Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2015.11.13 0 0 1954

"Megállapítható, hogy hétköznap délelőtt készűlt..."

 

12 óra 33 perc 24 másodperckor, mintegy 1510 méteres magasságból.

 

Ott van az óra a kép északi szélén, középtől kissé balra, a magasságmérő meg tőle jobbra... ;-)

Előzmény: Mihál (1952)
John Howard Creative Commons License 2015.11.13 0 0 1953

Most egy kicsit én is belefeledkeztem a honlapba (vagy egy éve nem nézegettem), meglepetten tapasztaltam, hogy újabb képek is kerültek fel nagy számban, pont ezen a környéken is például. Most már van kép a Rákospalota és Újpest közötti egyvágányú villamos felüljáróról; a Víztorony felőli oldalon a feljáró rámpa melletti végállomáson bent áll egy (10-es?) villamos, és még az is jól látszik (mindkét oldalon), hogy hol mentek ki a sínek az út másik oldalára...

Előzmény: Mihál (1952)
Mihál Creative Commons License 2015.11.13 0 0 1952

A légifelvétel egyenesen fantasztikus. Megállapítható, hogy hétköznap délelőtt készűlt, mert a beugrók félreállítására használt helyen ott áll 3 busz szorosan egymás mögött. Azonkívűl treffen áll 1 (látszik mellette a tartózkodó), attól előbbre pedig a tartalék kocsi. Egy 24-es pedig épp a megállójában utascserét végez, még az utasok is látszanak (!)

 

A 96-os az utazási igényekhez igazodva csúcsidőben általában 5-6, csúcson kívül 20 percenként járt. Ezért jópár beugró volt, és csúcson kívül egy tartalék is.

Előzmény: John Howard (1951)
John Howard Creative Commons License 2015.11.13 0 0 1951

Javasolhatom a fentrol.hu 1963-as légifotóját? Jól belenagyítva látható a Kozák téri végállomáson három indulásra várakozó autóbusz is. A lenti leírások alapján az oda- és elvezető útvonal is.

Előzmény: Palotabarát (1948)
Mihál Creative Commons License 2015.11.13 0 0 1950

Az Arany J. u.-n érkezve egyenesen a tér közepéig (Gábor Áron u.), ott balra, majd a tér szélén jobbra és ott előre a Bercsényi utca előtt lévő leszállóhelyig. A többi, ahogy trizs leírta.

 

A kép pontos helyét nem ismertem fel, de valószínűnek tartom a Kozák teret.

Előzmény: Palotabarát (1948)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.13 0 0 1949

A Kozák téren pontosan hol volt a végállomás? Hogy fordult a busz? Tudom, hogy akkoriban még nem volt M3-as bevezető szakasz, épp ezért szinte bárhol lehetett.

 

-------------------

 

Jobb irányú körüljárás volt.

 

Emlékeim szerint (??) a tér északi kis utcájába fordult be a busz, ott volt a leszállító hely.

Majd jobbra a Bercsényi utcába ment, majd ismét jobbra az Arany János utcába.

 

Ott volt tartózkodó bódé + indító forgalmista + felszálló hely.

 

 

Előzmény: Palotabarát (1948)
Palotabarát Creative Commons License 2015.11.13 0 0 1948

Nagyon jó kis összefoglaló, köszönjük!

 

Van egy régi kép a 47-esről:

 

 

Azt hiszem az old-ikarusról származik, és mintha Nagy Zsolt Leventéé lenne, de most nem tudom visszakeresni az oldalon. Azon dilemmáztunk, hogy hol készülhetett. Azon dilemmáztunk, hogy hol készülhetetttt, de nem jöttünk rá. Én a Kozák térre tippelnék, mert mind a Váci, mind a Fóti út szerintem kevésbé zöld - bár az '50-es években még kinézhetett így is. De megküldtem egy ismerősömnek, aki a Kozák téren lakik, és ő sem ismerte fel.

 

A Kozák téren pontosan hol volt a végállomás? Hogy fordult a busz? Tudom, hogy akkoriban még nem volt M3-as bevezető szakasz, épp ezért szinte bárhol lehetett.

 

Nekem a legújabb infó az volt, hogy az újpesti Fóti út a világháború után épült ki teljesen. Én azt hittem, hogy már a II. vh. előtt összekötődött Palotával...

 

 

Előzmény: Mihál (1947)
Mihál Creative Commons License 2015.11.10 0 0 1947

A 96-osokról nagyon szívesen, azokat sokat figyeltem annak idején.

 

De előzményéről, a 47-esről se feledkezzünk el, arról is vannak régi emlékeim.

Az 50-es években Kozák tér (akkor Madách tér)- Egyesült Izzó (csúcson kívül Cérnagyár) között járt, Hubay tértől Ságvári u.- Mezőhegyes u.- balra a sorompón át és jobbra Szilágyi u. útvonalon, míg visszafelé Dózsa Gy. út- jobbra Deák u.(ez utóbbi egyirányú volt a Hubay tér felé)

 

A Mezőhegyes u.-ból való kikanyarodás problémás volt (elsőbbségadás a sorompónál összegyűlt sok járműnek), ezért az 50-es évek végétől, a Deák u. kétirányúsításával, a sorompó felé is a Deák u.-n át ment. (47A betétjárati indulások is voltak csúcsidőben Szilágyi u.-tól az Egyesült Izzóhoz.)

 

A sorompó továbbra is egyenetlenné tette közlekedését, ezért következő lépésként a Sződliget utcán és a 12-es villamos aluljáróján át járatták (tovább Szilágyi u., Újpest Dózsa Gy. út).

Az újpesti Fóti út teljes kiépülésével pedig 147-es gyorsjáratot indítottak be Kozák tér-Egyesült Izzó között, a Rákos úttól Régifóti út- Kazinczy u.- Pozsony u. útvonalon és egyenesen végig a Fóti úton.

 

Ezután következett a szétválasztás: a Kozák térről induló 47-esből 96-os lett, mely az aluljáró után egyenesen ment tovább a Fóti úton, a Szilágyi utcai 43-as végállomásról indították a 47-est, mely egész nap, de ritkán járt, a a 147-es gyors pedig megszűnt. Ha jól emlékszem, 1962-ben.

Előzmény: Palotabarát (1945)
Mihál Creative Commons License 2015.11.09 0 0 1946

Fantasztikus jó ez a tábla!

Gyerekkori emlék, 1966-ig volt ez a betűtípus.

Csak az kár, hogy a dátum letakarja az R betűt és a forgalmi számot - bizony, sokszor az is rá volt írva!

Előzmény: Palotabarát (1945)
Palotabarát Creative Commons License 2015.11.09 0 1 1945

Kedves Mihál, nagyon szépen köszönöm a kiegészítéseket!

 

A kétféle 24Y-ról szóló soroknak külön örültem. Fő forrásom a BKV sajnos hiányos irattárán kívül egy közlekedésbarát volt, és ő is küldött egy érdekes képet, ezt:

 

 

Amikor a 277-esről szóló bejegyzést írtam, végül nem használtam fel ezt az információt, mert bár ez is, az is 24Y volt, a mai 277-eshez nem volt köze. Majd ha a 125-ös történetét megírom, akkor beleteszem. A srác szerint ez a 24Y 1961. december 11-én indult.

 

Létezett egy 24B is valamikor - pontosan nem tudjuk mettől meddig - melynek a viszonylatszámozása később F-re módosult. Az F-et megtaláltam a "háromkötetesben", a 24B-t viszont nem.

 

Ha nem bánod, e-mailben is megkereslek majd, a 96-osokról is gyűjtök adatokat.

 

És még szóbahozom általánosságban: a 24-es 25-ös 1929-es indításának pontos dátuma is fájóan hiányzik. Ezekről már sem irattári anyag nem maradt fenn, sem a "háromkötetes", sem a 75 éves autóbuszközlekedésre kiadott Kludovácz-féle könyv, sem a Bálint-féle BARt-története című tanulmány nem szól, de a korabeli sajtóhírekben (pl. MTI hírei) nem találtam nyomát. Sejtésem szerint 1929. december 1. lehetett a dátum, de semmi bizonyítékom nincs rá.

Előzmény: Mihál (1941)
Zolcsi67 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 1944

A 25Y-ról csak halvány emlékeim vannak, egyrészt mert túl fiatal voltam, másrészt, mert a Budapest Anno topicban párszor már kitárgyalt okok miatt 1972-73-ban másfél évet újpalotai "száműzetésben" töltöttünk. Mire viszzaköltözhettünk Zuglóba, már 74-es busz járt. A trolivezeték kihúzását pedig a Csáktornya parki iskola ablakából (a tanárok legnagyobb örömére) nézegettük osztálytársaimmal.

Előzmény: Mihál (1943)
Mihál Creative Commons License 2015.11.04 0 1 1943

Köszönöm a kiegészítést.

 

Bónuszként: egy emlék arról, hogy rugalmas forgalomirányítással hogyan lehetett jól megoldani egy nehéz helyzetet.

Reggeli csúcs 7.30 körül, érkeznek be a Kacsóh végállomásra (még a régire, a töltés melletti szigeten) a zsúfolt 25-ös, 125-ös (gyors), 25Y (csuklós) buszok, 1-es pedig (amivel mindenki továbbutazott volna), sehol. A tömeg csak nő. Ekkor az egyik 25Y beáll 1-esnek, helyére meg egy szóló kocsi a 25-ösökből. Megjön a másik 25Y (azt hiszem, csak 2 volt), ugyanez a kettős csere. A tömeg annyira leapadt, hogy a lassanként már érkező 1-esek mindenkit rövid időn belül el tudtak vinni.

5*

Előzmény: Zolcsi67 (1942)
Zolcsi67 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 1942

Pici beleszólás, érintettségem (Kacsóh Pongrác út környéke) okán:

 

A 25Y akkor szűnt meg, amikor az 5-ös belső szakaszán (Dohány, Landler Jenő, Dembinszky, Wesselényi) és a Kacsóh Pongrác úti lakótelepen a 25Y helyett megindult a 74-es busz, ennek rövid ideig volt 74A betétjárata, majd az megszűnt.

 

Amikor az M3-as felüljáróját és a Hungária körúti csomópontot építették, egy 74-es trolipótló nevű busz járt a Mexikói úttól a Csáktornya parkig, majd újraindult teljes hosszában a 74-es troli, és ekkor, lakossági kérésre (a közvetlen kisföldalatti-kapcsolat miatt) lett egy 74A betétjárat.

Előzmény: Mihál (1941)
Mihál Creative Commons License 2015.11.04 0 1 1941

Folytatom a 24-es testvérével, a 70-essel.

 

A 60-as évek elején, először 24Y jelzéssel indult be Bosnyák tér - Hubay tér között. Útvonala a Kolozsvár u.-ig a 24-essel megegyezett (így logikus volt ez a jelzés), tovább Tóth I. u.-Rákos út - Dembinszky u. - Mezőhegyes u. - Ságvári u. A Hubay téren jobbra Szőcs Áron u. (akkor még lehet hogy Bajcsy-Zs. útnak hívták)- balra Bocskai u. - balra Ságvári u., ahol a Járműfelszerelési Gyár előtt volt a végállomása.

Nem sokáig közlekedett így, rövidesen meghosszabbították a Ságvári u.- Dózsa Gy. út- Énekes u.- Horváth M. u.- Közvágóhíd u.- Ifjugárda u. vonalon a Sipos D. u.-i, 25-össel közös végállomásig. (ami akkor még az útkereszteződésben való megfordulást jelentette, a külön fordulóhely jóval később épült ki)

Talán ezért lett 25Y (valószínűleg e hosszabbítással egyidőben). De esetleg az is közrejátszhatott, hogy ezzel az útvonalvezetéssel pontosan végigjárta a régi körforgalmú 25-ös kifelé irányát, vagyis azt, amit a Sződliget utcára áthelyezett 25-ös már nem érintett, és a 24-es csak részlegesen pótolt.

 

Tehát 24Y-ból is kettő volt az idők folyamán (először - rövid ideig - ez, később a Cservenka M. utcai, melyből azután 77-es lett),

és 25Y-ból is (először - ugyancsak - ez, majd miután ebből 70-es lett, az épülő Kacsóh P. úti lakótelepet kiszolgáló járat lett a 25Y, melyet azután a 74A troli váltott fel).

Mihál Creative Commons License 2015.11.02 0 1 1940

Kedves Palotabarát!

Palotáról nekem is sokminden jut eszembe, egyelőre a 24-esről írtakhoz fűznék pár kiegészítést.

 

1. Rákospalota, Czabán Samu térre (Széchenyi tér) 1957-ben hosszabbították meg. Emlékszem az ünnepélyes átadásra, melyre a vadonatúj csillogó GF 956 (57.augusztusi gyártás) volt 24-es jelzéssel kiállítva a rendőrség előtti kis placcra. (Akkor ott egy örökmécs-építmény volt, ami körül a busz fordult. Később, a  villamos vágányainak építésekor, ezt a templom mellé helyezték át, a kis placcot átszelték a vágányok.)

 

2. De nem soká fordult ott, mert már 58-ban (vagy 59-ben? majd utánanézek) átszervezték a 25-ös palotai körforgalmát, amivel összefüggésben a 24-est is meghosszabbították.

A kifelé Bocskai u. - Ságvári u. - Dózsa Gy. út - Énekes u. - Horváth M. u. - Közvágóhíd u. vonalon közlekedő 25-ös ezen a szakaszon megszűnt (ettől fogva mindkét irányban az Eötvös u. - Sződliget u.- Ifjúgárda u. vonalán járt, Sipos D. u.-ig) és a kieső Horváth M. u.-i rész pótlására a 24-est hosszabbították meg a Közvágóhíd u.-Esthajnal u. csomópontig.

 

3. Később az Esthajnal u.-n át a Vágó F. u.-ig hosszabbították meg, ahol szintén tolatással fordult.

 

4. Még később (évszámot sajnos nem tudok) az Esthajnal utcán a Szántóföld úti végpontig ment és onnét vissza-irányban a Szántóföld út - RégiFóti út- Bogáncs u. hurokban közlekedett.

 

Előzmény: Palotabarát (1929)
Mihál Creative Commons License 2015.11.02 0 0 1939

Tárgytalan. Elnéztem, most látom hogy ez a Thököly útnál van.

Bocs.

Előzmény: Mihál (1938)
Mihál Creative Commons License 2015.11.02 0 0 1938

Erről az Amerikai úti megállóról nekem a 25-ös jutott eszembe. A Kacsóh P.út -Mexikói úti csomópont építése idején, a 70-es évek elején jó ideig a Korong u.-ban volt a végállomása, a Mexikói - Kolumbusz közti szakaszon. Úgy emlékszem, a Kolumbuszon mentek ki az Erzsébet kir.néra, de nem volt-e olyan időszak is, hogy az Amerikain mentek ki? (Ez megmagyarázná, hisz a "végleges" megállója is ott volt, szemből, az Amerikain az Erzs. kir.né elérése előtt.) - Sajnos nem emlékszem már pontosan. De lehetett VP megálló is, amikor a 69-es kiágazását és vágánykapcsolatot építettek.

Előzmény: Peto (1934)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.31 0 0 1937

Szerintem az a baj, hogy az igazi forgalom a Flórián környezetében van nem a Bécsi úton, mégis oda tervezik a sok villamost.

Vajon hányan fognak utazni rajtuk?

Előzmény: Blöky2 (1936)
Blöky2 Creative Commons License 2015.10.31 0 0 1936

A fonódó miatt készülnek kinyírni a 86-ost.

Csak az a baj, hogy a Batyi és a Flórián, illetve Bogdáni út között nem marad semmi átszállásmentes!!!

kihúzóvágány Creative Commons License 2015.10.01 0 0 1935

Villamospótló autóbusz rendszeresen volt: Mexikói út-Gyarmat utca-Amerikai út, illetve Mexikói út-Korong utca-Amerikai út hurok.

Előzmény: Peto (1934)
Peto Creative Commons License 2015.10.01 0 0 1934

Sajnos, nem tudom, nem emlékszem, hogy az Amerikai út említett szakaszán járt volna autóbusz. Esetleg az történhetett, hogy ideiglenesen terelték oda a Thököly úti buszokat valamikor, és kint maradt a megállóhelytábla. Ennek már nem tudok utána nézni. Javaslom bpo-169 kolléga véleményét kikérni, bár ideiglenes ügyeket ő sem tud 100 %-osan.

Előzmény: 18-09 (1933)
18-09 Creative Commons License 2015.09.29 0 0 1933

Uram, Ön biztos tud magyarázatot adni emlékeimre:)

 

Még talán az ezredforduló idején is kint volt egy buszmegálló az Amerikai úton, ezen a helyen: 

 

https://www.google.hu/maps/@47.5143848,19.1028143,3a,75y,186.93h,78.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_E_tt1S8mOvW-pfudMKz8Q!2e0!7i13312!8i6656

 

A képen most a "peronon" a Merci áll, de itt volt egy oszlop KRESZ táblával sok-sok évvel ezelőtt. Ez mi volt? 

Előzmény: Peto (1932)
Peto Creative Commons License 2015.09.27 0 0 1932

Lapozz kicsit vissza pár évet az 1091. hozzászóláshoz!

Előzmény: Speedy94(SP94) (1931)
Speedy94(SP94) Creative Commons License 2015.09.26 0 0 1931

Tudja valaki a 47-es busz a 94-es busz az 54gy busz történetét?

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.29 -2 0 1930

Hát tudod, nem úgy néz ki , hogy szívesen segítenél?!

Előzmény: bpo-169 (1928)
Palotabarát Creative Commons License 2015.03.07 0 0 1929

Akit érdekel:

 

A 124-es (24-es) busz története

1915-ben ezen a napon indult először menetrend szerinti buszjárat a fővárosban, így ma száz éves a buszközlekedés Budapesten. Erről budapesti bloggereknél jelent meg emlékező cikk, melyeket az Urbanista blog gyűjtött össze. Az évforduló kapcsán érdemes felidézni, hogy a[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

bpo-169 Creative Commons License 2014.12.02 0 0 1928

Én szívesen válaszolok KONKRÉT kérdésekre, de teljes járattörténetet leírni több napos munka. Ezt figyelembe kéne venni.

Előzmény: Törölt nick (1927)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.01 0 0 1927

Kedves Barátom!

 

Úgy hiszem, senki nem fog itt neked erre a kérdésre válaszolni. Ha végig olvasnád a bejegyzéseket biztosan mindent megtalálnál.

Nem szabad lustálkodni !!!

 

Üdvözöllek

Előzmény: Budapestfan (1926)
Budapestfan Creative Commons License 2014.11.24 0 0 1926

Jó estét minden fórumozónak az alábbi járatokkal kapcsolatosan kérném a segítségeteket  

 

14
25Y/70
35,35Y,135
49
52/52A
53
54
59
68Y
69
76
76gy
172
176

 

előre is köszönöm

 

Üdvözlettel BP Fan

r_tamas Creative Commons License 2014.09.17 0 0 1925

Récsei buszgarács (most récsei center) elött.
XIV. Istvánmezei út.

Előzmény: Peto (1924)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!