Az ABS müködése teljesen normális. A 2001 előtti modelleknél a Wabco ABS az elinduláskor a kerékjeladókat teszteli, ezért világít a lámpa 5 km/ó alatt.
Nekem megy a gép rendesen, lejtmenet stb minden okés, de az ABS lámpám nekem is világít míg el nem indulok vele valamelyik irányba. És kb 5km/h nál alszik el.
Most az jó vagy rossz????
Eddig Peugeotnál volt olyan ha kikapcsoltam az ASR/ESP-t hogy világított, de autómatikusan bekapcsolt bizonyos sebesség felett.
Ennél nem így van?
Mivel nekem ez még új(2 hónapja vettem, azóta folyamatosan felujítgatom) .
Tegnap dugtam rá a diagot, és az ABS okés, kerék forgás jeladók okésak. Menet közben néztem élőadatokat.
Az baj,ha hiányzik pár izzó. Az eladó tudott hibáról, de azt úgyjavitotta, hogy kiszedte a jelző izzót.
A TC és lejtmenet jelezhet egymástól független hiábt is.
Az ABS rendesen világit, majd indulás után (kb 7 km/óra sebesség után) kialszik? Ha igen akkor még megúsztad a 3 amigo-t, ami jó eséllyel az ABS tömb hibáját jelzi.
A jelzés lehet érzékelő hiba vagy kapcsoló hiba is. Hibatárolót kéne kiolvasni.
(gyorsabb a kommunikáció a klub oldalon a fészbukkon)
Land Rover Freelander 1.8 benzineshez (1998) tudja valaki a termosztátház külső o gyűrűk méretét,illetve beszerzési forrást.Mert én hiába kutakodok nem találok semmit róla.
Most vásároltam egy 2000-es freelandert ami 1.8 Benzin. Olyan kérdésem lenne, hogy ha fémes kopogó, kicsit morgó hangot hallok a váltó magasságából akkor az kinyomócsapágy? Ha kinyomom a kuplungot akkor nem szól csak ha elengedem. A másik kérdés az lenne, hogy első és hátsó difibe kell-e olajat cserélni és ha igen akkor milyet rakjak bele.
Ha valaki tud nekem segíteni azt nagyon megköszönöm.
Hello, nekem is volt, kontakt hiba. Óvatosan szedd ki, kontakt spray neki aztán nem lesz gond. Sajnos ez típushiba. Ha utána is villan, kapcsoló csere bontóból, ha zavar.
sandro01*: Szerintem nincs a világon annyi marha, amennyi bőrüléses autót gyártanak... Talán a Rollsban, vagy a Bentleyben lehet valódi marháról lenyúzott bőr... Amúgy gyerekes butaság állatvédőként nem szeretni a bőrülést. A marhát nem a bőréért vágják le...
Van egy 2004-es 2.0d 112LE Freelander a családban. A generátor égszíj nyikorog. Már az összes feszítőt, a generátor is cseréltem. Contitech szíjjal nyikorog, a Dyacon-nal nem, de az viszont 2000km után elszakadt. A generátor nem szabadon futós.... Valakinek volt már hasonló probléma?
Sziasztok! 2001-es v6-os freelanderem van. A lejtmenet vezérlés hibajelzője fel-fel villan. Gondolom érintkezési hiba lehet. A hibakódot eddig nem tudtam kiolvastatni, esetleg tudtok e segíteni abban, hogy igazam van e és merre kellene elkezdeni keresni a hibát?
Sziasztok!Moest vettem egy Land Rover Freelandert és lenne egy olyan kérdésem,hogy meg tudná e valaki mondani,hogy amikor váltok és kiengedem a kuplungot akkor dűbben a hátulja egyet?Ha nagyon óvatos vagyok akkor nem mindig!De ez lassítja a haladást!Előre is köszönöm!
Amennyiben rossz helyen teszem fel a kérdésem, előre is elnézést érte..
Arra lenék kíváncsi, hogy a Land rovernél a kárpitnál a bőr valóban bőr e, vagy valamilyen szintetikus anyag.
Bele vagyok szeretve a Discovery Sportba, csak nem nagyon van szövetkárpittal jól felszerelt autó. A feleségem nagy állatvédő .....Köszönöm az esetleges segítséget
új vagyok a fórumon, úgy hogy ha rossz helyen próbálkozok akkor szóljatok.
Szóval van egy 2001-es háromajtós Freelander-ünk, aminek új gazdát kell találnom.
2.5 V6, jelenleg 165000 körül jár az órája. ES felszereltség, automata.
Ebben az évben cseréltem rajta az első futóművön alsó kitámasztót, mindkét oldalon (a jobb oldali porvédője szakadt el és már látszott, hogy nem bírja sokáig, úgyhogy párban cseréltük a bal oldalival), kormány összekötő szilentet szintén párban (ott is az egyik elkopott, de inkább mind a kettőt cseréltük), kardáncsapágyat (természetesen párban, a viszko előtt és után is), illetve kiegyenlítő tartályt (mert elrepedt) és termosztátot.
A termosztátot mondjuk feleslegesen, mert nem az ment tönkre, hanem az egyik becsatlakozó műanyag cső fáradt el.
viszont így most van egy működő tartalék termosztát is :)
Minden gyári rajta, egyedül a fejegységet cserélte le az előző tulajdonos, de odaadta az eredetit is, amit természetesen én sem tartok meg.
Jelenleg két (valószínűleg összefüggő) gondja van. Egyrészt valahol fogy a rendszerből a víz, de még nem találtam meg, hogy hol. Másrészt nem fűt. Ez most így télen tudom, hogy tuti vétel, de nem akarok senkit átverni.
Nem bugyog fel a víz, és a csövek sem keményednek. Arra tippelek, hogy a 16 év alatt valahol elöregedett egy cső és az engedi a vizet, de nem nagyon van időm utánanézni. Éppen ezért nem is használom, hogy ne emiatt legyen nagyobb baja. Szeptember óta csak annyira indítottam be, hogy átmozgassam, szóval egy ideje áll, és valószínűleg így is fog maradni, hacsaknem valaki elviszi.
Ha valakit érdekel akkor keressen itt a fórumon. Képet és egyebeket tudok küldeni az érdeklődőknek, meg persze meg is lehet nézni a fővárosban.
Az lenne a kérdésem van 1 freelander 2.0 di 20T2N motorkodu 1999 évjáratu autom és most ujitották fel az adagolomat ill. A porlasztomat , izzitógyertyákat cseréltek azota az elhoztam most könnyen indul de rángatozik a motor meg tilt nagyobb sebességnél 100-115 között felvillan a motorhiba kontrollámpa ill. Visszaveszi a fordulatot. Visszavittem rárakták gépre és azt jelzi nekik hogy rossz a légtömegméröm
Kérdésem az hogy ez lehez e a probléma vagy valami más?
Mig nem nyultak hozzá addig annyi volt a baja hogy elengette a nyomást és nehezen indult nyáron is.
Köszönöm az ötleteket mindkettőtöknek! Most már én is a levegőre gondolok. Az előbb próbáltam ki a termosztátot, 87-88 °C foknál kinyit. Szóval az jó. Hűtőradiátor fél éve lett átmosva amikor volt a termosztát+vízpumpa+vezérműszíj stb. csere is, azzal se lesz gond. Nem is koszos a lemezkék között sem. Holnap összerakom és meglátjuk jó lesz-e?! Azokkal a csavarokkal kezdtem, a felső fűtéscsövön lévő és a légszűrő alattival, de nyomta ki a vizet rendesen úgy 5-6 cm magasságig, nem jött belőle levegő akkor. Utána álltam neki inkább szétszedni az egészet. Érdekes viszont, hogy egész eddig (kb. fél évig) jó volt, amíg nem kellett fűteni a kocsiban.