Minuszolgassatok csak pártállami köcsögfák. Ellenérveitek ugyse lennének. Hát jobb is ha kussoltok és csak jelelgettek ostobán. Mást se tudtok. Ja de. Lopni! :)
Felkészül a 130 éves Törekvés Művház! Vitázy már februárban ott jött-ment a házban - vizsgálódott, méricskélt a sunyi kis lapaj. Miközben fűtésre nem adnak nekik pénz és évek óta vagyonkezelő felügyeli a létezésüket. De van képük ünnepségeken vigyorogni, álságosan méltatva mindazt amit az elmúlt 130 évben a hazai civil kulturális életért tett az intézmény... A képébe mosolyognak, de közben már a halálát készítik elő!
Nem azért mert Kövér egy mocskos rákburjánzat az ország testén, mert az más kérdés. De ilyen célú épületfelújításra addig nem volna szabad egyetlen fillért sem kötleni, amíg közeharcot kell vívni több százezer ember akadálymentes mindennapi közlekedéséért egy fővárosi metróvonal állagmegörző felújítása során... Tilos volna ilyenre áldozni, amíg nem hajlandóak kicsit is piacibb megváltási díjat fizetni egy-egy épp kisajátítandó lakóház vagy épp lakónegyed eldózerolásakor. Amíg százakra és ezrekre nem jut nem hogy 2,5 de akár csak félmilliárd forint sem, addig egyetlen országgyűlési mocsok sem jogosult semmiféle rezidenciaberuházásra. Egész egyszerűen mert amorális.
Kár, hogy arról nem esik szó a hírben, hogy a 2,5 milliárdos döntést milyen eredménnyel záruló hatástanulmányok, társadalmi egyeztetések előzték meg? Milyen jellegű "tervezési tenderek" azok, amelyek után megkezdődhet majd a tér átépítése? Hová is költözne majd a Volán? Hogyan módosulna az érintett járatok útvonala? Valamint hogy milyen vizsgálatok eredményei szerint döntötték ezt el?
A csatolt videóban megszólaló Tarlós István szűkszavú nyilatkozatából annyi tudható csak meg, hogy idén "májusban befejeződnek a tervezési tenderek, 2019 februárban elkészülnek a kiviteli tervek, a várható befejezés pedig 2019 vége" lesz.
Tarlós tehát idén májust mond a tervezési tenderek "befejezésére" (ami talán inkább a beadások határideje lehet), a kiviteli tervek elkészültére viszont már 11 hónappal későbbi időpontot (2019 februárt) említ, a tényleges átadást pedig 1 és 3/4 év múlva ígéri...
Mi tart ezen eddig? És mi került benne 2,5 milliárdba? Sok-sok kérdés, amire nem adnak választ.
Ettől függetlenül, nagyon érdekesek tudnak lenni az ilyen boutique hotelek: két hete ebbe botlottam bele Santiago-ban. Szinte kedvet kap az ember, hogy csak ezeket keresse...
Vége felé közelít a Clark Ádám téri szálloda építése. A ház homlokzatának színe azonban egyelőre igencsak eltér a nagyközönség és az egykori bírálóbizottság számára bemutatott képekhez képest - sőt!
Írtam hát a héten egy megkeresést az építő Market Zrt-nek és a házat tervező irodának, hogy milyen végső homlokzat várható ezen a kiemelt helyen? Egyelőre nem sieti el a választ egyikőjük sem...
Ha elhihetnénk, hogy a most bedobott ötlet mögött valódi tervezés, mérlegelés, kiérlelt koncepció van, akkor akár még beszélgetni is érdemes volna róla. De ezekről én semmi ilyet nem feltételezek. Ezek - vitázyval az élen - akkor is hazudnak, ha alszanak! El kell őket takarítani a gecibe, és új alapokon megkezdeni a múzeumfejlesztést.
Szerintem nem rossza hely a közlekedésinek a Kőbányai úti romkert. Ha korábban ébredt volna a felelős/kitaláló/döntéshozó, akkor ugye a szép nagy O/A csarnok lehetett volna a központi épület, szerintem ezzel együtt a dízelcsarnok is megtölthető lett volna. Tényleg nagyon sajnálom, hogy a "fémreszelők" helyett a "kornyikások" foglalják el ezt a szép épületet, tele gipszkartonozva és önmegvalósítva, de ugye ez a vonat elment...
Szóval az új felvetés és helyszín jó lehet a Törekvés épületével és az egész kócerájnál újabb építésű óvoda kipakolásával (azért erre a funkcióra talán kedvezőbb helyet is találunk a környéken, mint egy ipartelep) szép, egységes, sok zölddel és kültéri kiállítóhellyel is rendelkező teret kapnánk.
A Törekvés bejáratként ideális, de szerintem az a plusz 300-500 méter sem sok, ha valaki felkerekedik, ez legyen a legnagyobb baj.
Javít a megközelítésen (de ne ezért építsék meg), ha a körút felett megépülne egy vasúti megállóhely, régebben különféle tanulmányokban (pl. S-Bahn terv) volt róla szó. A peronvégektől meg tényleg csak pár méter lenne a hátsó kapu.
A meglévő helyszín és épületállomány felmérésével, kiállítási koncepcióval, a járműjavító egész maradék területe hasznosítható lenne. Szerintem inkább ez legyen nagyvonalú területfelhasználású*, mint a maradék telekrészekre valami idegent bezsúfolni.
* Bilimódban akár még helyi belső villamosjárat, ráhordó vasúti ingajárat is kialakítható, akkora a terület.