Ahogy nézem a Wizz nálunk tárolja a fél flottát. Igazi spotter alkalom. Kar hogy ilyen alkalom kell ekkora gepparkhoz. Aki arra jár lőhet néhány jó fotót.
Lassan BCN is kihúzható ha így megy a Spanyoloknál, no meg TLV is, illetve Máltára belépve 14 nap karantén, vagy irány vissza, szóval egyelőre az is kuka lesz.
Most néztem a tavaszi kínálatot, az elmúlt órákban drasztikusan visszavágták a debreceni bázist április-májusra, 21 járat maradt/hét, gyakorlatilag 2 helyett egy géppel repülhető mennyiség. Málta, Dortmund, Mallorca, Bázel kuka áprilistól június közepéig, marad heti 1 Doncaster, Barcelona, Tel-Aviv. heti 2 Moszkva, Larnaca. A nagyobb frekvenciájú útvonalak közül Párizs és Eindhoven össze-vissza, változó mennyiséggel, heti 1-2 Párizs és 2-3 Eindhoven, hogy kijöjjön a matek, London maradt heti 10.
A Wizz még mindig bőszen repül Barcelonában és Dortmundba. Két húzós hely, tele fertőzött emberekkel. Milyen töltöttséggel mennek ezek a gépek? Van értelme?
Nem tudom, mi lesz ebből a nyelvi táborból, áprilisi lengyel utat már lemondta a klik, fene tudja, mi lesz a nyáriakkal. Már javában a chartereket kellene intézniük, de ez így nehéz ügy.
Nyilvánvaló hogy a coronavírus meg az abból következő utasszám csökkenés miatt kukázta pont most, legalábbis mondjuk úgy, hogy nagyon valószínű. Aztán majd visszahozzák valószínűleg ha lecseng ez az egész, vagy ha nem a DEB - MXP-t akkor DEB - BGY-t. Nem ment az a járat rosszul, utaztam vele többször én is.
A Wizz saját szempontjából az egyetlen logikus döntést hozta, ez az egész lehet fél év is mire lecseng, addig nyilván nem akar 50-100 utassal repkedni folyamatos veszteséget termelve se MXP-re se máshova ahol ez a helyzet.
Nem fog ez itt megállni valószínűleg, más járatok is kukázva lesznek ideiglenesen a vírus terjedésének függvényében.
Sajnos ez a vírus durván be fog kavarni a gazdaságba, turizmusba, sok területen, mert egyik probléma generálja a másikat.
Budapest fapados repülőtere lehet, így Kelet-Magyarország számára messzebb kerülne sok-sok úticél. Másik oldalról méginkább előtérbe kerülhetne Debrecen sokak számára, így a 6 ÉK-i megye számára lehetnénk elsődleges repülőtér, a mostanitól is több célállomással/járatsűrűséggel is akár.
Most olvasom, hogy a tegnap esti milánói géppel 33!!! utas érkezett Debrecenbe. Eszembe jut a 2013 január-februári időszak, akkor repkedett ilyen utasszámokkal a wizzair MXP-re. Ha valóban hasonló load factor vár a következő hetek járataira, kicsit sem csodálkozok a döntésen. Kérdés, mikorra cseng le a koronavírus és a pánik hatása. Mondjuk én a wizz helyében diplomatikusan annyit közöltem volna, hogy felfüggesztik vagy szüneteltetik a járatot a helyzet javulásáig, ez a megszüntetés szó remélem nem véglegesen értelmezendő, és legrosszabb esetben nyári csúcsra visszakapjuk a járatot.
Bár ilyen kijelentéseket már nem is merek tenni, hiszen hivatalosan itthon még meg sem jelent a vírus, de attól tartok, ha Nyugat-Európában és/vagy Magyarországon jobban felüti a fejét, nemhogy a 700 ezres utasszámot, de a 2019-est is vissza fogjuk még sírni. Nem beszélve az általános utazási kedv visszaesésével, ami azokat az úticélokat is érinti a közel jövőben, (ha már nem most is), ahol nincs gond a vírussal. Azért remélem, nem ez a forgatókönyv fog bekövetkezni és hamar visszaáll a világ rendje.
Bergamo nekem is szimpatikusabb volt. Gondolom MXP-vel arra gondoltak hogy a továbbutazók közül is összeszedhetnek jó párat, míg BGY esetén ez nem igazán van meg.
Annak ellenére, hogy 2 nappal ezelőtt még be volt harangozva, hogy marad a heti 2 járat, március 13 az utolsó DEB-MXP valóban, március 16-tól pedig a W-ben repült Ohrid is átkerül a szkopjei bázishoz. Nagyon remélem, nem tűnik el Milánó végleg, mert így hétfő és péntek délután 2-2 járatnyi szabad hely marad a debreceni nyári menetrendben.
2018 végén a wizz a nagyváradi BGY járatra reagált szerintem az itteni MXP-re váltással. Nem okoskodni akarok, inkább csak hangosan gondolkozok, de ez a Debrecen-Milánó viszonylat sose volt egy szikla szilárd történet. 2015 ősze óta a heti 2x BGY ünnepeket kivéve elég nyomott árakon ment, de működött, hiszen DEB és BGY is jó árakat adhat a wizzairnek. Malpensa viszont más tészta, nem egy olcsó reptér, a wizz matekba szerintem már nem fér bele az "olcsó jegyekkel sincs mindig teltház" történet, amihez a mostani korona vírusos sztori csak rátesz egy lapáttal.
Lényeg a lényeg, egy Milánóra mindig is szükség lesz Debrecenből, úgyhogy kérjük vissza ha más nem Bergamót, de nagyon gyorsan! :D
Lehet hogy il86 már nem jár arra, de hatalmas élmény, hogy szembe állsz a kifutó végén a repülővel, a kerítés kb másfél méter magas, és jön veled szembe...