Sziasztok egy kis segítség kellene.Van egy seat cordoba 1,4-em 2000korabeli Mpi motoral.Most volt olaj+szürök,vezérlés és mivel igen csatogot hidrotökék cserélve.Olyan problémám lenne hogy az olajbentö sapkán kereztül jön ki az olaj felveri vagy ilyesmi.Már vettem uj sapkát tömítést de a problémát sajnos nem oldota meg.Ez a probléma a hidrotöke csere elött is meg volt azt hittem ez majd megoldja azt de sajnos nem meg mintha most még jobban jön az olaj de ezt lehet hogy én látom így.Mi lehet a gond?
Nézd meg a relét, nem ártana kicsit megtisztogatni. Lehet az is, hogy a panelon kontakt hiba, esetleg szakadás van. Melegszik és deformálódik, ha hűl, indul. Igaz, az enyém 96-os, pont ezt csinálta, bár, ha egyszer elindult, soha nem áll le. Télen nincs gond, forróságban sztrájkol, Akkor kikapom, kicsit megtörölgetem mind 4 érintkezőt, megnozgatom és indul. Ha jó emlékszem 26 sz. relé, azon van a b.szivattyú.
Hozzá teszem hülye vagyok az autókhoz, de erre rájöttem, kivételesen. Próba, szerencse.
Jelenség: Állandóan teljes erővel ment a fűtés, kivéve a legkisebb végállásban.
Hiba oka nagyon röviden: A fűtés szabályzó panelen levő G56-os szenzor nagyon lassan tért magához és hidegebb hőmérsékletet jelzett, mint a valóság.
Alkalmazott megoldás: szenzor megtisztogatása, sűrített levegővel a kezelő panel (amin a 3 tekerő van) átfújása.
Némi okosság:
Ha ugyanilyen tekerős kezelő paneled van, akkor a bal oldali hőfokszabályzó valójában egy potméter, amelynek az értéke befolyásolja az levegő áramoltatásáért felelős "flap motor"-okat (amikben szintén van 1-1 potméter!)
3 hőmérséklet szenzor van az utastérben: 1 középen a levegőjáratokban, 1 a vezető oldali lábtér felett a levegőjáratban és 1 pedig magán a kezelő panelen. Utóbbit könnyen látni is lehet, ha leveszed azt a műanyag fedélt, ami a rádiót, fűtés kezelő panelt, vészvillogót és a pohártartót fogja közre/körbe. Egy kis kifele néző nyák lapka közepén lesz egy ellenállásnak tűnő valami, ami maga a szenzor (vagy egy ellenállás aminek az értéke a hőmérséklet függvényében változik, passz). Az előbbi 2 szenzor értéke a hideg meleg levegő váltakozása hatására nagyon gyorsan tud változni, 45 Celsius fölé is tud menni, ha 100%-on jön a meleg. A 3. szenzorra viszont nem megy rá közvetlenül a légáramlás, csak az utastér hőmérsékletének növekedésével fog változni. VCDS Lite levő programmal nagyon jól ki is lehet mérni az aktuális értékeket. Fontos, hogy csak járó motornál ad vissza valós értékeket, gyújtás nem elég hozzá.
A fűtésnek a kezelő panelját nem sikerült sajnos kiszedni, pedig az volt a cél, de mégis egy alapos átfújás segített rajta. A seggébe menő csatlakozást nem sikerült lehúzni, vagy csak nem voltam elég bátor. Esetemben szerencsére nem volt hibás a korábban problémásnak feltételezett fűtőmotor, se egy flap motor sem. Ha a V68-os flap motor lett volna a hibás, akkor nem változott volna a hideg levegő áramoltatás egyáltalán, de itt hallani lehetett, ahogy szépen lassan egyre jobban bezárt, mindig igazítva magát a belső (hidegnek vélt) hőmérséklethez.
Természetesen most is csak meleget ad a fűtés az első 15-20 percben (télen), de ha már felmelegedett az utastér, akkor már hajlandó 100%-nál kisebb fokozaton is menni :) Még mindig pár Celsiussal alá lő, de ezzel már lehet élni és nem kell 5 percenként tekergetni az alsó végállásba egy kis hideg levegőért. VCDS Lite progi csodákra képes hibafelderítés terén, aktiválás nélkül is tudja a legfontosabb dolgokat (nekem is csak az volt). Ha hasonló gondod lenne, keress nyugodtan, kellően elmerültem a témában az elmúlt hetekben :)
Sajnos még nem kaptam választ, ezért újra felteszem:
Üdvözlök Mindenkit!
Egy kis segítségre lenne szükségem, 1996-os ős Seat Cordoba sima 1.9 D-én a fordulatszámmérő csak néha működik(valószínűleg kontakt hiba). A kérdésem az lenne, hogy honnan veszi a jelet, mire van rákötve? Csak hogy mégis mit mozgasak, nézzek át . Segítségüket előre is nagyon szépen köszönöm !
Sziasztok SZAKIK ! Édeklődnék tőltetek mi lehet a megoldás? Van egy Seat Cordobám 1.4-es 8 szelepes, 99 dec. évjáratú autóm . Napi első indításnál pöc röff indul de kb4-5 perc alapjárat után leáll ,és csak kb 5 perc után lehet beindítani .Ha ezután megyek vele 2-3 km-t mindenfajta rángatás nélkül leáll a motor majd ujra beindul . Néha csak egyszer de volt már hogy 3x 4x is . Ha melegen indítom be akkor nem tapasztaltam ezt . A benzin szűrő , bezinszivattyú most volt cserélve ! A lányomat nem merem így elengedni friss jogsival ! Lécci ha tudtok valami okosságot írjatok ! Köszi az infót előre is !!!
Olyan gondom lenne, hogy az ablakmosó folyadékom elfolyik. Tippre: tartály lyukas, tömlő vagy csatlakozó enged, esetleg a szivattyúnál valahol folyik.
Az érdekes az egészben az, hogy mikor jó idő van akkor csinálja. Értsd +10 Celsius fok felett.
Szerelőnél kértem árajánlatot, annyit mondott attól függ mit kell cserélni 10-25 ezerig mehet az ára, talán még plusz a munkadíj. Esetleg bontóban körülnéznék hátha akad valami, persze csak egy alapos szemrevételezés után, hogy mi a bakija a dolognak. :/
Egy kollégám a 4-es Golfjával ugyan így járt, neki a szivattyú dörgölte ki működés közben a tartály csatlakozását és ezért folyatott. Valószínűsíti hogy nem az első cseréje volt (bontóból jó állapotú alkatrészre cserélte).
Segítségeteket kérem, 2002-es Cordobám első ajtajai nem nyíltak ki eddig, ilyet nem csinált soha, az elmúlt 15-évben
A bal első ajtó 2 nap múlva működött kinyílt,de a jobb első nem a centrál kattog működik a kulcsra a többi ajtó nyílik de a bal első se kívülről se belülről nem nyílik ki, zárva van ,fizikailag ,hogyan tudnám kinyitni ,hogy kivehessem a zárat vagy így bezárva is ki lehet venni a zárat ?
Egy kis segítségre lenne szükségem, 1996-os ős Seat Cordoba sima 1.9 D-én a fordulatszámmérő csak néha működik(valószínűleg kontakt hiba). A kérdésem az lenne, hogy honnan veszi a jelet, mire van rákötve? Csak hogy mégis mit mozgasak, nézzek át . Segítségüket előre is nagyon szépen köszönöm !
Sziasztok! Seat cordoba 1,9sdi agp motorkódos kapcsolási rajzot keresek, főleg az ecu lábkiosztása érdekelne. Nagyon fontos lenne, ha valaki tud kérem segítsen! Előre is köszönöm!! sanya
Fapad verzió, manuál klíma és a fűtés saját öntudatra ébredt.
Példa: Már elérte az autó az üzemi hőmérsékletet, az utastérben is már kellően meleg van, levenném kb 20 fokra, nem változik semmi. Le kell tekernem a minimumra, ahol valóban hidegre is vált, majd szépen lassan közelítem a kívánt hőfokot, amit aztán tart is egy ideig. Kedve szerint ez jól is megy valameddig (ami lehet pár másodperc vagy éppen 20 perc is), aztán elkezd fűteni teljes erővel. Ezen megint csak a minimumra tekerés, majd visszaállás segít. Észrevétel még, hogy mondjuk egy hirtelen megugrasztás (mondjuk 2000 rpm-ről 4000re) ugyancsak megemeli a fűtés mértékét, amin csak a minimum érték újbóli megkeresése segít.
Eközben a vízhőmérséklet nem változik, stabilan 90 Celsius. Vízhőfok szenzor csere múlt héten volt, akárcsak termosztát csere is. A cserék óta még jobban elmászott a tekerő által mutatott érték a valóságtól, így most 18 Celsius alatt kicsivel (a minimum fölött épphogy) található az ideális hőmérséklet télre. A szenzor cseréje amúgy hibakód miatt volt indokolt, a termosztáté pedig azért, mert nem indult be a motortér hűtőventilátora. Szóval most eléggé körülményes a fűtés kezelése.
Hozzátartozik a teljes képhez, hogy 2 olajcsere között (kb 8-9 hónap alatt) megeszik az autó fél-háromnegyed liter hűtőfolyadékot vagy annyi elfolyik valamerre (ez még nem került feltárásra), de elviekben ez már így van jónéhány éve (nem vizes a padló, nem ereszt a radiátor).
Nyáron a hűtés használatakor is eljátszott hasonlóakat, amikor is mondjuk ment a hűtés 19-20ra beállítva, aztán egyszer csak gondolt egyet és tűzforrót kezdett el ömleszteni, de hozzányúlás nélkül 1-2 percen belül visszaállt a hidegre azonos tempó mellett és csavargatás nélkül.
Szóval a lefele tekerés nem változtat semmin, hacsak nem minimumig tekerem és a befújt levegő hőmérséklete pedig könnyen elindul felfelé kérés nélkül. Szerintetek mi lehet a gond?
Mindenképpen szerelő lesz a vége, csak szeretném előre megismerni a hiba okát, ha be lehet határolni.
Előre is nagyon szépen köszönöm a tippeket / segítséget!
Csak visszajelzés jelleggel írok. Megvolt a zárszerkezet csere, a korábban leírt hibák megszűntek mind :) Még a hangja is más egy kicsit! Utólag még egyszer köszönöm szépen a segítségedet! Minden jót!
Nagyon hasonló problémám volt nekem is, bár az egy 2004-es modell. Nekem a fele és az utolsó harmada között fogott csak a kuplung, küzdelmes volt minden apró emelkedő :) Elviekben egyszer előttem már próbáltak állítani rajta, de nem sok eredménnyel. Végül meguntam, vettem egy új kuplungszettet és cseréltettem szerelővel. Azóta egy teljesen más világ váltani :) Persze nem minden szerelő enged vinni alkatrészt, főleg kuplungszettet, de egy jobbféle utángyártottal nálam kiegyeztek. Vásárlás előtt azért felhívtam a szervizt és mondtam h vinnék egy LUK kuplungszettet, azt nem vállalták volna, de egy Sachs-szal már kiegyeztek (35-40ezer Ft). Munkaórának 8-at számoltak.
Nah de lényeg, hogy a kuplungszett csere teljesen megszüntette a problémát. A napokban volt váltóolaj cserém is (ami előtte ha minden igaz még sosem volt), az még egy kis fokkal finomított a dolgokon. Drága persze a teljes csere, de megérte.
Sziasztok segitséget szeretnék kerni nemrég vetem seat cordoba 2001 est es középüt a nagy kijelzö ahol az auto van benne ahol kellene mutatni a höfokot a ventilátor sebeséget STB ott nekem semit nem mutat csak azt hogy OF mi lehet a baja? Elöre is köszönöm