyelvvizsgát, mivel most a járvány miatt a nyelvvizsgáztatás is szünetel. Az első félév elég nehéz, mert a matematika, a mechanika, a műszaki ábrázolás és a repüléselmélet tárgyak elsajátítása jelentős energiabefektetést igényel és emellett egy nyelvvizsgát is letenni nem könnyű feladat.
Akik idén jelentkeztek az ősszel induló alapképzésünkre hamarosan kapnak egy értesítést az egyetemtől az alkalmassági vizsgákkal kapcsolatban. Ebben szerepel, hogy jelenleg a Gyáli úton az orvosi vizsgálatok szünetelnek, ezért figyelni kell a honlapjukat, ahol közölni fogják a vizsgálatok indulásának időpontját. Az orvosi vizsgálatra viszont vinni kell egy mellkas röntgen és egy laborvizsgálat eredményét.
FONTOS, hogy ezek nem lehetnek egy hónapnál régebbiek, ezért ne rohanjunk magán rendelőkbe, mert lehet, hogy csak pénzkidobás lesz az eredmény.
JAVASLOM viszont, hogy próbálják elérni a kiértesítő levélben szereplő pszichológust és igyekezzenek meggyőzni, hogy a kötelező pszichológiai vizsgálatot csinálja meg (enélkül a Gyáli úton nem adják ki az orvosi eredményt, így nem nyerhetnek felvételt az egyetemre). Ez a vizsgálat 35 000 forintba kerül és ha az alkalmassági igazolást viszik a labor és röntgen vizsgálat eredményével együtt az orvosi vizsgálatra, akkor a vizsgálat végén azonnal megkapják az eredményt.
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is van túljelentkezés(47-en jelentkeztek a 15-20 helyre), ezért aki most fog érettségizni, az igyekezzen minél többet kihozni magából.
Choma Kata által az előző hozzászólásban írt pályaalkalmassági vizsgálatra már most lehet jelentkezni, de csak az ALKALMAS orvosi minősítés után célszerű elmenni, mert az sem olcsó.
Bár a kérdések nagy része megválaszolásra került, annyit hozzáfűznék még, hogy sajnos létezik olyan program, nem olyan rég Ázsiában volt jellemző, hogy nagygép jobbülésében fizetnek azért, hogy ott üljenek, talán erre használnám a "pay to fly" kifejezést, az említett kisgépes felállás pedig az időgyűjtés.
Szerencsére más lehetőségek és adottak az óraszám növelésére, bár annyit megjegyeznék, hogy itt hiába az a számérték a beugró egy felvételire, sokkal fontosabb a tapasztalat szerzése, ha van erre lehetőség. Oktatás, fotózás, vezetékellenőrzés, vakcinaszórás, vagy akár transzparens illetve vitorlázórepülőgép vontatás.
Szóval azt, hogy az ember kifizet 20-50-100 órányi repülést és "segget ringat" nem feltétlen tartom jónak( főleg nem a klasszikus törökös, útvonalon időgyűjtős módszert), hozzáteszem, hasznosan is ellehet tölteni az így lerepült órákat(iskolakör, új repterek, nemzetközi stb) ha valakinek nincs ideje/kedve/lehetősége 6 perces vontatásokkal összegyűjteni az óraszámot.
Ugyanakkor számtalanszor bebizonyosodott már, hogy 140+60 órával is belehet kerülni, és ami még fontosabb, helytállni a légitársaságoknál. (volt nemrég egy lista is itt a fórumon)
Van olyan lehetőség amivel kezdhetsz egyből hosszútávon, sőt, olyan képzési forma is amivel repülőbe se kell nagyon ülnöd (MPL), de amennyire ismerem, az elején, ún., cruise-relief pilot leszel, tehát csak FL200 felett ülhetsz be az ülésbe. Persze ez attó is függ kinek mi tetszik meg a szakmában.
A legfontosabb pontot Tanár Úr is említette, a repülés szeretete, legyen ez az 1 méteren vegyszerszórás vagy a 12000 méteren kávézás, anélkül kár nekifutni:)