Mazda2-eshez keresek hátsó lámpaburákat. Nem kell hogy gyári legyen, de olyat szeretnék mint amilyen a mazda6-é. Ha valaki tud bővebb infot, azt megköszönöm..
Én még nyár közepén vettem meg (talán elsőként) a Mazda 2-esemet 1,25CE. Nem sok rosszat tudok róla mondani. Hozzáteszem arra számítottam amit kaptam. Kényelmes és nyugodtan vezethtő kis gép. Nem egy aszfaltszaggató, de 160Km/h nyugodtan autoztam vele autópályán. Talán egy kellemetlen dolgot tudok felhozni ami egyébként a Mazdaszervízesek szerint normális. A kuplungnak van némi csapágyhangja ami szerintem nem jó dolog, de a szervizesek szerint ez normális. Hozzáteszem egy ismerősőm aki egy honappal később vett egy Fábiát annak a váltójának nincs hangja, sőt a Wagoner+ nak sem volt ami már 1 éves is elmult.
Ezen kivül megvagyok elégedve, én ajánlom a kiscsaládosoknak. 4-en bőven el lehet férni.
Azon kivül az utazás élménye elmondhatatlan a hasonló kategoriáu autokhoz képest.
És még valami. Mondtátok hogy nem rendelhető egy kisebb árszintü mazda 2-eshez egy magasabb árszintü extra. Én a CE-hez megkaptam ingyen a cd-lejátszot amit rendelni nem lehetett de megkapni igen:)
Megvan a kicsike ( Mazda 2 1.4 GT ) . 3 nap kocsikázás tapasztalatai : nagyon finom váltó , futómű, igaz egy kicsit érzékeny a gödrökre ( gondolom a 15-ös felni és a per 50-es gumi is közrejátszik ) . A gyári hifi ( CD-vel ) meglepően jól szól. Motor : hát... igen... klímával igencsak pörgetni kell, hogy erőre kapjon ( 80 LE ). Sajnos itt jön elő a mondás, hogy egy klímás autóba a min. 100 ló illene . Egyébként városban elég dinamikus, csak hát idegesít, hogy nem nyomhatom neki :-)) . Amíg nincs meg az 1500 km, addig kímélni kell. Nagyon jó érzés vele közlekedni, abszolút olyan érzés, mintha egy alsó középkategóriás autóban ülnék. Egyetlen negatívum, hogy 130-nál szitál egy kicsit a kormány. Kedden viszem vissza, hogy centirozzák ki rendesen a kerekeket. Röviden ennyi.
Valóban 9,5 centivel rövidebb a Mazda2, ez a csomagtér és a hátsó lábtér rovására ment. Azonban még 4 centivel a fusionnál is magasabb a Mazda és az első fej és lábtér kínálata a Fusionnál nem sokkal nagyobb, a hátsó nem sokkal kisebb, sőt hátul 2,4 centivel több váltér is jutott cserébe a kisebb lábtérért :).
Visszatérve a fiestához láthatjuk, hogy ugyan a hossz, szél valóban hasonló, de a magasság már igen figyelemre méltóan majd' 13 centivel több! A Fusion annyiban különbözik, hogy a puttony nagyobb. de ha különbségeket megnézzük, a térkínálat inkább a Fusionhoz közelit (csomagtartót leszámítva). Kb akkora különbség, mint a Wagon-R és az Ignis közt. Én továbbra is állítom, hogy a Mazda2 nagyobb teret kínál mint a Fiesta, és sokkal magasabb, így nem nem azonos kategória.
:))
Az OFF Fiesta 3 és ötajtósa is azonos méretű, viszont a Fusion hosszabb még az ON mazda 2-nél is majd 10 centivel. Akkor meg ők sem egy kategória? :)))
Mert a Fiesta kisebb mint a Mazda2 ;) A Mazda2 magasabb (akárcsak a fusion :)) Gondolom ezért is létezik a Fiestából 3 ajtós kivitel. Hasonlítsd össze a Fusion-nel.
Szeretnék pontosítani : Csak a motorblokk-ok ugyanazok, a vezérlést már a japánok csinálják.
Sajnos én nem tudtam ellenállni a "kis" jószágnak : Csütörtökön veszem át az 1.4-es GT-met :-))).
"A Fiesta tudtommal nem egy kategória a Mazda2-vel. A Fusionnal összehasonlítva meg vannak árkülönbségek :) "
Nem egy kategória? Motorválaszték ugyanaz, hossza széle centiméteren belül azonos, a magasságban persze a Fusion jobban hasonlít az Mazda2-re.
A belső esztétikumáról nem érdemes vitázni, mert az leginkább ízlés dolga.
A Fiesta/Fusion sajnos túl drága ahhoz képest, amilyen siralomvölgy a belseje. A Mazdával egy napon sem lehet említeni. Emellett, ha jól tudom, fizethetek külön a 3 év garanciáért is. Szóval nem nyert... A Ford bár próbálkozik, de sokadszorra is egy rendkívül fapados és ehhez képest drága autó benyomását sikerül csak bennem keltenie. (Akkor már inkább egy Punto, a Fiatok amúgy is több, mint egy évtizede beváltnak számítanak a családban.)
Még nem tudom. Végeredményben a Mazda2-est sem zárom teljesen ki, legföljebb lejjebb hangolom az igényeimet kissé - a jelenlegi kényszerjárgányom (Swift) után mindenképp luxusautó lesz, bármit veszek...:-)
Az autóhasználati szokásaim miatt leginkább egy dízel 2-es illene hozzám, alternatívaként fölmerült az új Punto MultiJet (ezt is próbáltam, és elégedett voltam vele), de ez sem olcsó mulatság, úgyhogy lehet, hogy ennyi pénzért inkább egy megbízható, aránylag keveset használt alsóközepes gépet veszek (pl. egy Corollát).
Én ma vezettem egy 1.4 GT-t, de nem írom le, amit gondolok, mert mindenben egyezik a véleményünk. Összesen annyi,hogy a kivitelt szvsz nem lehet az Ignissel még csak egy napon említeni sem.
Ha lehetek kíváncsi, mit választasz helyette?
Tegnapelőtt alkalmam volt kipróbálni egy 1.4 GT-t.
Nagyon kellemes, minőségi benyomást keltő kisautó, engem leginkább a Mazda6-ra emlékeztetett belülről - nem véletlenül, a szalon alkalmazottja szerint szándékos igyekezet eredmény a hasonlóság. A hely tágas, az ülések igen kemények, de alapvetően kényelmesek - ez a karakter leginkább az Astrákban lévő ülésekre hasonlít. A GT felszereltség részeként rikító kék betétek láthatóak az üléseken és az ajtókon - némiképp meghökkentő esztétikai hatást keltve. Én szeretem a kéket, de ez kissé túlzás, semmi módon nem illik az autó alapszínéhez - mellesleg a fekete-ezüst belsőhöz sem.
Menet közben a pozitív hatások erősödnek, a motor visszafogott, ám kellemes tónusban pörög, s megfelelő a dinamizmusa. A váltó élményszerűen pontos és határozott, az áttételezés középutas, az ötödik kissé hosszabb az átlagnál (80-nál úgy 2300-at forog ötösben, 130-nál 3600-at); sokkal jobban megy érzetre, mint pl. egy Ignis, aminek ráadásul jelentősen rövidebb az ötödikje (kb. 4000-es fordulat 130-nál).
A futómű is remek, gyors és biztonságos manőverezést tesz lehetővé anélkül, hogy igazából keménynek érezné az ember. A menetpróba alapján minden szempontból igényesen átgondolt és jó színvonalon megvalósított járműnek tűnik.
A hideg zuhany az árak és felszereltségek böngészése során érkezik. Nem is az a gond, hogy a gép meglehetősen drága - ez tulajdonképpen magától értetődő, a színvonalat sehol nem adják ingyen -, hanem az a porbléma lényege, hogy jó japán szokás szerint árukapcsolással kényszerítik az igényesebb vevőket fölösleges pénzköltésre.
Ha pl. az ember
- ködfényszórót
- fűthető/elektromos tükröt
- 6 hangszórós audiorendszert
akar a Mazda2-esébe, kénytelen mindjárt a csúcsmodellt, a GT-t megvásárolni, aminek horribilis az ára. A józanabb árképézű modellekbe ilyesmik nem rendelhetőek, de egyáltalán: nem rendelehető semmi semmibe. Vagy benne van, vagy nincs. Nem vehetsz klímát Base modellbe, nem ABS-t a CE Klima kivitelbe; és mindegyikbe, még a GT-be is külön meg kell venni a magnó avagy a CD modult, mert az "audiofelszerelés" a Mazda szerint a hangszórókat és a rádiót kell hogy jelentse.
Mindez elég lehet ahhoz, hogy vevők tucatjait kényszerítse más márkákhoz - köztük pl. engem is, mert bár nagyon vonzó autót ismertem meg a 2-esben, ilyen feltételek mellett egy általam megfelelőnek tartott felszereltségű modell ára egy nagyobb kategóriájú autó ellenértékével egyezne meg.
A Mazda2 ára 3 milli volt , plusz 80 a metál.
Kedvezményt nem adtak , a Swiftet beszámították ha nem is túl jól.Extrákat nem kértem , nem volt rá (fiz.képes) igényem. A rádióhoz magnó és CD modult lehet venni,a magnó állítólag 68000.
Két A2 újságcikket találtam a www.freewebs.com/mazdacikk lapon.
A név fantázia terméke.
Na végre...:-) Már azt hittem, senki nem vesz Mazda2-őt.
Metcal, meg szabad kérdezni, hogy mennyi volt a végösszeg, amit fizettél, és kaptál-e valamilyen kedvezményt? Továbbá az érdekelne, hogy igaz-e a hír, hogy extrákat gyakorlatilag nem is lehet rendelni hozzá, csak felszereltségi fokozatokat?
Tegnap vettem át a Mazda2-met.1250-es motor,CE klímás felszereltség.Az első benyomások alapján tetszik (Suzuki 1.3 GLS után).Nyugodt , csendes futású ,a kanyart jól viseli , fékek igen jók ,nem kifejezetten ugrálós (75 LE , 1100 kg).A klíma is kellemes.Nagyon kevésnek találom a kiadott tájékoztatókat,a gépkönyv sem mond többet.Ha tudtok valamilyen fellelhető műszaki anyagot (motor , futómű , klíma , stb rajzai, műk.leírása,ill. ezek egy-egy részlete)írjatok !