"A szerviztörténet visszatérő eleme a "pillangószelep tisztítás". Az autót majdnem tele tankkal vettem meg, de az autóval már hónapok óta nem jártak, az állásban az akksi is kisült."
Aha, kisült...
Csodálkoztam is, hogy szakadt a szívócső, mert nem szokása annak csak úgy magától.
A fojtószelepház az emlékeim szerint valami 70 ezer volt ilyenhez évekkel ezelőtt csak az alkatrész, most ahogy néztem nem is kapni egykönnyen, és nem is biztos ezzel megoldódik. Szóval egy 6 számjegyre készülj ha nem tákolod.
Szakműhely, diagnosztika.
Mi lesz ha nem javítod? Gyakorlatilag itt ugye a motor gázszabályozása rossz. Majd rángat, akadozik, vagy egyszer csak gondol egyet és nem megy tovább.
Ma kigyulladt a sárga motorellenőrző lámpa. A motor erején, hangján semmilyen változást nem éreztem. Amit tudni érdemes: A szerviztörténet visszatérő eleme a "pillangószelep tisztítás". Az autót majdnem tele tankkal vettem meg, de az autóval már hónapok óta nem jártak, az állásban az akksi is kisült. Tehát régi a benzin. most félig van a tank. Tankoljak rá friss benzint, vagy hagyjam kijárni és üres tankot telizzek? Mennyire ijesztő dolog a Fiaton a sárga lámpa? lehet ez okozza?
Módfelett szívós és megbízható egy gépezet, ha megkapja a szükséges (egy japánnál sokkal gyakoribb) odafigyelést.
Gyújtáskapcsolót kis wd40 lehet megoldja. Illetve már rutinból úgy indítok, hogy egyik kezem a kormányon mert ha picit is nekifeszül kormányzárnak akkor nem akar fordulni a kulcs.
Pittyenésre nincs ötletem, illetve azt leginkább valami plusz extra vagy utólag beszerelt kütyü (rádió, riasztó) anomáliájának gondolnám. Figyelni kell...
Az alapmodellben szerintem nincs is pittyegő/zümmer, semmire nem ad hangjelzést. Szervónak és ablakmosónak nincs szintjelzője, a féknek van de az a műszerfalon gyújtja a fék hibalámpát és nem csipog.
Kösz az infót! Elhoztam a kocsit, nagyon tetszik. Rendesen karban volt tartva, végig vezetett szervizkönyve van, egy füzetben új korától vezetve a tankolás, költségek. Két dolog tűnt fel: Kissé akadozik a gyújtáskapcsoló. A másik: Néha néha pittyen egyet, főleg erősebb jobb kanyarban. A műszerfalon semmi hibajel nem gyullad ki. Van valahol szintjelző az autóban? pl. fék, szervó, ablakmosó? Erre gyanakszom. Kanyarban löttyen egyet valami folyadék.
Sziasztok! Holnap vennék egy 1.2 80 LE Albeát. Azt láttam a motortér átnézésekor, hogy a légszűrőház és a motor közötti harmonikacső ragasztva van. Hol leget ilyenhez hozzájutni és várhatóan mekkora költség?
Ez kompatibilis lehet egy 2006-os (1,4) facelift-es albea rádiójával? Nem szeretném lecserélni a gyári fejegységet, csak néha zavar, hogy nem lehet zenét hallgatni telefonról, se sd kártya, ezzel meg megmaradna a gyári fejegység!
Van egy darab hátsó rugóm ami nem törött és nincs összeülve. Éppen csak 294 ezer km-t futott, úgyhogy más jó tulajdonsága nemigen van..ugyanakkor az se feltétlen jobb amit a bontóban legalább 10 ezerért vágnak hozzád ha éppen van... Szóval ha kell valakinek viheti.
Ugyanitt ha van valakinek bármi oknál fogva működő termosztátja 118.A5-höz azt elfogadom.
De ha van lehetőség lecserélni egy újabb, korszerűbb, felszereltebb típusra, akkor természetesen érthető.
Ha kb. egy hónappal hamarabb informáltál volna itt minket, (merthogy nem nézegetem a használt autó oldalakat) akkor tudtam volna rá vevőt. De ez már nem aktuális, viszont többet nem spoilerezek, képpel szeretnék majd beszámolni :-)
Ha magánban megírnád, hogy mire cseréled, megköszönném!
Albeába (2006-os, 1,4 8v 350A1000 motorkód) berakható-e a Grande Punto vagy a Linea (szintén 350A1000 kódos) 5 fokozatú sebességváltója? Van-e valakinek ilyen tapasztalata? Válaszokat előre is köszönöm!
Történelmileg úgy alakult, hogy ennek a mennyiségnek úgy a 90%-a városi használatban történt.
Vagy fél éve annyit javult a helyzet, hogy a napi munkába járás 2X11 kilométeréből végre úgy 8 km várost elkerülő úton zajlik átlag 90 km/h órás sebességgel.
Eddig egy termosztát/termosztátház cserén kívül semmi probléma nem volt vele.
Eltekintve attól az akkoriban megírt tapasztalattól, hogy mínusz fokokban hibajelenséget okoz a 100-as benzin.
Így minden évben novembertől a fagyos idők elmúltáig 95-ös'vípówert tankolok.
Több német oldalon van Albeákról szó, de csak 1600ccm tesztelték le. Nekem 1,6 1,6V Albeám van pont. Német oldalak szerint az 1,6 Albeákba nem ajánlják az új benzin!