adott osszeghataron (mondjuk 3,6M) belul kereshettem magamnak cegautot (nem rossz helyzet!), a jelenlegi amugy egy 11 eves Hyundai S-Coupe. (kb. 550e :-) )
Lehetett volna uj Xsara 1.6, de abbol a "Coupe" ugy kupe, ahogy a Trabant is az, a hasznaltak kozul Pug406 1.8-2.0, VolvoS40 1.6 vagy ez. Csaladi sedanra igazabol nem sok szuksegem van, boldog agglegeny, se kutya, se macska, naponta be kell menni a Thokolyn melozni, ezen kivul neha kell ezt-azt a telekre vinni, eleg gyakran kirandulni ill. turazni menni, sieles, ilyenek. Aztan ez lett, kicst talan noies, de sztm belefer. Ja es korabban mar volt 4WD, az szinten tecc.
A feelingen felul foleg a magas vezetopozicio, nagy kerekek, jo pakolhatosag voltak a szempontok. Viszonylag sok Bp-en beluli etap, igy azert tul nagyot sem akartam, minek.
Passz, hétvége felé már fogom tudni, ha minden igaz. :-)
Kipörgés: most nem azért, de szerintem eléggé alap, hogy télen téligumi, mi sem mászkálunk egy szál szandálban hóban-fagyban. Szóval ha nyárigumival csúszkál a hóban, az nem aggaszt,
Ja, az enyém kéziváltós lesz, kipörgésgátló szerintem nincs, hacsak a kipörgésre bekapcsolódó 4WD-t nem tekintjük. :-)
Ebben igazad lehet, a nyári gumi (Niva-n) engem is jó néhányszor megtréfált hóban-fagyban. A CR-V-ben még csak 2e km van, de ezt az automata váltót tudom ajánlani mindenkinek, nagyon profi, ahogyan az egész autó.
Szia Busog!
Mint írtam a kerékkipörgés rossz útviszonyokon csak emelkedőn jelentenek gondot. Különben is nagyon relativ, hogy milyen mély a sár. Nekem a hó okozott gondott és kissé jegesre fagyott, kemény hó. Egyszer a barátom egy Opel Zafirával ment előttem, amin téli gumi volt, én mögötte a HR-V-vel, amin a nyári. A ZAfira 100 méteren legalább 40 előnyt szerzett. A Honda összkerékhajtása bekapcsolódott, mert kipörgött az első kerék, de az autó a hátsókerekek hajtása miatt kissé keresztbe fordult és úgy tolta magát előre. Két oldalon meg a parkoló autók. Tudomásom szerint a HR-V-n nincs kipörgésgátló. Az automata váltód jó, mennyi van benne?
Üdv.
Nekem CR-V-m van (automata) de ilyen kipörgés problémám még soha nem volt vele pedig járok vele sárban. A kipörgés gátló nem széria felszerelés a HR-V-ben?
Igen jól jön, de kell majd egy jó téli gumi garnitúra, Ugyanis az a helyzet, hogy nincs az autóban diffizár a hátsó kerekek között és a tengelyek között sem, ezért a kerekek ki tudnak pörögni és "elszökik" az erő, ilyenkor jön az égett gumiszag és visítás és áll az autó. A rossz útviszonyok különben csak emelkedőn okozhatnak gondot. Ha valahol lefelé ereszkedsz majd, akkor is a jó gumi számít. Megjegyzem lefelé egy meredek vízes, homokos úton legalábbolyan zűrös, mint felfelé. Amiért nem terepjáró még, mert a futóműve pont olyan, mint bármely hasonló méretű személyautóé,nem erősebb. Tehát rosz úton csak lassan, ne kapjon erős ütést. Annyiban jobb, int a személyautók, hogy magasabb, nem gond egy mélyebb gödör, komolyabb járda parkolni. Néz rá a Yahoo-s topicra, igen élénk társalgás folyik.
ZOH!
Elfelejtettem egy fontos dolgot. Esőben, nyálkán jó gumival kanyarban nem pördül, nem tolja az orrát, szépen az íven fordul. Az összkerékhajtás ilyenkor életmentő lehet, anélkül kapcsol, hogy nagyobbat rántana, nem változik az autó súlypontja, szóval ezért biztonságosabb, mint a kétkerekesek. De ismétlem hóban jó téli gumi kell, mert úgy jársz, mint én. 30 centis hóban a HR-V-vel alig tudtam elindulni, de a feleségem Suzuki Altójával (Maruti), Michelin télivel egy finom gázzal kihúztam az udvarból.
Igazi terepjárónak természetesen nem tekintem, de a havas útról írtak kissé meglepnek! Most akkor "nem működik" a 4WD??? Igazából egyébként valóban egy kis "kombi-kupé"-nak tartom, a 4WD már csak hab a tortán, mondjuk ha sárban-latyakban kell telekre menni, gondoltam, jól jöhet. Szóval a sárban-hóban menésről ill. annak problémáiról ha írnál még pár sort, megköszönném.
Kedves ZOH!
Egy darabig hajtottam HR-V-t és nagyon kedveltem, de....Ne tekintsd terepjárónak "csak" egy magas kombinak. A négykerékhajtás a központi diffizár hiányában sárban, hóban! nem ér semmit. Nem tudom merre fogsz vele járni, de ha terepre azt ajánlom télen, nyáron hagyd fel a téli gumikat. Pofás darab, jól lehet pakolni bele, de nem terepjáró, hiába kapcsol be automatice a hátsókerékpár. Ha automata váltos az autód, ne lepődj meg, hogy felbúg, mint egy csúszó kuplungos autó, ez a normális. Ha társalogni akarsz tulajokkal, menj a http://groups.yahoo.com/group/Honda_HRV társalgóba, a világ minden pontjáról beszélgetnek bezsongott HR-V-sek. Megértem őket, szerettem az autót.
Autó
Igen, ez az image engem is aggaszt egy kissé, de hát tetszik, mit csináljak. :-)
Honda-topic: most az, hogy "Honda" azért nem egy olyan nagyon jellemző dolog, ennyi erővel mehetnék bármelyik másik általános topicba,mert hogy ez is autó, meg azok is. :-)
Mindenesetre gartula, pofás kis darab a gép.
Nekem legalábbis nagyon tetszik, el bírnám képzelni, hogy asszony egy ilyennel vigye a gyerekeket az oviba/bölcsibe :-)
(egyenlőre persze se asszony, se gyerek, se HR-V)
:-(((((
ha az égiek úgy akarják (meg persze a Magasságos Lízingcég), akkor cca. egy héten belül boldog használója leszek egy "régi" HR-V-nek ('99-es). Ha van itt az "éterben" már HR-V-t hajtó emberke, örömmel venném, ha megoszthatnánk egymással tapasztalatainkat, tippjeinket.