Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

caprice88 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 1914

Köszönöm így már meglesz.

Előzmény: zoli07 (1913)
zoli07 Creative Commons License 2018.02.14 0 1 1913

Itt találod meg 3db  6-os imbusz csavar fogja

Előzmény: caprice88 (1910)
zoli07 Creative Commons License 2018.02.14 0 1 1912

Vedd le a légszűrő házat.
1 Lecsapató tartály a motor mögött  van.
Ilyen dzsuva jött ki belőle
A pirossal jelzet alkatrészeket  is takarítsd ki

Előzmény: caprice88 (1910)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.14 0 0 1911

Dízeleket ismerem csak, nézz be az Autószerelő műhely topicba, ott sok szaki van.

Előzmény: caprice88 (1910)
caprice88 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 1910

Elcseztem a feltöltést véletlen dupla let

caprice88 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 1909

A képek amiket igértem amint a képen is látszik olajos a burkolat.Merre találom a kartergáz szellözöt?

caprice88 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 1908

Köszönöm a segítséget és ez merre található?Más nem holnap csinálok egy fotot a motortérröl azt feltöltöm ma már sajnos nem tudok.

Előzmény: Törölt nick (1907)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.13 0 1 1907

Szia! A kartergáz szellőző el lehet dugulva.

Előzmény: caprice88 (1906)
caprice88 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 1906

Sziasztok egy kis segítség kellene.Van egy seat cordoba 1,4-em 2000korabeli Mpi motoral.Most volt olaj+szürök,vezérlés és mivel igen csatogot hidrotökék cserélve.Olyan problémám lenne hogy az olajbentö sapkán kereztül jön ki az olaj felveri vagy ilyesmi.Már vettem uj sapkát tömítést de a problémát sajnos nem oldota meg.Ez a probléma a hidrotöke csere elött is meg volt azt hittem ez majd megoldja azt de sajnos nem meg mintha most még jobban jön az olaj de ezt lehet hogy én látom így.Mi lehet a gond?

japipapi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 1905

Nézd meg a relét, nem ártana kicsit megtisztogatni. Lehet az is, hogy a panelon kontakt hiba, esetleg szakadás van. Melegszik és deformálódik, ha hűl, indul. Igaz, az enyém 96-os, pont ezt csinálta, bár, ha egyszer elindult, soha nem áll le.  Télen nincs gond, forróságban sztrájkol, Akkor kikapom, kicsit megtörölgetem mind 4 érintkezőt, megnozgatom és indul. Ha jó emlékszem 26 sz. relé, azon van a b.szivattyú. 

Hozzá teszem hülye vagyok az autókhoz, de erre  rájöttem, kivételesen. Próba, szerencse.

 

Előzmény: Z. Lackó (1902)
Volanszki Creative Commons License 2018.02.08 0 0 1904

Legutóbb jelzett hibámnak meglett az oka és most egész jól megy a hűtés-fűtés, ha nem is tökéletes.
Hátha valakinek még jól jön jelleggel megosztanám.

 

Autó típusa: SEAT Cordoba
2004 | 6L2 | Benzin 1.4 16V | 55KW / 75LE | BKY

 

Jelenség: Állandóan teljes erővel ment a fűtés, kivéve a legkisebb végállásban.

Hiba oka nagyon röviden: A fűtés szabályzó panelen levő G56-os szenzor nagyon lassan tért magához és hidegebb hőmérsékletet jelzett, mint a valóság.

Alkalmazott megoldás: szenzor megtisztogatása, sűrített levegővel a kezelő panel (amin a 3 tekerő van) átfújása.

 

Némi okosság:

Ha ugyanilyen tekerős kezelő paneled van, akkor a bal oldali hőfokszabályzó valójában egy potméter, amelynek az értéke befolyásolja az levegő áramoltatásáért felelős "flap motor"-okat (amikben szintén van 1-1 potméter!)

A V68 felel a kinti hideg levegő beengedésért: https://www.seatforum.de/attachment.php?attachmentid=13508&d=1255624849

 

3 hőmérséklet szenzor van az utastérben: 1 középen a levegőjáratokban, 1 a vezető oldali lábtér felett a levegőjáratban és 1 pedig magán a kezelő panelen. Utóbbit könnyen látni is lehet, ha leveszed azt a műanyag fedélt, ami a rádiót, fűtés kezelő panelt, vészvillogót és a pohártartót fogja közre/körbe. Egy kis kifele néző nyák lapka közepén lesz egy ellenállásnak tűnő valami, ami maga a szenzor (vagy egy ellenállás aminek az értéke a hőmérséklet függvényében változik, passz). Az előbbi 2 szenzor értéke a hideg meleg levegő váltakozása hatására nagyon gyorsan tud változni, 45 Celsius fölé is tud menni, ha 100%-on jön a meleg. A 3. szenzorra viszont nem megy rá közvetlenül a légáramlás, csak az utastér hőmérsékletének növekedésével fog változni. VCDS Lite levő programmal nagyon jól ki is lehet mérni az aktuális értékeket. Fontos, hogy csak járó motornál ad vissza valós értékeket, gyújtás nem elég hozzá.

 

A fűtésnek a kezelő panelját nem sikerült sajnos kiszedni, pedig az volt a cél, de mégis egy alapos átfújás segített rajta. A seggébe menő csatlakozást nem sikerült lehúzni, vagy csak nem voltam elég bátor. Esetemben szerencsére nem volt hibás a korábban problémásnak feltételezett fűtőmotor, se egy flap motor sem. Ha a V68-os flap motor lett volna a hibás, akkor nem változott volna a hideg levegő áramoltatás egyáltalán, de itt hallani lehetett, ahogy szépen lassan egyre jobban bezárt, mindig igazítva magát a belső (hidegnek vélt) hőmérséklethez.

 

Természetesen most is csak meleget ad a fűtés az első 15-20 percben (télen), de ha már felmelegedett az utastér, akkor már hajlandó 100%-nál kisebb fokozaton is menni :) Még mindig pár Celsiussal alá lő, de ezzel már lehet élni és nem kell 5 percenként tekergetni az alsó végállásba egy kis hideg levegőért. VCDS Lite progi csodákra képes hibafelderítés terén, aktiválás nélkül is tudja a legfontosabb dolgokat (nekem is csak az volt). Ha hasonló gondod lenne, keress nyugodtan, kellően elmerültem a témában az elmúlt hetekben :)

Előzmény: Volanszki (1891)
szaszi99 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 1903

Sajnos még nem kaptam választ, ezért újra felteszem:

Üdvözlök Mindenkit!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem, 1996-os ős Seat Cordoba sima 1.9 D-én a fordulatszámmérő csak néha működik(valószínűleg kontakt hiba). A kérdésem az lenne, hogy honnan veszi a jelet, mire van rákötve? Csak hogy mégis mit mozgasak, nézzek át . Segítségüket előre is nagyon szépen köszönöm  ! 

 

Tisztelettel: szaszi99

Z. Lackó Creative Commons License 2018.02.07 0 0 1902

Sziasztok SZAKIK ! Édeklődnék tőltetek mi lehet a megoldás? Van egy Seat Cordobám 1.4-es 8 szelepes, 99 dec. évjáratú autóm . Napi első indításnál pöc röff indul de kb4-5 perc alapjárat után leáll ,és csak kb 5 perc után lehet beindítani .Ha ezután megyek vele 2-3 km-t mindenfajta rángatás nélkül leáll a motor majd ujra beindul . Néha csak egyszer de volt már hogy 3x 4x is . Ha melegen indítom be akkor nem tapasztaltam ezt . A benzin szűrő , bezinszivattyú most volt cserélve ! A lányomat nem merem így elengedni friss jogsival ! Lécci ha tudtok valami okosságot írjatok ! Köszi az infót előre is !!!

zoli07 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 1901

Mi a baj?

 

Előzmény: nappapi (1900)
nappapi Creative Commons License 2018.01.26 0 0 1900

Sziasztok, Bp vagy környékén ismertek szerelőt aki SEATokat ismeri? Köszi.

zoli07 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 1899

Szerintem nem!

Előzmény: Epinephrine (1898)
Epinephrine Creative Commons License 2018.01.21 0 0 1898

Sziasztok.

Van egy 2000-es cordobám. Vajon bele lehet tenni a 2007-es ibiza üléseket? 

Köszönöm

gero19992 Creative Commons License 2018.01.20 0 0 1897

Üdv Mindenkinek!

 

Autó: 2003-as Seat Cordoba 1.4 16V 55kW 75Le

 

Olyan gondom lenne, hogy az ablakmosó folyadékom elfolyik. Tippre: tartály lyukas, tömlő vagy csatlakozó enged, esetleg a szivattyúnál valahol folyik.

 

Az érdekes az egészben az, hogy mikor jó idő van akkor csinálja. Értsd +10 Celsius fok felett.

 

Szerelőnél kértem árajánlatot, annyit mondott attól függ mit kell cserélni 10-25 ezerig mehet az ára, talán még plusz a munkadíj. Esetleg bontóban körülnéznék hátha akad valami, persze csak egy alapos szemrevételezés után, hogy mi a bakija a dolognak. :/

 

Egy kollégám a 4-es Golfjával ugyan így járt, neki a szivattyú dörgölte ki működés közben a tartály csatlakozását és ezért folyatott. Valószínűsíti hogy nem az első cseréje volt (bontóból jó állapotú alkatrészre cserélte).

 

Valaki tapasztalta már ilyet?

 

Válaszokat, ötleteket előre is köszönöm! :)

Mstefan Creative Commons License 2018.01.20 0 0 1896

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérem,  2002-es Cordobám első ajtajai nem nyíltak ki eddig, ilyet nem csinált soha, az elmúlt 15-évben 

A bal első ajtó 2 nap múlva működött kinyílt,de a jobb első nem a centrál kattog működik a kulcsra a többi ajtó nyílik de a bal első se kívülről se belülről nem nyílik ki, zárva van ,fizikailag ,hogyan tudnám kinyitni ,hogy kivehessem a zárat vagy így bezárva is ki lehet venni a zárat ?

 

Köszönöm a segítséget előre is.

nappapi Creative Commons License 2018.01.20 0 0 1895

Cordoba TDI ez lemaradt :)

Előzmény: nappapi (1894)
nappapi Creative Commons License 2018.01.20 0 0 1894

Sziasztok. Ma veszek egy 1999-es 1.9 TDI Variot, az lenne a kérdésem hol találom az alváz és motor számot, előre is köszönöm a segítséget.

szaszi99 Creative Commons License 2018.01.18 0 0 1893

Üdvözlök Mindenkit!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem, 1996-os ős Seat Cordoba sima 1.9 D-én a fordulatszámmérő csak néha működik(valószínűleg kontakt hiba). A kérdésem az lenne, hogy honnan veszi a jelet, mire van rákötve? Csak hogy mégis mit mozgasak, nézzek át . Segítségüket előre is nagyon szépen köszönöm  ! 

 

Tisztelettel: szaszi99

debilsanya Creative Commons License 2018.01.17 0 0 1892

Sziasztok! Seat cordoba 1,9sdi agp motorkódos kapcsolási rajzot keresek, főleg az ecu lábkiosztása érdekelne. Nagyon fontos lenne, ha valaki tud kérem segítsen! Előre is köszönöm!! sanya

Volanszki Creative Commons License 2018.01.15 0 0 1891

Ismételten üdv Mindenkinek!


Egy kis tapasztalatra / szakértelemre lenne szükségem egy fűtési hiba feltárása kapcsán.

 

Autó típusa: SEAT Cordoba
2004 | 6L2 | Benzin 1.4 16V | 55KW / 75LE | BKY

 

Fapad verzió, manuál klíma és a fűtés saját öntudatra ébredt.

 

Példa:
Már elérte az autó az üzemi hőmérsékletet, az utastérben is már kellően meleg van, levenném kb 20 fokra, nem változik semmi. Le kell tekernem a minimumra, ahol valóban hidegre is vált, majd szépen lassan közelítem a kívánt hőfokot, amit aztán tart is egy ideig. Kedve szerint ez jól is megy valameddig (ami lehet pár másodperc vagy éppen 20 perc is), aztán elkezd fűteni teljes erővel. Ezen megint csak a minimumra tekerés, majd visszaállás segít. Észrevétel még, hogy mondjuk egy hirtelen megugrasztás (mondjuk 2000 rpm-ről 4000re) ugyancsak megemeli a fűtés mértékét, amin csak a minimum érték újbóli megkeresése segít.

 

Eközben a vízhőmérséklet nem változik, stabilan 90 Celsius. Vízhőfok szenzor csere múlt héten volt, akárcsak termosztát csere is. A cserék óta még jobban elmászott a tekerő által mutatott érték a valóságtól, így most 18 Celsius alatt kicsivel (a minimum fölött épphogy) található az ideális hőmérséklet télre. A szenzor cseréje amúgy hibakód miatt volt indokolt, a termosztáté pedig azért, mert nem indult be a motortér hűtőventilátora. Szóval most eléggé körülményes a fűtés kezelése.

Hozzátartozik a teljes képhez, hogy 2 olajcsere között (kb 8-9 hónap alatt) megeszik az autó fél-háromnegyed liter hűtőfolyadékot vagy annyi elfolyik valamerre (ez még nem került feltárásra), de elviekben ez már így van jónéhány éve (nem vizes a padló, nem ereszt a radiátor).

 

Nyáron a hűtés használatakor is eljátszott hasonlóakat, amikor is mondjuk ment a hűtés 19-20ra beállítva, aztán egyszer csak gondolt egyet és tűzforrót kezdett el ömleszteni, de hozzányúlás nélkül 1-2 percen belül visszaállt a hidegre azonos tempó mellett és csavargatás nélkül.

 

Szóval a lefele tekerés nem változtat semmin, hacsak nem minimumig tekerem és a befújt levegő hőmérséklete pedig könnyen elindul felfelé kérés nélkül. Szerintetek mi lehet a gond?

Mindenképpen szerelő lesz a vége, csak szeretném előre megismerni a hiba okát, ha be lehet határolni.

 

Előre is nagyon szépen köszönöm a tippeket / segítséget!

Volanszki Creative Commons License 2018.01.13 0 0 1890

Kedves Smeeth,

Csak visszajelzés jelleggel írok. Megvolt a zárszerkezet csere, a korábban leírt hibák megszűntek mind :) Még a hangja is más egy kicsit! Utólag még egyszer köszönöm szépen a segítségedet! Minden jót!

Előzmény: Smeeth (1879)
Volanszki Creative Commons License 2018.01.13 0 0 1889

Üdv!

Nagyon hasonló problémám volt nekem is, bár az egy 2004-es modell. Nekem a fele és az utolsó harmada között fogott csak a kuplung, küzdelmes volt minden apró emelkedő :) Elviekben egyszer előttem már próbáltak állítani rajta, de nem sok eredménnyel. Végül meguntam, vettem egy új kuplungszettet és cseréltettem szerelővel. Azóta egy teljesen más világ váltani :) Persze nem minden szerelő enged vinni alkatrészt, főleg kuplungszettet, de egy jobbféle utángyártottal nálam kiegyeztek. Vásárlás előtt azért felhívtam a szervizt és mondtam h vinnék egy LUK kuplungszettet, azt nem vállalták volna, de egy Sachs-szal már kiegyeztek (35-40ezer Ft). Munkaórának 8-at számoltak.

 

Nah de lényeg, hogy a kuplungszett csere teljesen megszüntette a problémát. A napokban volt váltóolaj cserém is (ami előtte ha minden igaz még sosem volt), az még egy kis fokkal finomított a dolgokon. Drága persze a teljes csere, de megérte.

Előzmény: Norbyd (1883)
József Zana Creative Commons License 2018.01.09 0 0 1888

Sziasztok segitséget szeretnék kerni nemrég vetem seat cordoba 2001 est es középüt a nagy kijelzö ahol az auto van benne ahol kellene mutatni a höfokot a ventilátor sebeséget  STB ott nekem semit nem mutat csak azt hogy OF   mi lehet a baja? Elöre is köszönöm

Imike1991 Creative Commons License 2017.12.29 0 0 1887

6k2 cordobaban generátort kell cserélnem.  Aki csinált már röviden elmondana a menetét. 

Lala2002 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 1886

Sziasztok!

A napokban vásároltam egy "öreg" (2001) Seat Cordoba 1,6 55KW autót.

Sajnos úgy látom, hogy nincs benne ODOmeter / fedélzeti komputer. Nem tudom az átlag fogyasztást és az üzemanyagot, hogy hány kilometerre elegendő.

Próbálkoztam ODB2 bluetooth-os csatlakozóval meg hozzá progival, de nem olvassa az adatokat :(

 

Valaki foglalkozott ilyen digitális "átalakítással", vagy valami TIPP? :)

Norbyd Creative Commons License 2017.12.26 0 0 1885

Üdv! Köszönöm, írtam is az itteni hozzászólást picit kiegészítve!

Előzmény: zoli07 (1884)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!