Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FüstV Creative Commons License 2017.07.28 0 0 2726

Üdv Mindenkinek! 

A minap az egyik ismerősöm, aki egy elég idős úr, megkért hogy nem e tudnák neki egy egy Suzuki Alto 2005-verzióhoz motor működést keresni, nos én lelkesen kerestem és szerettem volna neki segíteni, nos amiket eddig találtam, az rengeteg robbantott ábra a motorról. Esetleg valaki tudna nekem ebben segitenií Előre is köszönöm!

György Oláh Creative Commons License 2017.07.26 0 0 2725
Szia, Feri,bá köszönöm a segítséget.
Üdv György
Franek-52 Creative Commons License 2017.07.25 0 0 2724

Szia.

 

Ezen az oldalon találtam meg a linket, és töltöttem le a PDF -et. Nem biztos, hogy még fenn van.

 

 

Feri'bá.

Előzmény: György Oláh (2723)
György Oláh Creative Commons License 2017.07.24 0 0 2723
FERI,BÁ.Nagyon szépen köszönöm a segítséget.Ezek szerint hál,isten nem
hidrotőkés. T.György.
Franek-52 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 2722

Szia.

 

..nem értek hozzá. Az alábbiakat a szerviz CD-ről (PDF) másoltam ki.

 

 

 

SZELEPJÁTÉK (HÉZAG)
1) Kössük le az akkumulátorról a negatív kábelt.
2) Szereljük le a hengerfej fedelet a „Hengerfej fedél” címû pont
szerint.
3) Egy 17 mm-es dugókulccsal forgassuk el az (1) forgattyús
tengely szíjtárcsáját az óramutató járásával megegyezõ irányba,
amíg a szíjtárcsán a (2) „V” jel (fehérre festve) egy vonalba nem
kerül a vezérmûszíj fedelén látható (3) jellel.
4) Ellenõrizzük, hogy az 1. henger szelephimbái távol vannak-e a
vezérmûtengely megfelelõ bütykeitõl; ha igen, a bal oldali ábárban
látható (1), (2), (5) és (7) szelepek szelephézagát ellenõrizhetjük
és beállíthatjuk.
Ellenõrizzük a szelephézagokat az (1), (2), (5), és (7)
szelepeknél.
Ha a 4. henger szelephimbái távol vannak a megfelelõ
bütyköktõl, ellenõrizzük a szelephézagokat a (3), (4), (6) és (8)
szelepeknél.
MEGJEGYZÉS:
A szelephézag ellenõrzésekor illesszünk vastagságmérõt a
vezérmûtengely és a szelephimba bütyük támaszkodási
felülete közé.
5) Ha a szelephézag az elõírt értéken kívül van, állítsuk az elõírt
értékre a beállító csavar elfordításával, miután meglazítottuk a
rögzítõ anyát.
Beállítás után húzzuk meg a rögzítõ anyát az elõírt nyomatékkal,
miközben a beállító csavart elmozdulás mentesen tartjuk, majd
ismét ellenõrizzük, hogy a szelephézag megfelel-e az elõírásnak.
Hideg állapotban Meleg állapotban
(A hûtõfolyadék (A hûtõfolyadék
hõmérséklet hõmérséklet
15 – 25 OC 60 – 68 OC
vagy vagy
Szívó 0,08 – 0,12 mm 0,10 – 0,14 mm
Kipufogó 0,15 – 0,19 mm 0,16 – 0,20 mm
Célszerszámok
(A): 09917-18210
Meghúzási nyomaték
(a): 12 Nm (1,2 kgm)

 

Feri'bá.

Előzmény: György Oláh (2721)
György Oláh Creative Commons License 2017.07.21 0 0 2721
Tisztelt Minden Alto-s és hozzá értő!
Szeretnék egy vitát lezárni, s ehhez kéreksegítséget.
Az 1.1-es altóba hidrotőke vagy csavar állítás van a szelephézag állításnál?
Előre is nagyon köszönöm segítséget. T György.
György Oláh Creative Commons License 2017.07.18 0 0 2720
Szia az enyém is le halkul ,ha 850- re leesik a fordulat szám alapjáraton
de a hangja olyan mint a dízel" töf töf töf, Amúgy megy mint a golyó,
mikor már dolgozik rendesen ez a hang elmúlik.Üdv György.
Franek-52 Creative Commons License 2017.07.17 0 0 2719

Szia.

... az enyém pont a fordítottja. Indítás után kissé hangos, majd amikor vissza esik alapra a szivató, csendesebb lessz. 75-ezer km.-es 11 éves, OMV 100-as benzinnel, évente olajcsere (castrol) városban használom, bár a sztrádán is elmegy 120 környékén. Mindíg megvárom, hogy bemelegedjen, azaz felépüljön az olajnyomás, különösen télen. 

 

Feri'bá.

Előzmény: György Oláh (2718)
György Oláh Creative Commons License 2017.07.16 0 0 2718

Tisztelt Ikrek. kőszönöm.hogy válaszolt a kérdésemre. 13 éves agép 150ezer van benne ,7ezer km-n castrol magnatec 10w 40 olaj csere .csak mol 100 pluszt tankolok csak 95%-ban városban használom .nemhajtom nagyon .Majd átnézetem a szerelővel amiket javasolt. már említettem neki,hogy kicsit hangosabb lett de szerinte ez így jó. Még egyszer köszönöm a segíségét.  t. oláh  györgy

I k r e k Creative Commons License 2017.07.16 0 0 2717

Szia!

 

Az enyém is kicsit olyan dízeles hangú lesz melegen. Talán az alumínium blokk hőtágulása miatt. Persze hallani kéne ahhoz, hogy megmondja az ember, a tied mennyire tekinthető normálisnak.

Én már 11 éve hajtom az Alto-mat, már régen tönkre kellett volna mennie, ha például valami rendellenesség miatt kopog. Hajtókarcsapágy, dugattyú, dugattyúcsap, stb.

Ha nincs semmi rendellenes kopás, akkor lehet próbálkozni, hogy csökkenjen ez a kopogás: magasabb oktánszámú benzin használata, másfajta motorolaj, szelephézag, előgyújtás ellenőrzése, beállítása...

Előzmény: György Oláh (2716)
György Oláh Creative Commons License 2017.07.11 0 0 2716
Helló, kérnék egy kis segítséget.1.1-es Alto van.Hidegen gyönyörű halk ahangja

de ha bemelegedik olyan dizeles hangja lesz, mitől van ez? Előre is köszönöm.
patrick97 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 2715

Hali!

 

Valaki nem tudja hogy a jobb oldali hangszóró fekete színű csatlakozójának hol van a furata? A kábelkötegből jövő csatlakozót kérdem, aki csinálta a rádiót az nem tette vissza, sőt, nem is tett rá csatlakozót csak be volt dugva a kábelek, láttam vannak a bolhán csavarhúzó nyomok így biztosan van neki valahol helye.

norbi0325 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 2714

Köszi de bontottat nem akarok venni ,mert nem tudom az állapotát ,és azért nem locsolok el pénzt ,még ha csak pár ezer forint is lenne.

Az a bajom vele hogy kikopott a vezetőpersely ,és kopog menet közben a féknyereg ! k...va idegesítő 

Ezért keresek újat !

 

Előzmény: patrick97 (2713)
patrick97 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 2713

Kedves Norbert!

Szerintem bontóban biztosan találsz olyat mint ami a fényképeken van, más ötletem nincs, cikkszáma nincsen ennek a "rész" darabnak.

Előzmény: norbi0325 (2711)
patrick97 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 2712

Helló Nevko!

 

Márka szervizben csinálták első fékek teljes cseréje tárcsa+betét, hátul pedig a jobb és bal munkahengerek lettek cserélve (elvileg mind kettő) én elhiszem hogy kell idő míg bekopik de 4000km-nek szerintem elégnek kell lennie ehhez. A bajom nekem hogy a pedál  fékezettségi érzete nem volt ilyen sz*r ,kellemesen könnyű volt nyomni a végén mikor satu kellett még kellemesen sziszegett is nem volt baj. Aztán a piros lámpa be tett beki ha újra játszanám inkább átmentem volna a piroson az 50.000 még olcsóbb is lett volna mint a szerviz, kicsit vállas volt a tárcsa érett neki a csere, valahogy érzem hogy nem az igazi, hiába mondja bárki is hogy jó, nem jó, múlt szombaton levettem a nyergeket kivettem a betéteket levettem a tárcsákat megtisztogattam a kerékagyat drót kefével a betétek mögött is, bár azt vetten észre hogy nem a dugattyúval van a baj hanem valami fék lemezkék azt hiszem fék rugók szívóznak, lehet azzal van valami arra gondoltam hogy a hétvégén kiveszem kipróbálom a ház körül hogy úgy jó e, ha jó akkor már tudom hogy cserélni kell a lemezkéket. Elég sáros volt meg kitudja, a betét szorul tehát nem mozgott olyan érzete volt mint valami racsni ami nem megy vissza... kb 1mm vastag a lemezke 2 vége összesen nem tudom hogy fogalmazzak de a hiánya sem okozna gondot, persze tudom tudom gyártók spórolnak és ha nem kéne nem lenne ott, semmi esetre sem venném ki közútra de ház körül max 5km-h nál vagy már álló helyén érezném hogy kellemes e vagy nagy kalap...

Szörnyű ,hogy nem törődnek semmivel a márkaszervizben... a gumiharmonika ami a féknyereg két végénél van cserélték hát nem mondok semmit ha megmozgatom a nyerget  akkor folyton lejön az egyik vége pedig a többi nem jön le, ezt cserélem majd.

Mellesleg mekkora hézagnak kell lennie a tárcsának és a betétnek, tudom a fék késedelmi idő miatt minél kisebb de valamekkora muszáj. Hogy most meleg e, megnézem holnap amikor néztem akkor már vagy 5 perce állt akkor nem volt meleg sőt olyan épen langyos... de ha üresben tolom és fülelek akkor hallom hogy ott "nyüsszög" az a tipikus nyöszörgése a féknek menet közben nem hallani ( vezetőként), de érzem hogy valami nem az igazi, nem ilyen volt előtte...

Úgy értem ezt hogy nem ilyen volt: - a pedálon nem volt úgymond keményedése, finoman ellenállt mint egy rugó, és mikor satuztam erősebben nyomtam úgy állóhelyébe akkor kellemesen sziszegett és olyan érzete volt mint egy rugónak, most pedig minél jobban nyomom annál nehezebb (nem a legjobb megfogalmazás bocsi) olyan mint egy nem is tudom annyira fent fog hogy gurulásnál mikor enyhén gurul rálépek a fékre vagyis csak érintem mert 1mm-t nyomok(városban sem kell sokkal több 1-2cm kb már meg is áll normál lassulással.) aztán már meg is áll nem világít a fék lámpa... attól tartok hogy AU-pályán nem lenne elég erős a fékhatás túl erősen kellene nyomni.

 

Az ábrán a 4-esek amikre gondolok fékrugók, és lemezkék címszó alatt.

http://suzukibonto.net/katalogus/alto/57b.htm

A 10-es pedig az a gumi harmonika amit írtam, lehet így érthetőbb mint ahogy én fogalmaztam.

Érettségi után nyáron megnézem ill a hátsó fék rugóit ha jók ha nem cserélve lesznek.

 

Bocsánat a regényért,de már nagyon felidegesít ha rá gondolok, eddig jó volt fékezni mert kényelmes volt most meg kényelmetlen, sajna viszonyítási alapom sincs egy másik autóval csak az emlék hogy nem ilyennek kell lennie.

Előzmény: Nevko (2710)
norbi0325 Creative Commons License 2017.04.04 0 0 2711

Sziasztok 

Egy kis segítség kellene ,én próbáltam keresni ,de nem találtam a neten..

Féknyeregtartót keresek 2005-ös altóét! 

Rakok pár képet 

Aki tud kérem segítsen ,akár számmal ,akár linkel ...

Nevko Creative Commons License 2017.03.27 0 0 2710

Helló patrik97!

 

Azthiszem, tudom mire gondolsz a fék "nyüsszögésénél". Nálam akkor ad ilyen mélyebb hangú nyikorgó, morgó dörzsölős hangot, amikor pl a kereszteződésben lejtőn megállás után felengedem a féket, és csak pár centis gurulás után, vagy még ennyi után sem (csak az autó megbillenése után) enyhén újra rálépek a fékre.

 

Ez állítólag a féknyereg szabályos fékezéskori elmozdulása miatt van. Be kell zsírozni valamit a féknyergeken. Vagy lehet hasonló hang a szilent gumiktól is, ahogy a házukban akadozva elmozdulnak. Elnézést a pontatlan fogalmazásért. A szerelő szerint ne foglalkozzak vele... mármint a nyikorgó hanggal.

Nálam is úgy volt, hogy fékbetét csere után kb. 100-200 km ig nem éreztem semmi változást, utána pedig, érezhetően jóval erősebb lett a fékhatás, és "harapósabb" lett a fék. Csak egy picit erősebben rálépve a fékre, már nagyon erős volt a lassulás. Én örültem neki.

 

Ha fékezés nélkül is túlmelegszik a féked, forró, vagy kézzel megfogva már kellemetlenül meleg a felnid, akkor biztos, hogy befog, vagy szorul a fék, a visszanyomó rugó, nem nyomja vissza a munkahenger dugattyút.

 

Olyat is hallottam már, hogy valakinél pár km megtétele után satura beszorult a fék, és csak a kihűlés fékfolyadék kicsit leengedés után oldott ki, mint amit Ikrek irt, csak nála a valami "különleges" ócska fékbetétek miatt volt. A fékbetétek esőben megszívták magukat vizel és hő (fékezés) hatására kitágultak.

Fékbetét csere után megszűnt a rejtélyes jelenség.

 

Ha tudod nézesd meg valaki Altó-hoz értő, tapasztalt szerelővel. Főleg, ha befog, szorul, melegszik a fék.

Előzmény: patrick97 (2708)
patrick97 Creative Commons License 2017.02.28 0 0 2709

UI: Közben most nézem hogy új hozzászólást írtál, de amikor az ez előttit írtam nem láttam valamiért. Néha ez is kellemes mármint a fék ,de olyan furcsa láthatatlanban tudom semmit se lehet csinálni olyan mint az öndiagnózis ha fáj a hasam, rögtön gyomor rákot dob ki a google..... A munkahengerekkel ha van valami? Bár cserélték a csuszkát de a dugattyút békén hagyták.

Másik bajom a szerelőkkel hogy sosem látok nála nyomatékkulcsot....

Előzmény: I k r e k (2707)
patrick97 Creative Commons License 2017.02.28 0 0 2708

Kedves IKREK!

 

Nekem még új az autó és a jogsi is viszonylag 2 éves a kártyám, ezért vagyok ilyen "faggatózó" bocsika :D.

Új a betét a tárcsa elöl és a fékhengereken a csuszkák is azok be voltak állva,hátul 2 új munkahenger, többi az maradt, a dörzsölődések kicsik, csak nem vagyok hozzászokva. Elhiszem hogy összekopik, de a hézag nagyon kicsi, néha ha megállok és tolatok lelépek a fékről R be kapcsolok és tolatás előtt vagyis mikor indulok nyüsszög egyet a fék, de nem mindig, elég érdekes ez az egész. 

Előzmény: I k r e k (2706)
I k r e k Creative Commons License 2017.02.27 0 0 2707

Kedves patrick97!

 

A másik kérdésre válaszolva, nekem most kellemesen süppedős a fékpedál. Direkt nem írom, hogy puha a fék, mert ez szakmai berkekben azt jelenti, hogy levegős...

Most pont jó. Mikor fel lett újítva, nekem is voltak furcsa csikorgások, nyekergések, de azóta jól összekoptak és elmúltak a zajok. Most csak akkor ad furcsa hangot, ha koszos vagy rozsdás egy esős menet után.

Visszatérve a Te fékproblémáidra, én azt javasolnám, hogy használd, próbáld megszokni, valószínűleg összekopik és később jobb lesz.

Ez az én benyomásom, de persze innen távolról, a számítógép asztal mögül nem mondhatok semmit biztosra.

Előzmény: patrick97 (2704)
I k r e k Creative Commons License 2017.02.27 0 0 2706

Kedves patrick97!

 

Egy hajlékony fékcsőnek nagyon sokat ki kell bírnia. Még azt is, ha lóg rajta az egész kengyel az ebédidő alatt. Persze én is ellenzem az efféle "tesztet" (hanyagságot). Minden műszakin és felkészítésen megnézik.

Két fő ellensége van. Az egyik az öregedés, a másik a kidörzsölődés. Ha a szerelést jól végezték, nem érhet semmihez. Idővel repedések keletkeznek rajta. Kis, apró, kezdeti öregedésből eredő repedésekkel nem szoktak foglalkozni. Ha komoly repedések vannak rajta, akkor természetesen cserélni kell.

 

Nem hiszem, hogy nálad a fékcső miatt lett ilyen a fék. A hibás fékcsőtől nem erőteljesebb, keményebb lesz a fék, hanem pont ellenkezőleg. Puhább, esetleg beeső pedál, csekély fékerő, stb...

 

Szerintem csak fel van spanolva a féked, és ez még szokatlan az előző "puhább" fékhez képest. Új tárcsafék betétek (féktárcsa is új?), maximumra spanolt kézifék (hátsó féket is befolyásolja).

Szóval alig van működési hézag a a súrlódó felületek között. Ilyenkor kis pedálelmozdulás esetén is szinte azonnal reagál a fék. Be fog ez kopni, használd!

Előzmény: patrick97 (2705)
patrick97 Creative Commons License 2017.02.26 0 0 2705

Kedves IKREK!

 

Ma megnéztem a fékcsövet. Nyomkodásra nincs változás de néhány ponton ki van repedezve a gumifékcső. 

 

Előzmény: patrick97 (2704)
patrick97 Creative Commons License 2017.02.25 0 0 2704

Kedves IKREK!

 

Akkor mitől lehet most volt nem régen szerelőnél 64420Ft-ot kért el kicserélte amiket már írtam , de még mindig nem jó, mellesleg a pedál ha nem gond nálad milyen? kellemesen süppedős? kellemes rálépni? Nekem régen ilyen volt, most meg alig lépek rá már fog oké oké új betétek, de néha hallom hogy ha mocorog vagy kitekerem a kormányt és tolatok, persze a éket nem nyomom akkor nyöszörög nem csikorog hanem olyan nyöszörgés jön onnan. A fékcső nem csinálhat ilyet? Mert tényleg nagyon megcibálták a gumiharangok cseréjénél, ill amikor a fékeket csinálták ebédidőben ott hagyták had lógjon szegényen az egész féknyereg húzta a csöveket.  Lassulni nagyon jól lassul, azzal nincs baj, nem kell megszakadnom a fékezésben. De 2 fékcső még mindig 10.000rekkel olcsóbb mint egy főfékhenger bár ahogy ön írta tényleg kizárható annak a hibája. Ha jobb idő lesz lekapom a kereket megnézem ha valaki tövig nyomja a féket változik e vagy valami érzés lesz e ha megfogom a fékgumicsöveit.  

Előzmény: I k r e k (2702)
György Oláh Creative Commons License 2017.02.23 0 0 2703
Kedves Ikrek! Köszönöm. A segítséget rövidtávokat autózokvalóban.A két szondát nemrég cserélték,majd meglátom.
I k r e k Creative Commons License 2017.02.21 0 0 2702

Kedves patrick97!

 

Ha a főfékhengernek lenne valami működési hibája, akkor azt már észrevetted volna. Többnyire drasztikus jelei vannak. Még "szerelő" koromban találkoztam néhány ilyennel. Volt olyan, hogy hiába tapostam a féket, az fékező erőt alig mutatott, a gép lassulása meg szánalmas volt. Persze minden át lett nézve. (fékbeállítás, csövek, légtelenítés, betétek állapota, munkahengerek, kézifék, stb)

Főfékhenger csere után megjavult.

 

Másik jelenség. Volt olyan, hogy pár kilóméter megtétele után szinte magátol befékeződött az autó. Ha a légtelenítő csavarnál kieengedtem egy kis fékfolyadékot, a fék feloldott és az autó újra gurult. Persze néhány fékezés után megint befékezett. Főfékhenger volt a ludas. Csere után jó lett a fék.

 

Nem hiszem, hogy nálad ez lenne a gond.

Előzmény: patrick97 (2700)
I k r e k Creative Commons License 2017.02.21 0 0 2701

Kedves György!

 

Az akkusaru levételes törlésnél az a baj, hogy nem tudjuk mi volt a hibakód amit töröltünk. Ha a hiba még fennáll, illetve ha a hiba újra jelentkezik, akkor úgyis megint kigyullad az a jelzőlámpa.

Ha a továbbiakban nem jelez, akkor valószínűleg nem keletkezett maradandó probléma.

Én a hetekkel ezelőtt jártam úgy, hogy lefulladtam egy tolatást követően és erre kigyulladt a lámpa. Kiolvastam a kódot (EGR szelep: kipufogógáz áramlási probléma), majd töröltem is. (telefonnal)

Azóta nem jött vissza.

Pár éve viszont hiába töröltem újra meg újra a hibát, mindig visszatért.

Lambdaszonda1 működési hibát olvastam ki mindig.

Kicseréltettem, azóta semmi.

Nem hiszem, hogy a MOL kútnál tankolt benzin miatt vacakolt volna. A kutak többsége ugyanazt a benzint kapja, max más az adalék.

Sokkal károsabb a szondák szempontjából, ha csak rövid utakra használjuk a gépet.

Előzmény: György Oláh (2699)
patrick97 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 2700

Kedves IKREK!

 

Az autó gurulni gurul, tehát ha kézzel meglököm akkor gurul, tolni sem nehéz, az egyenesen gurulásnál nem érezni erős fékezést, megemelésnél most volt féltengely csukló cserén a szerelő is megpörgette nem tudom miért, bár ő szerelte, de ahogy néztem kicsit szorul, hátul kicserélték a munkahengereket minimálisan súrlódik simán forog magától hátul jó. Elöl ugye a difi, de érzem amikor mozgolódik hogy "nyüsszög" a fék finoman, amikor fékezek meg csikorog, pedig már elég sokat mentem vele volt ideje szerintem összekopni.

Az nem lehet amit a szervizkönyve ír ha minimálisan súrlódnak a fékek akkor vagy a főfékhenger dugattyúi nem térnek vissza a helyükre ,ezt elvetettem sokkal inkább a fékcsövek szűkületére gyanakszom a gyanúm sajnos alátámasztja hogy mikor szerelték a fékeket vagy úgy elöl bármit(téltengelycsuklókat, azok gumiharangjait, bal, jobb.) akkor nagyon megcibálták szegény fékcsöveket, lehet ez tett be nekik, amikor mint mondtam erősen fékeztem mert át szerettem volna menni a lámpán de váltott ,és hát a rend őre nem szerettem volna ha megfordul. így erősen ABS kattogással nem olyan nagyon-nagyon erősen de határozottan fékeztem. ekkor már volt 2 gumiharangcsere ahol megcibálták a csöveit... Amikor írtam hogy láttam amikor csinálták a fékeit cserélték meg hátul a hengereket, akkor épen ebédeltek az első féknyergek ott lógtak a levegőbe semmivel sem voltak felkötözve, ez sem lehetett neki kellemes.... A szervizkönyv is írja hogy fel kéne kötözni valami dróttal. Fékcső hibának mik a tünetei? Nem folyik fékfolyadék sehol mert végig néztem mindenűt. főféknél se folyik, a csatiknál se hengereknél, abs kockánál sem, hátsó elosztó szerűségnél nem néztem de szerintem ott sem folyhat.

Előzmény: I k r e k (2697)
György Oláh Creative Commons License 2017.02.17 0 0 2699
Köszönöm szépen a segítséget,a 2lambdaszonda volt cserélve ,levettem az akkusarut. 20perc múlva eltűnt ajel azóta nem jött vissza kb...50km.Még csak annyit,hogy ahiba előtt aMOL nál tankoltam és 1km után gyúlt ki a lámpa. WWW
I k r e k Creative Commons License 2017.02.11 0 0 2698

Kedves György Oláh!

 

Mik lettek cserélve? Ezt nem írtad!

 

A lényeg, hogy ha a motor kontroll lámpa jelez és nem alszik el (néha nekem csak felvillan), akkor a motor működésnél valami hiba lépett fel.

Lambda szonda, EGR szelep, különböző szenzorok működési hibája, stb.

 

Alapesetben a lehető leghamarabb irány a szerviz, ugyanis itt még nem lehet tudni, hogy mennyire súlyos a probléma!

 

Egyébként egy OBD2 csatlakozón keresztül ki lehet olvasni a hibakódot, ami alapján kiderül, hogy konkrétan mi a probléma. Van lehetőség akár otthon mobiltelefonnal kiolvastatni ezt a kódot, ha van a birtokunkban egy wifis vagy bluetooth-os diagnosztikai műszer. Pl egy ELM-327.

 

 

 

 

 

Előzmény: György Oláh (2695)
I k r e k Creative Commons License 2017.02.11 0 0 2697

Kedves patrick97!

 

Igen, amit írtál: meg kéne nézni, hogy megemelve, szorulás nélkül forognak-e a kerekek.

Kicsit súrlódhat, de könnyen körbe kell hogy forogjon.

 

A másik teszt, hogy egy hosszabb útszakaszt kellene megtenni keményebb fékezések nélkül,

majd az út végén megnézni, hogy mennyire melegedett fel. Persze langyos az lehet.

Van itt még egy próba. Egy vízszintes és egyenes útszakaszon ki kell húzatni, majd kitenni üresbe és hagyni gurulni az autót.

Ha fog a fék, akkor nagyon hamar elveszti az autó a lendületét, érezhetően lassul. 

Előzmény: patrick97 (2696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!