Mai kalandom... eddig még nem voltam a frissen nyílt Media Marktban.
Ma a két gyerekem a nyakamba vettem, mert kellett egy új asztali óra, ami világítós, meg esetleg csizma a lányomnak (most jutott eszébe, hogy szorítja).
Auchanban megnéztem milyen digitális óra van, meg vettem egy új akciós csizmát. Tolnám át a bandát az Auchanos bevásárló kocsival a Media Marktba, erre be sem engednek, hogy ilyen kocsival oda nem.
Mondom a csókának, hogy oké, és akkor mivel menjek be két gyerekkel, amiből az egyik csak ekkora (mutatok a fiamra)? Ő meg csak vonogatta a vállát.
Jól van mondom, akkor nem veszek itt semmit (ahogy eddig sem vettem).
Szerencsémre belefutottam apámba az üzletsoron, mondtam neki vigyázzon a kölkökre, mert így most nem mehetek vissza az Auchanba (a kocsihoz kicuccolni messze). Beszaladtam, megvettem az órát, elemeket, és pár perc múlva kint is voltam.
Annyira azok sem jók, troli esetleg megbízhatóbb de trollisítani max 5 vonalat érne meg kecsón, ez a vasút/HÉV project viszont sokkal több ember számára nyújtana normális közlekedést.
Ha úgy veszed Lakitelek / Félegyháza / Nagykőrös felől jövő járatok szelhetnék át a várost, és mehetnének tovább Izsákra/ Dabasra / Kalocsára stb. illetve mivel nagyobb kapacitású járművek közlekednének sokkal kényelmesebben felférnél rájuk mint a buszokra.
A pálya kiépítése lenne a legtöbb költség, de ugye egyvágányos, rugósváltós kitérő rendszerrel lenne megoldva a dolog. Villamos felsővezeték nem kell, a város esztétikájában semmit sem változtatna az hogy a pakoló helyett 1 sínpár van, és azon megy 12-15 percenként egy egykocsis motorvonat az agglóba
Azért egy kéregvasútat építeni talán még költségesebb mint egy metrót (ugyebár közműáthelyezés)
Én Kecskeméti lévén annó unalmamban méricskéltem egy kicsit (villamos vagy elővárosi vasúthoz)
Namármost ha nagyon sok pénzünk van akkor a régi KTE pálya magasságában a föld alá menvén, a Petőfi S utcai szalagházaknál felszínre érve mehetne nyíl egyenesen a vasút Máriavárosig / OBI-ig, ahol rákanyrodhatna az eredeti nyomvonalra.
De mivel nincs annyi pénzünk így meglátásom szerint a felszínen is el lehetne vezetni.
most visszafelé jövet írom:
Tehát 152-es (Izsáki vasútvonal) az OBInál (bőven van hely) egy éles kanyarral rá tudna kanyarni az Izsáki út jobb szélére (és a Szil-Coopig a most meglévő kerékpárút helyén) néhány fa kivágásával biztosítható lenne a vasúti pálya elhelyezése.
A SzilCoop (régi uszoda) megállót elhagyva csatlakozna bele a Lajosmizsei ág, itt a jobb szélső sávot választanám le az útról (hisz a jobb szélső sáv pont a Szil-Cooptól indul, tehát a forgalom itt nem indokolja, a Katonánál meg úgyis számos új sáv keletkezik) Szóval a vágány szépen a jobb szélső forgalmi sávon elválasztva haladhatna, majd az Árpád körútat keresztezve egy 2 vágányos megálló létesülhetne a Coca colás ház előtt.
Tovább haladva ( akár még a parkolók is megmardhatnának mert 1 vágányt simán be lehet suvasztani a fürészfogasok előtti járda ill közút közti bozótosba) majd a nagy körforgalmat keresztezve kb az alföld áruház előtt (de inkább szorosan a körforgalom felé) ismét lehetne egy megállóhely.
Az alföld előtti szervízútat kicsit megbővíteném, hogy a forgalomtól elkülönítve tudjon közlekedni a vasút/villamosunk, majd a Tüzoltóság után egy éles balkanyarral az "öregtemplom és az Aranyhomok közé (talán Hock J. utcán) haladhatna, majd az arany homok előtti szökőkútnál ismét egy 2 vágányos megállóhely létesülhetne. Innen a Lordok terasz vonalán végig a sétálló utca bal oldalán a halszálkás parkolók helyén haladnának a szerelvények, és az OTP-t elérve két verzió lenne:
- Vagy továbbmegy egy enyhe balkanyarral a Nagykőrösi utcába és a Centrum / Wesselényi utca kereszteződésénél megállva, a Nagykőrösi utcán keresztül érhetné el a buszállomás - vasútállomást.
- Vagy a Technika háza - Rákóczi út környékén a városi mozi oldalán haladva tudná elérni a vasútállomást.
A továbbfejlesztéseket szem előtt tartva szerintem a Nagykőrösi utca lenne a nyerő (ott egyirányúsítva elférnének az autók és a vonatok is zárt pályán a parkolók helyén) majd valahol a Penny Market mögöt rá lehetne csatlakozni Kecskemét külső 'A' vágányára, így idővel akár Lakitelekre is irányváltás nélkül ki lehetne közlekedni egy elővárosi 30-45 perces ütemes menetrend szerint.
Elég lenne az elővárosi vonatokat megcsinálni Nagykőrős, Izsák, Lakitelek, Lajosmizse környékéről, normális komfortos motorvonatokkal.
De ha már álmodnak a régi uszodától simán az 1-es busz vonalán a vasútállomásig meg lehetne építeni ezt a HÉV vonalat a városközponton keresztül, így motorvonat (HÉV) fedné le a város fő sugárútját. 1 vágányos, kitérős pályákkal tökéletes 20 perces követés lehetne városon belül, az agglóba meg mehetne 30-60 percenként.
még valami ehhez: elég furán nézne ki ez a csodakomplexum annak fényében, hogy a város útjai meg nagyrészt olyan sz@arok, hogy közlekedni alig lehet rajtuk... :-P
nem akarom én ledózerolni, csak alakítsák át úgy, hogy használható és gazdaságosan fenntartható legyen, mert ugye pl. a fűtés meg megintcsak a mi pénzünkből megy...
Azért ne feledjük hogy Kodály szülőházáról van szó, tehát műemlék ha jól tudom. Nem dózerolhatod le, viszont álmennyezetet, fütés és váróterem korszerűsítést lehet csinálni. Szeged meg Fehérvár is régi állomás mégis szép, kultúrált és a kifűtésével sincs gond.
a vasútállomás tényleg nagyon le van rohadva, gazdaságtalan, nagyon sokba kerülhet kifűteni azt a magas épületet, korszerűsíteni kell, felújítani, normális várótermet csinálni a mostani távoli helyett, amit senki nemm használ a hajláktalanok helyett, helyett ha le akar az ember ülni, fagyoskodhat vagy megsülhet a melegben kint. és rendes parkolót, sokkal több parkolóhellyel, hogy ne összevissza az út szélén kelljen megállni - ja és mozgássérült parkolókkal, mert momentán abból sincs egy db se. nekem ennyi elég lenne, de ez a minimum!
nem tudom, mire jó ez, van-e szükség ekkora létesítményre (intermodális azt jelenti, hogy a vasúti és közúti, ill. más közlekedési eszközökkel való szállítás kombinálása), ami a tervekben látható. és nem is látom, mert nem írja a cikk, miből lenne rá a 10 milliárd, hiszen épp most viszi csődbe tisztelt kormányunk az országot, és vele együtt az önkormányzatokat. esetleg uniós pénzből??
egyébként pont a fentiek nem lenne kereslet a plázákra sem, mert az emberek egyre inkább elszegényednek. a Malom egyelőre nem pang, jó forgalma van, mert jó helyen van, de újabbak nem hiszem, hogy megélnének, főleg a város szélén, pláne ilyen ótvaros sz@ar tömegközlekedéssel.
Most őszintén ezek normálisak megint, álmodoznak ilyen hülye kinézetű állomásról.
Ha nagyon akarnák inkább egy aluljáró kéne Hunyadi város irányába hogy ne kelljen tekeregni, vagy egy normális szintbeli átjáró (bár ha esetleg fellendül a teherforgalom újra akkor bezavarhat
De az ilyen giccses plázás üveg-gránit sz..roktól az Isten őrizzen meg.
Újításk fel szépen az állomást, pucolják le téglánként hogy szép élénk piros legyen, belül meg egy normális közösségi tér, szép pénztárral (mint mondjuk Szeged vagy Szfváron) aztán kész.
Esetleg a parkolót megbővíteném kicsit le lehetne csippenteni a parkból, így az útra merőlegesen lehetne parkolni az út mindkét oldalán a Rákóci úti kanyarig (régi KTE ig)
Ezáltal nyernénk még kb 80 parkolóhelyet. (ennél több nem kell)
Plázát meg nem raknék oda, inkább közparkot csinálnék. Ott a malom, az is pang, nézzük meg több vidéki városban (Szombathely, Hévíz) a pláza felső szinte le van rácsozva az alsó szint is döglődik. Minek ide mégegy Pláza?