2014. évi 1,6 HDi C3 Picassóm van, eddig tökéletes működés, csak a dieselt kell töltögetni bele, megy jól. Eddig csak a bal fényszóróban volt izzó csere, évenként szervíz, stb, stb, óvatosan hajtva.
Az eredeti akku van benne, rendesen indít, de a mostani hidegekben, kissé nehezen. Tudom, lassan cserélni kellene, így is meglepő az élettartama. (8év)
KÉRDÉS:
1. Cserénél (azon kívül, hogy a pozitív sarut leveszem), mi a lehetséges sorrend?? Gondolom van valami rögzítése is, ez pontosan hol van, mit kell kivenni, lazítani, stb, hol kezdjem, és ha már jön kifelé, a negatív saru levétele után a visszafelé sorrend ez, vagy van néhány járulékos lebontás ami esetleg útban van ??????
2. Amíg nincs bent az új, kell-e valami kis segédakku, ami az elektronikának adja a villanyt továbbra is, amíg az újat rá nem kötöm, hogy ne felejtsen el semmit, vagy ez teljesen hülyeség???
3. Új akku bent, kell-e tanítani a távnyitót, újra programozni a MENÜ-ből a korábbi beállításokat, esetleg van valami metódus vagy semmi???
4. Későbbiekben, külső akkutöltőről történő töltésnél, a pozitív sarut le kell-e venni, vagy nem szükséges?? Nem birizgálja az elektronikát???
Előre is megköszönöm a választ.
Üdv
Sanya
(nyugodtan lehet szakmailag magyarázni, nem vagyok kezdő, 40 éve vezetek, 4 Citroenem volt, saját magam tartottam karban, nemsokat voltak szerelőnél, muszáj volt vigyáznom rájuk, ezt az akkucserét speciel nem csináltam egyik kocsinál sem.)
Bármelyik szerelő megcsinálja, nem kell hozzá semmi különleges.
Minden kuplungcsere esetén szükséges a bowden cseréje, amit sokan kihagynak, normálisan működő kuplung esetén sem tart ki sokkal tovább, mint a kuplung, de sokszor addig sem. :-(
Korábban is írtam már ezt, most némileg módosítom. Félidőben is érdemes cserélni. Nem túl nagy összeg és műszaki probléma a bowden cseréje, de nem fog otthagyni a legrosszabbkor a legrosszabb helyen az autó.
Még egy jótanács. Ha nem teflonos a bowden, akkor feltétlenül legyen a beszerelés előtt megolajozva. Érdemes belefolyatni a kenőanyagot, hogy az a másik végén megjelenjen. Egyrészt kicsit puhább lesz az amúgy is elég kemény kuplung, másrészt járulékosan kisebb lesz a kockázata a szakadásnak.
És akkor egy extra tanács!
A kuplung cseréjekor a főtengely szimmeringet és még egy pár csak ilyenkor hozzáférhető filléres tömítést cserélni érdemes! Az olajfolyások törvényszerűen itt jelennek meg az esetek 90%-ban és ezek kopó alkatrészek!
Minden autó- és motortípusra igaz és sajnos a szerelők nagyon ritkán figyelmeztetik a tulajt, az meg nem tudja és nem kéri.
Nekem eddig kétszer szakadt el a bowden. Az első volt a tanulópénz, a második a ráadás. Utóbbi csak 60 ezer km-t bírt ki, félidős volt a kuplunghoz képest.
Sziasztok. 2002es évj. 1.8benzin picassonak szeretném kicseréltetni a kuplung szettet Budapesten lehetőeleg. 3hónapon belül 2x szakadt el a kuplung bowden. Elvileg meg van szorulva a kuplung,erőlködik . Egy kuplung szett csere orvosolná a problémát azt mondták nekem. Esetleg foglalkozik vele valaki?
Köszönöm a tippet! Hétvégén leellenőrzöm a kábelt. Nem is értem, mért nem jutot eszembe, pedig elég logikus, mert hogy akkor működik egy ideig amikor felnyitom az ajtót.
Az átmenő kábel, amelyik megy át a kasztniból a csomagtér ajtóba, valószínűleg kezd megtörni és ez okozza, hogy időnként illetve egyre többször nem nyílik. Hamarosan végleg megtörik. Egyszerűen elfárad a sok nyitás-csukástól. Szerintem a gumitömítés alatt nézzétek meg a kábel állapotát. Valószínüleg meg kell forrasztani.
Néha nam hajlandó kinyitni, pedig az utastérajtók nyílnak, és a mikrokapcsoló kattanását is hallom. Majd belülről egy hegyes csavarhúzóval az ilyen helyzetekre kialakított szervizlyuk segítségével kinyitom, aztán napokig működik. Majd minden előjel nélkül újra nem nyit. A mikrokapcsolót már kicseréltem, de nem oldódott meg a probléma.
Több izzó tönkremenetelének kicsi a valószínűsége, valószínűbb az áramköri lap sérülése. Valahol megsérült a fólia csík. A foglalat is tud olyat csinálni. Így az utána lévő izzók már nem világítanak. Meg kéne nézni, a sérülést áthidalni.
Rosszabb esetben nagyobb elektronikai hiba lehet.
Amúgy kb 5-6 ezresért komplett kijelzőt lehet kapni bontottan, de több félével szerelték, más-más csatlakozóval, tehát erre figyelni kell, valamint a motortípus is lehetőleg legyen azonos, mert a szervizintervallum a kijelző egységbe bele van égetve!
Arra figyelj, hogy ne tegyél be emelt teljesítményű izzókat, mert a foglalatok szétégnek, vagy a feszültségszabályzó IC megy tönkre. Gyári (asszem) 1,25 W, de létezik 2W-os is, na azt ne!
Sziasztok! szervízkönyvet keresek xsara picasso 2006 2000 köbcentis kocsihoz vagy csak valamilyen ábrás útmutatót a sortrafó illetve gyertyacseréhez. előre is köszönöm ha van ilyen..
Most vásároltam egy 2008-as xsara picassot, 1.6 benzines, 80kw. A műszerfal kijelző halványan világitott és nem is égett minden, igy kicseréltem az izzókat. Most erösen világit, de a kijelzőn a kiirt szöveg fele jelenik meg, mintha le lenne vágva a felső része a betűknek. Lehet hogy az izzó ami bekerült hibás volt? Találkoztatok már ezzel?
Szia nem akarok vészmadárkodni de nekem hasonló jelenségnél a motorvezérlő csatlakozóját kellett újracsinálni. Mindenesetre egyre megbízhatatlanabb lesz arra számíts.
Hibajelenség : 2004 1.6 benzines reggel hideg motornál indításnál leállt . 3x indítva elkapta . Hosszabb út autópályán haza felé kiálltam egy kútnál a begurító sávban kivettem üresbe gurultam
itt is leállt . Kis várakozás után indítottam , indult haza tudtam jönni.
CD lejátszót akartam cserélni. Gyári ki új be, de a fedélzeti comp. nem ment. Vissza a gyári, ablaktörlő elindult. Gyári játszó ki vissza. Újra ez. Akku saru le, pihentetés. Saru vissza, már csak az önindító megy, nem indul a kocsi, műszerfal sötét, beriasztani sem tudom.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 2000-es 1.8 benzines Picasso rádugtam a futót és elment a féklámpa sokan járnak így ezt értem de nem találom a féklámpa biztosítékot tud valaki extra biztosítékot ebben a modellben vagy melyik biztosítékokat párosíthatták mert az összes biztosítékot rendben találtam. Köszönöm előre is ha tudtok segíteni. Szépnapot
Én most szembesülök hasonló dolgokkal. Mostanában emelt fényű izzókat használok Osram nightbreaker, és ami érdekes hogy kb tök egyszerre égnek ki mindig. Egy napon belül a kettő . Mivel már a második esetben történt így elgondolkodtam, nem-e az autó elektromos rendszerében van valami gikszer. Mert hogy sűrűn kiég, az egy dolog, de hogy egyszerre az felettébb fura.
Mi nem is használjuk túl sokat az autót, évente alig párezer km, és így is kb 3-4ezer km.-ként kiég. Ez nagyon kevés km, ráadásul ez sem városban hanem jellemzően vidéki főút, azaz az üzemidő nagyon alacsony amit bír.
Szintén 1.6, 2004-es gyártmány.
Azt megkérdezhetem milyen nappali menetfényt tettél be utólag?