Hát igen, lehet gondolkodni sokféle "megoldáson", de a probléma az emberi agyban van kódolva. Hihetelten sok primitív ember vezet. Épp ma nézem oda is meg vissza is, hogy a választások előtt közvetlenül átadott várpalotai kerülőn már hány helyen ütköztek a szalagkorláttal. Hihetetlen, száraz, sima széles út, 2x2 sáv, kunszt ott összetörni egy járgányt, mégis megcsinálják. Nekem ez félelmetes, immár 1.3 millió megtett km után is félelmetesnek/veszélyesnek látom, ami az utakon megy.
Értem, köszönöm a magyarázatot. Azért én a szakemberek helyében elgondolkoznék valami más megoldáson, mert most OK, megvédtünk valamit, ami drága és nekünk az, de másnak se volt olcsó az, ami meg neki ment tönkre. És csak valami csoda lehetett, hogy nem haltak meg emberek a fedélzeten.
Látom ezen a fórumon szakemberek is beszélgetnek, hát megkérdezem azt, ami a tegnapi ukrán buszos baleset kapcsán felmerült bennem: ezeket a magasságkorlátozó kapukat muszáj ilyen anyagból készíteni? Hogy ha egy figyelmetlen sofőr behajt, akkor le legyen borotválva a jármű teteje? Emlékezhetünk, pár éve egy szerb busz is így járt ferihegyi gyorsforgalmin, most meg ez a boldogtalan ukrán busz... Értem én, hogy oka van a kapunak, de nem lenne elég, ha mondjuk csak láncokkal megsértenénk a járművet, muszáj rögtön kivégezni? Pusztuljon, aki benne ül?
Az anno itt is leírt M7 Szfvár előtti anno teljesen jó, és szándékosan elrontott szakaszt ma elkezdték felmarni, és újra buherálni. Nincs rá jobb szó, mert az építést nem ismerik ezek. Csak barmolni tudnak. Ma reggel az 51-es km-től a 45-ig állt a sor, azaz 6 km. És ezért fizetni kell, nem is keveset! Sok napig tart tutira. Rohadnának meg! A terelést sem ismerik, eszméletlen mit csinálnak, csoda, hogy nem sturcoltak a kocsik.
A legszebb, hogy ezekre igeny sincs. Hatvanban csinaltak valami bringas parkot, ami nem latogathato, mert le van zarva. Meg milliardokbol osvenyt a retekbe, ahova senki se megy.
OFF. Na de hová megy a zsé?! Kínjukban már nem tudják hová elb...szni a lóvét, idézek párat (a halálozásunk meg Afganisztán szintjén az eü állapota miatt):
"A felcsúti Pancho Arénában Puskás Ferenc életét, fennmaradt tárgyi emlékeit bemutató új kiállítási helyszín jöhet létre. A projekt támogatási igénye 1,5 milliárd forint a tervek szerint. A Vál-völgyi Kisvasút nyomvonalán zöldfelületi fejlesztéseket terveznek és egyedi élménypontokat alakítanának ki. Mindezek támogatási igénye 2,5 milliárd forint. van itt pénz ! A Váli-záportározó turisztikai hasznosítása. A vízfelületbe illeszkedő szigeten, félszigeten tematikus játszótér kap helyet, kirándulóutak kerülnek kijelölésre, továbbá vízi kalandparknak is otthont ad a terület. .... A projekt támogatási igénye 1,5 milliárd forint."
Fene tudja, de tényleg nem kéne a 8-asért lóvét szedni, még más okai is vannak, csak úgy szubjektíve.
Vannak kriminálisan rossz állapotban lévő szakaszok még a megcsináltakon kívül, pl. Herend után a Bakony nyúlványain át, na az kriminális, azt hiszem majdnem egészen a vas megyei szakaszig (kb. Tüskevár), ahol megint van egy jó rész. Ami nekem feltűnő, hogy egyáltalán nincsenek pihenők rajta hosszú kilométereken keresztül, max. pár benzinkút van a közelében (elvileg azok a pihenők?). Pl. most Szfvár és Vp között nincs egy sem (egy kút van Hajmáskérnél eléggé kint), ha az embernek meg kellene állnia, bizony kínban lenne (Csór előtt lenne egy hely, de tilos kiállni!), hová is álljon meg, ki kéne mennie Csórra, Inotára, Várpalotára, Ösküre v. Hajmáskérre, jobbat nem tudok. Ez akkor is gáz szerintem, ha nem fizetős, egy ilyen 2x2 sávos úton úgy 20 km-ként illene beiktatni valami egyszerű kiállót.
Ja a várpalotai kerülőn megvolt az első baleset a múlt héten. De nem mérnek rajta, ápr. 8-ig tutira nem, a nagy vezírrel készült videó miatt sem :)
Szerintem azért nem matricás mert nincs párhuzamos szakasz. Elvileg fizetős szakasz kijelölésének feltételei: - fizetés nélküli szakaszon is el lehessen jutni a kezdőpontból a célpontba - adjon valami többletszolgáltatást (magasabb sebesség, pihenők, biztonság stb.,,)
Amúgy az egyéb elkerülők fizetőssé válása is nagy szakma politikai szégyen.
Szerintem érted: egy projekt minden szakterületen sok más szakasz mellett legfőképpen a tervezésből, majd az építésből áll, legyen az informatika, v. pl. útépítés. "Magyarul" úgy mondják: design, build/implementation. És ugye azt szokás és úgy megépíteni, amit és ahogy terveznek.
De hogy ON is legyek, ma kocsikáztam kicsit, a 8, 84, M86... utakon. A 8 és 84-es utak bizonyos szakaszai balkáni állapotban vannak, úgy 15 éve sokat jértam rajtuk, akkor még jók voltak, most olyan szakaszok vannak, ahol már sebességkorlátozás kéne, mert veszélyesek, főleg a mai útviszonyok között. A 8-as helyén sok éve minimum autóútnak kéne lennie Ausztria irányába (Herendig megvan). Tervben sincs a további része?
Ühüm ja, minőségben és a forgalomnak megfelelő terheltségre tervezve kéne építeni, nem kilopni a lóvét az útépítéseinkné! Akkor nem kéne állandóan az összes pályánkat buherálni. Álom...
Ühüm, tehát lezárások ne legyenek, de legyen felújítva. Akkor javaslom, hogy minde pálya mellé építsünk egy párhuzamos másikat, és akkor lehet felújítani az épp nem használtat. Egyébként az M1-nek nem az a baja, hogy szarul építették meg, hanem, hogy bőven a tervezett forgalmi terhelés felett üzemel, hiányos karbantartás és felújítás mellett.
De az ürümi körforgalom is állandó téma az útinformban! Ha majd eccer meeglenne az M0 ott, az javítana? Tényleg horror onnan bejutni a nagy faluba.
A palotai kerülőn még mindig buherálnak a melósok, pedig állítólag már jó ideje folyik a műszaki átadás. Itt egy műszaki átadás annyi ideig tart, ami alatt máshol komoly építést elvégeznek. Ez most egyértelműen politikai téma lett, az ellenzék már hónapok óta mondja, hogy rég át kellett volna adni, és nem kampány témaként. Talán febr. 25.? http://www.veszpremkukac.hu/elmult-16-ev-elkeszult-a-varpalotai-elkerulo/
Es a tetu lassu epites utan is dizel jar, mert a villamositas kimaradt. Majd kesobb. Az uromi lámpánál is 20+ evet sz.ptak az arra jarok, mire végre lett valami megoldas ra.
A 10-es egy borzalom, laknak arrafelé ismerősök, hogy ott mi megy, azt még hallani is rossz, ráadásul ártatlan emberek halnak meg szinte hetente az áldatlan forgalom miatt. Az esztergomi vasút, na arról meg jobb el sem kezdeni beszélgetni, iszonyatosan drága és pakisztáni minőség, dől össze az egész. TGW áron "épült", én úgy hallottam. Elszomorító mi pénzt herdálnak el ebben az országban, és senki sem vonható felelősségre... Kánaán lenne, ha lenne kontrol.